Jumaat, 27 Julai 2012

Kristen Stewart mengakui menipu pada Rob



Kita melihat detik-detik yang pasangan itu bahagia sebelum dunia mendapati K Stewart menipu pada Rob.

Kristen Stewart dan Robert Pattinson telah bertarikh sejak mesyuarat pada set "Twilight" 4 tahun lalu. Pasangan itu telah sejak itu telah memenangi anugerah untuk filem terbaik ciuman dan berkembang peminat yang besar.

Kami pasti hati, kipas dan Rob sudah termasuk, yang dipecah apabila Kristen Stewart membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Robert Pattinson untuk menipu kepadanya.

Dia berkata, "Saya amat menyesal kerana cedera dan malu yang saya telah menyebabkan mereka yang rapat kepada saya dan semua orang ini telah memberi kesan. Ketidakbijaksanaan seketika ini telah menjejaskan perkara yang paling penting dalam hidup saya, orang yang saya sayang dan menghormati yang paling , Rob. aku sangat mencintainya, aku sangat mencintainya, aku meminta maaf. "

Manakala masa depan Kristen Stewart dan Robert Pattinson kekal tidak diketahui, kita melihat pada saat-saat bahagia sebagai pasangan.

Kantoi: Selebriti ditangkap menipu


Kristen Stewart telah membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Robert Pattinson untuk menipu kepadanya dengan berkahwin pengarah Rupert Sanders.

Kristen Stewart telah membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Robert Pattinson untuk menipu kepadanya.

Artis yang berusia 22 tahun itu telah diambil gambar ghairah merangkul dengan suami isteri "Snow White And The Huntsman" pengarah Rupert Sanders walaupun hubungan dengan "Twilight Saga" bersama bintang Robert dan dia telah mengeluarkan satu kenyataan yang mengaku bersalah beliau.

Beliau berkata,'' Saya amat menyesal kerana cedera dan malu saya disebabkan orang-orang yang rapat dengan saya dan semua ini telah memberi kesan. Ketidakbijaksanaan seketika ini telah menjejaskan perkara yang paling penting dalam hidup saya, orang yang saya sayang dan menghormati yang paling, Rob. Aku sangat mencintainya, aku sangat mencintainya, Aku meminta maaf.''

Sumber-sumber yang rapat dengan pelakon itu menegaskan beliau tidak mempunyai hubungan sulit dengan Rupert dan ia adalah satu kesilapan seketika.

Orang dalam berkata,'' Kristen benar-benar musnah. Ia adalah satu kesilapan dan luput lengkap dalam penghakiman.''

Kristen dan Robert, 26, telah bertarikh sejak mesyuarat pada set 'Twilight' empat tahun lalu, di mana mereka bermain vampire Edward Cullen dan cinta kepentingan Swan Bella.

Pengarah Rupert Sanders juga mengeluarkan kenyataan yang mengaku bersalah, "Saya benar-benar kebingungan tentang kesakitan itu saya telah menyebabkan keluarga saya."

Mengambil lihat melalui galeri kami dari selebriti menipu lain - kami pasti anda masih ingat bagaimana Ashton Kutcher menipu pada Demi Moore, dan siri penipu Tiger Woods.

50 Tips Cara Memikat Lelaki


Assalamualaikum, kepada pembaca blog is terutamanya perempuan atau wanita( eh berbezakan kedua-duanya nie?), is ada tip untuk korang memikat makhluk yang bernama lelaki. Is ada baca dan kaji, kira boleh la kalau korang cuba tengok untuk menggorat lelaki idaman korang.

  1. Sentiasa tersenyum dan jangan bersikap sombong apabila berinteraksi dengan mereka.
  2. Pandai memasak adalah ciri-ciri utama mengapa lelaki mudah terpikat dengan anda.
  3. Berpewatakan menarik mampu menarik minat mereka.
  4. Jujur dan sentiasa merendah diri.
  5. Lakukan apa yang dia suka dan jangan lakukan apa yang dia tidak suka.
  6. Mempunyai bentuk badan yang menarik (terpulang kepada individu).
  7. Mempunyai tingkah laku yang baik dan lemah lembut.
  8. Pandai dalam memainkan peranan sebagai seorang wanita ketika berada di samping lelaki yang anda minati.
  9. Jangan terlalu mengongkong.
  10. Ketika berinteraksi dengan mereka jangan lupa gunakan bahasa tubuh yang anda ketahui seperti mata dan tangan.
  11. Jaga cara pemakaian anda, seksi atau tidak terpulang kepada lelaki yang anda minati.
  12. Sering memberikan kad ucapan buat si dia yang kamu minati untuk ‘plan’ pertama memikat dirinya.
  13. Lelaki sukakan wanita yang suka berterus terang tanpa menyembunyikan sesuatu.
  14. Apabila berhadapan dengan lelaki yang kamu minati, renungi matanya dan tunjukkan sifat humor kamu. Ini adalah taktik untuk memberitahu si dia bahawa kamu boleh didekati tetapi bukan bererti kamu ini perempuan murahan dan mudah didekati.
  15. Jangan bersikap selalu jual mahal apabila berada bersama mereka.
  16. Bijak menyesuaikan diri dalam apa jua keadaan.
  17. Tidak mudah putus asa dan sentiasa berdiri di atas kaki sendiri tanpa meminta pertolongan dari orang lain.
  18. Jangan suka bercakap benda yang tidak berfaedah ketika bercakap dengan mereka.
  19. Jangan bandingkan ‘dia’ dengan lelaki-lelaki yang pernah kamu kenali.
  20. Menjadi temannya ketika dia susah dan senang.
  21. Lelaki suka kamu menjadi pendengar yang setia dan tidak suka wanita yang suka membangkang.
  22. Yang paling penting lelaki suka dimanjai dengan belaian dan kata-kata yang romantik.
  23. Bunyi derapan kasut ketika berjalan juga mampu menarik perhatian lelaki.
  24. Lelaki tidak suka jika kamu memakai mekap yang terlalu tebal.
  25. Mengetahui bila hari lahirnya.
  26. Menghormati dirinya, keluarga dan teman-teman yang rapat dengannya.
  27. Bersikap matang dalam tutur-kata dan tingkah laku. Lelaki tidak suka wanita yang bersikap terlalu kebudak-budakan.
  28. Manja!
  29. Jangan terlalu ‘excited’ ketika bertemu dan berbual dengannya. Contohnya berbual terlalu lama di telefon untuk perkenalan pertama.
  30. Jangan terlalu bersikap ‘kelakian’ dan ganas dalam pergaulan.
  31. Jangan terlalu menunjukkan bahawa kamu ini terlalu baik dan ‘perfect’.
  32. Jangan perasan bahawa kamu ini mempunyai paras rupa yang jelita.
  33. Sentiasa memegang prinsip sederhana dan tidak boros di dalam perbelanjaan.
  34. Bersikap keibuan adalah antara tips yang perlu kamu titik beratkan.
  35. Sentiasa bercakap lembut dengan mereka.
  36. Ketahuilah mereka ini adalah golongan yang terlalu sensitif dan suka akan kelembutan apatah lagi dari seorang gadis.
  37. Kenali siapa dirinya sebenarnya sebelum kamu memulakan langkah untuk memikat.
  38. Lelaki sukakan wanita yang suka menjaga kulit. Jangan biarkan wajah kamu dipenuhi jerawat batu!
  39. Aset penting bagi kamu untuk memikat lelaki adalah mata, punggung dan gaya langkah kamu yang kemas.
  40. Jangan bersikap terlalu kuno.
  41. Bertanya khabar sekurang-kurangnya dua kali seminggu agar tali persahabatan kamu dengannya tidak putus begitu sahaja. Mungkin suatu hari nanti sikap kamu yang terlalu mengambil berat mampu menarik perhatiannya.
  42. Usia dan bentuk badan bukan menjadi ukuran yang penting tetapi kecerdikan, kejujuran dan tingkah laku yang bersopan-santun.
  43. Lelaki sukakan seorang wanita yang beriman dan beragama namun begitu kamu tidaklah perlu terlalu alim.
  44. Menunjukkan bahawa kamu bukanlah seorang gadis yang mudah dipermainkan.
  45. Jangan terlalu merengek dan mengada-ngada.
  46. Jangan tunjukkan kelemahan kamu ketika berada di samping lelaki yang kamu minati.
  47. Lelaki sukakan wanita yang bijaksana dan matang serta mudah diajak berbincang.
  48. Berjaya di dalam apa jua bidang yang kamu ceburi.
  49. Tidak terlalu meminta dan jaga tata tertib kamu di meja makan.
  50. Jangan terlalu over nanti lelaki akan meluat pula dengan kamu!
Kalau jalinan yang terjalin tu dapat diikat dan disimpulkan sehingga ke atas pelamin, sila hantar kad jemputan masing-masing kat is tau ok?

Beruang merayau ke dalam pusat membeli-belah AS, tiada siapa cedera



Haiwan yang terperangkap malam Sabtu selepas memasuki kedai Sears di pusat Pittsburgh Mills, yang terletak di timur laut bandar Pittsburgh, melalui pintu automatik, laporan berkata.

Pembeli Matt Marcinik kepada Pittsburgh Tribune-Review bahawa dia telah melihat beruang berjalan di seluruh tempat letak kereta pusat membeli-belah sebelum ia pergi ke kedai.

"Ia telah berjalan atas dan ke bawah lorong," Marcinik kepada akhbar. "Ia terpelanting melepasi beberapa orang. Mereka tidak tahu ia adalah beruang."

Pegawai hidupan liar ditembak itu kira-kira 125 paun (57 kilogram) beruang - yang memakai peranti Penjejakan - dengan penenang dan menawan.

Tiada kecederaan dilaporkan.

Lelaki Warga AS dengan zakar besar berhenti di lapangan terbang



Seorang lelaki yang dikenali untuk zakar besar telah dihentikan oleh keselamatan di Lapangan Terbang Antarabangsa San Francisco dan dipersoalkan tentang bonjol dalam seluarnya, beliau dilaporkan pada Khamis lalu.

Jonah Falcon, 41, mempunyai organ yang 9,5 inci panjang apabila lembik dan 13 inci (33 sentimeter) tegang, mengikut kepada majalah Rolling Stone. Beliau telah dipaparkan dalam beberapa dokumentari tentang zakar terbesar di dunia.

Beliau telah kembali ke New York dari San Francisco pada 9 Julai apabila beliau berhenti, selepas Pentadbiran Keselamatan Pengangkutan (TSA) ejen melihat bonjol yang tergantung di atas peha kiri atas.

"Mereka ingin tahu jika saya mempunyai sesuatu di dalam poket saya, dan apabila saya berkata tiada, mereka bertanya sama ada saya mempunyai beberapa jenis pertumbuhan," katanya, mengikut San Francisco Chronicle.

Dia memberitahu mereka ia adalah zakarnya, dan mereka memeriksa sekitar kelangkang, walaupun tidak terlalu rapat. Beliau telah ditangguhkan selama lima minit. Kejadian itu tidak pertamanya. "Saya pergi melalui (pengimbas) sebelum ini, dan saya tidak bimbang.

"Apa yang paling buruk yang akan berlaku?, Saya akan mempunyai untuk memukul mereka? Saya biasa dengan keadaan itu. Kadang-kadang apabila orang bertanya saya tentang hal itu, jika saya rasa sehingga ia, saya akan hanya menunjukkan kepada mereka. "

Dalam tweet Falcon pada masa itu berkata: "TSA tidak tahu apa yang buatan bonjol besar-besaran di atas pahaku Walaupun selepas saya pergi menerusi pengimbas badan yang menunjukkan anda bogel ...."

Kisah 2003 Rolling Stone bertajuk "Mr Big" melaporkan bahawa zakar Falcon adalah lapan inci panjang apabila dia hanya berusia 10 tahun. Ia memetik ibunya sebagai berkata saiz organ beliau adalah genetik.

"Dia dilahirkan seperti itu, dan dia sentiasa besar untuk umurnya. Tetapi ia bukan zakar besar, ia adalah keperluan masyarakat untuk fixate di atasnya. Kita berada di dunia di mana lelaki melihat kelelakian mereka zakar mereka."

Yang TSA tidak segera bertindak balas kepada permintaan untuk komen. Juga tidak Falcon.

Bomba Sepanyol berbogel untuk membantah pemotongan perbelanjaan



Anggota bomba muncul satu demi satu dari stesen api mereka di bandar utara Mieres berhampiran Oviedo memakai topi keledar hitam dan kasut mereka dan beratur sebelah menyebelah dinding dengan belakang mereka kepada akhbar dipasang.

"Dengan pemotongan yang begitu banyak, kita telah meninggalkan telanjang," mengisytiharkan banner di dinding di atas mereka.

"Lapan anggota bomba yang menunjukkan pantat mereka bernilai lebih daripada protes melalui jalan-jalan terhadap pemotongan," kata Javier Piedra, 41, salah satu daripada 16 anggota bomba Mieres.

2 kesatuan buruh utama Sepanyol, UGT dan CCOO, telah merancang demonstrasi oleh pekerja-pekerja sektor awam di 80 buah bandar dan pekan kemudian Khamis terhadap langkah-langkah penjimatan.

Banyak anggota bomba dan pegawai polis telah ditolak di protes kecil yang telah berlaku setiap hari sejak kerajaan mengumumkan langkah-langkah terbaru pada 11 Julai.

Antara langkah-langkah baru adalah pemotongan bonus Krismas yang dibayar kepada kakitangan awam, bersamaan dengan penurunan tujuh peratus pada gaji tahunan dan kenaikan cukai jualan yang mungkin mencecah pengguna.

Kehilangan bonus datang di atas satu lagi pemotongan gaji purata lima peratus pada tahun 2010, yang diikuti oleh pembekuan gaji.

"Kami membantah kerana mereka mengurangkan gaji kami dan kini mereka menyingkirkan bonus Krismas."

Cabaran Terbaru Menanti Niagara Falls high-wire walker



Artis AS high-wire yang menyeberangi Niagara Falls pada bulan Jun adalah untuk cuba satu pencapaian baru ke New Jersey pantai, tetapi kali ini menumpahkan abah-abah keselamatan yang menyebabkan beberapa memperkecilkan lagak ngeri sebelumnya.

Cabaran terbaru Nik Wallenda, yang ditetapkan untuk Ogos 9, adalah untuk berjalan kaki 1500 kaki (450 meter) kira-kira 100 kaki (30 meter) di atas, satu pantai Atlantic City dalam masa kurang daripada 30 minit.

Dalam acara yang sangat-uarkan pada 15 Jun, Wallenda yang berusia 33 tahun berjalan merentasi kabel yang digantung di atas Niagara Falls, bersorak oleh beribu-ribu penyokong-penyokong sama ada di sebelah sempadan AS-Kanada.

Ada yang berusaha untuk mengurangkan feat itu, berkata ia adalah lebih senaman PR daripada lagak ngeri Adolf Hitler membelakangi kematian sebagai Wallenda memakai abah-abah keselamatan yang bermakna dia akan datang yang menyakitinya sebenar.

Artis Acrobat dan sewa-wayar berkata beliau hanya memakai abah-abah pada desakan ABC, saluran kabel Amerika yang televisyen acara.

Wallenda berasal dari keluarga yang terkenal persembahan sarkas yang telah takjub penonton di seluruh dunia dengan aksi menakjubkan menggugurkan mereka - sekurang-kurangnya tiga telah meninggal dunia cuba feats berbahaya.

13 ALASAN TIPIKAL WANITA YANG ENGGAN MENUTUP AURAT


Pernah nasihat atau tegur kawan-kawan anda yang tidak menutup aurat? Jom kita tengok apakah alasan yang selalu digunakan wanita yang enggan menutup aurat apabila ditegur kesalahan mereka itu. Dan apa jawapan yang mungkin sesuai untuk mereka.?

1. Semua yang tutup aurat, confirm masuk syurga ke?

-Yang pasti, kalau tak tutup aurat, confirm masuk NERAKA..Nauzubillah

2. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.

-Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. "Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia". Samalah seperti tudung. Tudung pula yang disalahkan, " pakai tudung tak mestinya baik..bla...bla...bla..."

3. Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat nak mampos.

-Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang.

4. Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.

-Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat?


5. Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.

-Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?

6. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.

-Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau.

7. Walau kami tak bertudung, kami tetap solat dan puasa. 

-Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin kau masuk syurga?

8. Suka hati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.

-Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau.

9. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan ALLAH.

-Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya.

10. Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene. (ayat artis)

-Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah?

11. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.

-Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti.

12. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..

-Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku.

13. Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.

-Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.“Wahai wanita, setiap ciptaan tuhan yang berharga di dunia ini akan terlindung dan amat sukar untuk diperolehi. Di mana kamu boleh dapatkan permata? Tertanam jauh di perut bumi, tertudung dan dilindungi. Dimana kamu jumpa Mutiara? Terbenam jauh di dalam lautan, tertudung dan dilindungi oleh kulit kerang yang cantik. Di mana kamu cari emas? Terperosok di lapisan bumi tertudung dengan lapisan demi lapisan tanah dan batu. Tubuh kamu adalah suci malah lebih berharga daripada emas mahupun permata. Oleh itu kamu juga perlu bertudung dan melindungi diri kamu.”

KISAH IKTIBAR DI PENJARA SG. BULOH



Seorang ustaz telah menceritakan sebuah kisah yang berlaku di penjara Sg. Buloh.

Sebuah kisah benar.

Mengikut cerita beliau, semasa beliau habis memberi ceramah agama pd banduan2 di sana...

Pengarah Penjara telah berjumpa dgn beliau dan menceritakan pd beliau tntg seorang banduan yg bernama AMIN....

iaitu ketua kumpulan Al-Mau'una yg didapati bersalah kerana melancarkan perang kepada Yg Dipertua Agong.

Amin dijatuhi hukuman gantung sampai mati.

Apa yg menarik ialah peribadi si Amin ini.

Beliau seorang yg berdisplin, kuat beramal, mengaji quran, solat malam dan baik dikalangan sesama banduan lain.

Pendek kata banduan yg tiada bermasalah.

Seminggu sebelum dia digantung, pengarah penjara telah menziarahi sel beliau dan terkejut kerana terdapat bau yg harum.

Bau itu tak hilang walaupun beliau telah pulang ke rumah, bau harum itu masih melekat pd pakaiannya.

Mengikut ceritanya lagi, pd mlm sebelum dia digantung, dia berpesan supaya dikejutkan pada jam 4.00 pagi.

Dia digantung pada subuh pagi jumaat.

Pada mlm sebelum dia digantung, didapati Si Amin ini tidur begitu lena sekali seolah2 tiada apa2 akan berlaku pd pg esoknya sedangkan dia akan dihukum gantung pada pg esok.

Bayangkan kalau org nak kena gantung pg esok, mesti gelisah dan mesti tak boleh tidur punya.

Bila tepat jam 4.00 pg, Amin ini pun dikejutkan, dia terus beramal,
solat taubat, tahajud, mengaji dan sujud syukur dan dia berpesan supaya dibawa ke tali gantung ketika dia sedang sujud syukur.

Ketika Amin sedang sujud pd masa itulah dia dibawa ke tali gantung.

Bila tiba masa hendak digantung, tiba2 Amin ini pengsan dan tidak sedarkan diri.

Masa semakin suntuk dan Amin harus digantung ketika itu juga, maka kepala dia ditutup dgn kain hitam dan hukuman pun dijalankan.

Agak pelik ketika itu kerana hukuman gantung tersebut seperti
menggantung anak patung yg tidak bernyawa, tiada pergerakan, tiada jeritan.

Didapati juga selipar jepun yg dipakai oleh Amin masih melekat
pd kakinya, begitu juga tasbih masih tidak terlepas dari tangan.

Apabila janazah Amin dibuka penutup muka didapati lidah tidak terjelir keluar spt kebiasaan mereka yg digantung.

Tangan spt org dlm solat di jari telunjuk spt membaca tahiyat akhir.

Subhanallah. ......... mungkin Allah sudah mengambil nyawanya dulu sebelum digantung... ...

Begitulah kebesaran Allah yg memberi Rahmat kepada hamba2 nya yang soleh dan sentiasa bertaubat.

Mungkin ini satu petunjuk dari ALLAH kpd kita semua.

Inilah kisah yg diceritakan semula oleh Ustaz tersebut.

P/S: Jika seorang mukmin akan meninggal, malaikat-malaikat turun dari langit kepadanya dengan membawa kain kafan dari surga serta membawa wewangian dari surga. Lantas para malaikat itu duduk di sekeliling orang mukmin yang akan meninggal tadi.

Para malaikat duduk mengelilingi sang mukmin sepanjang mata memandang (sgt banyaknya malaikat itu). Menyusul kemudian, datanglah Malaikat Maut duduk di dekat kepala sang mukmin. Malaikat Maut berkata, “Wahai jiwa yang tenang, keluarlah menuju ampunan Allah dan keridhaan-Nya.”

Dengan demikian, keluarlah jiwa sang mukmin dari jasadnya bagaikan keluarnya tetesan air dari bibir tempat air.

WALLAHU A'LAM.

AWAS!!! TEKNIK TERBARU CURI KERETA



Alamak, pencuri kereta ada teknik baru ker? Ni yang buat is taknak naik kereta gi jalan-jalan kat town nie. Ikuti kisah dibawah sebagai pengajaran untuk kita semua.

Minggu lalu, kereta seorang wanita telah dicuri di tempat yang sangat sibuk berhampiran Jaya Jusco di Mahkota Cheras, Kuala Lumpur . Kejadian ini adalah sesuatu yang sangat bernilai untuk dikongsi bersama supaya kita dapat mengurangkan peluang kepada pencuri kereta.

Selepas meletakkan keretanya di tepi jalan di luar Jusco, wanita tersebut mendapati bahawa dia tidak berjaya untuk mengunci keretanya dengan alat kawalan jauh (remote). Pada fikiran beliau alat kawalan jauh tersebut telah kehabisan bateri atau rosak, lalu beliau hanya menggunakan kunci biasa untuk mengunci keretanya secara manual.

Beliau kemudian pergi untuk membeli beberapa barangan runcit dan kira-kira 30 minit kemudian apabila dia kembali ke tempat di mana dia meletakkan kereta beliau, didapati keretanya telah hilang.

Kemudian di balai polis dan juga di agensi insurans, beliau telah diberitahu bahawa terdapat beberapa sindiket mencuri kereta yang menggunakan peranti elektronik 'klip'frekuensi alat kawalan jauh kereta (car remote's frequency clipping). Alat ini boleh mengesan frekuensi remote kereta semasa ia digunakan untuk mengunci kereta.

Kesan dari operasi 'clipping' oleh pencuri kereta ini akan menyebabkan pemilik kenderaan tersebut tidak dapat mengunci kereta dengan alat kawalan jauh.Jadi pemilik kereta akan menguncinya secara manual. Sebaik sahaja pencuri ini memperolehi frekuensi alat kawalan jauh kereta anda, mereka akan mencuri kereta apabila anda berada jauh dari kereta anda.

Pengajaran untuk masa depan apabila anda tidak dapat mengunci kereta anda dengan alat kawalan jauh, kemungkinan tinggi bahawa seseorang berdekatan telah mensasarkan kereta anda. Jadi anda dinasihatkan supaya tidak meletak kenderaan di tempat tersebut dan beredarlah dari situ.

Duit Sembahyang Cina mati Inspire Wang Kertas Malaysia Baru



Alamak, biar betul apa yang is tengok nie, korang nampak tak apa yang is nampak? Not Wang Kertas Malaysia adalah inspire dari duit sembahyang cina mati, atau suatu kebetulan atau memang disengajakan?

Is pun tak pasti tapi kawan-kawan is cakap dorang ada nak tukar wang RM100 kat kedai runcit usahaan cina tapi apek tu menolak dia tak nak terima duit tersebut dengan mengatakan duit tu suuweeeyy, siaauww siaauuww. Kiranya dia tak mau lah, bila ditanya kenapa tak nak ambik? Dia cakap lu tenngok aa kawan, lu punya duit baru haa, sama dengan duit kita bikin sembahyang bila mati punya wooorr.

Aiseeymen, kes naya nie, tapi is rasa bukan semua tempat kowt apek apek nie tak nak terima, kalau apek tak nak terima ini pakcik-pakcik dan makcik-makcik, adik kakak kita semua sudi menerimanya, betul tak kawan-kawan semua?

Makanan berbuka puasa pilihan iskandarX #7


Oleh kerana is ari nie demam, jadi is rasa nak makan makanan yang sihat sikit, (selama nie is telan makanan tak sihat ker?) bukan macam tu maksud is yang untuk kesihatan, yang macam untuk kesihatan ler.




Yang menjadi pilihan is sejak mula puasa nie ialah bubur gandum, perghhh bila teringat saja leh kecur liur nie. Ada macam-macam jenis bubur gandum nie, tapi is paling suka jenis berketul-ketul nie, lemak giler rasanya, tak tau nak cakap macam makan aiskrim pun ada, macam makan karipap pun ada. perrhghhh.Korang cuba cari bubur gandum nie pastu try rasa (waktu berbuka tau, jangan try sekarang), mesti terangkat sampai hujung beranda punya.



Dua Beradik Tiri Didakwa Bunuh Ibu Tiri



KLANG, 27 Julai (Bernama) -- Seorang pelajar perempuan berumur 16 tahun dan kakak tirinya dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, Jumaat, atas tuduhan membunuh ibu tiri mereka dengan cara menekup muka mangsa menggunakan bantal.

Pelajar terbabit dan kakak tirinya yang berumur 29 tahun didakwa membunuh wanita berumur 72 tahun itu, yang juga seorang guru agama, di ruang tamu sebuah rumah di Taman Sri Wangi, Kapar di sini kira-kira 5.30 petang 14 Julai lepas.

Mereka didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan.

Dua beradik yang memakai pakaian reman berwarna ungu mengangguk faham selepas pertuduhan dibacakan terhadap mereka oleh jurubahasa mahkamah.

Tiada pengakuan direkodkan.

-- BERNAMA

Kenapalah cetek sungguh ilmu agama Islam dikalangan remaja sekarang nie? Membunuh itu adalah satu dosa besar, walau pun seseorang iru jahat sekalipun tak semestinya perlu dibunuh. Berlaku di Terenganu pulak tu, Negeri yang tak pernah dijajah dan ramai yang menjadi wali dari sana.


Polis Pulau Pinang Pakai Jaket Berlampu Pada Waktu Malam



GEORGE TOWN, 27 Julai (Bernama) -- Polis Pulau Pinang menjadi pasukan kumpulan pertama menggunakan jaket berlampu khusus untuk melakukan rondaan pada waktu malam.

Timbalan Ketua Polis Pulau Pinang, SAC Datuk Abdul Rahim Jaafar berkata penggunaan jaket itu dapat menonjolkan kehadiran anggota polis di tempat awam dan pada masa sama memberi keyakinan kepada masyarakat berasa lebih selamat ketika bersiar pada waktu malam.

"Sebanyak lima lampu 'flash LED' dipasang pada setiap jaket dan dari jauh lagi orang awam boleh nampak lampu bergemerlapan berwarna biru itu," katanya kepada Bernama di sini, Jumaat.

Abdul Rahim berkata setakat ini pemakaian jaket itu terhad kepada polis yang bertugas di bandar ini dan ia akan diperluaskan kepada pasukan peronda di tanah besar dalam tempoh terdekat.

"Menerusi pendekatan baru ini kita berharap dapat menutup peluang penjenayah melakukan kegiatan mereka seterusnya mengurangkan kadar jenayah di negeri ini," katanya.

-- BERNAMA


Lima Gajah Denak Bantu Pindahkan Dua Gajah Di Hulu Besut



BESUT, 27 Julai (Bernama) -- Lima gajah denak dari Pusat Konservasi Gajah Kuala Gandah, Lancang, Pahang diperlukan untuk membantu memindahkan dua ekor gajah yang ditangkap di Hulu Besut pada petang Isnin lalu.

Pengarah Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) Terengganu, Yusof Shariff berkata kedua-dua gajah akan dipindahkan ke habitat asalnya di Sungai Ketiar, Tasik Kenyir, Hulu Terengganu.

"Pada masa ini gajah tersebut ditempatkan di Sungai Tenang, Lata Tembakah dan proses pemindahan akan dibantu oleh lima ekor gajah serta kakitangan dari pusat berkenaan dan juga bantuan daripada anggota Perhilitan Terengganu," katanya kepada pemberita di sini, Jumaat.

Pada petang Isnin lalu, dua ekor gajah yang terdiri daripada gajah jantan berumur lapan tahun dan ibunya berumur 20 tahun ditangkap pada 2 petang oleh Unit Gajah Perhilitan negeri ini.

Penangkapan dua ekor gajah itu nyata melegakan penduduk kampung di kawasan itu yang sebelum ini bimbang diganggu gajah berkenaan termasuk kejadian seorang penduduk yang hampir diserang gajah berkenaan ketika mencari durian di kawasan Lata Tembakah.

-- BERNAMA

Ini dikatakan "bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemuadian" (ayat sebuah dokomentari gajah dala tv1 dulu).


Kopeks Tawar Pinjaman Istimewa Hari Raya Sehingga RM15,000 Untuk Penjawat Awam Sabah


KOTA KINABALU, 27 Julai (Bernama) -- Koperasi Pekerja-Pekerja Kerajaan Sabah Berhad (Kopeks) menawarkan pinjaman istimewa sehingga RM15,000 kepada semua penjawat awam di negeri ini sempena menyambut Hari Raya Aidilfitri Ogos ini.

Pengerusi Kopeks Datuk Maznah Abdul Ghani berkata pinjaman itu terbuka kepada semua kakitangan awam yang menganggotai Kopeks, termasuk yang bukan Islam.

"Tempoh bayaran pinjaman boleh dibuat sehingga 11 tahun. Bayaran bulanan rendah dan proses juga cepat iaitu pinjaman boleh dikeluarkan dalam masa 24 jam.

"Syarat utama ialah mesti ada salinan kad pengenalan, slip gaji dan surat pengesahan gaji oleh majikan. Penjawat awam yang belum menjadi anggota dan baharu memohon menganggotai Kopeks juga boleh memohon terus," katanya kepada pemberita di Wisma Kopeks di sini Jumaat.

Bagaimana pun, Maznah berkata skim pinjaman itu hanya ditawarkan selama sebulan bermula hari ini sehingga hari raya.

-- BERNAMA

Mesyuarat Petugas Am Hotel Dunia Di Malaysia Pada 2014



KUALA LUMPUR, 27 Julai (Bernama) -- Lebih 800 petugas kerja am dan servis profesional hotel atau 'concierge' terbaik dunia dijangka berkumpul di sini untuk menghadiri Kongres Antarabangsa Les Clefs d'Or UIHC ke-61 pada Januari 2014.

Dalam satu kenyataan Jumaat, Biro Konvensyen dan Pameran Malaysia (MyCEB) berkata bidaan itu telah diusahakan oleh Persatuan Golden Keys Malaysia.

Bidaan berkenaan mendapat sokongan MyCEB, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur dan rakan kongsi hotel, katanya.

Ketua Pegawai Eksekutif MyCEB, Zulkefli Sharif, berkata pemberian kontrak itu akan menjadi peluang terbaik untuk hotel-hotel di negara ini mempamerkan tahap perkhidmatan dan profesionalisme, bagi pelancongan perniagaan dan riadah.

"Di MyCEB, kami menyokong persatuan tempatan dan kami menggalakkan kerjasama untuk menarik lebih banyak acara perniagaan ke negara ini," katanya.

-- BERNAMA


Tiada Rancangan Turunkan Taraf Pelabuhan Pulau Pinang Jadi Pelabuhan Penghantar



KUALA LUMPUR, 27 Julai (Bernama) -- Seaport Terminal Sdn Bhd Jumaat menafikan dakwaan yang syarikat itu berhasrat menurunkan taraf Pelabuhan Pulau Pinang kepada sebuah pelabuhan penghantar.

Syarikat juga berkata, sesungguhnya memang tiada perancangan langsung untuk memindahkan kren-kren Pelabuhan Pulau Pinang ke Pelabuhan Tanjung Pelepas (PTP) di Johor sebagaimana yang didakwa.

"Pelan perniagaan kami termasuklah strategi menyeluruh untuk memajukan pelabuhan itu menjadi sebuah pelabuhan serantau utama yang berdaya saing," kata syarikat dalam satu kenyataan di sini Jumaat.

"Seaport Terminal telah komited untuk melabur dalam usaha meningkatkan kapasiti Pelabuhan Pulau Pinang. Kami akan mendalamkan saluran pengemudian menurut keperluan pelabuhan itu. Sehubungan itu, dakwaan yang mengatakan tiada kerja-kerja pengorekan dilakukan tidak berasas sama sekali," tambahnya.

Seaport Terminal telah dipelawa pada tahun 2011, bersama-sama dengan beberapa syarikat pelabuhan tempatan dan antarabangsa, untuk mengemukakan bida bagi penswastaan Penang Port Sdn Bhd.

-- BERNAMA

Amboi dah ada pelabuhan baru nak turun-turun kan pelabuhan lagenda pulak?.


Adakah Benar Prince Of Pop Dan Max 24:7 Saling Bermusuhan?



KL, 22 JULAI 2012: Selain kisah penceraian artis yang mendapat liputan luas media, Murai Batu lihat cerita pergaduhan antara selebriti juga semakin mendapat perhatian.

Malah, selepas satu kes selesai, datang satu lagi kes tersebar di dada akhbar atau pun internet.

Terbaru, Murai Batu mendapat tahu, kumpulan anak didik produser dan penyanyi, Cat Farish iaitu POP (Prince Of Pop) cemburu dengan kumpulan Max 24:7.

Dalam bahasa jahatnya, POP dengki dan menganggap Max 24:7 sebagai musuh. Betul ke?

Dengarnya, kes ini berbangkit berikutan hal penerimaan bayaran yang diterima Max 24:7 pada Hari Belia 2012 yang diadakan di Putrajaya, Mei lalu.

Selain cemburu dengan bayaran Max 24:7 yang mencecah hampir RM100,000, POP yang dibarisi empat anak muda dari Kota Kinabalu ini dikhabarkan cemburu dengan Max 24:7 yang dipilih mengadakan persembahan di pentas utama bersama artis K-Pop yang hadir.

Malah, mereka telah melabelkan kumpulan ini masih belum setaraf untuk mengadakan persembahan di pentas itu.

Bagaimanapun, menurut sumber yang mahu kes ini segera selesai memberitahu kritikan ini sebenarnya diluahkan oleh salah seorang orang kuat kumpulan Pop.

Siapa orang kuat itu? Cat Farish ke? Tak mungkin Cat berbuat sebegitu kerana kalau Murai Batu tidak silap, Cat seorang yang amat profesional.

Apa sekalipun, diharap gosip ini bertemu jalan penyelesaian kerana sememangnya dalam industri hiburan kita ini amatlah kecil sangat. Pusing-pusing jumpa juga.

Janganlah bermusuh tetapi bersainglah untuk kejayaan bersama.

Korang tengok penampilan gempak dan ganas gila, tapi cuba tengok kualiti nyanyinya pula adakah boleh diketegorikan artis atau pun hanya kumpulan boria semata-mata? Pastu nak bermusuh-mushan pulak. Ekeleh





Neelofa Tunai Umrah, Jalani Penggambaran



KUALA LUMPUR, 9 JULAI 2012: Dalam kesibukan Murai Batu mencari gosip baru terjumpa pula foto milik aktres jelita ini sedang berada di Tanah Suci bagi mengerjakan umrah.

Tidak sangka pula, sebaik saja berakhirnya kontroversi antara dia dengan Anzalna Nasir yang telah pun diakhiri dengan perdamaian, Neelofa dalam diam-diam telah berangkat ke Tanah Suci Mekah.

Murai Batu dengar kunjungannya ke sana bukanlah disebabkan atas urusan mengerjakan umrah semata tetapi kerana menjalani penggambaran untuk drama bersiri arahan pengarah terkenal Erma Fatima yang berjudul Kau Yang Terindah.

Mudah-mudahan Murai Batu harapkan selepas pulangnya Neelofa daripada Kota Mekah dia akan dihindari daripada pelbagai cerita dan kisah yang tidak elok mengenai dirinya. Sayang bila wanita cantik seperti Neelofa ini dikelilingi banyak orang yang mahu menjatuhkannya. Ooops!

MURAI BATU: Bukan Neelofa sahaja berada di Kota Mekah, khabarnya Johan As'ari juga ada di sana.

Ala apa salahnyakan kalau Johan As'ari pun ada kat sana? Mekkah kan tempat tumpuan semua umat Islam ? Tak salah kan?

Berita Kemalangan: Zed Zaidi Tak Salahkan Mamat Sepah



KUALA LUMPUR, 26 JULAI 2012: Memahami situasi yang dialami pelawak, Mamat Sepah, pelakon serta Presiden Seniman, Zed Zaidi akui tidak menyalahkan tindakan ahli kumpulan Sepah itu yang telah memuat naik status serta fotonyayang mengatakan dia terlibat dalam kemalangan di dalam akuan Twitter peribadinya.

Malah Zed Zaidi menganggap niat Mamat Sepah itu adalah baik kerana dia telah menunjukkan keperihatinannya terhadap artis lain.

"Dalam hal ini, kita tak boleh nak salahkan sesiapa termasuk Mamat kerana saya faham, dia buat begitu kerana dia sebenarnya prihatin terhadap rakan artis seperti saya.

"Silapnya dia cepat percaya kepada desas-desus yang tersebar dan menyebarkannya sendiri tanpa bertanyakan hal sebenar kepada saya

"Lagipun dia ada menghubungi saya dan meminta maaf atas apa yang berlaku. Tetapi bagi saya tiada apa yang perlu dia minta maaf kerana ianya hanya kesilapan yang tidak disengajakan," katanya ketika dihubungi oleh murai.com.my

Foto yang disebarkan itu adalah adengan Zed Zaidi dalam sebuah penggambaran untuk sebuah telefilem yang berjudul Hijrah Jahiliyyah.

Ekoran daripada stautusnya itu, Mamat mendapat kecaman daripada ramai pihak kerana bersikap sambil lewa dengan penyebaran berita kemalangan tersebut.

Menurut Zed Zaidi, sebagai artis Mamat perlu menanggung risikonya dia atas tindakannya itu dan tidak cepat melatah dengan kata-kata kesat yang dilemparkan kepadanya.

"Bagi saya ianya perkara biasa apabila dia dihentam begitu. Mamat perlu anggap ianya hanya sebahagian asam garam sebagai seorang artis kerana setiap orang pasti akan memberi padangan yang berbeza iaitu sama ada positif atau negative.

"Namun sebagai seoang artis, dia tidak sepatutnya melayan atau memberi respon terhadap kata-kata kesat yang dilemparkan terhadapnya dan lebih baik berdiam diri sahaja.

"Jika tidak, dia perlu berkomunikasi dengan cara yang baik dan betul, bukan membalas balik dengan kata-kata kesat juga," jelasnya lagi.

Berikutan itu, selaku Presiden Seniman, Zed Zaidi menyarankan semua pihak terutama pihak artis dan media mendapat pengesahan berita yang melibatkan kemalangan atau kematian daripada persatuan Seniman dahulu, sebelum menyebarkannya.

"Saya nasihatkan kepada semua pihak agar merujuk kepada Seniman terlebih dahulu sebelum menyebarkan berita-berita yang serius seperti kematian dan kemalangan.

"Lagipun ianya dapat mengelak daripada berlakunya kejadian seperti ini. Kami tidak mahu ianya berterusan lagi seperti pernah terjadi kepada berita kematian palsu artis-artis seperti Remy Ishak, Osman Kering, Bob Kuman dan Dato' Aziz Satar," luahnya lagi.

Tengok Zed pun tak marah, benda-benda nie buatkan diri dia lagi glamor ada lah, betul tak is cakap Zed?

Saya Bukan Sengaja Kurang Ajar Kata Mamat



KUALA LUMPUR, 26 JULAI 2012: Gara-gara tidak mengesahkan terlebih dulu berita yang mengatakan kononnya pelakon Zed Zaidi telah terlibat di dalam kemalangan, pelawak Mamat Sepah terpaksa menerima bahannya apabila ditempelak ramai pihak.

Ianya berlaku selepas Mamat Sepah memuat naik status serta foto mengenai pelakon Zed Zaidi yang juga Presiden Seniman di dalam akaun Twitter peribadi miliknya pada malam kelmarin (Selasa malam).

Berikutan itu, Mamat Sepah telah dihentam kerana tidak mengesahkan terlebih dahulu berita tersebut sebelum menyebarkannya berserta dengan foto yang sebenarnya merupakan salah satu adegan penggambaran untuk sebuah telefilem yang berjudul Hijrah Jahiliyyah.

Malah, Mamat Sepah terus dikecam kerana sikapnya yang dianggap tidak beradab ketika membalas kembali status Twitter daripada peminat dan pengikut dalam akaunnya, terutama sekali pemilik akaun Twitter bernama Hazrey yang telah meluahkan rasa tidak puas hati terhadap tindakan pelawak tersebut.

Bagi mendapat penjelasan daripada Mamat mengenai tindakannya itu, portal murai.com.my telah menghubunginya sendiri pagi tadi. Dengan tenang, Mamat menjawab:

"Mengenai status dan foto tersebut, saya hanya copy terus daripada status BlackBerry Mesengger (BBM) yang dihantar seorang artis veteran ke dalam akaun Twitter saya. Saya melakukannya selepas mendapat kesahihan daripada artis tersebut pada lewat malam kelmarin.

"Selepas mengemas kini akaun Twitter saya itu,saya terus tidur dan apabila bangun sahur dan melihat kembali akaun Twitter saya, ramai yang membalas tweet saya itu dan memberitahu bahawa berita itu tidak benar.

"Saya ada meminta maaf kepada beberapa orang yang membalas Twitter saya di atas berita yang tidak benar itu.

"Namun, tidak semena-mena saya ditemplak terus dengan seorang yang menggelarkan dirinya sebagai wartawan bernama Hazrey yang memaki hamun saya kerana tidak mengesahkan berita itu terlebih dahulu sebelum menghantar status tweet tersebut," katanya.

Menurut Mamat , dia bersikap kurang ajar terhadap Hazrey kerana individu tersebut terlebih dahulu memulakan pergaduhan dengan mengeluarkan kata-kata yang tidak beradab.

"Hazrey memarahi saya kerana status saya dengan menyifatkan saya sebagai seorang artis yang bodoh. Siapa sahaja yang dimaki begitu, pasti akan melenting dan hilang sabar, begitu juga saya.

"Saya tidak mengenali Hazrey. Jika benar dia adalah wartawan, mana perginya etika sebagai wartawan? Mengapa saya dihukum sampai begitu sekali dengan kata-katanya yang tidak beradab?

"Jadi jangan salahkan saya kenapa saya boleh bersikap kurang ajar dan di luar kawalan di dalam laman Twitter itu. Saya harap Hazrey boleh datang sendiri meminta maaf kepada saya dengan tindakannya itu kerana terus-terang, sehingga kini saya tidak dapat memaafkannya lagi.

"Untuk tidak mahu kes ini berpanjangan, saya sudah pun menutup akuan Twitter termasuk laman sosial, Facebook," jelasnya lagi.

Bagi terus mendapatkan kesahihan berita tersebut, Mamat Sepah memberitahu dia terus menghubungi Zed Zaidi yang juga Presiden Seniman untuk bertanyakan mengenai hal itu serta meminta maaf di atas tindakan yang tidak disengajakannya itu.

"Saya sudah menghubungi Zed Zaidi dan meminta maaf pada dia kerana tidak sengaja menyebarkan berita palsu itu.

"Saya juga ada berbincang dengan Zed mengenai apa yang berlaku di Twitter. Zed Zaidi bagaimanapun tidak ambil hati kerana ramai yang turut tertipu dengan berita tersebut, lebih-lebih lagi setelah melihat fotonya itu," luahnya.

Mamat berharap, semua pihak faham dengan keadaannya dan meminta maaf dia atas keterlanjuran yang tidak disengajakannya itu.

Dahsyat betul pengaruh Twitter kepada pengguna Malaysia, tapi sayang hanya untuk tujuan hiburan semata-mata, cuba manfaatkan nya kepada yang membolehkan kepada kebaikkan dan memberi manfaat kepada diri sendiri dulu baru orang lain.

Semalam sempat tengok Tangisan Langsuir



Hahah balik pukul 1 pg tadi, sempat gak is buka tv tengok channel mana yang menarik, kalih ke Channel 105 Prima, sekali Zarina tengah jerit-jerit kena apa tak tahu.

Kenapa Zarina jerit-jerit dan terpekik-pekik? Rupanya dia telah diculik oleh Ketua Kampungnya sendiri, Lakonan Eizlan Yusof, apa punca belum tahu lagi sebab is belum tengok habis cerita nie, dari mula pun tak tengok inikan pula tengah tengok bahagian dah nak habis, lagi haru-biru namanya.


Yang is tau tok ketua kat situ tak suka Jamillah dan Halim berkahwin. Ini yang buat is tak suka bila dorang bikin telemovie drama atau apa apa pun, mesti dengki pasal kahwin, apa ingat orang Melayu asyik pikir benda kelamin sahaja ka? Kolot betui la produser zaman sekarang nie, sejarah Melayu tak belajar habis dah pandai-pandai cerita Melayu.






Tang last sikit cita Tangisan Langsuir nie, is memang tak berkenan, dalam mana-mana kitab ak pernah kata roh boleh dipinjamkan, dipulangkan sementara, menjelma masuk, roh-roh ini tidak pernah diizinkan Allah Taala untuk memasuki mana-mana tubuh badan atau benda ataupun menjelma terutamanya untuk tujuan baik mahupun jahat. Syirik kita kepa Allah S.W.T bila menyeru, dan memanggil roh kepada kita. Hahaha nak ulas bab cerita terus buat kulih kat sini, heheheh itu daripada apa yang is belajar kat pondok dulu lah. Apa apa pun kita tak boleh lah berdengki-dengkian sesama kita tambahan kita semua adalah adik-beradik. 



Saper nak tengok cita nie leh layan video nie ha is dah pelekat.

Kenapakah To`Ki Tak Tahu Dia Dituduh Minta Sedekah



KUALA LUMPUR, 27 JULAI 2012: Berita yang mengatakan bahawa penyanyi popular sekitar 90-an, To'ki kononnya telah ditemui dalam keadaan meminta sedekah di sekitar kawasan pasar borong Selayang beberapa bulan yang lepas benar-benar mengejutkan banyak pihak.

Biarpun sudah membuat penjelasan di dalam beberapa media, namun isu tersebut masih lagi diperkatakan.

Sewaktu menghadiri majlis berbuka puasa dan penyerahan cek royalti kepada ahli PRISM di Restoran Seri Melayu kelmarin, portal Murai berkesempatan untuk bertemu dengan penyanyi lagu Hampa ini. Jelas keadaan dirinya masih lagi tidak terurus dan tidak kelihatan seperti seorang peminta sedekah.

"Saya tidak tahu mengapa orang cakap begitu mengenai saya. Bagi mereka yang bercakap dan yang nak percaya terpulanglah, saya tiada hak untuk halang mereka berbuat begitu.

"Perkara macam ini sudah biasa. Sebagai anak seni orang akan sentiasa memerhati gerak geri kita tetapi saya tidak mahu komen lebih dan yang pasti orang tersebut bukan saya.

"Benda-benda macam ini saya tidak boleh menggelabah. Sebab sudah biasa dan sudah lama berada dalam industri. Jadi tak guna kalau saya melenting dan membesarkan isu tersebut kerana ini adalah asam garam dunia seni,"jelas kepada murai.com.my.

Ditanyakan mengenai aktiviti seninya sekarang, To'ki atau Muhd Zaki Mansur kini masih meneruskan kariernya seperti biasa dan sibuk dengan mengadakan persembahan korporat.

"Masih lagi mengadakan persembahan jika ada jemputan dan menjelang ramadaan ini agak sibuk juga memenuhi undangan menyanyi. Insya Allah dalam masa terdekat saya akan keluarkan album EP yang mengandungi 4 lagu buat peminat yang sudah sekian lama menanti lagu terbaru daripada saya,"tambahnya lagi.

is tak berapa minat lagu lagu To'ki sebab is lebih minat lagu lagu daripada Bumiputerarockers. Lagu jenis yang To'Ki bawa nie kalau Hattan dengan Abang Aris Ariwatan boleh aa dengar sebab hari-2 keluar tv dulu masa puasa semua drama Melayu petang-petang guna lagu dorang.


Kenapa Safura Ni Selalu Mimpikan Arwah Nur Aisyah Mariam?



KUALA LUMPUR, 27 JULAI 2012: Ketabahan hati penyanyi, pelakon dan penggiat teater, Safura Ya'cob wajar dijadikan contoh buat kita semua supaya ianya dapat dijadikan penguat semangat terutama bagi mereka yang melalui dugaan yang sama sepertinya.

Lebih kurang 10 hari selepas pemergian anak tercinta, sekali lagi diuji apabila bapanya juga turut pergi menyahut seruan Illahi. Ini semua dilaluinya dengan tenang dan bagi Safura setiap yang berlaku pasti ada hikmah daripadaNya.

Dia yang kehilangan anak perempuannya, Nur Aisyah Mariam serta bapanya pada tahun lalu kini memilih untuk berehat daripada berlakon dan banyak menghabiskan masa bersama keluarga.

Biarpun pada mulanya penyanyi dan pelakon ini agak keberatan untuk bercerita, namun Safura yang ditemani suaminya, pelakon Sharonizam Noor pada majlis berbuka puasa dan penyerahan cek royalti ahli PRISM di Restoran Seri Melayu semalam akhirnya mengalah dan bersedia berkongsi apa yangterpendam di lubuk hatinya itu selepas pemergian anak tercintanya.

"Pada permulaan ramadaan baru-baru ini saya ada termimpikan arwah Nur Aisyah Mariam. Saya memang sering teringatkan dia. Hampir setahun dia meninggalkan kami.

"Sekarang pun jika saya ada masa terluang dua atau tiga kali seminggu saya akan menziarahi kuburnya. Tetapi saya sudah reda dengan ketentuan ini dan menganggap ia adalah qada dan qadar.

"Ketika pemergian Nur Aisyah Mariam pada masa itu saya sedang menjalani penggambaran bagi sebuah telefilem dan itu yang terakhir. Buat masa ini saya memutuskan untuk berehat.

"Sehingga kini sudah lebih 10 bulan saya tidak mengambil sebarang tawaran berlakon, saya belum lagi bersedia untuk tinggalkan anak-anak untuk tempoh dan jangka masa yang lama. Selepas pemergian Nur Aisyah Mariam saya melahirkan Zara Nur Aisyah dan sekarang dia baru berusia7 bulan.

"Tawaran nyanyian ada juga saya ambil kerana ia tidak memakan masa yang panjang seperti berlakon yang perlu berada di set untuk jangka masa yang panjang. Nyanyian adalah jiwa saya, jika tiada sebarang halangan saya cuba penuhi," ujarnya panjang lebar.

Anak pertama hasil perkahwinannya dengan Sharonizam Noor itu telah dikatakan mengalami demam panas yang berpanjangan serta dijangkiti kuman pada paru-paru. Kini Safura sibuk menjaga Yusoff Firdaus serta Zara NurAisyah yang baru berusia tujuh bulan.

Dia menerima semua ketentuan ini dan dia percaya setiap orang pasti menerima ujian dan dugaan daripadaNya, lalu meredakan pemergian anaknya itu.

"Setiap insan itu pasti menerima dugaan daripada Allah SWT dan ujian tersebut tidak sama pada setiap daripada kita. Tetapi saya tahu walaupun dugaan berbeza diberikan kepada kami, tetapi sakitnya tetap sama. Sakit yang tidak ada ubatnya melainkan kita meredakan ketentuan yang sudah tertulis.

"Kita semua akan kembali kepada Allah yang satu dan Allah lebih menyayangi anak saya itu. Saya sentiasa mendoakan yang terbaik buat Nur Aisyah Mariam,"tambahnya lagi.

Sepanjang ramadan ini juga, Safura turut memenuhi masa dengan menjalankan bisnes menjual kek lapis kerana berehat daripada menjalani sebarang aktiviti seni untuk meluangkan lebih masa bersama keluarga.

Sabar je lah Kak Safura, itu semua ujian daripada Allah S.W.T, kadang-2 termimpi itu tandanya kita rindukan pada si arwah, jadi baik kita banyakkan sedekah Yassin dan wirid-wirid kepadanya.


Alhamdulillah akhirnya is demam juga



Assalamualaikum, ari nie akhirnya is demam juga, dah berapa hari dah sebelum bulan puasa nie pun dah panas-panas dalaman badan. Orang tua-tua cakap, panas tak keluaq, itu sebab bangun tidor dah tua-tua pun berhingus lagi, hehehehe.

Nak kata is main tidur terus, tak juga kalau nak masuk tidur is nanti buat senaman makam 7, push-up 10 kali, ketuk ketampi 30 kali, dah berpeluh tu, rileks jap tunggu peluh kering sendiri, lepas tu ambik tuala lembab lapkan peluh-peluh kering tadi, kalau terus mandi kang badan terkejut pulak boleh dapat penyakit lain tu.

Tapi yang peliknya panas badan mai mana, sedangkan is tak makan benda-benda panas sangat sejak dua tiga menjak nie? is tak makan nangka, durian, rambutan, manggis, petai, minum ais, iskiskisk sayur is makan bayam dengan sawi semuanya dibaham hehehehe. Mungkin ada yang tak kena atau pun is asyik makan ayam kowt?

Mushkil betul is, tapi tak per karang waktu berbuka nanti demam nie akan automatik ilang hehehe is ada raja ubat, tapi raja ubat nie hanya untuk is saja tak leh share kalau nak nanti is buat lain. Ok teruskan bersantai bersama is.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...