Khamis, 16 Mei 2013

Apakah eMarketing dan bagaimana ia lebih baik daripada pemasaran tradisional?


santai iskandarX, internet marketing, emarketing,

Pemasaran telah cukup banyak wujud selama-lamanya dalam satu bentuk atau yang lain. Sejak hari apabila manusia mula perdagangan apa sahaja ia adalah bahawa mereka mula-mula diniagakan, pemasaran adalah di sana. Pemasaran adalah cerita-cerita mereka yang digunakan untuk meyakinkan manusia lain kepada perdagangan. Manusia telah datang jauh sejak itu, (Well, kita suka untuk berfikir kita) dan pemasaran mempunyai terlalu.

Kaedah-kaedah pemasaran telah berubah dan bertambah baik, dan is telah menjadi banyak yang lebih cekap di bercerita dan mendapat mesej pemasaran di luar sana. eMarketing adalah hasil mesyuarat antara teknologi komunikasi moden dan prinsip-prinsip pemasaran usia tua manusia telah sentiasa digunakan.

Yang berkata, khusus yang munasabah kompleks dan adalah paling baik dikendalikan sekeping oleh sekeping. Jadi is telah memutuskan untuk memecahkan semua turun dan menangani salah satu bahagian pada satu masa. Minggu ini kita akan melihat "apa" dan "kenapa" eMarketing, menggariskan faedah dan menunjukkan bagaimana ia berbeza daripada kaedah pemasaran tradisional.

Menjelang akhir siri ini kita agak pasti anda akan mempunyai semua yang anda perlukan untuk memberitahu cerita pemasaran yang lebih baik.

Apakah eMarketing?
Sangat hanya meletakkan, atau eMarketing pemasaran elektronik merujuk kepada aplikasi prinsip-prinsip dan teknik-teknik pemasaran melalui media elektronik dan lebih khusus Internet. The eMarketing terma, pemasaran internet dan pemasaran dalam talian, sering ditukar ganti, dan sering boleh dianggap sebagai sinonim.

eMarketing adalah proses pemasaran jenama menggunakan Internet. Ia termasuk pemasaran respons langsung dan elemen-elemen pemasaran langsung dan menggunakan pelbagai teknologi untuk membantu perniagaan menyambung kepada pelanggan mereka.

Oleh yang demikian definisi, eMarketing merangkumi semua aktiviti-aktiviti perniagaan yang menjalankan melalui laman web di seluruh dunia dengan matlamat untuk menarik perniagaan baru, mengekalkan perniagaan semasa dan membangunkan identiti jenamanya.

Mengapa ia penting?
Apabila dilaksanakan dengan betul, pulangan atas pelaburan (ROI) dari eMarketing jauh boleh melebihi daripada strategi pemasaran tradisional.

Sama ada anda seorang "bata dan mortar" perniagaan atau kebimbangan yang beroperasi semata-mata dalam talian, Internet adalah satu kuasa yang tidak boleh diabaikan. Ia boleh menjadi satu cara untuk mencapai berjuta-juta orang setiap tahun. Ia adalah di barisan hadapan dalam takrifan semula cara perniagaan berinteraksi dengan pelanggan mereka.


Manfaat eMarketing lebih pemasaran tradisional mencapai
Sifat internet bermakna perniagaan kini mempunyai capaian yang benar-benar global. Walaupun kos media tradisional menghadkan jenis ini sampai kepada syarikat multinasional besar, eMarketing membuka ruang baru untuk perniagaan kecil, pada bajet yang lebih kecil, untuk mengakses pengguna yang berpotensi dari seluruh dunia.

Skop
Pemasaran Internet membolehkan pemasar untuk mencapai pengguna dalam pelbagai cara dan membolehkan mereka untuk menawarkan pelbagai produk dan perkhidmatan. eMarketing termasuk, antara lain, pengurusan maklumat, perhubungan awam, perkhidmatan pelanggan dan jualan. Dengan pelbagai teknologi baru menjadi sedia sepanjang masa, skop ini hanya boleh berkembang.

Interaktiviti
Manakala pemasaran tradisional adalah sebahagian besarnya tentang mendapatkan mesej jenama di luar sana, eMarketing memudahkan perbualan antara syarikat-syarikat dan pengguna. Dengan saluran komunikasi dua hala, syarikat-syarikat boleh makan kira maklum balas daripada pengguna mereka, menjadikan mereka lebih dinamik dan penyesuaian.

Mendesaknya
Pemasaran Internet adalah mampu, dengan cara yang tidak pernah dibayangkan, memberi kesan serta-merta.

Bayangkan anda membaca majalah kegemaran anda. Anda melihat iklan dua halaman untuk beberapa produk baru atau perkhidmatan, mungkin sedan mewah terbaru BMW atau Apple iPod menawarkan terbaru. Dengan ini jenis media tradisional, ia bukan yang mudah untuk anda, pengguna, untuk mengambil langkah daripada mendengar mengenai produk untuk pengambilalihan sebenar.

Dengan eMarketing, ia adalah mudah untuk membuat langkah semudah mungkin, yang bermaksud bahawa dalam beberapa klik pendek yang anda boleh menempah ujian memandu atau diperintahkan iPod. Dan semua ini boleh berlaku tanpa mengira waktu pejabat. Berkesan, Pemasaran Internet membuat waktu perniagaan 24 jam sehari, 7 hari seminggu bagi setiap minggu tahun ini.

Dengan merapatkan jurang antara menyediakan maklumat dan memperlihatkan reaksi pengguna, kitaran pembelian pengguna adalah dipercepatkan dan perbelanjaan pengiklanan boleh pergi lebih jauh dalam mewujudkan petunjuk serta-merta.

Manfaat eMarketing lebih pemasaran tradisional 
Demografi dan mensasarkan
Secara umumnya, demografi Internet adalah mimpi pemasar. Pengguna internet, yang dianggap sebagai satu kumpulan, mempunyai kuasa membeli yang lebih besar dan mungkin boleh dianggap sebagai satu kumpulan penduduk tertumpu kepada kelas pertengahan.

Kuasa membeli tidak semua walaupun. Sifat Internet adalah bahawa para pengguna akan cenderung untuk mengatur mereka kepada kumpulan yang lebih fokus. Pemasar yang tahu di mana untuk melihat dengan mudah boleh mendapatkan akses kepada pasaran khusus mereka mahu sasaran. Mesej pemasaran yang paling berkesan apabila mereka secara langsung kepada penonton yang paling mungkin berminat. Internet mewujudkan persekitaran yang sempurna untuk pemasaran khusus kepada kumpulan sasaran.

Adaptivity dan pemasaran gelung tertutup
Pemasaran Loop tertutup memerlukan ukuran yang berterusan dan analisis hasil inisiatif pemasaran. Dengan terus mengesan tindak balas dan keberkesanan kempen, pemasar boleh jauh lebih dinamik dalam menyesuaikan diri dengan kehendak dan keperluan pengguna.

Dengan eMarketing, jawapan boleh dianalisis dalam masa nyata dan kempen boleh mengagak berterusan. Digabungkan dengan mendesaknya Internet sebagai medium, ini bermakna bahawa ada pengiklanan minimum menghabiskan sia-sia pada kurang daripada kempen yang berkesan.

Kecekapan pemasaran maksimum daripada eMarketing mencipta peluang-peluang baru untuk merebut kelebihan daya saing strategik.

Gabungan semua faktor-faktor dalam keputusan ROI lebih baik dan akhirnya, lebih ramai pelanggan, lebih bahagia pelanggan dan keuntungan yang lebih baik.

Sehingga seterusnya dalam eMarketing:
Setelah mengenal pasti "kenapa" eMarketing, artikel is seterusnya dalam siri ini akan melihat "bagaimana". is akan sambil mengerling ke arah beberapa senjata dalam senjata eMarketer, dan melihat bagaimana alat ini harus digunakan untuk sasaran pelanggan.

SEO, PPC, PRO, WebPR - akronim adalah tidak jauh di belakang. Kita akan lihat secara ringkas setiap satu, menentukan apa yang mereka dan memberi beberapa panduan dari segi yang taktik untuk digunakan dalam keadaan tertentu untuk memastikan ROI optimum untuk pengiklanan menghabiskan.

Kemudian, kita akan mengkaji setiap senjata yang lebih rapat dan lihat bagaimana ia digunakan untuk menghasilkan keputusan.

Kenapa Blog Santai iskandarX is Kategori Internet Marketing Blog?


santai iskandarX, internet marketing, IM,blogging, publisher, affiliate


Yeeeaahh mesti ada gak kan yang tertanya-tanya kenapa is kategorikan blog santai nie sebagai internet marketing blog padahalnya mula-mula is hanya update tentang personal story je kan? Sebabnya adalah Internet Marketing adalah gabungan tentang apa yang kita buat dalam internet, blogging, affiliate, direct selling (jual produk sendiri), MLM, Auditory , review, novelist, journalist, news dan sebagainya dalam satu matlamat, iaitu make money online.

Jadi is gabungkan kesemuanya dan sememangnya termaktup dalam kamus IM, Internet Marketing mengandungi ingredient seperti, personal life, lifestyle, news, tutorial, blogging (sememangnya blog), Auditory  , reviews publisher, dan sebagainya yang kita sememangnya buat hanya untuk make money online from blogging as work at home.

Adakah korang faham apa is merepek nie? Hmmm is bukan lah terror sangat dalam bab nie tapi experience dan experimental dalam bidang nie is rasa dah dekat 11 tahun dah. Yaa sejak is umur 17 lagi dah start benda nie dengan sekupang haram pun takder heheheh sebab tu korang tak terbaca nama is dalam surat khabar ok?

is bukan macam orang lain, lahir dengan kelebihan dan anugerah Allah S.W.T dalam bidang akedemik tapi dengan blogging is rsa is cukup serasi dan is jadikan tempat sebagai meluahkan apa yang is rasa patut dan tak patut, dan juga tempat untuk is kemukakan cadangan is tanpa bantahan daripada mana-mana capitalist yang bermonopoli diluar sana. 

Dalam IM hanya produk sendiri aja is belum release kan pada orang, ada software dan script yang is buat sendiri untuk kegunaan is dan ada yang is beli, panduan pulak pelbagai, is kaji dan belajar try and error, banyak yang sama berjuang dengan is kecundang sebabkan modal, atau rasa jemu tapi bagi is tanpa blogging, sapa lah iskandarX kan?

Macam cerpen pendek la pulak heheheheeee ini adalah wordless dengan text word at most daripada is. is harap sahabat-sahabat dan pembaca setia is diluar sana agar tidak rasa jemu dan teruskan dalam perjuanggan Im ini sebab IM memang boleh buat duit kalau kita bersungguh-sungguh, daripada internet is pernah dapat duit, baju, gadget, tiket wayang dan sebagainya, ebook takpayah bagi tau lah sampai nak penuh 3 TB is simpan. Apa-apa pun terima kasih kerana sudi membaca repekkan iskandarX pada hari ini.

Aik Google Plus Share dah bertukar wajah lagi?


Assalammualaikum w.b.t dan salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog is dan sahabat-sahabat sekaliannya. is bukan apa is terkujat aikkk awat muka is pulak kuar masa nak publish ke G+ nie? Dah tukar lagi Google Plus nie?

santai iskandarX, google plus, interface, design, dah, tukar


Button punya design macam pernah nampak takkan google pun cedok design orang kowt? heheheheheeh ngaku kekurangan itu bagus tak gitu? Kalau korang tengok balik la kan, nampak macam twitter + Linkedin, kan? kan? kan?

Ala biasalah Google memang macam tu apa pun akan dorang berusaha untuk meningkatkan mutu dan kualiti produk dorang walaupun percuma mahupun berbayar.

is ucapkan syabas kepasa Google Plus sebab make improvement pada design walaupun kecik sebab bosan gak la is tengok interface yang sama hari-hari. Blogging dah lama benda yang sama dok hadap memang menyampah tau huhuuuuu.

Ok keep going surprise your client dan is harap lepas nie Google akan dapat bersaing sepenuhnya dengan Oracle. :P 

Bagaimana Untuk Tetapkan Tarikh Akhir A Dalam Satu Email Auto Responder


email marketing, list building, aweber, internet marketing, how build an email list, make money online, auto responder, How to insert a date,

Internet Marketers hanya tahu bahawa dengan meletakkan tarikh akhir pada tawaran gabungan meningkatkan kadar penukaran. Apabila orang tahu bahawa tawaran hampir tamat tempoh, mereka mengambil tindakan dan bukannya meletakkan ia dalam pembakar belakang.

Satu Tarikh Mati Adalah Lebih Baik Daripada "Hampir Tamat Tempoh"

Apabila menggunakan auto responder corong jualan, kebanyakan pemasar menggunakan "mengira down" kaedah. Katakan corong jualan ialah tujuh hari yang panjang. E-mel pertama yang mengatakan bahawa tawaran tamat pada tujuh hari. E-mel tersebut hari berikutnya akan berkata tawaran itu tamat dalam enam hari, dan sebagainya. Ia tidak kira apabila seseorang mendaftar untuk senarai. Mereka akan berfikir tawaran akan tamat pada x bilangan hari.

Kelemahan kaedah ini adalah yang paling boleh memberitahu ia adalah satu persediaan automatik, dan panggilan untuk tindakan yang tidak begitu kuat. A kiraan bawah tidak berkesan sebagai yang menyatakan tarikh yang keras. "Tawaran ini akan tamat pada tengah malam 22 Mei" adalah banyak lebih berkesan daripada "ini menawarkan tamat pada 7 hari". Apa yang pemasar e-mel yang paling tidak tahu ialah terdapat satu cara untuk meletakkan tarikh yang keras di dalam auto responder bahawa kemas kini automatik dengan setiap hari yang baru. Begini caranya.

The Aweber {! Tarikh} ubah




Jika auto responder corong jualan anda dikuasai oleh Aweber, maka anda boleh mengambil kesempatan daripada {! Tarikh} ciri ubah kepada auto masukkan tarikh yang keras ke dalam e-mel anda. Jadi, daripada berkata "tawaran ini tamat dalam 7 hari" anda boleh berkata "tawaran ini tamat {! Tarikh lama 7}" dan Aweber automatik akan memasukkan tarikh tujuh hari dari sekarang. Anda mempunyai beberapa pilihan untuk memaparkan tarikh (lihat di atas).

Mengambil contoh kami jualan corong 7 hari, e-mel pertama akan mempunyai tarikh luput {! Tarikh lama 7}, dan e-mel pada hari berikutnya akan mempunyai tarikh luput {! Tarikh lama 6}, kemudian {! tarikh lama 5}, sehingga ia mencecah {tarikh! lama 0}. Dengan cara ini, ia tidak menjadi masalah apabila pelanggan mendaftar untuk senarai. Akan mendapat semua mendapatkan tarikh akhir adat keras yang adalah cara yang lebih berkesan daripada "tamat pada x hari."

Agak sejuk, kan? Anda boleh menjadi ahli IM John Chow untuk mengetahui e-mel lebih helah pemasaran seperti di atas. The {! Tarikh} helah hanya menggaru permukaan.

Cuba Aweber untuk Hanya $ 1,00

Email yang dihantar oleh Aweber melepasi filter Spam oleh mana-mana email services.

Aweber menawarkan akaun percubaan $ 1 untuk semua pelanggan baru. Akaun adalah sama seperti akaun Aweber normal dan termasuk kempen tanpa had e-mel, surat berita, siaran dan follow up. Ia adalah satu cara yang baik untuk menguji memandu Aweber untuk melihat apa yang ia boleh lakukan untuk blog anda. Kepuasan anda adalah dijamin. Jika anda mendapati bahawa pemasaran e-mel bukan untuk anda, hubungi Aweber dalam tempoh 30 hari dan mereka akan memberikan anda $ 1 belakang.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...