Selasa, 16 Oktober 2012

Irina Martinets pekerja isi bahan bakar di stesyen bawah tanah



Irina Martinets adalah seorang pekerja stesen bawah tanah untuk pengisian bahan bakar yang berlokasi di kota Norilsk. Norilsk adalah nama kota di Rusia bagian utara, yang merupakan kota terbesar kedua di negara tersebut.

Menginventarisasi dan mendistribusi bahan bakar serta pelumas di  bawah tanah sedalam 175 meter adalah sehabagian dari Irina. Pekerjaan seperti ini tidaklah mudah, apalagi untuk kaum wanita, sehingga beberapa rakannya menyebut Irina adalah seorang laki-laki.

Di musim panas dia suka menunggang basikal, berjalan di luar rumah, bermain voli, dan bowling. Dia menyukai backpacking dan menghabiskan malam dengan  unggun api.

Jika melihat kebiasaan diluar pekerjaannya, dia adalah seorang gadis biasa yang menghabiskan waktunya seperti kebanyakan dari wanita-wanita lainnya.








Pengantin China berkahwin ala Perkahwinan Putera William


BEIJING, KOMPAS.com — Orang China belakangan ini memang dikenal gemar meniru. Tidak hanya barang, tetapi juga idea. Sepasang pengantin di China menikah dengan meniru cara pernikahan Putera William dan Kate Middleton di Inggris.

Semua ditiru, termasuk menaiki kereta kuda yang ditarik dua ekor kuda serta dijaga pengawal berseragam lengkap. Wang Xueqian, pengantin lelaki berusia 23 tahun, harus mengeluarkan wang sehingga 50.000 yuan untuk menyelenggarakan pesta pada 18 April lalu.


Pernikahan itu dimeriahkan dengan parade yang melibatkan 50 orang, puluhan kereta, dan dua kuda seperti parade pernikahan Putera William. Proses itu diawali oleh empat perempuan berbaju putih yang membawa bunga serta bendera Inggris. Mereka disusul kereta kuda yang diikuti barisan para penjaga. Para penjaga tersebut tak mengenakan pakaian khas China, tetapi topi tinggi, jas berbuntut panjang, dan jas merah. Seperti penjaga di Istana Buckingham, London.

”Ada perasaan senang dan eksotik ketika melangsungkan pernikahan seperti ini,” ujar Wang.

Apesal Chechnya mengharamkan Minuman tenaga?


Chechnya - Wilayah Chechnya di Rusia bercadang melarang penjualan minuman tenaga tanpa alkohol seperti Red Bull kepada individu di bawah umur 18 tahun kerana dianggap membahayakan kesihatan.

Larangan itu bakal menjadi peraturan baru di wilayah Islam tersebut di mana kedai hanya dibenarkan menjual minuman beralkohol pada tempoh pendek semasa waktu pagi, kedai makan ditutup semasa Ramadan dan wanita dikehendaki memakai tudung semasa memasuki bangunan kerajaan.


“Minuman tenaga boleh dibandingkan dengan alkohol kerana ia membahayakan kesihatan,” menurut Timbalan Menteri Kesihatan Chechnya, Rukman Bartiyev.

Awek Mabuk Di malam tahun baru



Pada malam  tahun baru, sebagian masyarakat turun ke jalan dengan berbagai tingkah laku. Di antara mereka ada juga merayakannya dengan meminum minuman keras, dan impaknya tentu saja mereka mabuk. Ada juga wanita yang ikut minum. Mereka berkeliaran dengan skrit mini sambil mabuk tengah malam.

Pemandangan wanita mabuk tengah malam di kota-kota di Inggris adalah hal yang biasa. Bezanya dengan malam-malam minggu biasa, pada malam tahun baru 2012 jumlah mereka bertambah banyak.  Terdapat 600 panggilan kecemasan di sebuah hospitaldi Cambridge yang meminta bantuan kerana ada orang mabuk. Sementara hospital di London telah menerima 2.333 panggilan.  





Yang namanya orang mabuk, tentu saja keadaannya menjadi tidak karuan. Ada yang peha dan bahagian dadanya terbuka. Tapi siapa yang perduli mereka kecuali petugas keamanan dan paramedik yang berusaha membantu.

Vespa kesayangan exboyfriends diconteng graffiti geram



Neraka Allah kemarahan tidak ... : Boyfriend Vespa tercinta dibincangkan dalam grafiti kesat oleh kekasih berdendam. Satu komen negeri 'ini skuter telah dihancurkan kerana teman lelaki menipu' dan negeri lagi 'karma akan mendapatkan anda'. Nah, ia adalah salah satu cara untuk mendapatkan mesej anda di seluruh.

Kekasih scorned mendapat membalas dendam pada teman lelakinya dengan scrawling grafiti atas skuter tercinta.

Pemilik Vespa biru, dilihat Hampstead berdaun, London Utara, kembali ke untuk mencari 'menipu', 'scumbag' dan 'pembohong' yang ditulis di seluruh mesin.




Salah satu komen berbunyi 'skuter ini telah remuk kerana menipu teman lelaki dan negeri lagi' Karma akan mendapatkan anda '.

Seorang wanita telah mengambil kemarahan beliau keluar pada pasangan menipu beliau dengan mencacatkan skuter Vespa beliau

Bekas teman lelaki juga digambarkan sebagai 'pemusnah hidup' dan 'lelaki jahat'.

Beliau juga telah digambarkan sebagai 'pemusnah hidup' dan 'orang jahat' dengan basikal keseluruhan diliputi dalam komen dari rakannya 'kecewa' bekas.

Vespa telah difoto oleh Chris Thomson yang menyamakan ia ciptaan Tracey Emin.

Beliau berkata: 'Apabila saya melihat skuter dari jauh, saya fikir pemilik telah memilih untuk kerja cat pelekat atau menarik.

'Tetapi kerana saya mendapat lebih dekat, saya perasan bahawa semua perkataan adalah perkara-perkara seperti "menipu" dan "pembohong" dan ia adalah seperti saya terjumpa pemasangan Tracey Emin seni.

'Ia telah benar-benar dibuang dan berbaring merosot terhadap tiang Lentera dengan beberapa beg sampah. Mengandaikan ia adalah semua benar, saya berharap ia dibuat teman lelaki berfikir tentang apa yang dia lakukan. '

Penanda hitam tebal telah digunakan untuk merosakkan skuter dengan pelbagai komen dan imej.

Robot khas untuk mencuci rambut buat warga emas


TOKYO - Ia kelihatan seperti kerusi salon, tetapi robot terbaharu di Jepun itu boleh mencuci rambut yang sentuhannya seperti jari-jari manusia untuk membantu golongan tua dan kurang upaya.

Robot itu dibangunkan oleh firma elektronik terkemuka, Panasonic. Menurut Panasonic, robot itu mengetengahkan teknologi robotik terkini.

"Dengan menggunakan teknologi tangan robotik dan 24 jarinya, robot ini mampu mencuci rambut golongan kurang upaya seperti seorang manusia. Ini dapat membantu mereka menjalani kehidupan seharian dengan lebih sempurna," kata wakil Panasonic, Tohru Nakamura.


Pengguna hanya perlu berbaring di atas sebuah kerusi. Robot itu kemudian akan menyampu rambut, mengurut kulit kepala dan membilas rambut dalam tempoh tiga minit. Meletak perapi dan mengeringkan rambut pula akan mengambil masa lima minit lagi.

Pada masa ini, mesin tersebut masih belum berada di pasaran. Panasonic merancang untuk memulakan jualannya pada tahun depan. Ia menyasarkan produknya itu kepada rumah-rumah penjagaan orang tua dan hospital.

- Reuters

Ceo Texas Armoring Corporation (TAC) Uji dengan Ak-47


San Antonio, TX (BUSINESSWIRE) September 06, 2011 - Texas Armoring Corporation (TAC), yang pemimpin dunia dalam kereta ringan perisai dan kenderaan peluru, mengeluarkan satu video demonstrasi balistik kontroversi minggu lepas di mana Ketua Pegawai Eksekutif syarikat itu, Trent Kimball, membenarkan pekerja untuk menembak dia dengan AK-47 manakala duduk di belakang cermin depan balistik. Video itu sewajarnya bertajuk "Ini adalah apa yang ia seperti untuk ditembak dengan AK-47." Menurut syarikat itu, video itu telah menerima sambutan menggalakkan (hampir 2,000,0000 pandangan mengenai YouTube dalam hanya beberapa hari yang singkat), dan telah bersindiket pada beribu-ribu blog, rangkaian sosial, dan laman web antarabangsa.


Ketua Pegawai Eksekutif syarikat Trent Kimball mengulas, "Walaupun ujian adalah jelas sangat berbahaya, duduk di sebalik kaca tidak menakutkan bagi saya pada semua I've melihat beratus-ratus kerja produk kali, dan saya tahu bahawa bahan-bahan armoring kami adalah yang terbaik dalam dunia. Kebenaran akan diberitahu, saya bosan dengan mempunyai pelanggan bertanya saya mengenai integriti balistik kaca kita, dan jadi saya memberitahu kakitangan saya saya mahu untuk menembak video dan mereka telah menembak pada saya, pun tidak bertujuan. Lagipun, jika saya tidak sanggup untuk mempercayai hidup saya kepada bahan-bahan kami, maka mengapa perlu pelanggan kami? Selain itu, Lawrence (penembak dalam video) merupakan ahli menembak yang luar biasa! "


TAC Naib Presiden Eksekutif Jason Forston menambah, "video adalah pecah tanah dan ia adalah benar-benar luar biasa untuk menonton. Saya mudah dilihat lebih 100 kali diri saya, dan saya fikir Hardigree Jalopnik ini Matt berkata ia terbaik: '. Ia kuat, menakutkan, berbahaya, dan benar-benar menggerunkan' Seperti yang kita telah penggambaran demonstrasi Selasa lepas, kita tahu bahawa ia akan mendapatkan satu jumlah yang layak perhatian. Walau bagaimanapun, kami tidak mengharapkan untuk pergi virus dan menjadi satu fenomena global pada minggu lalu trafik laman web kami telah meningkat dengan pesat, dan kami telah dilihat dari lebih 140 negara. Video itu telah dirancang, difilemkan dan diedit dalam masa kurang daripada 24 jam dan ia datang bersama-sama cemerlang. Ia akan menjadi sukar untuk membeli jenis ini pendedahan, dan kerana Sindiket di laman web lain, kita tidak dapat sepenuhnya mengukur jangkauan pada ketika ini. "

Forston bergurau, "Tidak yang kami cadangkan, tetapi nampaknya idea menembak pada bos anda dengan AK-47 (walaupun dia adalah sebalik kaca peluru) bergema baik dengan kelas pekerja!"

Mengenai Texas Armoring Corporation

Texas Armoring Corporation adalah pembekal terkemuka di seluruh dunia kenderaan penumpang berperisai ringan, kereta peluru, wang tunai dalam transit kenderaan, lori SWAT perisai, dan adat limosin mewah perisai. Asal firma tarikh kembali ke 1970 apabila anggota kakitangan utama yang mempelopori industri mewah bulletproofing melalui menghasilkan kereta perisai bagi pemimpin dunia. Untuk maklumat lanjut mengenai kenderaan berperisai dan Texas Armoring Perbadanan, sila layari http://www.texasarmoring.com atau panggilan +1.210.333.0211.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...