Jumaat, 17 Ogos 2012

Makanan berbuka Puasa Pilihan IskandarX #28




Is terpaksa post entri nie lambat memandangkan streamyx connection so bad kat tempat is. Rasa nak bagi pelempang jee kat helper dorang is dah 5 kali hantar email dia cakap email is tak sampai2 hampes tui. Hari ini is makan Kari Ayam Pencen.

Ayam pencen? korang tahu amenda tu? Hehehe ayam kampung yang dah tua, isi dia agak liat sikit tapi sedap manis dari ayam daging yang jual kat pasar tu. Terima kasih kat mat Gebu sebab ada spare gambar kari ayam pencen nie.

Sumber gambar Mat Gebu

Selebriti yang terlampau Dalam 90-an (22 pics)
























Kelab malam di Phuket terbakar, 4 dipercayai pelancong maut





BANGKOK: Sekurang-kurangnya empat orang terbunuh manakala berbelas lagi cedera apabila sebuah kelab malam di Phuket terbakar, awal pagi tadi.

“Empat disahkan meninggal dunia. Kami percaya mangsa adalah pelancong asing tetapi ia tidak disahkan lagi,” kata Timbalan Gabenor Phuket, Chamroen Tipayapongtada.

Chamroen berkata, kebakaran itu berpunca daripada kilat yang menyambar litar sehingga menyebabkan seluruh kawasan berkenaan terbakar.

Sementara itu, pegawai wilayah berkata, seramai 12 mangsa yang cedera dikejarkan ke hospital berhampiran untuk rawatan lanjut. - AFP

Juara Olimpik tersingkir di Cincinnati Masters





CINCINNATI: Juara olimpik, Andy Murray tersingkir awal di kejohanan tenis Cincinnati Masters apabila tewas kepada pemain Perancis, Jeremy Chardy, 6-4, 6-4 awal pagi tadi.

Murray yang juga juara bertahan tewas dalam kejohanan pemanas badan sebelum Terbuka Amerika Syarikat (AS) itu dan minggu lalu pula hanya menang satu perlawanan di Toronto sebelum menarik diri kerana cedera di lutut.

Bagaimanapun pada pusingan pertama, kelmarin Murray kelihatan agak bertenaga apabila mengalahkan pemain AS, Sam Querrey.
Pada perlawanan dengan Chardy, Murray tampak goyah dengan melakukan 16 kesilapan sendiri.

“Permainan saya kurang berkesan dan saya melakukan banyak kesilapan pada awal set. Ini mengecewakan saya," katanya. - AFP

Kawalan ke atas Presiden Colombia ditingkatkan





BOGOTA: Kawalan peribadi terhadap Presiden Juan Manuel Santos ditingkatkan berikutan ada dakwaan gerila berhaluan kiri, Angkatan Revolusi bersenjata Colombia (FARC) untuk keluar membunuhnya.

Ketua Polis Colombia, Jeneral Jose Roberto Leon, berkata mereka memintas satu emel dari FARC Amerika Latin menunjukkan kumpulan itu mahu membunuh Santos sebagai tindak balas terhadap kematian beberapa pemimpin tertinggi pemberontak berkenaan.

“Kami mesti memastikan keselamatan Santos di tahap tertinggi walau apapun keadaannya," katanya. - AFP

Tujuh tentera AS maut, helikopter terhempas





KABUL: Helikopter milik tentera Amerika Syarikat (AS) terhempas ketika bertempur dengan pemberontak di kawasan pedalaman di selatan Afghanistan, hari ini, membunuh tujuh rakyat AS dan empat warga tempatan.

Sementara itu, Taliban mendakwa mereka menembak jatuh helikopter berkenaan.

Tentera NATO bagaimanapun tidak dapat mengesahkan punca kejadian dan menegaskan, nahas itu masih disiasat.

Menurut pegawai AS, helikopter Black Hawk yang digunakan dalam membantu operasi serangan di kawasan bergolak itu tidak menunjukkan tanda-tanda awal ditembak. - AFP

Dorang bukan pemberontak, dorang pejuang Islam, haram jadah betul sapa yang tulis berita nie.

4 Mayat terakhir nahas helikopter Uganda berjaya ditemui





NAIROBI (Kenya): Pegawai hidupan liar Kenya hari ini mengesahkan empat mayat terakhir susulan nahas helikopter tentera Uganda yang terhempas Ahad lalu berjaya ditemui di Gunung Kenya.

Ketua pengawal, Simon Githau bersama Pegawai Hidupan Liar Kenya, berkata empat mayat terakhir itu ditemui awal pagi tadi, sementara tiga yang lain berjaya dikesan lebih awal.

Tiga helikopter Kenya itu sedang dalam perjalanan ke Somalia dalam misi membantu negara itu memerangi pergaduhan yang tercetus di antara militan Al-Qaeda di Gunung Kenya.

Sementara itu, pegawai tempatan berkata punca nahas masih belum diketahui, bagaimanapun insiden itu dipercayai akibat kabus tebal dan hujan lebat yang melanda sekitar gunung berkenaan. - AFP

5 maut, 7 cedera askar Peru diserang gerila



lima peru news, lima peru peru terrorism, peru vrae, vrae peru, shining path, peru army,

LIMA: Sekurang-kurangnya lima askar terbunuh dan tujuh lagi cedera selepas pertempuran tercetus di antara pihak tentera dan kumpulan yang dipercayai gerila Shining Path Maoist.

Pihak tentera Peru berkata, serangan itu berlaku di wilayah pergunungan, di mana gerila berkenaan menjalankan operasi bersama kumpulan pengedar dadah.

Serangan pada lewat malam itu berlaku ketika askar sedang melakukan rondaan di wilayah timur Junin, Lima.

Pihak tentera dan polis kini sedang mempergiatkan operasi bagi memburu penjenayah yang mempunyai kaitan dengan kegiatan dadah itu. - AFP

53 terbunuh keganasan terbaru di Iraq





BAGHDAD: Sekurang-kurangnya 53 orang terbunuh dalam serangan di seluruh Iraq hari ini, apabila pemberontak memberi amaran akan meningkatkan serangan sehingga penghujung bulan Ramadan.

Pegawai tempatan berkata, berbelas letupan dan tembak-menembak berlaku di 15 bandar di seluruh negara sekali gus menyebabkan lebih 250 orang awam cedera.

Menurut laporan keselamatan dan pegawai perubatan, jumlah mangsa keganasan pada bulan ini meningkat kepada 198. - AFP

Kenapa Bersarang Didalam Almari Asrama Ni?


Kepada sesiapa yang ingin pergi bercuti, sila kunci almari korang, ataupun palam mana bahagian yang bocor ker, tembus ke yang tak rapat kita rapatkan yang jauh kita dekatkan, tak gitu korang?

Kalau tidak jadi macam budak cina nie punya almari, bersarang terus lebah-lebah tu dalam almari.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...