Khamis, 22 November 2012

Licia Ronzulli Ahli Parlimen Dan Ibu Mithali



Dia bernama Licia Ronzulli seorang anggota parlimen di Eropah yang membawa bayinya yang beumur 1 bulan ke dalam sidang parlimen di Strasbourg kerana ingin menjaga sendiri anaknya Dia mungkin ingin membuktikan anggota parlemen juga manusia.





gambar semasa anak kecil

Kini anaknya telah besardan semakin comel.Ini membuktikan ibu yang berkarier sebenarnya boleh membesarkan ankanya sendiri.Ini semua berbalik pada kemahuan diri sendiri,sama ada mahu atau tidak.Bagi wanita ini dia  bukan tak ada pembantu rumah tetapi dia mahu melihat anaknya membesar didepan mata.Gambar dibawah anak yang kecil mula membesar...


Wanita ini membuktikan walau sesibuk manapun anak menjadi
keutamaan baginya..

Kisah Burung Kiwi Yang SeDEh Nie


Kali ini akan menampilkan sebuah video unik. Video unik kali ini adalah video animasi yang menceritakan kisah burung kiwi lucu yang malang yang boleh membuat kita bersedih, kita semua tahu bahawa burung kiwi itu adalah jenis burung tidak memiliki sayap dan otomatis tidak bisa terbang layaknya kebanyakan burung yang ada di alam.

Di dalam video yang berdurasi 3 minit ini diceritakan seekor burung kiwi yang memiliki impian yang sangat tidak mungkin ini sedang sibuk memasang pohon pada sebuah dinding tebing jurang yang dalam dengan menggunkan tali untuk menahan sementara dan menggunakan banyak paku agar pohon tidak jatuh, dengan segala kemampuan yang ia kerahkan akhirnya banyak pohon yang dapat ia pasang pada dinding tebing jurang, sehingga kumpulan pohon yang dipasang menyerupai seperti hutan namun dengan posisi vertikal.



Akhirnya burung kiwi kecil itupun terjun bebas ke jurang dengan melewati pohon-pohon yang telah ia pasang sebelumnya sambil merasakan (berhayal) bagaimana rasanya terbang melintasi sekelebat pohon dalam hutan dan saking sangat berbahagianya, tak terasa ia meneteskan air mata sebelum akhirnya ajal menjemput burung lucu tersebut.

Impian itu perlu pengorbanan, walaupun terkadang itu boleh membunuh, itulah impian! Get it or Die! pelajaran apa lagi yang boleh petik dari video unik burung kiwi ini ???

Mitsugu Kikai Si Kipas SUsah Mati Super Mario Bros


Gelar “Fans Super Mario Paling Hebat di Dunia” ini jatuh kepada Mitsugu Kikai, seorang pemuda berumur 25 tahun yang tinggal di Tokyo, Jepun. Mitsugu memperoleh gelarnya kerana banyaknya koleksi benda yang berhubungan dengan Super Mario di dalam kamarnya. Banyak hal yang mirip alias sama antara dirinya dengan mario.

Layaknya sebuah takdir, tarikh lahir Mitsugu sama dengan tarikh dimana Nintendo merilis video game Super Mario yang pertama. Mitsugu juga mengatakan kalau hal pertama yang dibelikan orang tuanya adalah mangkuk sereal Super Mario. Saat itu dia masih sangat kecil jadi dia tidak begitu ingat.

Dan setelah mulai dewasa, Mitsugu pun mulai mengumpulkan segala sesuatu yang berhubungan dengan Super Mario. Kini, di usianya yang ke-25, Mitsugu telah mengumpulkan sebanyak lebih dari 5.400 buah benda yang berhubungan dengan Super Mario, seperti boneka, poster, atau yang lainnya. Koleksi miliknya tersebut kemungkinan boleh bertambah di kemudian hari.

Mitsugu Kikai bersama dengan seluruh koleksinya

“Saya tidak mencuba menjadi kolektor nombor satu, namun kerana saya sudah menyukai Super Mario sejak saya kecil, maka koleksi saya menjadi tambah banyak. Saya yakin sekarang ini sudah jarang ditemui benda-benda Super Mario untuk dapat dibeli di seluruh dunia,” katanya.

Saat ini Mitsugu tinggal di sebuah apartemen yang memiliki dua kamar di Tokyo. Satu kamar tidurnya, dan satu lagi kamar khusus untuk menyimpan koleksi-koleksinya yang sangat banyak. Sementara perabot lainnya, ditinggal di rumah orangtuanya.

Suami Isteri Ketagihan Game Jual Anak


Sepasang suami isteri di Dingguan, China, dilaporkan telah menjual seluruh anaknya yang berjumlah tiga orang hanya untuk boleh bermain game online di internet café .

Pasangan muda tersebut, iaitu Li Lin dan Li Juan, berumur di bawah 21 tahun, awalnya bertemu pada tahun 2007 di internet café. Obsesi mereka terhadap game online lah yang memicu hubungan mereka, dan satu tahun kemudian, mereka dikaruniai seorang anak. Namun setelah sampai di rumah, mereka langsung meninggalkan bayi mereka yang baru lahir itu sendirian di rumah dan mereka pergi bermain game di internet café sejauh 30 km dari rumahnya.




Pada tahun 2009, pasangan tidak bertanggung jawab ini memiliki anak kedua, seorang putri, yang kemudian mereka jual untuk keperluaan bermain game mereka. Mereka mendapatkan uang sebesar $500 dari menjual anak mereka untuk boleh digunakan selama beberapa hari.

Setelah wangnya habis, mereka pun memutuskan untuk menjual anak pertamanya juga, dan mendapatkan hasil hampir sepuluh kali lipat dibandingkan sebelumnya, iaitu $4,600 . Pada saat ini mereka beranggapan kalau memiliki anak boleh mendapatkan keuntungan yang luar biasa, jadi mereka pun melahirkan anak ketiga, seorang putra, yang mereka jual untuk mendapatkan $4,600 lagi. Pasangan ini mungkin akan terus melakukan hal ini, kalau sang isteri tidak melaporkan hal ini pada pihak berwajib.

Nampaknya, pasangan ini tidak mengetahui kalau yang mereka lakukan ini ilegal. Dan ketika mereka ditanya apakah mereka merindukan ketiga anaknya, mereka memberikan jawaban yang mengejutkan. Mereka menjawab, “kami tidak ingin mengasuh ketiga anak kami, kami hanya ingin menjualnya untuk mendapatkan Wang.”

Untuk Mengatasi Pemandu XBerdisiplin Patung Seks Digunakan


Pemandu yang sering melanggar  lampu merah dan  melambat ketika melewati lintasan zibra sering membuat para pengguna jalan lain terutama para pejalan kaki menjadi sangat kesal. Untuk mengatasi hal ini, seorang wanita asal China mempunyai cara yang unik.

Wanita tua yang tak dikenali ini menggunakan sebuah boneka seks untuk membuat para pengemudi melambat saat melalui kawasan itu..



Diketahui, wanita itu sebelumnya bengang terhadap para pemandu yang memandu laju melewati penyeberangan yang berada dekat rumahnya, menurut surat khabar berbahasa China, Tiexue.

Polis setempat kemudian menawarkan bantuan kecil dengan menunjukkan tempat strategies sehingga sang nenek dapat mencuba idea uniknya ini, untuk memperlambat para pemandu dengan menggunakan patung seks.

Dia kemudian mengikatkan boneka seks tersebut ke sebuah pohon di samping penyeberangan, berharap para pemandu akan memperlambat laju kendaraannya ketika melihat pemandangan tersebut.
Berdasarkan foto, taktik yang ia gunakan bekerja dengan baik untuk memperlambat para pemandu.

Kenapa Cindy Crawford larang anak make-up?


Ia mungkin telah membintangi promosi pertama Versace di usianya yang ke-10, namun nampaknya Cindy Crawford tidak akan mengizinkan sang putri membesar terlalu cepat.

Supermodel berusia 46 tahun itu telah melarang putrinya Kaia Gerber memakai make-up pada sesi pemotretan, kerana mantan isteri Richard Gere ini tidak ingin gadis ciliknya terlihat lebih tua dari usia sebenarnya.

Cindy menjelaskan bahawa dia senang melihat sang putri mengikuti jejaknya dalam dunia modeling, namun dirinya khuatir apakah Kaia benar-benar diperlakukan dengan baik.

“Aku tidak ingin dia memakai make-up atau difoto untuk nampak lebih tua daripada usianya saat ini.’ tuturnya kepada Daily Telegraph.



Tapi kekhuatirannya ini akhirnya sirna ketika Kaia menerima jobnya untuk pertama kali, sebab pemotretan tersebut ditangani oleh sahabatnya sendiri, iaitu perancang busana Donatella Versace.

“Aku tahu dia diperlakukan dengan benar kerana Donatella yang menanganinya, ” jelasnya lega.

Meskipun begitu, baik Cindy dan suaminya Rande Gerber, menikmati karier yang sukses sebagai model.
Bintang itu sebelumnya mengakui bahawa dia ingin Kaia untuk mengurangkan untuk sementara kariernya di depan kamera, setidaknya sampai ia sedikit lebih dewasa.

Dalam wawancara dengan harian Front Row awal tahun ini, Cindy berkata bahawa pada titik ini, Kaia masih terlalu muda untuk mengejar karier. Kerana hanya ada sedikit job untuk seorang gadis berusia 10-tahun.

“Tapi jika dia telah berusia 17 tahun dan ingin mencubanya.. tentu saja saya mendukungnya, apa yang boleh saya katakan?” tuturnya.

Meskipun kekhawatiran tentang Kaia yang memutuskan menepuh karir modeling pada usia dini, Cindy tampaknya senang putrinya itu mendapatkan pengalaman pada usianya yang masih begitu muda.

“Dia melakukan beberapa hal-hal yang menyangkut pemodelan dengan saya, dan aku benar-benar ingin dia memiliki pengalaman itu.” tegasnya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...