Khamis, 23 Ogos 2012

Happy Idul idul aku sepak kang aa berterabur gigi tu karang




Selamat Hari Raya Aidilfitri dok idul idul kepala hotak hang...aik kasar nampak bahasa tu is? Bukan sengaja nak mengasari bahasa is nie dalam blog is yang terchenta cuma is geram je sebab slang yahudi mabuk mana dorang terikut-ikutan nie sampai mencemari Aidilfitri yang mulia.

Hari raya hari kemerdekaan bagi seluruh umat Islam, kata Rasulullah jadi bukannya hari untuk bersedih atau berduka cita, tetapi kepada yang berduka cita is minta ampun minta maaf dari ujung rambut sampai ujung kaki mu. Is tak sengaja nak melukakan hati mu wahai sahabat.

Is cuma nak terangkan sebab musabab yang menjadi kemurkaan Raja-raja Melayu perkataan serta lafas Aidilfitri dah bertukar menjadi sebutan Hindu, macam seorang yang normal tetapi berlakon sengau menghina Islam secara terang-terangan.

Korang fikir-fikirkan lah apa yang is kiaskan tu yer?

Nuffnang
Islam

Jangan Tertipu dengan pakaian luaran


Is skang nie share pasal tokoh yang ada segelintir kawan dan rakan serta sahabat kita misidolkan dorang sebagai tokoh dan idola mereka. Mereka-mereka yang is paparkan dibawah ini tidak patut dan tak perlu diambil tahu disanjung, serta dicontohi apatah lagi menyokong mereka.






Foto makan bersama para pembesar syiah,

1. Ahmadinejad —>> Kebanggaan Iran yg dibanggakan oleh Ikhwanul-Muslimin Indonesia, sehingga kaum muslimin tertipu dengannya.

2. Basyar Al-Assad  —>> Kini dibela oleh sebagian tokoh & ormas Islam Indonesia, berkat tipu daya kaum Syi’ah berkedok Sunni dari kalangan Haba-ib, termasuk FPI.

3. Hasan Nashrullah —>> Pemimpin Hizbullah yg menjadi rekanan FPI, bahkan FPI sempat hendak mengirim laskar untuk bekerja sama dgn mereka. Dan Habib Rizieq merupakan teman dekatnya, bahkan FPI yg dipimpinnya menjalin hubungan akrab dengannya.

Akankah kita tertipu terus dengan tokoh-tokoh ini & agen-agennya di Indonesia???

Semoga Allah melindungi kita dari makar & tipuan mereka…

Yang pengikut berdarah-darah habis pengsan, pitam mati pun ada pembesar dorang boleh makan kenyang-kenyang inilah tentera Dajjal Laknatullah kalau korang nak tau, janagn lepas nie korang ikut dorang pulak ok?

Sumber
Nuffnang
Santai
islam
Pedas
Berapi

Minyak Kapak Mas Penawar Sejati Dikala Perlu


Minyak Kapak Mas Penawar Sejati Dikala Perlu


Alamak tajuk macam madah tak madah jer kan? Hehehe tapi itulah hakikatnya, is guba minyak kapak mas nie untuk is sapukan pada bengkak akibat kaki is yang terpeleot (terseliuh) dek anak tangga batu. Kalau ada yang termiss baca entri is tu leh tengok sini.

Is tadi cerita lah pasal kaki is yang bengkak nie macam mana boleh jatuh dan terpeleot(terseliuh) nie, is cerita detail cara-cara dan imaginasikan situasi atau keadaan kaki dan jari kelingking is masa dan semasa is jatuh tu. Kawan is kerut kening dan mulut dia muncung dan bunyi eeeiii ssiiihhhhhh......!!!!!! macam bunyi ular tedung aaaihhh, sakittt tuuuu, katanya.

Memang lah sakit tapi nak buat macam mana, kaki kiri is direhatkan oleh Allah S.W.T untuk ikhtibar dan ujian daripadanya. Is redha kalau itu adalah ketentuan olehNya. Tapi selain berusaha dan berdoa is ikhtiar jugak lah dengan ubat-ubatan iaitu Minyak Kapak Mas, nasib baik adik is nie seorang usahawanita. Dia menjual ubat-ubatan lelaki dan perempuan, tradsional Melayu Islam, termasuklah Minyak Kapak Mas nie.

Kalau korang ada masalah seperti berikut sila Hubungi adik is, dia jual online!


Kebaikan dan Khasiatnya adalah..:
1) Halalan Toyibah
2) 100% tanpa bahan kimia
3) Produk berasakan Herba ini boleh melegakan masalah :
1) pening kepala
2) mabuk laut
3) selsema (Kelagaan segera)
4) sakit bisa2 gigitan serangga.
5) terkena air panas
6) terkena minyak panas
7) terkena ekzos motor
8) gatal2 disebabkan resdung di kulit kepala muka dan telinga.(Kelegaan segera)
9) Kanak2 kembung perut (sapu dikaki dan betis bg kanak2 2 tahun ke bawah)
10) sakit gigi (gunakan putik kapas dan sapukan pada gusi dan pada lubang gigi)
11) Lenguh2 betis.
12) kaki kekejangan.
13) Terkena Ganguan ringan (minyak ini dibacakan doa Rukyah)
14) Silap Urat (Terseliuh)
15) Sakit lutut dan sendi
16) Luka yg berdarah (contoh kanak2 yg jatuh basikal lututnya berdarah dan disapukan minyak kapak mas ini TANPA RASA PEDIH)
17) Kurap yg digaru sampai melecet (Disapu dgn minyak ini tanpa rasa pedih) - sembuh dgn cepat.
18) Panau pada muka dan badan.
19) gatal kulit kepala.
20) menghentikan pendarahn di luka2 kecil dan menghilangkan parut luka.

catatan ; no 5,6 dan 7 jika cepat disapu minyak ini insyaallah tiada menggelembung dan segera pulih.

Isikandungan nya adalah...:

1) Minyak kayu Putih
2) Camphor
3) Pohor
4) Herba2 Terpilih Yunani.

Ok nak dapatkan minyak nie sila Hubungi Aya Hidaya kat http://www.facebook.com/aya.hidaya atau pun fanpagenya: Let's Gorgeus ok? Is memang rekomen pada korang yang suka travel atau kerja pejabat malah sebagai ubat tambahan didalam peti safetyfirstkit korang.

Nuffnang
Santai

Kaki Is Terpeleot (terseliuh) Raya Ke-2




Malang itu tidak berbau lah kata orang tua-tua, is punya kaki kiri, terpeleot (terseliuh) masa nak turun tangga kat umah adik is raya ke-2 hari tu.

Memang pedih dan sakit amat dan sangat is rasakan masa tu. Bintang kejora bintang hati kelab bintang-bintang semua is nampak, pandangan pelan-pelan kelam is rasa macam nak pitam, sebab dah lama is tak jatuh-jatuh nie, selalunya is lah juara terjun menerjunkan diri dan mendarat dengan selamatnya.

Kuasa Allah S.W.T itu Maha Besar dan tiada yang boleh melawan kehendakNYA, is jatuh kelepek tapi jatuh kaki kiri terlipas je bukan jatuh macam nagka busuk tu tau(is masih lagi juara). Mana taknya juara is masa tu nait baik, is nak bawak turun kipas angin dan bantal utnuk maklang is, yang sedang tidur kat bilik kosong ditingkat bawah rumah adik is tu. Bilik tu masih under renovation jadi masih belum ada perabot dan perkakas lagi.

Maklang is tidur dalam bilik tu pulak, is nampak kesian nie, jadi is dan adik is nak bagi bantal dan kipas angin. Sambil nak turun adik is pass kat is bantal sedangkan is dok pengang kipas angin tangan kanan. Nah ambik bantal nie kasi kat maklang. Is pun capai lah bantal tu tapi bantal tu hadang pandangan is untuk tengok anak tangga. Is pulak kalut dah orang tengah landing dalam bilik yang panas jadi kita suakan lah kipas betul tak?

Tak semena-mena sekelip mata is tergelincir dua anak tangga batu marmar tu, dan terus is kelepek kat tangga. Is rasakan kesakitan yang amat sangat kat bahagian jari kelingking dakn bawah tapak kaki kiri is ni. Perrghhh rasa nak menagis pun ada is cubakan gagah nak berdiri tapi terkendon balik dan hampir rebah, nasib baik adik is sempat capai is kalau tidak jatuh tersembam terus kebawah.

Is kesotkan diri pelan-pelan daki anak tangga tu sebab is taknak tetamu tengok is sedang kesakitan. Nasib baik gak la tangga tu jenis kena koner tiga kali jadi tempat is jatuh tu tetamu tak nampak lah sebab bersudut hehehehehe kalau tidak jatuh my WARTERFACE.

Masa adik is yang bongsu urut kaki is nie, is rasa macam nak menjerit-jerit jeee, rasa macam tapak kaki punya tulang dah patah, aaiiyaaarrrkkkk mati la is takkan raya-raya nak kena bersimen atau kena urut kot? Taknak lah nanti susah kerja is. Adik is yang besar skali tu pun buatkan secawan kopi Mahkota Dewa panas punya sebab dia teringgatkan kata2 is masa dia accident dulu, is kata minum apa-apa kopi panas, bagi darah jalan. Masa dia tengah buat air is dah pitam dah suara semua sekeliling is dah tenggelam terus, hanya bunyi dengung je is dengar, nak gerak pun tak boleh, sampai je adik is dengan kopi panas tu dia hinggut badan is dan disuakannya kopi panas tu, is pegang je terus sedar dari pitam, aaaiiyaaarrrkkk panas-panas.

Is tak boleh nak hirup kopi tu walau pun itu petua is yang bagi kat dia, adik bongsu is capai kopi panas tu terus dia tuang setengah dalam gelas lain dan campur sikit dengan air masak, baru is boleh minum sikit, lepas tu terus habis kan minuman tu. Is tanya kat adik is kalau ada tungku boleh lah tuam-tuam kaki nie kasi hilang bengkak, is kata kat rumah ada tungku besi tu, pikir punya pikir rupanya baru dia teringgat dia ada tungku moden. Jenis beg berisi cecair kimia. Berfungsi macam tungku, kena panaskan dengan guna wayer dua pin.

is pun tuam lah dengan tungku tu. Panas pedih jugak lah biasalahkan sebab baru je jatuh.

Apa apa pun malam nie is upload gambar kaki is yang bengkak tu ok?

Nuffnang
Santai

Selamat Hari Raya AidilFitri 1433H


Assalamualaikum semua, is minta ampun minta maaf zahir dan batin, is tak sempat nak update blog raya pertama nak kena tolong mak dan adik is untuk raya. Raya tahun nie kitaorang buat kat rumah adik is kat PalmYra Resident  Balik Pulau, jadi memang kalut sebab nak kena ulang alik kan?

Memang meriah lah suasana hari raya sambil raya sambil is vocation kat umah adik is tu, best sebab belum ramai lagi penghuninya kat situ. Hari raya pertama memang best sebab ada rendang daging berapi kesukaan is hehehehe. Ini gambar raya pertama kat rumah adik is sila lah tengok yer dan komen komen lah sikit ok?



















































































Jangan Lupa komen ok?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...