Rabu, 3 Oktober 2012

Aksi ghairah oleh ayam dan itik yang terlampau


Jangan korang tergoda pulak dengan aksi2 kedua-dua ekor ayam dan itik nie ok?
-
-
-
-
-
-
-
-

-
-
-
-
-
-
-

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

-
-
-
-
-
-
-
-

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

-
-
-
-


Mendapat, Polis kena hikmat tendangan tanpa bayangan


Tudia aa, Hikmat Tendangan Tanpa bayangan sudah mariii. Memang sempoi lah mamat tu lompat terajang kat muka Polis tu masa dok tengah riot. Tapi satlagi mendapat balik la habuan budak tu sebab pi tendang muka Polis. Yang dok tunjuk sangat samseng kenapa? Duduk rumah lagi bagus makan kuaci tengok AstroFirst lagi best.



















Laa kerja awai 15 minit pun kena pecat ka?


Seorang remaja , Sam Green Jeffries (15 tahun), bergegas bangun untuk melakukan pekerjaannya sebagai penjual suratkhabar. Jam 6.45 dia sudah berkeliling dengan sepeda kesayangannya, melempar surat khabar di depan rumah pelanggan-pelanggan setianya. Kegiatan ini dilakukan Sam sebelum berangkat ke sekolah.

Suatu hari, Nyonya Green Jeffries (ibu Sam) mendapat surat panggilan dari Pejabat Tenaga Kerja Anak di Worcestershire County Council. Beliau terkejut kerana mendapat teguran keras: mengizinkan salah seorang anaknya - Sam - bekerja 15 minit lebih awal dari waktu yang dijadualkan / diperbolehkan oleh undang-undang ketenaga kerja khusus anak-anak.








"Saya sudah mendidik anak-anak saya untuk bekerja keras dan menghargai waktu sedari usia begini. Saya tidak ingin mereka kelak menjadi seperti remaja-remaja zaman sekarang yang hanya boleh menimbulkan masalah bagi keluarga dan orang lain..." Alasan yang sangat masuk akal.

Namun undang-undang (UU) tetap melarang Sam untuk bekerja sebelum jam 07.00 pagi. Sam menyerah, kerana kalau dia mula bekerja jam 07.00 bererti dia akan terlambat tiba di sekolah. Dia pun dipecat kerana mula kerja 15 minit lebih awal.

Banyak pelanggan Sam yang akhirnya mengajukan protes ke Pejabat Tenaga Kerja, meminta agar undang-undang tersebut ditinjau kembali dan disesuaikan dengan akal sihat. Mereka berpendapat, Sam akan memberikan contoh dan teladan bagi anak-anak lain seusianya; bekerja keras, menghargai waktu dan disiplin.

Dewan Kota akan mempertimbangkan untuk melakukan kajian semula, hanya saja, hasilnya baru akan muncul pada tahun 2012 atau 2013.

Berikut UU yang harus dipatuhi bagi anak-anak yang ingin bekerja di usia dini:


  1. Setiap perusahan mempekerjakan anak di bawah 16 harus mengetahui undang-undang ketenaga kerja anak.
  2. Usia anak yang dipekerjakan harus 13 tahun atau lebih, dan disahkan dari ketua RT setempat (ketua RT adalah terjemahan bebas)
  3. Anak harus mengajukan permohonan izin kerja dari ketua RT setempat dan surat keterangan sihat dari hospital
  4. Anak usia di bawah 16 tahun hanya boleh bekerja pada waktu 07:00 - 19:00.
  5. Anak usia di bawah 16 tahun berhak mendapatkan 2 minggu cuti di musim panas


Di satu sisi, UU ini bagus untuk perkembangan anak, di sisi lain, mungkin benar kata pelanggan Sam... B


2 Filem hebat digabung terus hancus jadinya


Inilah hasilnya apabila dua movie Hollywood yang hebat digabungkan menjadi satu, bukan menjadi terlampau hebat tapi jadi bahan untuk ditertawakan balik. Hahahahahaha ada ka patut.
































Korang nak tak makan makanan macam nie?


Korang rasa korang nak tak makan kalau rupa bentuk makanan tu macam nie? Tobat is pun takkan makan walau pun is nie brutal macam mana sekali pun. Rupa bentuk dah macam najis dah makanan tu kalau teringgin jugak makan sebab teringgin umpama makan benda tu maka sama gak la kita makan benda tu.























Jatuh ditimpa tangga lelaki dilanggar kereta dan keretapi dalam malam yang sama



Ini adalah sebuah keganjilan yang ekstrem bahawa ada seseorang dilanggar kereta dan kereta api pada malam yang sama. Saya tidak dapat membayangkan bahawa ini belum pernah terjadi sebelumnya.

Di suatu pagi bulan September 2008, seorang lelaki berusia 46 tahun, Robert Evans dilanggar lari oleh sebuah kereta dan ketika berjalan dari hospital ke tapak perkhemahan, dia terlempar dari jambatan kereta api yang sempit ke dalam sungai selepas dilanggar kereta api, dia selamat dari kecelakaan kedua dalam masa tujuh jam.







Polis mengatakan bahwa Evans dilanggar oleh tangga kereta api yang terletak di samping keretapi itu. Jambatan kereta api itu hanya cukup untuk menampung laluan kereta api dan tidak untuk para pejalan kaki atau lalu lintas lainnya.

Eskalator terpendek untuk si pemalas


Ini adalah eskalator terpekdek untuk si pemalas yang malas untuk naik dan turun tangga walaupun beberapa anak tangga sahaja.

Terdapat hanya di Jepun setakat ini. Kalau negara kita pun buat eskalator nie makan modal la jawabnya, sikit je pun nak buat eskalator jugak memang susah aa.



Menurut Guinness World Records, eskalator terpendek di dunia terletak di pusat membeli-belah Okadaya adat istiadat di Kawasaki, Jepun. Kenaikan menegak adalah hanya 32.8 inci atau 83 cm.

Awas peramas tetek dan alat sulit di tempat awam


Hahahaha nie memang selalunya berlaku bukan setakat di Jepun, China atau Korea aja, tapi di Malaysia pun memang berlaku. Dalam bas misalnya pantang awek tertidor mulalah hidung2 belang nie buat kerja. Meramas tetek atau alat sulit girl2 yang lena tu.

Dalam kereta kable kat Penang nie pun sama, siap ada buat lolipop lagi, dalam bas sekolah masa is sekolah dulu pantang semua dok ralit mesti ada dua tiga couple dok beromen, pedih mata nie melihatnya dok tegoq depa marah is balik, apa lagi hayun terus. is marah bukan pasal xdapat, is marah sebab dok berkelakuan macam binatang, tak reti hormat orang lain.

Kalau setakat nak projek tu pegi la turun bas dulu cari bilik ka hapa ini tidak bangga sebab leh ramas2, isap2 ekeleh tak bermruah langsung. Bukan setakat hidung belang nie nak saja, yang girl tu pun kekadang gedik nak juga jadi pelacur murahan, habis tu nak buat macam mana?

Tapi kesian kepada awek2 atau girl2 yang tak bersalah nie jadi mangsa si hidung belang.


Aik dalam helikopter ada hotel mewah pulak dah?


Wau, biar betul nie. Dalam Helikopter nie ada hotel mewah. Bestnyer kalau hotel nie memang wujud. Leh tukar2 pemandangan dan udara kalau macam nie.

The Hotelicopter mempunyai 18 bilik mewah dilantik untuk penagih adrenalin mencari pengalaman perjalanan yang benar-benar unik dan tidak dapat dilupakan.

Setiap bilik kalis bunyi dilengkapi dengan katil bersaiz queen, linen halus, bar mini, mesin kopi, akses internet tanpa wayar, dan semua pelantikan mewah yang anda harapkan daripada terbang hotel lima bintang. Perkhidmatan bilik disediakan satu jam selepas lepas landas dan sebelum mendarat. "The Hotelicopter adalah disebabkan untuk terbang perjalanan sulungnya pada musim panas ini (Jun 26) dengan harga yang tidak didedahkan ...







Jika anda berminat, Terdapat tiga terbang pelancongan.

Summer Tour Sulung - 14 hari (Jumaat, 26 Jun, 2009 - Friday, July 10th, 2009)

California Tour - 14 hari (Friday, July 17th, 2009 hingga Jumaat, Julai 24rd, 2009)
Bay / Jamaica, Eropah Tour - 16 hari (Jumaat, July 31st, 2009 hingga Ahad, August 16th, 2009)

Length Dimensi: 42 m (137 kaki)
Tinggi: 28m (91 kaki)
Berat berlepas maksimum: 105850 kg (£ 232.870)
Kelajuan maksimum: 255 km / h (137 kt) (158 km / h)
Pelayaran speed: 237 km / h (127 kt) (147 km / h)
Asal Pertengahan Mi: 515 km (320 km)
Pertengahan Mi bertambah - 1,296 km (700 mi)

Monyet pencari kutu tahap pro untuk kucing


Memang tabiat monyet adalah mencari kutu, tapi tabiat itu sampai tahap pro dah pun. Kalau monyet dapat kucing ini lah jadinya. Tkkan dilepaskan kucing tu selagi ada kutu. Monyet tu akan mencari kutu dan terus mencari kutu sampai dia betul2 jemu selalunya makan masa sampai 5-6 jam baru dia nak jemu.

Tapi jemu-jemu pun kalau kucing tu masih ada kat situ dia akan terkam balik kucing tu dan sambung mencari kutu sampai habis. Best kalau monyet cari kutu untuk kita, Xdak kutu pun akan dibelek2 rambut kita sehelai demi sehelai korang tau? Pernah cuba tak?






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...