Khamis, 26 Julai 2012

Makanan berbuka puasa pilihan iskandarX #6


Hahaha lambat update untuk entri nie, jadi pilihan is hari nie ialah nasi lemak. Iskiskiskisk, dah la sekarang puasa susah nak beli nasi lemak, yang ada pun tak sedap sangat hehehehehe.

Cerita nasi lemak nie memang best, sebab apa waktu is 18 tahun iaitu sepuluh tahun lalu, kawn is ada cerita dia berniaga nasi lemak sambilan. Sejak tingkatan 2 lagi dia dah buat. Macam pusher je kalau kita tengok, plastik hitam besar kiri kanan, tapi bau yang amat harum dan menyelerakan bila kawan is nie lalu kat tepi.

Menjadikan cerita, sekrang is berhubung dengan dia dia dah pun pakai Mercedes, rumah pulak dah pindah ke ampang. Ish rugi is tak ikut serta masa dia ajak dulu, hehehehe tapi rezeki masing-masing kan? Karang satu kapal dua nakhoda susah la jadinya kan?

Koleksi Gambar Julie Woon Yang Hot


santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

Ini untuk tatapan pembaca blog is saje, kalau ada yang tak kena sila tinggalkan komen anda.

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki



santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki

santai, selebriti, foto julie woon, gambar julie woon, julie woon, julie woon hot, julie woon photo, julie woon pic, foto seksi julie woon, gambar bogel julie woon, gambar panas julie woon, gambar seksi julie woon, juli woon, julie woon bercium, julie woon biodata, julie woon bogel, julie woon facebook, julie woon hot pic, julie woon hot pics, julie woon pics, julie woon picture, julie woon pictures, julie woon savvy, julie woon seksi, julie woon wiki


Post Tag: Nuffnang Advertlets Google AdSense Bidvertiser Santai julie woon

Tiada Kekuatan Selain Allah



'"Lahaula Wala Quwata Illa Billah Hil Aliyil 'Azim."

"Tiada Kekuatan dan Daya Melainkan dari Allah yang Maha Tinggi lagi Maha Mulia."

Berzikirlah selalu kerana ia adalah salah satu cara untuk kita menghubungkan diri kita dengan Allah, disamping itu, cara ini jugalah yang akan menjadikan hati manusia lembut. Sedangkan Saidina Umar (r.a.) memeluk islam dengan mendengar adiknya sendiri berzikir (membaca surah Taha), padahal sebelum ini, beliaulah seorang yang paling kuat menentang ajaran agama islam yang dibawa oleh Rasulullah (s.a.w).

Walaupun hanya sebaris ayat, tetapi jika dihayati sedalam-dalamnya, ia akan memberikan kesan yang mendalam dalam kehidupan. Sesungguhnya manusia ini semuanya lemah. Tidak berkuasa. Dan yang berkuasa pun, apalah sangat kalau nak dibandingkan dengan kekuasaan Allah (s.w.t).

Malahan kuasa tersebut dikurniakan oleh Allah (s.w.t), bukan untuk kita kufur kepada-Nya, tetapi untuk kita lebih mendekatkan diri kepada-Nya. Selemah-lemah manusia, tidak berdaya untuk berbuat apa-apa, kecuali dengan kehendak Allah semata-mata. Jika Allah tidak mahu ia berlaku, ia mustahil akan berlaku. Tetapi apabila Allah (s.w.t) menyebut 'Kun', maka 'Yakun' lah apa yang dikehendaki-Nya.

Oleh itu, apa-apa pun perbuatan yang kita lakukan ataupun hendak kita lakukan, mestilah bersandarkan konsep zikir ini. Malahan, ayat ini juga boleh menjadikan motivasi untuk kita mencapai kejayaan. Tetapi mestilah disertakan dengan usaha yang bersungguh. InsyaAllah, walaupun kita rasa mustahil akan berlaku, ia akan berlaku.

Jadikanlah zikir ini sebagai nyanyian mulut kita setiap hari, terutamanya dikala waktu kesusahan menimpa diri. Kerana apabila manusia terus-menerus mengingati Allah (s.w.t.) sewaktu dalam kesusahan, maka mereka tidak akan sekali-kali berputus asa kerana yakin atas apa yang Allah takdirkan.

Sama-samalah kita menggunakan zikir-zikir dan ayat-ayat al-Quran sebagai motivasi kita dalam kehidupan.

Artikel Sumber ILuvIslam

Biodata Penulis
Thaha Latef adalah graduan Universiti of Leeds dalam bidang perakaunan dan kewangan. Beliau adalah seorang krew iluvislam.com.

Kalau Allah Itu Maha Baik, Kenapa Buat Neraka?



Ini kisah benar.. Kisah seorang gadis Meayu, beragama Islam, tapi cetek pengetahuan tentang agama.

Ceritanya begini, di sebuah negeri yang melaksanakan dasar 'Membangun Bersama Islam', kerap kali pihak berkuasa tempatan menjalankan pemeriksaan mengejut di premis-premis perniagaan dan kompleks beli-belah, untuk memastikan para pekerja di premis berkenaan menutup aurat.

Saya tidak pasti berapa jumlah denda yang dikenakan sekiranya didapati melakukan kesalahan, tapi selalunya mereka akan diberi amaran bagi kesalahan pertama, dan didenda jika didapati masih enggan mematuhi garis panduan yang ditetapkan.

Lazimnya dalam setiap operasi sebegini, seorang ustaz ditugaskan bersama dengan para pegawai pihak berkuasa tempatan.

Tugasnya adalah untuk menyampaikan nasihat secara berhemah, kerana hukuman dan denda semata-mata tidak mampu memberi kesan yang mendalam.

Dalam satu insiden, ketika operasi yang dijalankan sekitar 2005, seorang gadis yang bekerja di salah satu lot premis perniagaan di  sebuah pasaraya  telah didapati melakukan kesalahan tidak menutup aurat.

Maka dia pun kena denda.

Setelah surat saman dihulurkan oleh pegawai PBT, ustaz ni pun bagi la nasihat, "lepas ini diharap saudari insaf dan dapat mematuhi peraturan.

Peraturan ni bukan semata-mata peraturan Majlis perbandaran, tapi menutup aurat ni termasuk perintah Allah. Ringkasnya, kalau taat segala perintahNya, pasti Dia akan membalas dengan nikmat di syurga.

Kalau derhaka tidak mematuhi perintahNya, takut nanti tidak sempat bertaubat, bakal mendapat azab di neraka Allah.

Tuhan Maha Penyayang, Dia sendiri tidak mahu kita campakkan diri ke dalam neraka."

Gadis tersebut yang dari awal mendiamkan diri, tiba-tiba membentak "Kalau Tuhan tu betul-betul baik, kenapa buat neraka?

Kenapa tidak sediakan syurga sahaja? Macam itu ke Tuhan Maha Penyayang?" Mungkin dari tadi dia sudah panas telinga, tak tahan dengar nasihat ustaz. Sudah  la hati panas kena denda sebab dia tak pakai tudung.

Ustaz tu terkedu sekejap. Bahaya budak ni. Kalau dibiarkan boleh rosak akidah dia.

Setelah habis gadis tu membebel, ustaz tu pun jawab: "Dik, kalau Tuhan tak buat neraka, saya tak jadi ustaz.

Berapa sen sangat gaji saya sekarang. Baik saya jadi tokey judi, atau bapa ayam.

Hidup senang, lepas mati pun tak risau sebab gerenti masuk syurga.

Mungkin awak ni pun saya boleh culik dan jual jadi pelacur.

Kalau awak nak lari, saya bunuh je. Takpe, sebab neraka tak ada. Nanti kita berdua jumpa lagi kat syurga. Kan Tuhan tu baik?"

Gadis tu terkejut. Tergamak seorang ustaz cakap macam tu? Sedang dia terpinga-pinga dengan muka confused, ustaz tu pun jelaskan:

"Perkara macam tadi akan berlaku kalau Tuhan hanya sediakan syurga. Orang baik, orang jahat, semua masuk syurga.

Maka apa guna jadi orang baik? Jadi orang jahat lebih seronok. Manusia tak perlu lagi diuji sebab semua orang akan 'lulus' percuma.

Pembunuh akan jumpa orang yang dibunuh dalam syurga. Perogol akan bertemu lagi dengan mangsa rogol di syurga.

Selepas tu boleh rogol lagi kalau dia nak. Tak ada siapa yang terima hukuman. Sebab Tuhan itu 'baik'.

Adakah Tuhan macam ni yang kita nak? Awak rasa, adil ke?" Tanya ustaz.

"Mana adil macam tu. Orang jahat takkan la terlepas macam tu je." Rungut si gadis.

Ustaz tersenyum dan menyoal lagi: "Bila tuhan tak adil, boleh ke dianggap baik?"

Gadis tu terdiam.

Ustaz mengakhiri kata-katanya:

"Adik, saya bagi nasihat ni kerana kasih sesama umat Islam. Allah itu Maha Penyayang, tapi Dia juga Maha Adil.

Sebab tu neraka perlu wujud. Untuk menghukum hamba-hambaNya yang derhaka, yang menzalimi diri sendiri dan juga orang lain.

Saya rasa awak dah faham sekarang. Kita sedang diuji di atas dunia ni.

Jasad kita bahkan segala-galanya milik Allah, maka bukan hak kita untuk berpakaian sesuka hati kita.

Ingatlah, semuanya dipinjamkan olehNya, sebagai amanah dan ujian.

Semoga kita dapat bersabar dalam mentaati segala perintahNya, untuk kebaikan diri kita juga."

Artikel Sumber ILuvIslam

Insaf Sekejap




Benarkah wujud istilah 'insaf sekejap'? Ya, ia wujud.

Ramai sahabat mengadu, bahawa mereka mengalami sindrom insaf sebentar.

Sebagai contoh, insaf selepas mendengar tazkirah tapi 10 minit selepas itu, rasa insaf itu lenyap dan dia kembali kepada keadaan asal.

Saya juga tidak terkecuali.

Kisah Hanzalah

Saya teringat sebuah hadis riwayat Muslim, berkenaan dengan seorang sahabat Rasulullah yang bernama Hanzalah bin Ar Rabi'.

Beliau telah bertemu dengan Abu Bakar r.a lalu dia berkata, 'Hanzalah telah munafik!'.

Abu Bakar terkejut lalu bertanya mengapa Hanzalah berkata begitu.

Lalu jawab Hanzalah, "Ketika berada bersama Rasulullah s.a.w, Baginda selalu mengingatkan tentang syurga dan neraka seolah-olah aku melihatnya, lalu ketika aku keluar dari hadapan Rasulullah, aku disibukkan oleh isteri, anak-anak dan mencari nafkah, maka aku menjadi lupa peringatan Baginda!

Abu Bakar terdiam lalu dia berkata, "Demi Allah, aku juga begitu". Lalu kedua sahabat itu sepakat mahu bertemu dengan Rasulullah untuk mengadu akan masalah ini.

Lalu Rasulullah bersabda, "Demi dzat yang jiwaku di tangan-Nya, andai kalian tetap seperti kalian di sisiku dan terus berzikir niscaya para malaikat akan menjabat tangan kalian, sedang kalian berada di atas tempat tidur dan di jalan raya. Akan tetapi wahai Hanzalah, ada waktumu (untuk beribadah) dan ada waktumu (untuk duniamu)"

Manusia Biasa

Kita manusia biasa. Iman kita yazid wa yanqus. Ia kadangkala naik, dan ia juga kadangkala turun.

Dalam mendefinasikan perkataan insaf, saya cenderung untuk menyatakan bahawa insaf itu ialah taubat kerana di dalam sebuah keinsafan, ada suatu elemen yang dipanggil 'kesal'.

Orang yang insaf ialah orang yang menyesal. Dia menyesal kerana mengerjakan perkara yang tidak sepatutnya dia kerja. Dan kesal ini adalah hakikat taubat!

Maka izinkan saya menggantikan perkataan insaf dengan perkataan taubat.

Taubat Yang Berulang

Dalam sebuah hadis yang panjang, Rasulullah bercerita perihal betapa besar dan luasnya pintu keampunan Allah.

Ada seorang hamba, dia melakukan dosa, lalu dia bertaubat.

Tidak lama, dia melakukan dosa lagi, dan kembali bertaubat. Berulang-ulang kali.

Lalu, sampai bila Allah mahu mengampunkan? Jawabnya ialah sampai hambanya jemu untuk memohon ampun!

Ya, Allah sama sekali tidak jemu untuk memberi ampun, tapi hanya manusialah yang jemu untuk bertaubat dan memohon ampun!

Mahu Kekal

Setiap orang, tempoh 'sekejap' mereka adalah berbeza-beza.

Ada orang yang 'insaf sekejap'nya ialah beberapa hari dan ada juga yang 'insaf sekejap' nya cuma beberapa minit.

Antara lain adalah kerana faktor persekitaran yang sangat mempengaruhi. Jadi, bagaimana kita mahu memanfaatkan tempoh yang sebentar cuma ini?

Firman Allah dalam surah al-maidah ayat 39 yang bermaksud :

Maka sesiapa yang bertaubat sesudah ia melakukan kejahatan itu dan memperbaiki diri, sesungguhnya Allah menerima taubatnya. Sungguh, Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

Setiap taubat harus diikuti dengan pembaikian diri, atau amal soleh.

Sebagai contoh, jika kita insaf kerana terbaca satu artikel yang sangat menyentuh hati dalam keadaan kita masih belum melaksanakan solat, maka segera menunaikan solat dan berdoalah supaya Allah mengurniakan kita keinsafan yang berpanjangan.

Ya, harus banyak berdoa!

Kesimpulan

Insaf sementara adalah suatu yang sentiasa berlaku dan akan berterusan berlaku kepada kita. Cuma apa yang kita pastikan ialah kita gunakan tempoh yang singkat ini untuk kita lebih mendekati-Nya dan paling penting, kita perlu berusaha supaya 'sekejap' ini tidak akan selamanya sekejap.

Mudah-mudahan ia akan berpanjangan kelak.

Artikel Sumber ILuvIslam

Artis Seksi, KFC dan Buang Bayi



Mat rempit, penagih dadah, bohsia, bohjan dan macam-macam lagi yang sewaktu dengannya kita labelkan mereka sebagai sampah masyarakat.

Golongan ini adalah bebanan kepada masyarakat dek kerana mereka ini kita ramalkan akan merosakkan masa depan negara.

Mungkin ada benarnya.

Namun ada satu lagi golongan perosak yang bermaharajelela.

Yang ini kita sanjung dan agung-agungkan. Yang ini sentiasa kita berikan layanan istimewa.

Senang cakap, inilah golongan artis yang ramai peminatnya.

Tidak dinafikan yang mungkin ada segolongan artis yang baik perilakunya namun ramai juga yang akhlak dan moralnya tidak ubah seperti bohjan dan bohsia di jalanan.

Ada yang kata tulisan ini sedikit keterlaluan jika kita labelkan artis seksi yang dedah sana sini samalah seperti pelacur murahan. Namun itulah hakikatnya.

Golongan seperti inilah yang membawa bencana besar kepada negara.

Tapi tiada siapa yang mengambil peduli, malah artis sebeginilah yang menjadi rebutan syarikat penerbitan. Pelarislah katakan.

Ada satu tugasan untuk anda.

Senaraikan 5 contoh restoran makanan segera yang ada di negara ini. 10 saat dari sekarang.

9

8

7

6

5

4

3

2

1

Pastinya dalam senarai saudara akan tercatat restoran seperti KFC dan McD. Jarang sekali tertulis Edlee Friend Chicken ataupun Sushi King.

Kenapa?

Kesimpulan mudahnya, hal ini terjadi kerana inilah antara dua buah restoran yang sering anda lihat sama ada di iklan mahupun di pasaraya-pasaraya.

Imej mereka yang selalu anda ulang-ulang dan akhirnya menjadi zikir dan pilihan anda sejak dari bangku sekolah lagi.

Nah, permainan kedua.

Dalam masa 10 saat, bayangkan imej gadis-gadis remaja kita.

Apa imej yang terbentuk difikiran anda? Yang bertudung litupkah? Atau yang selalu anda tonton dalam tv? Itu anda.

Bagaimana dengan anak-anak anda yang umurnya 7-8 tahun? Minta mereka bayangkan juga.

Wah mereka sudah sama hebat dengan anda. Imej yang sama tergambar dalam kotak fikiran mereka. Advance katakan.

24 jam melihat cerita-cerita yang menampilkan artis yang ketat dan sendat pakaiannya. Itu belum cerita aksi-aksi yang mengghairahkan.

Senang cerita, lama-kelamaan kebatilan itu sudah menjadi satu norma yang diterima masyarakat sekeliling.

Setakat adegan bercium itu sudah biasa sangat kita tonton.

Harus diingat, haram hukumnya melihat sesuatu yang mengghairahkan. Tidak kisah sama ada ianya manusia benar ataupun kartun.

Dek kerana itu, hari ini kita sudah menjadi acuh tak acuh dengan maksiat yang berlaku.

Maka tidak hairanlah kes buang bayi begitu rancak kedengaran.

Anehnya, pihak yang berkenaan terpinga-pinga mencari di manakah silapnya.

Benarlah kata pepatah melayu lama, kuman di seberang laut nampak, gajah di depan mata, tidak nampak.

Kehancuran sesuatu tamadun itu ada kaitannya dengan apa yang kaum itu lakukan. Malah dalam Al-Quran sudah jelas diterangkan kisah kaum Nuh a.s. dan Nabi Lut a.s.

Tapi kita yang dikatakan arif dalam ilmu sejarah kurang peka akan hal ini.

Biarpun sudah dinasihat berulang kali, namun nasihat itu kita bakul sampahkan.

Selagi tidak merasa pedihnya seksa, selagi itulah kita keras kepala.

Gula itu tidak tahu macam mana manisnya selagi lidah ini tidak merasakan?

Tulisan ini aku kira cukup jelas.

Tidak ada niat untuk menghina mana-mana pihak namun ini adalah nasihat dan teguran untuk semua.

Tidak ada musuh yang lebih merbahaya daripada musuh dalam selimut.

Kota Baghdad itu dihancurkan oleh tentera Mongol.

Namun yang membuka pintu kotanya adalah orang Baghdad sendiri.

Fikir-fikirkanlah wahai rakyat Malaysia.

Biodata Kolumnis
Usop adalah nama singkatan bagi salah seorang co-founder iLuvislam.com Wan Yusof Norilham Ezani Wan Jeffery. Kini beliau merupakan pelajar perubatan di University College Dublin, Ireland. Penulisannya boleh dibaca di usop.iluvislam.com.

Artikel Sumber ILuvIslam

Virus Cinta Virus Benci



Tersebutlah sebuah kisah, di sebuah bangunan syarikat pengendalian urusniaga, seorang General Manager Azmi M Karim, sedang memeriksa portfolio yang baru sahaja disiapkan oleh seorang berjawatan Manager, Ahmad Kasim. Kebetulan pada hari itu, pendingin hawa bilik milik Azmi rosak. Maka dia meminta Ahmad untuk membuka tingkap pejabatnya yang berada di tingkat 11 sementara dia memeriksa portfolio Ahmad.

Ahmad begitu yakin bahawa Azmi akan terpukau melihat hasil kerja yang begitu mantap, kerana ini kali kedua Ahmad yang baru sahaja naik pangkat menghantar portfolionya. Tapi keyakinannya mula rapuh bila melihatkan bosnya membulatkan mata dan mengerutkan dahi. Azmi dengan serta merta menghentam fail ke arah meja dihadapan Ahmad. Ahmad menundukkan kepala dan membongkokkan badan. Dia takut dan hairan.

" Eh, apa yang aku salah buat? Aku dah buat ikut format, aku hantar sebelum deadline, aku dh susun maklumat dengan kemas? "

Sejenak berfikir, timbul prasangka bahwa maklumat yang diperolehinya untuk portfolio itu salah.

" Ini mesti salah diorang ni! Maklumat semua aku dapat dari diorang, " bisik Ahmad.

Fikiran Ahmad terhenti, terdengar suara umpama ngauman singa yang ingin menyerang.

" Apa ini!!? Mana kamu dapat maklumat ini!!? Sejak bila syarikat kita membeli barangan ini sebanyak tiga puluh ribu unit!!? "

" Ini!!, Ini!, Ini! Semuanya salah! "

Jari telunjuk Azmi melompat-lompat di atas kertas portfolio tadi.

" Buat balik semua! Dan saya nak tengok dokumen ini diatas meja saya hari Khamis nanti! "

Ahmad keluar selepas meminta maaf atas kesilapannya dan keluar dari pejabat Azmi. Dia berjalan dengan langkah yang laju dan hentakan yang kuat. Dia berasa begitu malu dan marah.

" Celaka, siap korang. Memang nak sabotaj aku. Ah! "

Sampai saja di pejabatnya, dia terus menuding-nuding jari sambil berkata dengan jelas dan lantang,

" Salim! Kamsah! Mana kamu dapat maklumat yang kamu bagi hari itu!!? Kamu dua sengaja beri maklumat palsu ke apa!!? Dengki aku naik pangkat ke apa!!? "

" Aku nak korang check balik dan bagi aku maklumat tu by pagi esok!! Dan aku nak korang pastikan kali ni maklumat tu semuanya betul!! "

Sebaik saja suara Ahmad senyap, terdengar dentuman kuat pintu biliknya dari luar pejabat. Mulalah mereka yang terdengar membuat andaian masing-masing.

Salim dan Kamsah saling berpandangan, kedua-dua berasa hairan. Dan masing-masing mula merasa kurang selesa kerana kedua-duanya mula menuduh selain diri masing-masing kerana kesalahan maklumat.

Keadaan menjadi suram....

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Petang itu Ahmad hendak pulang ke rumah dan menuju ke arah tempat letak kereta. Masih lagi menyimpan rasa marahnya terhadap orang bawahannya. Terkumat-kamit bibirnya tentang kesalahan Kamsah dan Salim. Perasaannya semakin "panas" kerana dia tersekat dalam kesesakan lalu lintas yang hampir setiap hari dilalui olehnya.

Di rumah, isteri Ahmad, Salwa merasa letih dan sedikit malas. Dia duduk di sofa di kawasan ruang tamu sambil melihat skrin televisyen yang hitam. Anak perempuan kecilnya berasa aneh melihat ibunya melihat televisyen yang belum dibuka.

" Ummi tengok apa tu? Kenaae ummi tak on tv? Ummi sedih tak jumpe remote ke? " anak comel itu bertanya.

Salwa senyum dan memeluk dan bertanya kembali kepada anaknya,

" Nisa nak pegi makan di luar tak malam ni? Nak makan kat KFC? Atau kedai Mak Teh? Kan Nisa suka makan nasi goreng di kedai Mak Teh? "

Anak kecil itu senyum tanda setuju, dan berlari masuk ke bilik untuk bermain dengan patung kura-kuranya dan kucing yang dibelanya.

Salwa senang hati melihat gelagat anaknya. Salwa bercadang untuk menonton televisyen sementara menunggu kepulangan suaminya dari kerja. Baru saja tangan Salwa mencapai remote control, terdengar bunyi deruman enjin dihadapan rumah. Salwa membatalkan niatnya tadi dan terus berjalan menuju ke pintu. Salwa senyum sambil menyandarkan bahu kanannya di pintu sementara menunggu suaminya keluar dari kereta. Melihatkan suaminya menghampirinya, Salwa ingin menyampaikan hajatnya untuk makan malam di luar.

Tapi Ahmad, dari pintu keretanya lagi sudah merasa hairan kenapa isterinya dalam keadaan baju tidur berdiri menyandar di pintu hadapan rumah. Terus lantang suaranya bagai menjerit

" Kenapa ni dok tercegat dekat pintu dengan baju tidur!? Tak malu ke jiran semua tengok!? Masuk! Pergi masak! Abang dah lapar ni! Jangan banyak cakap! "

Salwa tergamam dan terus memalingkan badannya berjalan ke arah dapur tanpa berkata apa-apa. Hatinya merajuk.

Nisa keluar dari biliknya dan terus mencari Salwa di dapur. Nisa menarik baju Salwa di paras pinggangnya dan bertanya dengan nada suara yang comel,

" Ummi, malam ni Nisa nak makan di kedai Simpang Tigalah, dah lama Nisa tak makan mee sup. Mee sup situ sedaaaap"

Salwa menjawab dengan nada suara tegas, tanpa melihat ke arah mata si kecil yang comel,

" Tak jadi, duduk diam-diam, ummi sibuk, jangan main di dapur, main kat luar "

Nisa melepaskan jarinya dari kain ibunya dan memeluk erat patung kura-kuranya. Nisa takut, dia dapat merasakan aura kemarahan ibunya. Dia berjalan ke ruang tamu, dan melihat ayahnya, dia juga takut melihat muka ayahnya, secara tidak sedar, dia dapat membaca hati ayahnya yang tidak tenang. Nisa hampa dan berjalan kembali ke dalam bilik.

Dalam perjalanannya, kucingnya menggesel-geselkan kepalanya di kaki Nisa. Nisa membalas geselan kucing itu tadi dengan menghasilkan bunyi seperti kucing yang marah. Nisa mengendahkan kucing itu tadi dan terus baring di atas katilnya dan tidur.

Tamat Cerita

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lihatlah, bagaimana perasaan benci dan marah boleh berjangkit-jangkit. Bagaimana perasaan benci dan marah boleh menyebabkan fi tnah. Bagaimana perasaan benci boleh mempengaruhi seorang anak kecil.



Cuba bayangkan bagaimana jalan cerita ini jika setiap perasaan benci ditukarkan menjadi sayang. Iaitu saling memaafkan, saling memahami, dan saling bersikap lembut.

 Sudah tentu Ahmad tidak ditengking oleh Azmi.
 Sudah tentu Kamsah dan Salim ditegur akan kesalahan mereka dengan tidak meninggikan suara serta tuduhan dan andaian.
 Sudah tentu Salwa dipeluk erat suaminya sebaik saja masuk ke rumah.
 Sudah tentu Nisa dapat merasakan mee sup di kedai makan di simpang tiga.
 Dan sudah tentu kucing Nisa dibelai-belai sehingga tertidur manja.
Lihatlah. Bagaimana perasaan sayang juga boleh berjangkit-jangkit! Bagaimana perasaan sayang boleh menghentikan perjalanan kitaran benci.

Rasulullah ada bersabda:

" Awasilah diri kamu daripada sifat marah kerana marah itu menyalakan api dalam hati anak Adam. "

[HR Abu Said Al-Khurdi ]

" Penyakit umat sebelum kamu telah menular kepada kamu; iaitu hasad dengki dan permusuhan. Permusuhan tersebut ialah pengikis atau pencukur, Saya tidak maksudkan ia mencukur rambut, tetapi (yang saya maksudkan) ialah ia mengikis agama. "

[HR Al-Baihaqi]

Pilihan sentiasa ditangan kita. Sama ada untuk marah atau tidak. Apa gunanya melantangkan suara seperti hilang kewarasan? Cukuplah dengan suara yang tegas. Contohilah sikap para Rasul, para para Nabi, dan para Sahabat. Beringat-ingatlah kita, perasaan marah dan benci itu datangnya dari syaitan, dan perasaan sayang itu adalah dari rahmat Allah.

Contoh dari Hadis (kisah) untuk dijadikan teladan

Abu Hurairah dan Said Al-Magburi meriwayatkan:

" Ada seseorang lelaki memarahi Saidina Abu Bakar. Ketika itu Rasulullah duduk di sebelahnya. Nabi diam saja, begitu juga Abu Bakar.

Selepas orang itu selesai memaki hamun dengan mengeluarkan kata-kata kesat, Abu Bakar membalas makian itu, tetapi Rasulullah bangun dan beredar dari situ. Abu Bakar hairan dan terus mengekori Nabi Muhammad sambil berkata: "Ya Rasulullah, dia memaki saya dan engkau pula diam. Ketika saya menjawab maki hamun itu, tiba-tiba engkau bangun lalu pergi."

Rasulullah lantas menjawab: "Sesungguhnya malaikat mengembalikan semua makian orang itu kepadanya ketika engkau diam, tetapi ketika engkau membalas makian itu, maka malaikat pergi dan syaitan pula masuk dan saya tidak suka duduk bersama syaitan."

Rasulullah kemudian bersabda lagi: "Allah akan memuliakan hamba-Nya ketika sedang dianiaya lalu memberikan kemaafan sambil mengharapkan keredhaan Allah. "

Sesungguhnya Allah dan juga rasulnya juga yang lebih mengetahui.

Bersama kita beramal seperti seorang muslim sehingga kita layak untuk melaungkan tanpa keraguan:

" Saksikanlah, aku seorang Muslim! "

Artikel dari IluvIslam

Giveaway : Saya Nak Kad Raya



Asslamaulaikum, is join segmen lagi, heheheheh muhibahkan suasana di Ramdhan daripada is buat benda yang tak berfaedah (tidor) baik is layan kawan-kawan semua betul tak? Kali nie segmen daripada miss Z VS Cik Purple, So Syarat dia macam nie:


Nak kad raya handmade? Jom sertai GA pertama miss z. GA ini turut di sponser oleh Cik Purple. Nak kad raya, ikut syarat-syarat di bawah ne ok :)

- follow blog miss z dan blog cik purple- letak header blog miss z, dan linkkan ke entri ini
- Buat tajuk segmen : Giveaway : Saya Nak Kad Raya
- Undi header miss z okee Klik SINI ( terpulang)
- Sediakan pantun hari raya anda (satu rangkap pun oke,tak ada idea?cari kat google )
- Siap?Linkkan ke entri Ini.
#link entri ok, bukan link blog, dan hantar kat ruangan komen ok, bukan tempat lain.Tempat lain TIDAK dilayan :)
Hadiah :
Top referral = 1 kad raya yang di buat daripada felt tajaan Cik Purplepromote habis-habis oke..
Pememang bertuah = 20 kad raya simple buatan miss z
Pemenang di pilih melalui cabutan undi :)
Tamat : 02/08/2012, jam 5 petang

Alamak, miss Z suruh pantun, is tak berapa pandai pantun so encheck Google telah carikan untuk is dan nielah dia: Sumber: Budiey.com

Lapar puasa terketar-ketar
Bila berbuka lega rasanya
Kad raya tak sempat nak hantar
Kiriman MMS pun dah kira grand lah ye..!

Anak Dolah makan lepat
Makan lepat sambil melompat
Nak hantar kad raya dah tak sempat
Pakai MMS pun kira ok what?

Lemah lembut tuan puteri
Berkain cindai cantik dipandang
Meriah menyambut Aidilfitri
Sahabat handai datang bertandang 

Udara dingin hening pagi
Tabuh bising mulakan hari
Aidilfitri menjelma lagi
Masing-masing pakai berseri

Tanpa mengira miskin kaya
Pangkat kedudukan hamba shaya
Sama-sama menyambut raya 
Maaf-maafan dihari bahagia 

Aidilfitri hari kemenangan
Kejayaan menempuh halangan
Mengenali erti kesenangan
Bagi mereka yang kekurangan 

Aidilfitri hari kemaafan
Menghapus kesalahan sesama insan
Memupuk perpaduan sesama ehsan
Mengikat tali keakrapan

Cincin disarung hati berdebar
Jarinan lembut wajah terhias
Ramadan disambut penuh sabar
Aidilfitri disambut dengan meriah 

Saidina Affan menyusun kata
Tutur peri yang aulia
Maaf-bermaafan sesama kita
Di Aidilfitri yang mulia 

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin

Ok nie pula kiasan yang is buat sendiri:

Pabila fajar menyingsing,
Berkumandanglah  suara azan,
menandakan datangnya subuh,
Sang Perita Deria bersiap menunaikan kewajipan,
Yang kemudianya diiringi Mandi Sunat,
Bersiaplah Ia Pula Kepada Syawal,
Tadbir BErgema Bersambut Ulang,
Bersalam-salaman sanak saudara,
saling Bermaaf-maafan di antara kalian,
Menitis Air mata Dihari Riang.

Ok terima kasih sebab sudi singgah.

Aku Terjah! Aku Follow! Apakah itu?



Mula? Jom....TUTUP.....? BILA CUKUP 100 ORANG BLOGGERS
  1. Korang kenalah follow blog MYideakini dulu ye....kemudian...
  2. Buat satu entri kenapa aku terjah? Kenapa aku follow? Dan tepek header MYideakini dalam entri korang
  3. Tajuk: Aku Terjah! Aku Follow! Apakah itu?
  4. Kemudian korang tag le 3 sahabat blogger yang rapat tu kat bawah entri korang berserta header diorang tu. Okey?
  5. Itu aje ke....lepas tu tinggalkan URL entri korang kat ruang entri MYideakini ni ye...
MYideakini akan update blog link korang kat bawah ni nanti ye... :-).. Berita gembira buat 20 blogger pertama yang menyertai segmen MYideakini akan menerima  4GB PENDRIVE khas dari MYideakini dengan syarat dan terma berikut:

Tag:

http://mymyadecerita.blogspot.com/
http://bicarahiduptentangaku.blogspot.com/
http://itsmetira.blogspot.com/
http://ahmadzikron-zikron.blogspot.com/
http://noormalashahar.blogspot.com/




http://www.aisyahhumaira.com/
is pun tak berapa paham konsep dia tapi seronok join segmen-segmen nie, Jadi Korang Nak join? Leh klik kt banner kat atas tu atau pun kat sini je.

Juadah untuk berbuka puasa atau pun untuk santapan dihari raya


Saper suka makan kek lapis? Ader tak? susah ke senang nak buat? Kalau susah beli je la kan? Beli pun senang tak jumpa yang sedap dan senang diorder? Bila beli dia hantar ke rumah terus tak? heheheh banyak la pertanyaan is kepada korang kan? aik tanya lagi, bukan apa, is tengah promote kek  lapis adik is nie haa. Macam entri yang sudah is promote kuih raya, bagi yang tak sempat tengok post tu leh klik sini.



* Homemade Kek Lapis * ( Lazizatun !!!), ya begitulah kata adik is tentang kek lapis yang dijualnya kali ini. Is pun teringgin gak mengidam dah pun tengok kek-kek lapis nie. Hehehehe (tengah kire duit).

~ In the making of Kek Lapis ~

~ Kek Lapis Chipsmore ~ Amat sedap. Subhanallah ~

~ Kek Lapis Coklat ~

~ Kek Lapis Masam Manis ~

~ Kek Lapis Oreo ~

~ Kek Lapis Oreo ~

~ Kek Lapis Oreo ~

Rasa kek nie semua memang lazat dan sedap, sesuai sangat bagi sesiapa yang suka manisan bila nak berbuka puasa macam is, hehehehe.

Harga Setiap kek lapis nie RM28 Kalau hantar dengan posting tambah RM6 untuk kos penghantarannya.

Siapa yang berminat bolehlah hubungi:

Aya Hidayah

Facebook: aya hidaya

Fanpage Let's Gorgeus

Sharifah Amani Dah Jadi Duta Rasmi Pun Untuk FIFA Online 2 Let’s Play



Kempen EA Sports FIFA Online 2 Let’s Play memilih 2 selebriti terkenal iaitu Sharifah Amani dan Cindy Chen sebagai duta rasmi bagi mempromosikan permainan bola secara online ini mulai 4 Julai sehingga 4 September 2012.

Kedua-dua selebriti ini telah dipilih berdasarkan karakter mereka yang gemarkan sukan ekstrim, sekaligus mencerminkan konsep permainan online yang julung kalinya diadakan di Malaysia.

Melalui lampiran media yang disediakan, tujuan kempen ini dilakukan adalah untuk meningkatkan tahap kesedaran para pemain game di seluruh Asia Tenggara, terutamanya Malaysia mengenai kewujudan FIFA Online 2 ini. Untuk itu, pihak FIFA turut mengintegrasikan platform ini dengan laman sosial milik Google dan Facebook bagi mencapai lebih ramai pemain.

Uniknya, permainan online ini boleh dimain secara percuma! Setiap pemain baru akan diberikan pek permulaan yang diberikan secara percuma, manakala untuk pemain sedia ada, mereka akan menerima ganjaran berupa item eksklusif yang hanya boleh didapati di dalam platform tersebut.

Untuk keterangan lanjut, anda boleh mengunjungi laman rasmi FIFA Online 2 di http://fifaonline2.iahgames.com atau Facebook di http://www.facebook.com/fifaonlineII.

Alamak nak kena letakkan balik lah FIFA Online kat dalam kdai is kalau macam nie.


Kenapa Mamat Sepah Sebarkan Berita Palsu?



Awal pagi tadi rakyat Malaysia telah digemparkan dengan Twitter daripada Mamat Sepah yang berbunyi, ”Zed Zaidi xcident, doakan beliau selamat. amin ~ info Ruthle Adam.”

Setelah dikenal pasti, rupanya twit yang disebarkan oleh Mamat Sepah itu hanya satu berita palsu dan ianya sama sekali tidak benar. Foto kemalangan Zed Zaidi yang disebarkan di twitter sebenarnya hanyalah satu adegan babak kemalangan dalam drama yang dilakonkan oleh beliau.

Perbuatan Mamat Sepah yang menyebarkan berita ini merupakan satu perkara yang tak sepatutnya berlaku. Seharusnya perkara yang melibatkan nyawa seseorang sebegini haruslah diselidik terlebih dahulu kebenarannya. Tambahan pula, ada pepatah mengatakan, “Setiap kata-kata itu adalah doa”.

Oleh itu, nasihat bagi individu yang ingin bergurau di bulan Ramadhan ini, anda seharusnya fikir akan perasaan orang disekeliling anda. Fikir-fikirkan dan selamat beramal di bulan yang mulia ini.

Yang korang suka sangat percaya kat bendalah Twitter tu apa hal? Dia tweet camtu sebab nak pancing trend, korang yang percaya nie pun tak mengaji twitter tu untuk apa, dia untuk pancing trend, kaji trend, topic, topic exchange, link referral,  dan sebagainya yang sememangnya istimewa untuk bidang advertisement nie, bukannya untuk update info atau berita semasa semata-mata.



Wow, Juliana Ibrahim Hamil Lagi!



Haa, disebabkan datangnya bulan Ramadhan yang mulia ini, amat sesuai kiranya jika kita semua kurangkan gosip-gosip ‘kasar’. Eloklah jika ditaburkan dengan info-info terbaru mengenai selebriti kita yang seperti biskut ini, kejap ada kejap tiada.

Terbaru dari Juliana Ibrahim, pelakon filem Gubra dan juga pernah membintangi drama bersiri Impian Ilyana dikatakan telah hamil anak ketiga. Menurut sebuah blog hiburan, Juliana sudahpun mempunyai 2 orang anak iaitu Luna Alyssa dan Alaia Zahira. Cantik sungguh nama yang diberi, kan?

Berita ini disahkan lagi dengan status Twitter Juliana yang berbunyi, “A day to see my little person inside. Happy glee :)”. Baguslah kalau begitu, semoga bahagialah Juliana bersama keluarga tersayangnya.

Benda betul nak takut apa untuk publish, publish jerk lagi pun peminat suka apa?



Triumph Fusion Rangkaian Terbaru



KUALA LUMPUR, 1 NOV 2009: J enama pakaian dalam terkemuka Triumph kini tampil tampil dengan rangkaian Triumph Fusion menggunakan teknologi ikatan tanpa klim proprietari yang memberikan lebih keselesaan pada kulit badan.

Teknologi ikatan tanpa klim proprietary (seamless bonding technology) bukan saja membenarkan pelbagai bahagian boleh disambung tanpa dijahit tetapi juga mampu membantu golongan wanita untuk menghasilkan bentuk badan yang menawan serta diidamkan.

Selain itu, inovasi Triumph dengan teknologi falt-edge menghasilkan bahagian tepi dan kelepet yang leper untuk keselesaan yang tiada bandingan. Di samping itu, ia turut memberikan penampilan yang menonjolkan sewaktu memakai blaus atau baju yang ketat.

Ketua Pengurusan Jenama di Body Fashion (M) Sdn Bhd, Evelyn Foo berkata, rangkaian pakaian dalam Triumph Fusion bukan saja direka khas untuk mengatasi masalah kelihatan kelim malah pemakai berkemungkinan besar, lupa akan pakaian dalam yang dipakainya kerana keselesaan yang dinikmatinya.

"Dengan fabrik mikrofiber serta kemasan satinnya yang elegan, mangkuk coli yang licin, pakaian dalam Triumph Fuson menjanjikan keselesaan yang maksimum.

"Gaya hidup masa kini kadangkala melemaskan kehidupan kita, namun pakaian dalam tidak seharusnya begitu. Kami sedar ramai wanita terlupa betapa nikmatnya apabila  tidak perlu memakai sebarang pakaian dalam sewaktu kecil dulu.

"Maka, atas sebab itulah kami menghasilkan rangkaian Triumph Fusion yang membolehkan wanita hari ini memperolehi keselesaan seperti masa dulu, tanpa mengabaikan aspek terhadap sokongan dan bentuk payu dara," katanya.

Selain daripada keselesaan yang jelas, rangakain Triumph Fusion juag memberikan sokongan yang sesuai buat semua waktu, sama ada di waktu bekerja, santau formal atau informal.

Anda boleh memilih Triumph Fusion dengan potongan Maximizer yang unik untuk tampil seksi dengan push-up.  Potongan Butterfly pula adalah untuk menyelesaikan masalaj tonjolan bahagian tepi, bukan saha mengurangkan masalah tersebut, malah panel coli yang lebih luas dan sudut tetulang 45 darjahnya memberikan sokongan yang lebih padu ada badan, seterusnya menyerlahkan bentuk badan yang kelihatan lebih ramping dan menawan.

Untuk rasa seksi keseluruhannya, coli juga boleh dipakai dengan seluar dalam yang berpadanan yang boleh didapati dalam pelbagai rona pastel yang menarik iaitu merah jambu, hijau, kuning biru termasuklah hitam yang menggoda.

Yaaa jom cuci mate heheheheeh jangan tengok lama-lama kang batal puasa skali tengok sudah ok?




















Kenapa lah Sharifah Amani Pilih Jadi Pelacur Dalam Redemption Night



KUALA LUMPUR, 26 JULAI 2012: Baru-baru ini, ada wartawan Gengmurai terbaca mengenai aktiviti seni terbaru daripada pelakon kecil molek berbakat besar iaitu Sharifah Amani. Di laman Twitter rasminya itu dia ada menulis bahawa dia baru saja selesai menonton trailer bagi filem produksi Jepun lakonannya, berjudul Redemption Night.

Bagi mendapatkan pengesahan dan cerita di sebalik penglibatannya dalam filem daripada luar, portal Murai cuba menghubungi anak kepada guru lakon, Fatimah Abu Bakar ini. Sharifah Amani atau lebih dikenali dengan nama Nani berkata, Redemption Night sebenarnya tercetus rentetan daripada projek filem terakhir arwah Yasmin Ahmad.

"Arwah mahu bikin filem Jepun yang diberikan nama Wasurenagusa. Untuk Wasurenagusa, saya dan Yasmin telah berkunjung ke Jepun bagi mencari lokasi yang sesuai dan berkenalan dengan rakan produksi di sana. Biarpun tidak dapat merealisasikan Wasuranegusa, namun sebuah pihak produksi di Jepun telah menghubungi saya untuk menjayakan sebuah filem.

"Pengarah bagi filem tersebut juga merupakan rakan kepada Pete Teo dan saya ditawarkan watak sebagai Ryn iaitu seorang pelacur yang mempunyai seorang anak lelaki. Filem ini telah menjalani penggambaran di sekitar Kuala Lumpur.

"Dengan kisah dan jalan cerita yang gelap, saya turut beraksi di samping pelakon daripada Jepun serta teman Bront Palarae yang juga turut terlibat dalam pembikinan filem ini. Tetapi saya tidak tahu samada ada ia akan ditayangkan di Malaysia ataupun tidak kerana ini ada sebuah filem independent daripada Jepun dan di sana juga belum tahu bila tarikh tayangannya.

"Seperti biasa genre filem sebegini dihasilkan kerana karya dan jalan cerita filemnya dan bukannya kerana mahu mencari populariti. Namun begitu, saya mahu ahli keluarga dan rakan berpeluang menonton lakonan saya dalam Redemption Night ini,"ulasnya kepada murai.com.my mengenai penglibatannya dalam filem arahan Hasao Takato itu.

Sharifah Amani ketika dihubungi baru sahaja selesai menjalani sesi penggambaran untuk poster filem tersebut. Ketika ini dia telah berpeluang untuk menonton trailer bagi filem lakonannya itu.

Dia kini sedang dalam proses menghabiskan filem pendek arahannya bagi program televisyen di Astro yang berjudul My Hometown.

Kenapalah Sharifah Amani pi pilih watak jadi pelacur? Kalau tidak Amani nie paling is admire sejak dia sekolah lagi, sebab dia punya rambut saja is sangat suka pada dia. Tapi sekarang tidak lagi. ;P

Kenapa Fatimah Abu Bakar Masih Rindukan Pengarah Yasmin Ahmad Pula?



KUALA LUMPUR, 25 JULAI 2012: Meskipun hari ini genap 3 tahun pemergian sutradara filem dan iklan terkenal, Yasmin Ahmad dari industri seni hiburan tanah air, namun kreativiti dan karya Allahyarhamah di dalam seni layar nyata masih tidak boleh dilupakan sehingga kini.

Malah, individu yang diketahui paling rapat dengan arwah iaitu pelakon dan bekas tenaga pengajar Akademi Fantasia, Fatimah Abu Bakar turut mengakui sering merindui sikap riang rakan akrabnya itu ketika bersama dahulu.

"Saya sangat rindukan arwah, sehinggakan setiap masa dia seperti memberi kesan kepada kehidupan saya terutamanya dari kata-katanya serta perlakuannya yang sentiasa riang dan menghormati orang lain.

"Sehinggakan, saya dan anak-anak juga turut rasa kekosongan yang sehingga kini tidak boleh dipenuhi oleh sesiapa.

"Paling saya rindu adalah pesanan ringkas (SMS) daripadanya kerana dia sangat riang dan kelakar bila mengirimkan SMS kepada saya. Ada sahaja topik yang hendak dibincangkan termasuk mengenai anak saya Nani (Sharifah Amani) yang sudah dianggap seperti anaknya ketika dia bekerjasama dalam setiap arahannya.

"Tapi sayang, semua SMS itu yang saya simpan itu sudah tiada kerana telefon bimbit yang saya gunakan ketika itu sudah pun hilang dicuri orang. Jika tidak, saya akan kerap membacanya kembali sambil ketawa sendiri," kata ketika dihubungi murai.com.my

Yasmin Ahmad yang meninggal dunia akibat pendarahan teruk di otak pada 25 Julai 2009 merupakan pengarah tersohor untuk filem Gubra, Sepet, Muallaf, Mukhsin dan Talentime serta beberapa iklan syarikat pembekal petrol terkenal, Petronas ketika musim perayaan.

Walaubagaimanapun, hanya satu cara saja yang dilakukan oleh Fatimah Abu Bakar untuk mengubati sedikit kerinduannya nterhadap rakan karibnya itu iaitu dengan membaca berulangkali tulisan di laman blog Yasmin Ahmad yang selalu dikutinya sejak dari dulu lagi.

"Memang dari semasa dia ada lagi, saya suka membaca setiap tulisan dari blognya. Bagi saya dia seorang storyteller yang sangat bagus dan saya gemar dan seronok membaca setiap tulisannya.

"Sehinggakan semasa hidupnya saya selalu bergaduh dan marah jika dia mengambil masa yang terlalu lama untuk mengemas kini blognya, malah saya selalu memaksanya untuk menulis dengan segera ke dalam blognya mengenai apa jua pengalaman serta pemerhatiannya yang perlu diluahkannya.

"Kini, setelah ketiadaannya, saya masih lagi membaca blognya berulang kali tanpan bosan. Cuma sedih kerana tidak lagi dapat membaca hasil tulisannya yang baru di dalam blog tersebut," jelasnya lagi.

Bercerita lanjut mengenai rakan karibanya itu lagi, Fatimah Abu Bakar atau mesra dengan panggilan Cikgu Fati memberitahu dia sehingga kini masih belum menemui individu yang boleh menggantikan pengarah tersohor seperti Yasmin Ahmad.

"Bagi saya dia seorang yang sangat unik dan sudah tentu tiada siapa dapat menggantikannya , sama juga seperti seniman tersohor P. Ramlee dan Sudirman.Namun, saya percaya, satu hari nanti pasti akan ada seseorang yang punya nilai kreatif sepertinya di masa akan datang

"Cuma saya tidak nafikan nilai-nilai murni dan perpaduan yang cuba dia terapkan di dalam setiap karyanya itu sudah mula dilihat di dalam pengkarya sutradara lain yang sudah mula cuba mengikut jejak langkahnya," beritahunya lagi.

Dalam pada itu, Cikgu Fati turut melahirkan rasa terkilan kerana banyak lagi usaha Yasmin yang ingin dilakukannya yang tidak kesampaian pada saat kegemilangan rakannya itu sedang memuncak.

"Rasa sayang dan terkilan itu sangat saya rasai kerana masih banyak perkara dan peracangan yang mahu dilaksanakannya itu tidak kesampaian atau tidak dapat diteruskan dalam industri seni tanah air ini, termasuklah dalam melahirkan karya-karya yang sememangnya mampu memberi sumbangan yang sangat bermakna kepada masyarakat.

"Namun tidak mengapa, saya percaya setiap yang diatur oleh Tuhan itu ada hikmahnya," tambahnya lagi.

Cikgu Fati yang sedang mengendalikan bengkel media untuk syarikat milliknya, Salt Media itu baru sahaja menjalani penggambaran rakaman iklan untuk hari raya bagi syarikat TM (Telekom Malaysia).

Is malas nak komen pasal Allahyarhamah nie, dia dah tak da, tapi apa yang is nak katakan, file dia ada yang is suka ada yang is tak suka, terutamanya filem sepet tu. That's all, oopppss I'm sound so stupid when I speak in English.


Best Ke Ressa Herlambang Berguru Vokal Dengan Cikgu Syafi?



KUALA LUMPUR, 26 JULAI 2012: Bagi anda yang sebelum ini pernah menonton program Akademi Fantasia pasti cukup mengenali figura guru vokal bernama Cikgu Syafi yang banyak memberikan tunjuk ajar kepada penuntut akademi tentang hal-hal yang berkaitan dengan vokal dan nyanyian.

Sejak tamatnya Akademi Fantasi, Cikgu Syafi dikhabarkan masih meneruskan kerjaya seni seperti biasa iatu dengan mengajar vokal kepada pelajar-pelajar yang mengambil jurusna tersebut mahu pun di kalangan individu yang mahu menimba ilmu untuk mengetahui cara dan teknik nyanyian yang betul.

Terbaru, penyanyi terkenal daripada seberang iaitu Ressa Herlambang dilaporkan telah mendapat khidmat Cikgu Syafi sebagai guru vokalnya. Untuk mendapatkan penjelasan ini, Portal Murai cuba mendapatkan kenyataan daripada Cikgu Syafi sendiri.

"Ya, memang benar. Dia berada di sini untuk berlatih vokal di bawah kelolaan saya. Namun, ini bukan kali pertama saya mengenali. Saya sudah kenal dia semenjak 2007 lagi.

"Mungkin ramai yang tidak tahu, dia juga pernah menghasilkan albumnya di Malaysia dan sering terbang ke sini atas urusan kerja. Saya kenal dia ketika menghadiri sidang akhbar album pertamanya dulu di Planet Hollywood Kuala Lumpur pada 2007 dan sejak itu kami terus berhubung selepas itu.

"Dia kini dalam rangka untuk mempromosikan single Cinta Suci yang terkandung dalam album @Ressa yang sudah pun berada di pasaran. Mungkin pelancaran album kedua ini akan dibuat selepas hari raya nanti,"ulas Cikgu Syafi panjang lebar kepada murai.com.my.

Menurut Cikgu Syafi, Ressa seorang individu yang mudah untuk bekerja bersama kerana dia sudah mempunyai pengetahuan yang tinggi dalam bidang muzik.

"Ressa seorang yang pendiam dan self-centered namun dia tahu apa yang dia mahukan, jadi tidak sukar untuk bekerjasama dengan penyanyi ini.

"Dia juga menerima segala tunjuk ajar dan memberi kerjasama yang baik ketika proses rakaman dan latihan dijalankan," ceritanya mengenai penyanyi yang pernah popular dengan lagu Menyesal itu.

Barang baik cikgu, takkan nak lepas kan? Kena la didik betul-betul, supaya menjadi vokalist terkenal.


CUEPACS sambut baik bonus raya




CUEPACS mengucapkan terima kasih kepada kerajaan atas pemberian bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam.

Kesatuan yang mewakili kira-kira 1.4 juta kakitangan awam di negara ini, turut menyifatkan bonus itu sebagai hadiah Aidilfitri selain mampu mengurangkan beban kewangan mereka yang berpendapatan rendah.


Manfaat bonus 
Presidennya, Datuk Omar Osman, menggesa kakitangan kerajaan yang bakal menikmati bonus itu supaya memanfaatkan imbuhan berkenaan dengan merancang perbelanjaan mereka.

Pada masa sama, beliau juga berharap peniaga tidak mengambil kesempatan daripada pemberian imbuhan itu untuk menaikkan harga barangan lebih-lebih lagi menjelang sambutan Aidilfitri.

Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak kerana mempertimbangkan permohonan CUEPACS berhubung bonus.

Saya berharap ia akan mendorong kakitangan sektor awam mempertingkatkan kualiti kerja masing-masing seiring dengan hasrat kerajaan untuk memberikan khidmat terbaik, katanya kepada BH, semalam.
Sementara itu, Ketua Setiausaha Negara (KSN), Datuk Seri Dr Ali Hamsa yakin pemberian bonus dapat menambah kemeriahan musim perayaan ini.

Pengumuman tepat 

Pengumuman bonus itu adalah tepat pada masanya bagi kakitangan awam yang sedang membuat persiapan menyambut Aidilfitri dan bagi pihak warga penjawat awam, saya mengucapkan terima kasih atas keprihatinan kerajaan, katanya menasihati penjawat awam supaya menggunakan bonus yang diterima secara berhemah.

Presiden Persatuan Pesara Kerajaan Malaysia (PPKM), Tan Sri Wan Mahmood Pawan Teh, berkata pemberian bayaran khas kewangan RM500 kepada pesara kerajaan turut membuktikan bahawa golongan berkenaan tidak dipinggirkan kerajaan.

Herrmmm mau tak sambut baik, kang tak bagi kang RM500 tu, nanti kena lempang karang haaa naya. Tapi dulu masa is kerja kilang boss bagi 2 setengah bulan gaji sebagai bonus, gaji seblum RM2300.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...