Selasa, 9 Oktober 2012

June Gregg Wanita berusia 100 tahun buka akaun bank sejak 1013


Pada umur 100 tahun, June Gregg mempunyai kecerdasan beliau, kesihatan beliau dan akaun simpanan dibuka untuknya oleh ayahnya pada tahun 1913.

Dia masih mempunyai buku akaun sedikit biru mencatatkan deposit awal $ 6,11, dan dia masih bank di bank yang sama pekan kecil di mana simpanan beliau mula.

Cawangan Chillicothe Huntington Bank Negara melemparkan Gregg parti hari jadi 100 hari Khamis untuk menghormati kesetiaan beliau dan panjang umur.

"Apabila seorang kawan perempuan dipanggil dan memberitahu saya dia mempunyai akaun yang dibuka pada tahun 1913, saya tidak percaya," kata Komuniti bank Presiden Doug Shoemaker. "Kami mempunyai pelanggan dan akaun akan kembali dekad. Tetapi 98 tahun? Itulah unik."

Gregg tidak pernah melihat keperluan untuk bank di tempat lain.

Beliau dilahirkan tidak jauh di Ribut, Ohio, dan dia membuka kedai sendiri di sana pada tahun 1930. Akaun simpanan beliau datang di belakang berguna kemudian. "Ayah saya mengajar saya banyak tentang perniagaan. Dan salah satu pelajaran beliau adalah untuk tinggal daripada hutang sebanyak yang anda boleh."

santai, June Gregg, ohio woman, Huntington National Bank, business news, moneyscope, financial news, money, stock quotes, stocks, investing, personal finance, business news, abcnews, abc news, abc news online, abcnews online, online news

santai, June Gregg, ohio woman, Huntington National Bank, business news, moneyscope, financial news, money, stock quotes, stocks, investing, personal finance, business news, abcnews, abc news, abc news online, abcnews online, online news

santai, June Gregg, ohio woman, Huntington National Bank, business news, moneyscope, financial news, money, stock quotes, stocks, investing, personal finance, business news, abcnews, abc news, abc news online, abcnews online, online news

Dia belajar dengan baik.

Menurut Shoemaker, yang mengesahkan sejarah akaun, "Dia sentiasa mengekalkan keseimbangan yang sihat. Beliau mahu memastikan bahawa dia selesa." Dan manakala dia telah menggunakan akaun sejak bertahun-tahun untuk pembelian besar seperti kereta dan perjalanan, "dia sentiasa mempunyai simpanan kecemasan tahap yang baik."

Gregg pergi bekerja untuk pejabat pos di Bainbridge, Ohio, selepas dia dijual kedai beliau dan berjaya, beliau berkata, "untuk meletakkan sedikit dari gaji setiap dalam akaun tersebut." Itulah amalan dia berpendapat hilang pada muda hari ini: "Anak-anak muda tidak mahu menyimpan lagi Mereka mahu untuk menghabiskan semua mereka mempunyai ayah saya mengajar saya untuk menyimpan sesuatu untuk hari hujan.."

Sebagai nota Shoemaker, dia melihat banyak "hari hujan." "Dia hidup melalui kedua-dua perang dunia dan Kemurungan, dan masih mempunyai simpanan yang selesa."

Itu agak satu pencapaian yang diberikan turun naik dalam kadar faedah simpanan sejak dia membuka akaun beliau.

Menurut Statistik Sejarah Amerika Syarikat, kadar faedah biasa pada tahun 1913 akan menjadi sekitar 3.5 peratus.

Pada musim panas tahun 1981, kadar mencecah rekod 19 peratus tetapi telah menjunam rendah bersejarah hari ini kurang daripada satu persepuluh peratus.

Tetapi bank akan melihat bahawa Gregg tidak lebih baik daripada itu untuk seketika. Seperti kedua-dua hadiah hari jadi dan ganjaran atas kesetiaan beliau, bank akan membayar kadar sekitar 5 peratus untuk tempoh 100 hari akan datang.

Ditanya mengenai perasaan beliau kesetiaan kepada bank sejak beberapa tahun lalu, Gregg ketawa, "Nah, saya pasti berasa setia sekarang!"

Aik monyet pun shave jugak ka?


Tudia kerang monyet2 pun dah pandai shave bulu2 dorang nie. Kalau asyik berbulu memang kawan pun pilih bulu kan? Ahak monyet nie mesti dah bosan sebab dilahirkan dengan berbulu penuh dibadan sebab tu dia shave habis semua bulu-bulu dia tak gitu?

















Renovate punya renovate tandas jadi cafe



HUNSBURY - Bagi sebahagian orang, sebuah bekas toilet sangat mengganggu mata, tapi tidak bagi lelaki ini, dia menganggap itu adalah peluang bisnis.Coling Ingle (52), pada tahun 2008 lalu melewati bangunan yang sudah tidak digunakan tersebut, dia lalu mengubah tandas umum tersebut menjadi cafe dan menghabiskan dana sebanyak 25 ribu poundsterling.

Cafe tersebut pun kini sudah berdiri di tengah Taman Kota Hunsbury Hill lengkap dengan balok kayu sebagai pondasinya dan juga kerusi dari anyaman.


“Saya fikir ketika di taman tidak ada tempat di mana kita boleh menikmati secangkir kopi dan makanan, dan saya lihat waktu itu toilet itu sudah tidak terurus,” ujarnya seperti dilansir Dailymail.

Pada saat rencana perombakan toilet, banyak warga yang protes bahawa itu hanya akan mengundang aksi vandalisme.

Namun setelah cafe tersebut jadi, ramai akhirnya mendatangi tempat tersebut.

Salah satu pengunjung tetap Kevin Kerr, mengatakan bahawa cafe tersebut merupakan tempat yang fantastik.

Kenapa perlu tunjuk tetek dalam ritual aneh nie?


Ada larangan pelik tertulis bagi kaum perempuan yang mandi di sumber air yang dikeramatkan ini. Mereka dilarang menutupi payudaranya. Alhasil, ritual pamer payudara pun semarak. Terutama di malam Jum'at

Ritual Payudara Umbul Manding sumber air bersih yang ada di Desa Semanding Jawa Tengah. Sejak dulu sumber air di tempat ini memang besar. Bahkan, saat kemarau panjang sekalipun, umbul ini tak pernah kekurangan air.

Kerana debit airnya yang relatif besar dan bersih, maka sumber air ini sejak dulu dimanfaatkan warga Desa Semanding dan sekitarnya. Terutama untuk masak, mandi, mencuci, bahkan untuk mengairi sawah. Maklum saja, Umbul Manding memang berada di daerah pegunungan yang amat sulit air.

Yang dapat dikatakan unik, tempat yang biasanya digunakan untuk mandi sejak dulu sengaja dibiarkan terbuka. Tidak ditutupi apa-apa. Padahal, yang mandi disitu tidak hanya laki-laki, tapi juga perempuan. Mereka berbaur menjadi satu untuk mandi bersama.


Adakah rasa kekok atau malu pada diri mereka? Mungkin kerana sudah menjadi kebiasaan, maka tidak ada yang merasa malu jika dilihat orang, terutama lawan jenis. Bahkan kalau kaum perempuan sedang mandi mereka sama sekali tidak perlu merasa repot menyembunyikan payudaranya. Bahkan, ada kesan payudara itu sengaja dipamerkan.

Bagi warga pendatang yang belum terbiasa, kalau mandi di Umbul terpaksa menutupi payudaranya. Salah satunya seperti dialami Darsini, seorang guru SD yang ditugaskan mengajar di daerah itu.

Bu Darsini mengaku pada awalnya sangat malu kalau mandi di umbul. Namun, karena tidak ada sumber air di desa tempatnya mengabdi selain umbul itu, dia terpaksa mandi disitu juga. Kerana masih malu, pada awalnya kalau mandi terpaksa dia memakai baju. Lama-lama keraa sudah biasa bajunya dilepas, begitu juga bra-nya. Akhirnya, kalau mandi telanjang dada.

"Tidak tahu kenapa, tapi mungkin kerana kebiasaan, sekarang kalau mandi saya ikut dengan warga. Semuanya pamer payudara," kata Bu Darsini sambil tersenyum. Walau didekatnya ada Pak Guru dia tidak merasa malu lagi. "Biarin, dari pada dilihat orang lain, lebih baik dilihat teman sendiri," selorohnya.

Kerana ritual mandi telanjang dada ini, maka siapa saja yang kebetulan lewat boleh melihat dengan jelas payudara wanita-wanita desa setempat.

Dilihat dari dekat, masyarakat Desa Semanding memang tergolong masih kolot. Contohnya, warga di sana masih percaya dengan berbagai kepercayaan kuno. Umpamanya, perawan sebelum datang bulan yang pertama, giginya harus dipungur. Alasannya, kalau sudah datang bulan payudaranya supaya cepat besar. Kalau sudah begitu, perawan tersebut biar cepat laku.

Kerana masih percaya dengan adat dan kepercayaan tersebut, jumlah wanita di sana yang tidak boleh menyelesaikan pendidikan dasar masih sangat tinggi. Sebab walau masih SD kalau payudaranya sudah kelihatan besar langsung dinikahkan. Umumnya orang tua disana merasa malu kalau punya anak perawan yang payudaranya sudah kelihatan besar, tapi belum menikah.

Anehnya lagi, bagi yang sudah tidak perawan, pulang mandi dari umbul selalu telanjang dada.

"Nanti kalau tidak telanjang dada malah dikira masih perawan. Padahal anak saya sudah tiga," kata Yu Sayem ketika minta keterangan oleh Misteri.

Kenapa tempat mandi di Umbul Manding dibiarkan terbuka? Dan, kenapa juga kalau mandi kaum perempuan harus bertelanjang dada?

Rupanya hal ini berkaitan dengan sebuah legenda masyarakat Semanding. Mereka percaya dengan kisah perawan desa yang bernama Srikunti.

Alkisah, beberapa puluh tahun silam, Srikunti ikut daftar jadi calon PNS. Ternyata dia diterima. Bahkan kemudian bunga desa ini menjadi guru di SD Semanding.

Walau Srikunti sudah menjadi guru namun dia tidak berubah. Terhadap siapa saja dia tetap tidak membeza-bezakan. Sehingga banyak orang yang simpati kepadanya. Salah satunya adalah mandur hutan yang bernama Basman. Cinta Basman diterima Srikunti. Keduanya berjanji akan hidup bersama.

Akhirnya setelah menikah, Srikunti diboyong Basman ke rumah orang tuanya yang juga ada di Desa Semanding. Mula-mula pengantin ini hidup rukun. Srikunti sendiri waktu itu sudah kerasan hidup di rumah mertuanya.

Tetapi yang namanya hidup berrumah tangga ada saja rintangannya. Suatu ketika Srikunti mendengar khabar kalau suaminya suka mabuk-mabukkan. Walau dia sudah mengingatkan, suaminya tetap saja tidak mahu mendengar. Hampir setiap hari Basman malah pulang sempoyongan kerana mabuk.

Kerana merasa kecewa, diam-diam Srikunti nekad pergi meninggalkan rumah. Supaya tidak terlihat orang setelah Maghrib dia baru berangkat. Namun setelah dia sampai di Umbul Munding malah berhenti. Lalu dia duduk di tepi umbul. Angan-angannnya pergi entah kemana. Dia teringat orang tuannya dan adik-adiknya. Hatinya susah.

Tidak terasa, sudah begitu lama Srikunti duduk melamun di tepi umbul. Sewaktu dia akan meninggalkan umbul, tiba-tiba dari dalam air muncul seorang puteri yang naik bulus raksasa. Sang putri menghampiri Srikunti.

"Kamu jangan putus asa dan harus tetap tabah," kata puteri itu. "Aku datang mahu menolong kamu. Sekarang pulanglah ke rumah orang tuamu. Sediakan bunga tujuh warna. Besok bawa ke sini. Apa yang kamu minta bakal kesampaian," sambungnya.

Setelah berkata begitu, puteri cantik tadi hilang entah kemana. Yang kelihatan di depan Srikunti tinggal bulus yang tadi dinaiki sang puteri.

Sementara itu, di rumah Basman bingung mencari isterinya. Sudah dicari kemana-mana tapi tidak ada.

Waktu tengah malam, Basman mendengar khabar kalau ada seorang wanita pingsan di dekat Umbul Munding. Dia cepat-cepat pergi kesana. Ternyata, wanita yang pengsan di dekat umbul adalah isterinya.

Setelah sadar, Srikunti menceritakan apa yang dialaminya. Mendengar kisah Srikunti, muncul kepercayaan dia sudah dibawa pergi siluman Bulus Putih. Sementara, Basman berjanji tidak akan mabuk-mabukan lagi.

Srikunti menjalankan pesan putri ghaib yang menemuinya. Dia menyediakan bunga tujuh warna. Setelah itu, dibawa ke umbul dengan ditemani Basman, suaminya.

Keduanya menunggu datangnya sang puteri. Tetapi di tunggu sampai jauh malam sang puteri tak kunjung datang.

"Apakah sang puteri menipu saya, sehingga dia tidak datang?" Gumam Srikunti.

Kerana tidak ada tanda-tanda sang putri akan datang, Srikunti dan Basman memutuskan meninggalkan umbul. Tetapi baru saja melangkah, tiba-tiba terdengar ada suara yang memanggil mereka.

"Kalau kamu ingin harta banyak jangan tergesa-gesa!" Kata suara dari dalam umbul.

"Kamu siapa?" Tanya Srikunti.

"Saya siluman Bulus Putih yang menunggu Umbul Manding."

Srikunti dan Basman terdiam. Di hadapan mereka tampak sesosok putri cantik jelita.

"Kalau kamu ingin kaya, jaga umbul ini supaya sumbernya tetap besar!" Kata sang putri lagi.

"Bagaimana caranya?" Tanya Srikunti.

"Caranya gampang. Semua wanita yang di sini kalau mandi jangan ada yang menutupi payudara. Sebab, kalau ada yang berani menutupi payudaranya, siluman Bulus Putih akan marah."

Setelah memberi pesan demikian, sang putri menghilang.
Entah bagaimana, cerita dari mulut ke mulut ini akhirnya dipercaya oleh banyak orang. Terutama warga Desa Semanding dan sekitarnya.

Ya, kerana masih banyak yang percaya, sampai sekarang masih banyak orang yang ngalap berkah ke Umbul Manding. Apa lagi kalau malam Jum'at , banyak warga luar Desa Semanding yang datang. Mereka melakukan ritual pamer payudara.

Pemandangan unik bisa saja kita saksikan. Selepas mandi dari Umbul Manding, banyak yang pulang dengan telanjang dada. Payudaranya dibiarkan dilihat orang.

Memang Dahsyat Custom Baru Superman 2013 nie


Perghh dahsyat serta gempaq gila babeng betoi la custom baru Superman 2013 nie. Kulit tu, siap timbul lagi. Kalau kulit ori mesti pakai kulit babi kan? Sebab kualiti kulitnya adalah paling terbaik didunia nie. Harharhar. Kalau tak guna kulit pakai pvc nyalon pun boleh aper kan?






superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge


superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge


superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge


superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge

superman 2013 costume,superman 2013 pictures,new superman movie costume,new superman suit 2013,man of steel costume reaction,superman bulge,superman man of steel general zod,man of steel movie costume,henry cavill bulge


Wau biaq betoi nie khemah pun transparent?


Camping tentunya akan menjadi lebih seru jika kita dapat semakin dekat dengan alam. Kini, kegiatan berkemah atau camping dibawa ke tingkat yang baru dengan kehadiran khemah transparan yang berbentuk seperti gelembungan gula-gula getah.

Dengan tenda tranparan ini, acara berkhemah akan lebih terasa dekat dengan alam. Maklum saja, dengan bentuknya yang transparan akan terlihat jelas pemandangan panorama lokasi tempat kita berkhemah.

Khemah ini dirancang untuk membuat orang lebih dekat dengan alam. Demikian seperti dikutip dari Orange. Suasana juga akan terasa berbeza jauh dari bayangan berkhemah ala tradisional. Khemah ini dibuat senyaman kamar hotel.

Bubble Tent,bubble tent for sale,buy bubble tent,bubble tree tent,bubble tent price,bubble tree,bubble shooter,bubble room,bubble tent rental

Bubble Tent,bubble tent for sale,buy bubble tent,bubble tree tent,bubble tent price,bubble tree,bubble shooter,bubble room,bubble tent rental

Bubble Tent,bubble tent for sale,buy bubble tent,bubble tree tent,bubble tent price,bubble tree,bubble shooter,bubble room,bubble tent rental

Bubble Tent,bubble tent for sale,buy bubble tent,bubble tree tent,bubble tent price,bubble tree,bubble shooter,bubble room,bubble tent rental

Bubble Tent,bubble tent for sale,buy bubble tent,bubble tree tent,bubble tent price,bubble tree,bubble shooter,bubble room,bubble tent rental

Bubble Tent,bubble tent for sale,buy bubble tent,bubble tree tent,bubble tent price,bubble tree,bubble shooter,bubble room,bubble tent rental

Bubble Tent,bubble tent for sale,buy bubble tent,bubble tree tent,bubble tent price,bubble tree,bubble shooter,bubble room,bubble tent rental


Khemah unik ini diluncurkan tahun ini. Khemah tersebut disewa melalui sebuah situs di seluruh kawasan di Perancis dengan harga sewa 400 poundsterling per malam.

Menurut perekanya, Pierre Stephane Dumas khemah itu diciptakan layaknya sebuah pondokan biasa .

"Memiliki malam di bawah bintang atau menyaksikan matahari terbit bukanlah sesuatu yang boleh didapat banyak orang dengan pengalaman seperti itu," ucap desainer asal Perancis ini.

Dumas memberi nama untuk rancangannya itu dengan nama 'Bubble Tree' dan juga 'Cristal Bubble'. Rancangan keduanya itu dapat memberikan pemandangan 360 derajat dari daerah sekitarnya.?

Lawa gila Mehndi sejenis seni tattoo India ni


Mehndi adalah bentuk dekorasi kulit sementara yang sangat popular di Asia Selatan. dekorasi Mehndi menjadi populer di Barat pada akhir 1990-an, di mana mereka kadang-kadang disebut henna tattoo.

Henna biasanya diterapkan selama acara-acara khusus seperti pernikahan dan festival.











henna tattoo,henna tattoo designs,henna tattoo stencils,henna designs,henna tattoo supplies,henna tattoo info,temporary tattoo,henna mehndi,henna tattoo history

henna tattoo,henna tattoo designs,henna tattoo stencils,henna designs,henna tattoo supplies,henna tattoo info,temporary tattoo,henna mehndi,henna tattoo history

henna tattoo,henna tattoo designs,henna tattoo stencils,henna designs,henna tattoo supplies,henna tattoo info,temporary tattoo,henna mehndi,henna tattoo history

henna tattoo,henna tattoo designs,henna tattoo stencils,henna designs,henna tattoo supplies,henna tattoo info,temporary tattoo,henna mehndi,henna tattoo history

henna tattoo,henna tattoo designs,henna tattoo stencils,henna designs,henna tattoo supplies,henna tattoo info,temporary tattoo,henna mehndi,henna tattoo history

henna tattoo,henna tattoo designs,henna tattoo stencils,henna designs,henna tattoo supplies,henna tattoo info,temporary tattoo,henna mehndi,henna tattoo history

henna tattoo,henna tattoo designs,henna tattoo stencils,henna designs,henna tattoo supplies,henna tattoo info,temporary tattoo,henna mehndi,henna tattoo history

henna tattoo,henna tattoo designs,henna tattoo stencils,henna designs,henna tattoo supplies,henna tattoo info,temporary tattoo,henna mehndi,henna tattoo history

henna tattoo,henna tattoo designs,henna tattoo stencils,henna designs,henna tattoo supplies,henna tattoo info,temporary tattoo,henna mehndi,henna tattoo history

Biasanya digambar di telapak tangan dan kaki, di mana warna akan gelap kerana kulit mengandung lebih dari keratin yang mengikat sementara untuk lawsone, pada pewarna henna. Henna awalnya digunakan sebagai bentuk dekorasi terutama untuk pengantin.

Tato henna Istilah tidak akurat, kerana tato didefinisikan sebagai penyisipan bedah permanen pigmen bawah kulit, yang bertentangan dengan pigmen beristirahat di permukaan seperti halnya dengan mehndi.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...