Khamis, 20 Disember 2012

Pertandingan Karaoke Lagu-lagu P. Ramlee Dan Saloma


Yeaahhh berita baik bagi kaki melalak atau yang suka menyanyi dalam bilik air, ini bukan pengumuman untuk AF tu, tapi Pertanding Karaoke Lagu-Lagu P. Ramlee dan Saloma.Sempenan Pesta Rakyat P. Ramlee bagi menjayakan sambutan Festival P. Ramlee Pulau Pinang.

Hadiah menarik, Pertama - Wang Tunai RM 500 Beserta Sijil (perghh), Kedua - Wang Tunai RM 300 Beserta Sijil, Ketiga Wang Tunai RM 200 Beserta Sijil, dan Keempat dan Kelima - Wang Tunai RM 100 Beserta sijil. Maka tadak hadiah saguhati ok? Kalau korang rasa korang nyanyi lagu P. Ramlee dan Sola tahap Gaban so mai la try kat sini.

Pertandingan Karaoke Lagu-lagu P. Ramlee Dan Saloma


Bertempat di Dataran Muafakat Balik Pulau, Tarikh 23 Disember 2012, Masa 2.00 ptg - 6.00 ptg untuk peringkat saringan dan 8.00 malam - 11.30 malam untuk peringkat akhir. Poster nie belambak kat kedai is sebab abang is yang edarkan poster nie untuk di lekatkan di seluruh blok Flat Ijau nie. Korang leh tambah kan informasi di http://penanginstitute.org/ ok?

Faizal mengiau minta dibelai manja


Ini cerita pasal kucing is yg kat rumah tu, korang ingat kan nama dia? Faizal hehehehe, nama manusia is letak, yang sebetulnya nama Melayu is letak kat dia daripada famili is letak nama Jack, tapi is tak suka sebab itu nama kristian. Faizal adalah kucing Melayu so nama Melayu akan diletakkan padanya.

Tadi masa is balik rumah pagi-pagi buta tadi, dari luar rumah sampai dia masuk kedalam rumah asyik mengiau aja, mengiau sekat-sekat, eh sakit ke Faizal nie ha? is angkat Faizal dan letakkan kat dia kat luar rumah balik, mengeliat dia tak mau keluar ke luar rumah, ahh mengada-ngada la hang nie Faizal.

Faizal mengiau minta dibelai manja


Bila dah is mandi apa yellow semua, is saja pegi depan rumah buka pintu depan, Faizal juga yang datang meluru kat arah is, errmm lapaq ka cek? Tapi dalam congkak makanan masih belambak lagi makanan kucing, xluak pun, Faizal terus menerpa masuk dalam rumah is sebaik pintu terbuka dengan pantasnya, lepastu terus dia buat senaman pinggan sambil cakar-cakar tikar buluh kat atas lantai rumah is.

Faizal mengiau minta dibelai manja


Di adok mengiau-giau sekat2 sambil ikut is, pegi dapur ikut, pegi bilik air tengok cermi ikut, pegi angkat tuang air panas ikut, opppss nasib baik tak terjirus air panas tu tadi kat atas badan dier, pasal Faizal langgar kaki is masa is nak langkah jalan. Dok lepak dalam bilik is, sambil2 is hirup kopi panas Mahkota Dewa tu (adik is yg bongsu panggil Kopi Dewata Raya), Faizal nie memekak lagi, isk isk isk, buka pintu bilik, dia keluar naik tingkat atas rumah is, kacau pulak abang is tengah online. Laa apa la si Faizal nie nak kan?

Faizal mengiau minta dibelai manja


Lepas tu is panggil lah dia turun balik, cermat je dia langkat turun anak tangga satu persatu, hahahaha kelakar pulak tengok dia jalan macam tu, sebab dia dah besar tapi badan Faizal nie katek(pendek), pastu is invite dia lepak dalam bilik is balik, is ambik usap2 dia, ooooo nak di belai rupanya, is garu-garu bawah dagu dia sampai pejam mata dia isk isk isk. Tadak sapa dia nak bermanja melainkan is atau adik is je ada di rumah nak harap abang is kirim salam la. Pastu dia lepak atas soa dalam bilik is so terus lah jadi cover untuk entri post nie hahahahaha.

Faizal mengiau minta dibelai manja

Sarapan itu adalah penting untuk kesihatan ok?


Dengan Nama Allah S.W.T, Yang Maha Pemurah, Lagi Maha Pengasihani, Assalammualaikum w.b.t dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog is, kawan2, member2, sahabat2 semua. Apa Khabar hari inie korang? Dah sarapan belum?

Ok sarapan nie is dah berbuih nak cerita kat korang, mesti mau makan sarapan ok? Untuk kesihatan, kalau tak pun untuk kesihatan, untuk tenaga korang nak bekerja, atau pun sekadarnya berbelanja ke jalan Allah Taala, itu pun kalau korang breakfast kat kedai2, gerai2, warung2 Islam lah, kalau kat kedai mamak skang nie bukan kedai Islam pun. Dah terbongkar segala rahsia kedai2 mamak terkemuka dan terkenal kebanyakkannya adalah pemilik tergolong daripada bukan umat Islam, so tak berkat perbelanjaan korang tu, mesti mau dok ingat k?

Sarapan itu adalah penting untuk kesihatan ok?

Sarapan itu adalah penting untuk kesihatan ok?


Ahak mengajar pulak iskandarX nie kan? Bukan is nak mengajar sekadar kongsi apa yang is tau sahaja apa yang is pelajari kita sama2 bermunawarah kat sini, kalau is tegur korang tengok balik, kalau is silap sila tegur is balik haa macam tu. Baru boleh berjiran di hari akhirat kelak nanti. Tak der la jadi stranger bila jumpa kat atas titi siratalmustaqin nanti kan? Penat dok rileks dulu, kat tengah2, Nabi Muhammad Rasullullah S.A.W tunggu kita nak beri kita air telaga Al-Khauthar so jangan bimbang perjalanan kita selama 3 ribu tahun tu.

Ok is rasa baik korang pegi ambik sarapan dulu ok? Kasi ada tenaga, boleh beribadat dan kerja dengan redha, tenang dan lebih professional, insyaallah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...