Rabu, 28 November 2012

Clark Olson memang otai Affiliate


Tak sangka is Clark Olson is the Super Affiliate walaupun tanpa team tapi memang tahap dewa lah skill dia nie. Tak percaya leh tengok gambar serta video yang is paste kat dalam entri nie, memang otai habis dengan gaya yang bersahaja dan unik serta tersendiri.







Video Resume lagi berkesan dapat kerja


Daripada susah-susah nak gi print banyak banyak salinan resume korang dan hantar ke company2, dan belum tentu korang akan dapat kerja atau position dan gaji yang korang nak, lebih baik korang buat video resume dan tayangkan video tu kat belakang korang.

Buat macam seorang lelaki dari China nie, dia gantung video resume dia untuk mencari kerja, kan senang tak payah nak pos la, apa la dan tiada risiko resume masuk kedalam tong sampah dah selepas ini, tak percaya cuba korang buat ok?






Orang gila hidup lagi sihat la


Tidak pernah kita melihat sekali pun ada orang gila terlantar di pinggir jalan, meminum ubat, memakai koyok, atau sakit gigi sekalipun. Jawabannya adalah "KERANA MEREKA TIDAK PERNAH STRESS !!!

Orang gila tidak pernah sakit kerana mereka tidak pernah stress. Mereka tidak pernah berfikir macam-macam. Makanan apa pun mereka makan. Tidak seperti kita. Sudah ada ayam goreng, masih mencari satay kambing. Sudah ada soto ayam, masih mencari pizza, hotdog, dan lain sebagainya. Sedangkan orang gila tidak pernah minta makanan macam-macam. Makanan apapun asal namanya makanan tetap mereka makan. Bahkan nasi basi pun mereka makan.



Kedua, orang gila itu selalu qona'ah. Mereka itu triman. Menerima apa pun pemberian Allah kepadanya. Tidak pernah menuntut macam-macam. Tidak seperti kita. Sudah diberi basikal, masih minta motor. Sudah punya motor, masih minta keretaa. Rumah sudah bagus, masih saja selalu merasa ada yang kurang. Akhirnya beli ini beli itu, renovasi ini renovasi itu. Akhirnya hutang sana sini untuk memenuhi nafsu tersebut. Ketika hutangnya sudah menggunung, jatuh sakitlah dia.

Orang gila itu entah punya pakaian ataupun tidak, mereka santai saja. Kalau mengantuk, ya tidur saja. Mereka tidak perlu tikar, apalagi tilam atau springbed. Ada diantara kita yang tidak boleh tidur di atas tikar. Gara-gara kerana sudah terbiasa tidur di springbed. Tidur tanpa Air Cond juga tidak boleh.

Orang gila jarang sakit juga adalah kerana mereka selalu berbahagia. Nyatanya mereka nampak selalu tersenyum. Betul kan? Orang yang selalu tersenyum pasti hatinya bahagia dan tenteram. Everething is running well. Semuanya berlalu dengan baik-baik saja. Tidak pernah ada masalah. Kalaupun ada masalah, dia menganggap itu sebagai hiburan yang menyenangkan. Makanya dia sentiasa tersenyum.

Nah, kalau kamu semua ingin selalu sihat jadilah 'orang gila' bukan jadi gila betul. Maksudnya, hiduplah dengan qona'ah, terima adanya,tidak ikut nafsu, tidak usah punya keinginan macam-macam dan selalulah tersenyum. Mudah-mudahan kamu sihat selalu. Ok!

sumber : cybermales

Gas Kentut Ganti Minyak Kereta?


Sebuah kereta mampu berjalan dengan gas metana yang dihasilkan oleh kotoran manusia. Kotoran manusia yang dibuang di tandas di 70 rumah mampu menjadi sumber daya berkendara selama satu tahun.

Teknologi konversi ini telah digunakan di masa lalu, tetapi mobil Bio-Bugâ adalah kereta pertama asal Inggris yang berjalan dengan gas metana tanpa mengurangi kinerja. Teknologi ini dapat menjadi tenaga bagi kereta konvertibel VW Beetle ke 114mph.



Mohammed Saddiq dari perusahaan energi GENeco yang mengembangkan prototipe kereta ini mengatakan bahawa pengguna kereta tidak akan menemukan adanya perbezaan.

Sebelumnya, gas belum cukup bersih untuk menjadi bahan bakar kendaraan bermotor, tanpa mempengaruhi kinerja  kata Saddiq.

Namun, melalui penggunaan teknologi terbaru Bio-Bug, pemandu mampu merasakan kereta konvensional apapun dan menggunakan bahan bakar yang boleh diperbarui.

Big-Bug merupakan kereta 2 liter VW Beetle yang telah dimodifikasi untuk berjalan dengan bahan bakar konvensional dan gas metana.

Kereta  tetap boleh berjalan dengan bahan bakar biasa, namun secara automatik  berpindah ke metana ketika mesin meningkatkan suhunya.

Jangan mempersia-sia kan kentut korang lepas nie ok?

Wow aksi menghairahkan ditepi pantai!!!


*
*
*

*
*
*
*
*
*
*
*
*

*
*
*

*
*
*

*
*
*

*
*
*







Winnie The Pooh Belot Kepada Mafia


(ANSA) - Naples, 5 Ogos - Sebuah telefon bimbit yang didaftarkan untuk Winnie the Pooh membantu polis mengesan mobster Itali buruan di Brussels, ia muncul pada hari Khamis. Panggilan telefon berkod antara Pirozzi Vittorio dan isterinya akhirnya membawa polis Itali dan Interpol untuk ibu kota Belgium, mana buruan 58-year-old telah ditangkap pada malam Rabu. Pirozzi, ahli sindiket jenayah berasaskan Camorra di Naples, telah di jalankan sejak tahun 2003 dan ke atas 100 senarai paling dikehendaki di Itali.

Sepanjang masa beliau bersembunyi, bos kekal dalam hubungan yang rapat dengan isterinya, mengatur mesyuarat menggunakan kod rumit nombor dan huruf, menurut Naples ketua skuad terbang Vittorio Pisani. Satu buku latihan sejak ditemui di rumah isteri terkandung kod kompleks pasangan itu telah dibangunkan, katanya. Tetapi manakala Pirozzi menukar kad SIM dalam telefon bimbitnya setiap dua minggu, isterinya sentiasa menggunakan kad yang didaftarkan dengan nama beruang fiksyen AA Milne, Winnie the Pooh.



Alias ​​luar biasa, yang menerima panggilan pada hari yang tetap pada masa yang sama setiap minggu, akhirnya maklumat penyiasat, yang diikuti isteri ke Brussels awal minggu ini.

Pirozzi sendiri akhirnya dikesan lewat petang Rabu, meninggalkan apartmen sederhana di pusat bandar Brussels di mana beliau tinggal, dalam perjalanan membeli-belah dengan isterinya. Satu operasi besar-besaran, termasuk helikopter polis, telah dipasang sejurus selepas kembali ke apartmen pasangan tetapi Pisani berkata mobster tidak bersenjata dan tidak menentang penangkapan.

Pirozzi, yang merupakan seorang ahli terkemuka puak Mariano yang mengawal pusat daerah Chiaia di Naples, dianggap telah memulakan kerjaya jenayah pada tahun 1973.

Selepas rentetan daripada kesalahan-kesalahan kecil, dia akhirnya datang kepada polis notis pada tahun 1985 atas pautan yang disyaki dengan sindiket jenayah Camorra. Pada tahun 2003, beliau telah disabitkan absentia pengedaran dadah antarabangsa dan diberikan hukuman 15 tahun, yang beliau akan berkhidmat sekali diekstradisikan kembali ke Itali. Menurut Pisani, Pirozzi meneruskan penglibatan beliau dalam penyeludupan pada zamannya dalam pelarian, yang dia dibahagikan antara modal Belgium dan Sepanyol resort pantai Malaga. "Malaga dan Brussels, berhampiran pelabuhan Rotterdam, kedua-dua persimpangan antarabangsa untuk penyimpanan stok dan mengimport dadah ke Eropah," jelas Pisani.

Berita tangkap telah dialu-alukan oleh kerajaan Itali. "Penangkapan ini adalah satu lagi kejayaan negeri yang besar terhadap Camorra dan menambah kepada senarai yang panjang tangkapan sebelumnya," kata Menteri Dalam Negeri, Roberto Maroni, mengucapkan tahniah kepada ketua polis kebangsaan Antonio Manganelli untuk operasi. Keadilan Menteri Angelino Alfano menyifatkan penangkapan itu sebagai "kemenangan terbaru negeri dalam memerangi jenayah terancang", manakala Speaker Dewan Gianfranco Fini menyuarakan "kepuasan" dengan berita itu, mengucapkan tahniah kepada polis untuk "penentuan dan profesionalisme" mereka.

Gurlz Pukul Boy dier laa Sebab Ajak Anjing


AUSTRALIA - Seorang wanita berusia 25 tahun ditahan polis kerana memukul kekasihnya. Wanita ini memukul kekasihnya kerana keinginan si lelaki yang mengajak seekor anjing mandi bersama mereka.

Kejadian bermula ketika sejoli ini ingin mandi bersama. Si lelaki menginginkan anjing peliharaannya ikut mandi bersama mereka. Namun, wanita itu menolak dan mengatakan akan memutuskan hubungan mereka jika si lelaki benar-benar mengajak anjingnya mandi bersama mereka.



Kemudian, si lelaki malah menentang dengan mengatakan bahawa dia akan mencari kekasih baru yang boleh lebih menghargai anjingnya itu.

Seperti dilansir AP, pertengkaran pun kian panas hingga akhirnya si wanita memukul wajah lelaki itu beberapa kali. Lelaki itu tak membalasnya dengan pukulan melainkan membalasnya dengan melaporkan kejadian tersebut pada polis.

Hukumannya wanita itu ditahan di Kitsap County di Port Orchard. Serta wajib membayarwang jaminan senilai USD50 ribu.

Anjing tu najis Mukhalazah sebab tu awek dier xbagi bodoh etul la boy dier tu kan?

Apesal La sengal Jepun nak belajar English?


Sengal la pulak Jepun nie hampes je, tapi lawak la dorang nie hahahahahaha.





Aik Dukung Anak Sendiri Xleh Masuk Tesco ker?


Martin Dunkley pastinya tak menyangka dirinya bakal di usir dari Tesco’s Bar Hill superstore di Cambridgeshire hanya kerana dirinya menolak menurunkan anak kekasihnya, Natalie, 6 tahun, dari dibahunya.

Adapun saat berada di superstore tersebut, seorang petugas keaman yang meyuruh Martin menurunkan anaknya dengan alasan kehadiran mereka boleh  membahayakan pelanggan yang lain.

Pastinya sih Martin jadi berang dengan alasan kemanan yang dilontarkan si petugas keamanan di sana.

“Aku tak mempercayainya. Hal itu tak masuk akal. Menurutku dia (Natalie) sebenarnya malah lebih aman di bahuku ketimbang berlarian dengan resiko tterlanggar sebuah troli.
Alasansemacam ini mejadikan nama kesihatan dan kemanan terdengar buruk,” ujar Martin yang menolak untuk kembali ke superstore tersebut.



“Ketika kami tiba disana, aku menggendong Natalie di bahuku. Kami menamakannya ‘Nat-nav’ kerana dia mengarahkanku kesekeliling toko sambil mengatakan untuk pergi ke kiri atau kanan atau terus. Kami baru tiba di pintu ketika petugas menghampiriku dan berkata,’ Bolehkah kamu menurunkannya dari bahumu, kamu tak belanja dengan dia dibahumu’,” cerita Martin seperti diberitakan Metro.co.uk.


Selain melarang menggendong anak, Tesco juga sempat melarang pelanggannya datang ke toko mereka jika mereka datang dengan menggunakan pijamas atau tanpa alas kaki.


Seorang juru bicara meminta Martin untuk kembali ke toko dan bicara dengan pihak manajer.


“Kami menangani keamanan staff dan pelanggan kami secara serius. Masing-masing toko boleh membuat keputusan-keputusan berdasarkan pada basis individu, tak ada kebijaksanaan terselubung.”
Namun pihak Royal Society for the Preventention of Accidents mengatakan keputusan Tesco  adalah kesalahan.


“Kadang-kadang reaksi yang berlebihan bererti  orang-orang dihentikan untuk masalah-masalah kesihatan dan keamanan yang dikarang ketika dalam kenyataannya gak ada masalah kesihatan dan keamanan sama sekali.”

Susu Termahal Didunia Susu Tikus


Mengapa  boleh mahal ? Ternyata tidak semudah memperolehi "Susu Tikus". Proses selama 30 minit cuma menghasilkan 0,25 kubik sentimeter @ seperseribu liter. Diperlukan 4 ribu ekor tikus untuk mendapatkan 1 liter susunya. Nilai 1 liter susu tikus ini seharga 23 ribu euro.

Susu tikus dipakai sebagai sarana riset. Genetik tikus diubah sedemikian rupa sehingga di dalam susunya terbentuk zat yang dapat membasmi bakteria malaria. Kenapa para pengkaji memakai susu tikus dan bukannya susu lembu, yang jauh lebih murah?



Tikus adalah haiwan kesukaan para pengkaji saintis, kerana DNA tikus sudah begitu banyak diketahui, jauh melebihi DNA haiwan lainnya. Sehingga menjadi mudah menganalisis hasil percubaan. Ribuan haiwan diperlukan untuk sekali percubaan. Sebab itu jauh lebih praktik memelihara ribuan tikus daripada ribuan lembu.

Seekor lembu mampu menghasilkan sekitar 10 ribu liter susu dalam tempoh setahun. Ini setara dengan 7 kali berat badannya. Kambing sanggup menghasilkan susu 12 kali berat badannya per tahun.

Rekor terbanyak dipegang oleh ikan paus biru. Dalam waktu satu hari dia mampu menghasilkan 600 liter susu. Yang begitu penuh lemak, sehingga bayi sang ikan paus mampu menambah berat badan sampai dengan 100 kg per hari.

Ternyata susu tikus yang telah dilakukan pengubahan genetikanya dapat menyembuhkan penyakit malaria dan sebagai bahan kaji para pengkaji, makanya mahal.

Karya Agung Lukis dengan Typewriter


Keira Rathbone,25 tahun, dari Poole, Dorset adalah lulusan kesenian dari Universitas West of England di Bristol.

Seperti pelukis lainnya, Keira membuat karya seninya dengan pensil dan juga cat. Namun yang membuat Keira sedikit berbeza dengan yang lainnya adalah kerana dirinya juga boleh membuat karya yang hebat dengan menggunakan mesin taip.




Inilah lukisan yang dihasilkan Keira dengan menggunakan mesin taip....






Ikan apa nie macam pensilbox jerr?


errkk korang tengok ikan nie macam ikan masin je kan, tapi naper dier punya bentuk macam bekas pensil atau pensilbox je nie?? pelik gak is tengok ikan jenis niee isk isk isk. Subahanallah.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...