Ahad, 24 Mac 2013

Pemandangan Sawah Musim Semai


santai, Santai iskandarX, gambar, Pemandangan, Bendang, Sawah, Padi, Balik Pulau, Sungai Nipah, Penang


is sempat la jugak ambil gambar bendang atau sawah padi nie, tapi padi belum naik, sebab dorang baru je tanam balik, tapi is terlambat ambik gambar kalau tidak boleh ambik gambar petani tengah semai anak padi tu.

santai, Santai iskandarX, gambar, Pemandangan, Bendang, Sawah, Padi, Balik Pulau, Sungai Nipah, Penang


Yang ada hanya anak-anak padi yang tengah naik, dan petak sawah yan di banjiri air dan juga baja organik. Kalau padi nie semua naik nanti is akan ambik lagi gambar, best cantik masa padi-padi nie semua dah matang, kekuningan dan kehijauan, sejuk mata memandang.

santai, Santai iskandarX, gambar, Pemandangan, Bendang, Sawah, Padi, Balik Pulau, Sungai Nipah, Penang


Inilah ubat mata kami yang berada di Balik Pulau nie, nak ambik gambar bagunan adalah sikit-sikit itu pun kena turun Tanjung lah, tapi kat sini gambar sawah, sungai, pantai atau market pasar basah dan sekolah memang cukup menhiburkan hati.

santai, Santai iskandarX, gambar, Pemandangan, Bendang, Sawah, Padi, Balik Pulau, Sungai Nipah, Penang


Kekadang tu nak ambik gambar banyak2 tapi karang nak publish pulak rasa malas heheheee itu kelemahan banyak blogger kan? Jadi harus ingat bila banyak gambar kasi publish cepat-cepat baru pembaca seronok nak baca betul tak?

Ini gambar sawah padi Sungai Nipah, ada banyak lagi kawasan sawah nie macam Pinang Nirai, Jalan Bharu dan  Sungai Rusa dan ada gak petak sawah yang di tebus guna buat pembanganunan perumahan, kalau semua petak sawah ditebus guna mana la pegi sawah-sawah padi kita semua itu nanti kan?

Anak Baru Puteh Dan Laily


Masih ingat kucing is yang nama nya Puteh? Hmmm dia ada lahirkan anak 2 bulan lepas, jadi is tangkap la gambar anak baru Puteh, sebab dia dah pindahkan anak dia ke rumah is pulak.

Kucing kalau ikutkan selepas beranak akan berpindah randah sampai 7 kali, mungkin sebab faktor penyakit, kebersihan atau alahan yang anak nya hadapi dan juga mungkin sebab faktor keselamatannya sendiri.

Anak putih 2 ekor je cumol tapi garang lagi sebab baru terjumpa manusia kowt? Bila is nak pegang anak kucing tu dia bunyi hiiissshhhhhhhhh, hehehehehehe cengey gila anak kucing nie.



anak baru Puteh

Puteh


Anak Baru Laily


Tengok is sampai kena zoom dari jauh baru leh ambik gambar anak Laily nie

Ini anak Laily gak yang dah besar Naily


Selain Putih Laily pun ada lahirkan anak gak lebih awal dari Puteh, cuma dia lahirkan anak dia kat tempat lain jauh, dia pindah kat rumah is balik pun mas anak dia dah besar sikit dah, dah besar sikit, comel tapi masih lagi shy bila nampak orang.

Geget kepala dia baru tau kan? Ala semua kucing kat rumah is memang macam tu masih kecik semua asyik lari ja, bila dah besar asyik nak kita belek dorang pulak isk isk isk.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...