Isnin, 17 September 2012

Betul Ke Dilema Shila Amzah Tamat Selepas Berhijrah?


KUALA LUMPUR, 7 OGOS 2012: Penyanyi, Shila Amzah akui dilema yang dialaminya sejak 2 bulan lalu akhirnya berakhir apabila dia mula berhijrah dan mengenakan hijab sejak 4 Ogos lalu. Malah, dia kini bersyukur kerana diberikan hidayah dari Allah dalam usia yang muda iaitu ketika usinya bakal mencecah 22 tahun pada 13 Ogos ini.

"Alhamdulilah, saya kini sudah berhijab dan berhijrah sepenuhnya untuk memperbaiki kelemahan dan kekurangan yang ada pada diri saya. Sebenarnya sejak 2 bulan lalu lagi saya sudah terfikir untuk berhijrah sepenuhnya. Namun keputusan itu membuatkan saya menjadi dilema, tak tahu kenapa.

"Walau bagaimana pun selepas mendapat nasihat daripada rakan terdekat, dan keluarga mengenai keputusan saya itu, saya semakin yakin dengan keputusan saya untuk berhijrah," katanya ketika dihubungi oleh murai.com.my

Penyanyi, Shila Amzah akui dilema yang dialaminya sejak 2 bulan lalu akhirnya berakhir apabila dia mula berhijrah dan mengenakan hijab sejak 4 Ogos lalu. Malah, dia kini bersyukur kerana diberikan hidayah dari Allah dalam usia yang muda iaitu ketika usinya bakal mencecah 22 tahun pada 13 Ogos ini.

Bercerita lanjut, bagaimana saat-saat penyanyi Patah Seribu itu mula yakin dengan keputusannya untuk berhijrah, Shila memberitahu semuanya bermula ketika dia mahu berjumpa dengan kekasihnya yang juga pelakon, Sharnaaz untuk berbuka puasa bersama pada Sabtu lalu.

"Terus-terang sejak 2 bulan lalu juga rasaya saya sudah mula mengenakan pakaian yang sopan dan tidak terlalu terdedah atau jarang seperti sebelum ini.

"Namun, kejadian yang saya tidak boleh lupa yang menyebabkan saya mahu berhijrah adalah apabila saya dengan tidak semena-mena telah mencapai tudung ketika hendak keluar berbuka puasa bersama Sharnaaz dan peminatnya.

"Sharnaaz yang terkejut melihat perubahan saya turut gembira dengan apa yang berlaku ke atas diri saya. Selepas majlis berbuka itu, saya dapati saya tidak mampu lagi untuk membuka hijab. Malah selesa mengenakannya bila hendak keluar ke mana-mana sahaja," luahnya lagi.

sponsored links


Shila yang mendapat sokongan penuh daripada kedua ibu bapanya turut berharap penghijrahannya itu akan berkekalan hingga akhirnya.

"Saya berharap agar peminat terus mendoakan kebaikan ke atas diri saya supaya perubahan ini berada dalam istiqomah dan saya akan terus menjadi insan yang lebih baik di masa akan datang, Insya Allah," tambahnya lagi.

Shila bakal muncul dalam program Mania Raya pada Aidilfitri ini di Astro Ria.

Alhamdulillah kalau benar Dilema Shila dah ok bila dah berhijrah tapi jangan disebabkan ada masalah baru nak pergi ke Mekkah, niat dan nawaitu mestilah kerana Allah S.W.T, dan bukannya untuk selesaikan masalah.

Post Tag: Selebriti Hiburan Malaysia

Yang Inikah Mohamed Haqaish Putera Dynas?


KUALA LUMPUR, 30 JULAI 2012: Kini setelah cukup tempoh berpantang selama 44 hari, Dynas atau nama penuhnya Wan Intan Edrinas Wan Mokhtar sudi untuk berkongsi dengan pembaca Murai wajah bayi lelaki yang telah dilahirkan seberat 3.2 kg pada 15 Jun 2012, tepat jam 3. Tahniah portal Murai ucapkan kepada Dynas dan keluarga.

Sebelum ini Dynas memilih untuk tidak mendedahkan wajah atau sebarang foto anak lelaki pertama yang diberi nama Mohamed Haqaish bin Mohd Hafizy itu kerana menuruti permintaan dan pantang larang yang telah ditetapkan oleh ibunya.

Namun yang menarik mengenai kelahiran putera sulungnya itu adalah tarikh lahirnya kerana ia bersamaan dengan tarikh lahir bapanya, pelumba kereta Mohd Hafizy Hafiz yang juga jatuh pada 15 Jun. Ketika dihubungi Dynas mempunyai 3 hari lagi untuk menamatkan tempoh berpantang.

Yang Inikah Mohamed Haqaish Putera Dynas?

"Tinggal 3 hari lagi saya akan habis tempoh berpantang dan selepas itu saya boleh berkongsi dengan peminat gambar Qaish (Mohamed Haqaish). Walaupun dah lepas 44 hari saya masih akan menjaga segala petua kerana kalau nak ikutkan pantang yang betul adalah sampai 100 hari.

"Saya menghabiskan tempoh pantang di rumah sendiri dan dibantu oleh seorang pembantu. Lagipun Qaish semenjak dalam kandungan sampai dah dilahirkan senang untuk dijaga dan tidak banyak ragam,"ujar pelakon dan pengacara popular ini.

Ditanyakan mengenai keadaan fizikal selepas bersalin, Dynas begitu positif keranaberat badannya senang untuk turun.

"Kalau ramai yang perasan ketika saya mengandungkan Qaish saya sangat aktif dengan melakukan macam-macam aktiviti seni dan pelbagai aktiviti lain.

sponsored links


"Walaupun saya rasakan berat kandungan saya lain macam tetapi fizikal saya tidak mengembang seperti ketika saya mengandungkan Khyra Khalyssa. Kali ini lebih mudah untuk saya kuruskan badan dan ada yang ingat saya sudah kembali kurus,"ujarnya lagi.

Dalam masa yang sama Dynas akan kembali aktif menguruskan Dynas Nursing Attire (DNA) miliknya yang mempunyai butik di The Curve. Dia juga akan terlibat dengan International Baby Expo yang bakal berlangsung di Kuala Lumpur Convention Centre pada 10 hingga 12 Ogos ini.

Berbicara mengenai hari raya yang bakal menjelang, Dynas dan suami akan meluangkan masa beraya di Shah Alam, Ulu Langat dan Bentong, Pahang. Menurutnya lagi lokasi yang berdekatan ini seringnya dihabiskan dalam masa satu hari sahaja.

Comey putera Dynas yang pertama nie kan? Alhamdulillah semoga menjadi seorang anak yang Soleh.

Post Tag: Selebriti Hiburan Malaysia

Hari nie jerebu ke mendung biasa nie?


   بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ, Assalamualaikum w.b.t, salam sejahtera kepada semua pembaca. Is tengok pelik nie sebenarnya. Kat Balik Pulau lah maksud is nie, jerebu tak jerebu je is tengok kat langit.

Ke mendung biasa yang terjadi sebelum nak hujan turun? Is pun tak pasti, yang nyatanya cuaca hari nie suhu agak nak panas tak panas, suam tak suam, is rasa macam dok kena kukus je nie, memandangkan aircorn dalam kedai is down, jadi is pun buka pintu lah bagi uadara luar masuk. Tapi kena kukus pulak rasanya.


sponsored links


Inilah kuasa Allah S.W.T yang Amat Berkuasa dalam menentukan keadaan kita semua. Sesungguhnya Tiada sebarang kuasa lain yang dapat melawan Kuasa Allah S.W.T yang Maha Berkuasa. Is bersyukur sebab kita semua diciptakan dan dipilih menjadi antara Makhluk Allah S.W.T dan menjadi Khalifah di Atas muka bumi ini.

Rasanya bila lah nak hujan yerk? Kalau Hujan best sikit sebab cuaca kat Balik Pulau nie sejuk sikit, Reezeki bertambah serta bertambahlah syukur kita kepada Allah S.W.T yang tercinta.

 Post Tag: Santai

Semalam tak leh nak update entri baru


Assalammualaikum w.b.t, dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog is tercinta, dan seluruh anggota2 yang sedang menyiasat blog is nie is ucapkan selamat datang dan selamat menjalankan tugas yerrk?? Ahakzzz.

Semalam dan kelmarin is tak sempat nak update blog is nie adalah kerana, sabtu malam is pegi mengaji kitab, lepas mengaji is sambung lagi mengaji daripada pengajian dari kulit ke kulit (kitab ke satu kitab) kepada khususiah pula (pelajaran secara pondok tak menggunakan kitab tetapi ilmu adan pengalaman guru itu sendiri), dari Teluk Kumbar sampai ke Balik Pulau semula pelajaran khususiah tak kan pernah habis sebab lagi banyak is pelajari, istilah2 sufiah yang baru is dengari, memang leh overload, tapi is dah biasa.


Guru yang mengajar di Teluk Kumbar kata, guru nya berpesan pelajari ilmu agama Islam tak kan leh berterusan mengaji lebih dri 30-40 minit, kalau selebihnya dari minit itu maka pelajaran akan menjadi sia-sia, masuk telinga kanan keluar telinga kiri kita, kaki dok mai kebas2, gatal2 dan mengantuk, tumpuan hilang dok tunggu guru nak sebut wallahualam aja hehehehehe.

sponsored links


Tapi bagi IS And The Gangs, kami sentiasa overload kan otak kami, kami dah biasa mengaji dari satu tempat ke satu tempat, 5 tahun sudah is hambat mengaji nie, pagi awal Subuh pegi Masjid Sg Ara, mengaji Al Hikam, pukul 7.30 tembak ke Permatang Pauh, Seberang Prai, kemudian ke Tikam Batu, kemudian ke .... is pun tak tau nama tempat tu dah dah tak ingat belambak pondok pengajian kat Seberang Prai sampai ke Alor Setaq.

Kita kena pulun selagi muda, muda nie bukan nak dapat selalu, ada yang 4-5 tahun muda Allah S.W.T ambik balik muda tu (jatuh sakit) sebagai ujian. Is taknak lah syarah kat korang ok? Korang paham2 je lah kalau tak paham pegi mengaji baru best bila kita nak berentap komen nanti hehehehehe.

Post Tag: Santai Islam
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...