Khamis, 2 Ogos 2012

Rakyat Pulau Pinang semakin bodoh?




Aaaaa takkan tajuk nie impak is sekali kowt? Is tak buat apa apa pun? tapi tajuk ini diujukan khas buat yang pengemar politik, is nak bagi tau kat hangpa jangan jadi bodoh, lagu nie ka hangpa mau Pulau Pinang kita nie jadi?




Kafir bina tugu arak besar-besar kat negeri kita lagu nie a yang hangpa mau? Pulau pinang jadi negeri kafir? hAaa? Cakap politik pandai tapi bodoh, orang kafir ambik kesempatan pun tak tahu. Bangang tak dak dah. Habis tugu tu dah dibina yang bercakap pandai politik nie tolong jawab sat kat is hangpa nak buat apa lanie?



Memang tak jadi apa dah tanahair ku kini, is sedih sebab agama Islam disisihkan oleh kerana politik untuk mementingkan diri sendiri untuk kekayaan serta kenyang perut sendiri, maka agama Islam ditolak sepak kan.

Kenapa Bront Palarae Seram Masuk Bangsal Jwanita?




KUALA LUMPUR, 31 JULAI 2012: Tidak seperti ramadan sebelum ini, Bront Palarae akui tahun ini dia tidak punya kesempatan untuk berehat sepanjang menjalani ibadah puasa pada bulan ini kerana sibuk terlibat dalam pembikinan filem Jwanita.

Bront yang sudah menjalani penggambaran Jwanita selama 3 minggu di Kemaman Terengganu sejak seminggu lebih sebelum menjelangnya ramadan berkata, agak mencabar apabila dia terpaksa menjayakan penggambaran filem arahan Osman Ali itu ketika menjalani ibadah puasa.

"Kalau boleh, saya tidak mahu berlakon ketika bulan puasa kerana saya takut ia akan menjadi alasan untuk saya tidak berpuasa (sekiranya berlaku). Mana tidaknya, sudah tentu kita akan penat apabila berlakon ketika berpuasa.

"Namun, kali ini saya terpaksa berkorban sedikit. Bagaimana pun, saya bersyukur kerana penggambaran Jwanita banyak dijalankan pada waktu malam dan ianya tidak langsung mengganggu ibadah berpuasa saya di siang hari.

"Cuma di siang hari, badan akan berasa sakit-sakit sedikit kerana sewaktu melakukan penggambaran pada waktu malam, saya perlu melakukan banyak babak-babak aksi seperti bergaduh berkejar dan sebagainya,"katanya ketika dihubungi murai.com.my.

Bront Palarae kini sudah pun pulang ke Kuala Lumpur sejak 27 Julai untuk menyambung sebahagian penggambaran filem Jwanita di sini.

Mengulas mengenai filem yang turut dibintangi pelakon hebat seperti Maya Karin dan Cristina Suzanne, Bront memberitahu, Jwanita merupakan filem pertama bergenre seram thriller yang pernah dibawakannya.

"Secara peribadi, saya seorang yang tidak gemar menonton filem seram kerana jika saya tonton, saya takut ia akan terbawa ke mimpi. Tapi tidak tahu bagaimana saya pula boeh berlakon dalam filem seram pertama arahan Osman Ali ini.

"Walaubagaimanapun setakat ini, apa yang saya lihat Osman Ali berjaya membawa cerita ini menjadi filem seram yang segar terutama dari segi cara penyampaiannya yang agak berbeza daripada filem seram biasa tempatan.

"Saya tidak mahu mengulas lanjut mengenai filem ini kerana saya rasa penonton patut tunggu sehingga ia ditayangkan untuk lebih menjiwai dan merasai sendiri genre baru daripada pengarahnya.

"Namun, apa yang boleh saya beritahu, saya sendiri seram ketika melangkah masuk ke dalam bangsal yang disediakan krew produksi untuk menjayakan babak seram dalam filem ini. Suasana agak menakutkan," jelasnya lagi.

Sungguh pun begitu, Bront memberitahu dia tidak perlu risau kerana dalam filem tersebut dia hanya memegang watak sebagai pakar sakit jiwa dan tidak banyak berhadapan dengan babak-babak seram.

"Saya rasa watak saya sebagai ahli psikiatri dalam filem ini adalah cukup sinonim dengan saya yang mana tidak percaya kepada hantu," tambahnya lagi.

Selepas Jwanita, Bront Palarare dijangka bakal mebintangi sebuah filem daripada arahan pengarah terkenal yang belum dapat didedahkan lagi.

Aii dah belakon jadi otai la jadi orang siam dalam tokong siam la takkan takut kowt nak masuk setakat bangsal Jwanita sememeh tu?

Makanan berbuka puasa pilihan iskandarX #13



Makanan pilihan is hari ini  untuk berbuka puasa ialah Ayam Golek. Hahaha bukan apa is dah tergoda dengan ayam golek yang budak-budak nie pegi beli tadi (dorang ponteng puasa ke beli awal?) entah lah ponteng ke tak yang is tau karang is kena pegi beli gak ayam golek tu kalau tidak is pegi lambat karang tinggal besi golek-golek tu je tinggal karang.

Huhuhuu ayam golek nie pun satu, bukan nya murah ok? Sekor boleh pergi dekat RM25 hingga RM37 hinggit mengikut kesedapan serta rasa ayam golek itu tadi. Tapi selalu standard is beli harga dalam RM25-27 macam tu, kalau mahal gak is main buah dengan dia kasi free terus. Hahahahah jual mahai-mahai lagi kan dah kena paw.

Ok is nak pergi ronda Pasar Ramadhan nie, mana tau kot-kot dapat bertemu jodoh ke apa ke kan? hehehee

Semalam is tengok filem Idola 2002



Haa mesti ramai yang ingat filem nie dan mesti ada gak yang tak ingat filem nie, dan mungkin juga ada yang tak tahu pun filem nie. Ahak, apa apa pun is semalam layan filem nie kebetulan dorang tayang kat 131 Astro Citra.

Is sebenarnya dok tunggu cerita hantu, tapi yang keluar cerita cinta la pulak. Macam nie sinopsis cita nie, Farah merupakan seorang peguam syariah yang terkenal dan juga kakak kepada Nana. Manakala Mukriz pula adalah abang serta pengurus kepada penyanyi popular Elise. Masalah mula timbul apabila Nana mula menjadikan penyanyi popular, Elise sebagai role-model. Bagi Farah, manusia di dunia hiburan tidak layak untuk dijadikan sebagai role-model.

Ketika inilah Farah mula berkenalan dengan Mukriz dan lama-kelamaan dia mula menaruh hati terhadap Mukriz. Namun salah faham terjadi apabila Farah menyangka bahawa Mukriz berlaku sumbang dengan jandanya, Rubi. Nana pula hilang kepercayaan terhadap penyanyi kesayangannya, Elise selepas melihat Elise bermain cinta dengan Jimi yang juga jejaka idaman Nana. Kini Nana mula menyedari akan kebenaran kata kakaknya mengenai dunia hiburan.

Hahahaha ala Nana tu besar mana la nak bercita dengan Jimi tu dah la gatal nak mampus si Jimi tu, rsa nak sepak je masa dia dok adjust Nana dalam kedai Guitar tu. Tapi apahal pun dorang cuma berlakon je tapi berlakon pun agak-agak la, post lucah banyak tu dalm filem tu kalau korang perasan la.

Heheheheh selamat mencari benda tersembunyi dalam filem tu ye?

Laili asyik gerak is tidur je tadi


Yang Kiri Laila, yang kanan Laili Dua-dua dah beranak dah.

Tadi pagi dari subuh sampai pukul 8 pg si laili, ibu kucing kat umah is yang baru beranak tu asyik mengiau, masuk ke dalam bilik is melalui tingkap, bila dia masuk is tersedar lah, is bawak dia keluar dengan lepaskan dia ke luar bilik. Ntah macamana boleh pulak dia keluar dari dalam rumah lepastu masuk lagi dalam bilik is melalui tingkap.

Is bengang gak dengan ibu kucing nie, kenapa makan dah ke belum is bagi dia makanan tapi dia wat derk jerk. Aik berlagak pulak si Laili ni hari nie apahalnya dia gerak is pagi-pagi nie, lepas bersahur is tenggu subuh, lepas sembahyang subuh is nanti start lena balik dulu nak ambik energy dengan herbinasi pendek.

Lepas tu pukul 10 atau 11 is akan bersiap untuk buka kedai, kalau hari bukan puasa nie pukul 7 pg is dah terpacak dah kat kedai Pak Kassim minum Radix Panas dengan roti bakar lagenda dia tu. Lepas tu buka kedai pukul 8 pg. Tapi sekarangkan bulan puasa, jadi tenaga is jadi limit sikit.

Nanti is akan cuba makan maajun yang adik is jual tu, katanya dia sejak makan maajun tu rasa sentiasa bertenaga dan cergas sepanjang puasa nie, is mesti makan maajun tu hehehehe.

Hmmm berbuka puasa pun boleh pilih bulu



Dengarkan kisah ini yang melibatkan kewibawaan setiap blogger2 kat dalam Malaysia nie, Timbalan Perdana Menteri Malaysia Buka puasa dengan media dan blogger, blogger mana hang buka puasa sekali tu Muyiddin oi???

Agak-agak arr ada dekat 24 juta blogger dalam Malaysia nie, tak kira blog baru, blog lama, blogger.com,wordpress, blog.com, typepad, jux, tumblr, Posterous Spaces, blogetery, weebly mahupun livejournal ataupun squidoo semua adalah blogger. Jangan lupa hubpage sekali walaupun layout dan platform tu suck and very suck. Yes I'm saying Hubpages is suck.

Jadi adakah Muhyuddin benar-benar meraikan Majlis berbuka puasa bersama blogger? Apa kata blogger lain tentang majlis berbuka puasa itu? Artikel nie bukan artikel politik ok? Is tengah buat untuk korang renungkan, kalau betul blogger dijemput berbuka puasa di NTSP tu kena tiada invitation nya? Adakah hanya kroni sahaja yang dijemput?

Cuba kerajaan mengadakan suatu majlis atau acara untuk meraikan semua blogger di Malaysia, dan acara atau majlis nie pula kerap di jalankan. Mesti lepas nie semua blogger akan sokong kerajaan. Tak percaya cuba la buat dulu jangan dok negetif kalau tak jadi macamana, kalau tak jadi macam mana, aku sepak kepala hang kan baru hang tau.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...