Rabu, 14 November 2012

FitNah Dajjal dan Dakyah Yahudi Manusia Bersayap



Beberapa waktu yang lalu dunia maya  Guangzhou (China) di gemparkan dengan beredarnya foto manusia bersayap yang di temukan di daerah tersebut.

Menurut berita yang beredar saat di temukan manusia bersayap itu sudah dalam keadaan tidak bernyawa.

Cerita tentang foto tersebut menimbulkan berbagai macam spekulasi tentang apa sebenarnya sosok misterius yang di gambarkan sebagai perempuan tua dengan pakaian serba putih dengan sayap yang sudah tidak ada bulunya lagi.








Anggapan paling banyak adalah bahwa manusia bersayap tersebut adalah malaikat yang jatuh dari langit.

Begitu cepatnya cerita tersebut beredar, menyebabkan dua orang mahasiswa menyelidiki kebenaran foto yang ramai dibicarakan oleh para pengguna Internet. Dari pengamatan yang mereka lakukan, muncul sebuah kesimpulan bahwa Foto ini di buat dengan teknik manipulasi yang lumayan bagus.

Kesalahan dalam foto ini adalah sayap perempuan tua yang di sebut-sebut sebagai malaikat yang jatuh dari langit ternyata hanya "SAYAP AYAM".

Pembohong besaq nak mampuih betoi la Yahudi Mabuk nie, agak2 la ingat budak2 ka yang dok tengok gambar nie? Sah-sah edit punya gambaq kalau korang tengok.

Nak Jadi Tarzan Pun Biar Kena Pada Tempatnya ok?


MIRI - Beratus-ratus penumpang sebuah pesawat AirAsia Berhad (AirAsia) menghadapi saat cemas apabila seorang penumpang bertindak membuka pintu kecemasan lalu terjun ketika pesawat itu dalam kedudukan sedia untuk berlepas di Lapangan Terbang Miri di sini malam kelmarin.

Lebih mengejutkan, siasatan mendapati penumpang berkenaan yang dikenali sebagai Chong, 24, dipercayai staf syarikat penerbangan tambang murah itu sendiri.

Pada hari berkenaan, dia tidak bekerja tetapi menaiki pesawat AK587 itu bersama teman wanitanya untuk menuju ke Kuala Lumpur.

Kosmo! Ahad difahamkan, tindakan lelaki itu membuka pintu kecemasan yang terletak di bahagian tengah pesawat menyebabkan pesawat tersebut berhenti serta-merta.

Keadaan itu mencetuskan situasi panik dalam kalangan penumpang.



Sementara itu, seorang penumpang yang menaiki penerbangan sama berkata, sebaik pesawat tersebut hendak berlepas, lelaki itu menjerit 'saya mahu pulang' sebelum dia meninggalkan kerusinya dan membuka pintu kecemasan.

Chong diberi rawatan selepas terjun dari pesawat AirAsia.

"Ketika pesawat itu sedang bergerak perlahan untuk berlepas, tiba-tiba lelaki tersebut buka pintu kecemasan di sebelah kanan pesawat dan terjun sekali gus menyebabkan pesawat berhenti mengejut.

"Penumpang lain mula menjerit dan panik. Punca dia bertindak demikian masih kurang jelas," kata saksi itu.
Pengarah Operasi Penerbangan AirAsia, Kapten Datuk Fareh Ishraf Mazputra  berkata, penumpang yang terjun itu bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan.

Lelaki itu kemudian dibawa ke Hospital Miri untuk menerima rawatan.

Kejadian tersebut menyebabkan penerbangan tersebut tergendala dan penerbangan hanya dapat diteruskan pada pukul 11 malam.

Ketua Polis Daerah Miri, Asisten Komisioner Mun Kock Keong berkata, setakat ini polis masih mengumpul maklumat mengenai kejadian itu dan siasatan giat dijalankan berhubung kejadian tersebut.

sumber : kosmo online

Agak-agak la bro, kot iyer pun nak jadi tarzan pun jangan la kat dalam kapal terbang banggang ke haper?

Ibu bapa dipenjara seumur hidup



LONDON - Sepasang suami isteri berbangsa Pakistan tergamak membunuh anak gadis mereka kerana dia terpengaruh dengan cara hidup Barat.

Jenayah tersebut terbongkar apabila adik mangsa memberitahu sebuah mahkamah Britain bahawa ibu bapa mereka melemaskan kakaknya yang berusia 17 tahun dengan menekup hidung dan mulut mangsa.

Kelmarin, Hakim Roderick Evans menjatuhkan hukuman penjara seumur hidup ke atas Iftikhar Ahmed, 52, dan isterinya Farzana Ahmed, 49, kerana membunuh anak mereka, Shafilea Ahmed (gambar kecil) pada tahun 2003.

Seorang sepupu pasangan suami isteri itu yang berasal dari perkampungan Uttam di Pakistan dipenjara 25 tahun kerana bersubahat dalam jenayah tersebut.




"Dia (mangsa) terhimpit antara dua budaya dan cara hidup iaitu budaya yang dia mahukan (Barat) dan cara hidup yang kamu paksa ke atas dirinya," kata Evans semasa menjatuhkan hukuman di Mahkamah Diraja Chester, di barat daya England kelmarin.

Di Britain, lebih 25 wanita dibunuh dalam kes yang dilabel 'pembunuhan demi maruah' sejak sedekad lalu.
Perbuatan tidak berperikemanusiaan itu kebanyakannya dilakukan oleh keluarga Islam dari Asia ekoran malu kerana anak perempuan mereka mengikut cara hidup Barat atau enggan berkahwin dengan lelaki pilihan keluarga.


Menurut pendakwa raya, Andrew Edis, Shafilea baru berusia 10 tahun apabila dia mula membantah peraturan ketat ibu bapanya.

Anak gadis itu akan menyembunyikan mekap dan pakaian Barat di sekolah dan memakai pakaian konservatif sebelum ibu bapanya tiba untuk mengambilnya pulang.

Namun, pada tahun lalu, kata adik Shafilea, ibu bapa mereka menolak kakaknya sehingga jatuh di atas sofa selepas berlaku satu pertengkaran.

Mereka kemudian memasukkan beg plastik ke dalam mulut mangsa dan menekup mulut serta hidungnya dengan menggunakan tangan sehingga dia meninggal dunia.

Ketika dia menyaksikan pembunuhan tersebut, Alesha berkata, dia berusia 12 tahun.

Menurut Alesha, selepas kakaknya dibunuh, adik-beradiknya yang lain naik ke tingkat atas rumah mereka dan melihat bapa mereka memasukkan mayat Shafilea yang dibalut dengan sehelai selimut, ke dalam keretanya.

Mangsa dilaporkan hilang tidak lama kemudian. Ibu bapanya turut berpura-pura menangis ketika merayu di media tempatan bagi mendapatkan maklumat yang dapat membantu mencari anak perempuan mereka.

Namun, polis yang mengesyaki pembabitan mereka, mencuri dengar perbualan di kediaman berkenaan sebelum bertindak menahan pasangan suami isteri itu.

Mayat Shafilea akhirnya di temui di Sungai Kent, Daerah Cumbria pada Februari 2004.

Namun, Alesha hanya memberi keterangan sebagai saksi dalam kes tersebut pada tahun 2010.

sumber : kosmo online

Nak menghukum ada caranya jangan lah sampai membunuh kalau setakat mengajar anak sendiri.

Arrrrkk Tanam Mayat Kat Bawah Karavan?


MSTERDAM: Suspek kes pembunuhan menanam mayat seorang wanita di bawah karavan miliknya dan tinggal di atasnya selama lima bulan, lapor kenyataan mahkamah, semalam.

Darius Majchrzak, 39, dan pasangannya, Samea Kubiak, 35, dituduh mencekik Paulina Starczewska sebelum menyembunyikan mayat mangsa lebih daripada satu dekad lalu.

Pasangan itu yang kini menetap di Midlands Barat hanya dikaitkan dengan kes pembunuhan yang belum selesai itu selepas Samea mengaku kepada polis ketika pihak berkuasa mengendalikan insiden keganasan rumahtangga di luar kediaman mereka. Dia kemudian diterbangkan ke Belanda dan membawa polis negara itu ke lokasi di mana mayat Paulina ditanam di kawasan perkhemahan di Landsmeer di luar Amsterdam.

Samea mendakwa Majchrzak mencekik Paulina hingga mati selepas cuba menyerang kedua-dua wanita itu ekoran parti dadah.



Pasangan itu kemudian terus tinggal di kawasan perkhemahan berkenaan selama lima bulan walaupun mayat mangsa ditanam tidak jauh daripada karavan mereka. Hakim di mahkamah magistret Westminster mengarahkan supaya Majchrzak dihantar pulang ke Belanda untuk menghadapi dakwaan membunuh dan bersubahat terhadap perbuatan menanam mayat tanpa prosedur yang sah.

Samea yang turut berdepan pertuduhan sama masih menunggu sama ada dia juga akan dihantar pulang.

Pasangan itu meninggalkan kawasan perkhemahan berkenaan untuk pergi ke Perancis sejurus selepas pembunuhan itu yang berlaku pada awal 2000 sebelum menetap di Dudley enam tahun lalu. Kedua-duanya ditahan Mei lalu selepas polis dihubungi ekoran kejadian pergaduhan di luar kediaman mereka. Samea pada awalnya dianggap sebagai saksi tetapi menjadi suspek selepas dia pulang ke Britain dan ditahan polis Midlands Barat atas permintaan pihak berkuasa Belanda.

Sambil mengarahkan supaya Majchrzak diekstradisi, hakim Michael Snow berkata: “Jelas sekali pihak berkuasa Belanda tidak tahu apa-apa mengenai pembunuhan Paulina hingga Samea melaporkannya kepada polis Mei lalu.


“Selepas polis Britain berhubung dengan pihak berkuasa Belanda, Samea pulang ke negara itu untuk mengenal pasti lokasi di mana mayat mangsa ditanam,” katanya. - DM


sumber : myMetro

Errkk Meteorite ke haper nie?


BEIJING: Sebuah keluarga nyaris maut apabila bongkah batu seberat dua tan yang runtuh daripada gunung berhampiran terpelanting ke depan pintu rumah mereka.

Bongkah batu itu hanya berhenti apabila tersekat di dinding. Ia terpelanting akibat kejadian tanah runtuh selepas hujan lebat selama beberapa minggu melanda Mentougou, kawasan pergunungan dekat ibu negara China itu. “Satu lagi lantunan dan ia mungkin ada dalam bilik bersama keluarga itu. Mereka memang bertuah.


“Keseluruhan halaman dan belakang rumah dipenuhi dengan runtuhan batu-batan. Mereka hanya selangkah daripada ditimbus hidup-hidup,” kata jurucakap polis.

Mentougou terletak di kawasan pergunungan di barat Beijing dan kaya dengan sumber semula jadi seperti arang batu, granit dan batu kapur. Walaupun meraih populariti sebagai destinasi pelancongan, hampir seluruh kawasan berada jauh di pedalaman dan hujan lebat sejak beberapa hari lalu menyebabkan banyak kediaman diancam bahaya. - DM


sumber : myMetro

perrrghh kalau kena hempap nie sahih penyek nieeee huhuuuuu

Taknak kena tikam jangan nikah kat Siam ok?


PADANG BESAR: Seorang anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kangar parah ditikam bekas suami wanita yang dinikahinya di Pekan Siam, dekat sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 5 petang, mangsa berusia 55 tahun parah di badan akibat ditikam seorang lelaki selepas majlis akad nikah dia dan wanita berkenaan selesai dijalankan.

Akibat tikaman itu, mangsa yang baru beberapa bulan bertugas di Unit Peronda IPD Kangar dikejarkan ke klinik pekan sempadan itu, namun kemudian dirujuk ke Hospital Hatyai, Thailand apabila keadaannya semakin parah.

Sumber polis Thailand berkata, mangsa ditikam di Pekan Siam oleh seorang lelaki, dipercayai bekas suami wanita yang dinikahinya.


“Pihak berkuasa Thailand di Pekan Padang Besar mengenal pasti suspek dan gerakan memburu dilakukan.

“Kita belum mengenal pasti sama ada wanita berkenaan orang tempatan (Thailand) atau luar,” katanya di sini, semalam.


Sementara itu, Ketua Polis Perlis, Senior Asisten Komisioner Zull Aznam Harun ketika dihubungi mengesahkan seorang anggotanya ditikam di selatan Thailand.

“Saya mengarahkan Ketua Polis Daerah Padang Besar, Superintendan Che Man Md Dros dan Timbalan Ketua IPD Kangar, Deputi Superintendan Ismail Che Isa ke Hatyai bagi mendapat laporan lengkap mengenai kejadian itu.

Beliau bagaimanapun tidak dapat mengesahkan sama ada mangsa memasuki negara jiran itu untuk berkahwin.

“Saya dimaklumkan, anggota kami parah ditikam seorang lelaki di Pekan Siam, tetapi maklumat lengkap belum diperoleh. Anggota berkenaan bertugas di Unit MPV Kangar.

“Anggota berkenaan memasuki pekan sempadan atas urusan peribadi dan bukan pada waktu bertugas. Kami tidak tahu dia menyeberangi sempadan atas urusan pernikahan.

“Kami masih menunggu laporan dua pegawai (Che Man dan Ismail) yang diarahkan ke Hatyai,” katanya.

Sementara itu, Konsul Besar Malaysia di Songkhla, Mohd Aini Atan ketika dihubungi mengesahkan, anggota polis berkenaan kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Nagarind, Hatyai dan keadaannya dilaporkan stabil.

“Mangsa masih tidak sedarkan diri akibat beberapa tikaman di badan,” katanya.


sumber : myMetro

is baru cadang nak cari calon isteri kat Siam tapi ada pulak kes kena tikam so xnak lah cari kat sana hahahahahaahaha

Hadiah Beg Tangan Untuk Sihirkan Orang


KUALA LUMPUR: Persahabatan mereka bermula atas dasar kerja sewaktu sama-sama menjayakan persembahan. Sebagai artis baru, bertemu penyanyi pujaannya membuatkan hati rasa berbunga. Layanan baik ditunjukkan setiap kali bertemu membuatkan hubungan antara mereka lebih rapat.

Memanggil penyanyi kesayangannya sebagai kakak, apabila berkesempatan bertemu, mereka duduk berbual. Peluang itu digunakan untuk belajar dan mendalami ilmu penyanyi ternama itu, terutama membabitkan industri muzik tempatan.

Artis wanita ini sewaktu ditemui berkata, pada permulaan persahabatan mereka, penyanyi terbabit sering memberikannya hadiah. Pemberian itu dianggap sebagai penghormatan terhadap persahabatan yang dijalin.


“Saya tak pernah terfikir buruk mengenainya dan menganggap pemberiannya ikhlas. Hinggalah satu hari saya memuji beg tangan dipakainya. Terharu saya apabila dia terus menghulurkan beg terbabit dan mahu saya menerimanya sebagai hadiah.

“Menghargai pemberiannya, saya sering menggunakan beg terbabit. Namun setiap kali menyandang atau menggenggam beg terbabit, tangan saya terasa panas seperti terkena bara api. Sedikit demi sedikit, saya berasa bahang panas itu merebak ke seluruh tubuh,” katanya.


Lebih memburukkan keadaan, situasi dialami turut mengganggu tumpuannya setiap kali mahu mengadakan persembahan di pentas. Debaran dada menjadi kencang, susah untuk bernafas dan pernah suaranya hampir tidak keluar.

“Yang menyebabkan saya pelik, apabila pergi ke klinik dan hospital, doktor kata saya sihat dan tidak menunjukkan sebarang tanda sakit.

“Perkara itu berlarutan hampir tiga bulan hinggalah setelah bertemu doktor sama sebanyak tiga kali, dia menasihati saya supaya mendapatkan rawatan alternatif,” katanya.

Artis baru ini kemudian berjumpa pakar perubatan alternatif dan terkejut apabila ustaz yang mengubatinya mendakwa ada orang cuba mensabotaj kerjaya seninya. Sihir menjadi pilihan orang terbabit untuk mencapai hasratnya dan cara terbaik dilakukan menerusi barangan diberikan.


sumber : myMetro

Kenapa Suami isteri sering gaduh?


KUALA LUMPUR: Sepanjang beberapa tahun berkahwin, rumah tangga artis jelita ini tidak pernah bergelora. Bagaimanapun, kebahagiaan itu berubah sekelip mata apabila emosi suaminya menjadi tidak menentu secara tiba-tiba.

Enggan berfikir perkara buruk, pelakon popular itu menganggap perkara itu mungkin disebabkan hasutan keluarga yang sebelum ini tidak merestui hubungan mereka, dan perselisihan faham yang berlaku akan berakhir apabila hati si suami kembali sejuk. Biasalah, adat orang berumah tangga.

Bagaimanapun, apabila masalah berlarutan malah bertambah buruk, timbul kesangsian di hati. Apatah lagi, suami yang dulunya sangat penyayang pasti mencari gaduh setiap kali pulang daripada bertemu ahli keluarganya.


Paling menyedihkan, si suami seolah-olah hilang pertimbangan apabila sanggup memulakan pertengkaran walaupun anak berada di sebelah.


Ini menyebabkan si anak trauma, mengigau pada waktu tidur, sering meradang tanpa sebab dan paling membuatkan hatinya tersentuh, keluar perkataan ‘papa jahat’ daripada mulutnya.


sumber : myMetro

Aik Lupa Bunuh Diri Kerana Tertidur la Pulak?


Guangzhou - Yang Jun (30),kecewa karena pernikahannya gagal. Lelaki China ini pun berniat mengakhiri hidupnya.

 Agar yakin dirinya benar-benar tewas, Yang Jun mencuba dua metode bunuh diri sekaligus. Melompat dari Jembatan Haiyin di Guangzhou dan minum ubat tidur hingga over dose. Demikian ditulis orange.co.uk.

 Jadi, sebelum memanjat jambatan dia memakan ubat tidur. Jumlahnya 50 butir lebih.


 Di atas jembatan, petugas penyelamat berusaha meyakinkan agar Yang tidak jadi melompat. Saat itulah Yang merasa sangat mengantuk. Matanya berat dan dia berkali-kali menguap. Hingga tanpa sedar dia tertidur pula.

 Saat tidur  inilah, petugas keamanan mendekati Yang. Mereka memasang tali pengaman sebelum menarik turun lelakii patah hati ini. Ketika sedar, Yang Jun sudah berada di hospital.

 "Saya tidak tahu mana cara yang terbaik untuk bunuh diri. Melompat atau makan ubat tidur berlebihan, jadi saya lakukan keduanya. Di atas saya merasa sangat mengantuk dan ketika sedar sudah berada di hospital," ujar Yang Jun yang akhirnya kembali rujuk dengan isterinya.

Nyawa Gadis Nie Panjang Gila


Cuba korang tengok gambar nie kalau kat Malaysia is ingat mesti dah arwah dah gadis nie seab driver belah kanan, tapi gadis tu bernasib baik sebab kat negara gadis tu driver belah kiri, dan tindakkan dia ambil pun pantas.

Sebaik terkejut trailer kat sebelah dia nak terbalik dia cepat2 break dan sentap keluar tali piunggan keledarnya lalu membuka pintu dan berguling kesebelah jalan untuk selamatkan dirinya. Wow. Hebat dan cemerlang betul gadis nie, is ucapkan tahniah sebab berbuat demikian.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...