Khamis, 16 Mei 2013

Apakah eMarketing dan bagaimana ia lebih baik daripada pemasaran tradisional?


santai iskandarX, internet marketing, emarketing,

Pemasaran telah cukup banyak wujud selama-lamanya dalam satu bentuk atau yang lain. Sejak hari apabila manusia mula perdagangan apa sahaja ia adalah bahawa mereka mula-mula diniagakan, pemasaran adalah di sana. Pemasaran adalah cerita-cerita mereka yang digunakan untuk meyakinkan manusia lain kepada perdagangan. Manusia telah datang jauh sejak itu, (Well, kita suka untuk berfikir kita) dan pemasaran mempunyai terlalu.

Kaedah-kaedah pemasaran telah berubah dan bertambah baik, dan is telah menjadi banyak yang lebih cekap di bercerita dan mendapat mesej pemasaran di luar sana. eMarketing adalah hasil mesyuarat antara teknologi komunikasi moden dan prinsip-prinsip pemasaran usia tua manusia telah sentiasa digunakan.

Yang berkata, khusus yang munasabah kompleks dan adalah paling baik dikendalikan sekeping oleh sekeping. Jadi is telah memutuskan untuk memecahkan semua turun dan menangani salah satu bahagian pada satu masa. Minggu ini kita akan melihat "apa" dan "kenapa" eMarketing, menggariskan faedah dan menunjukkan bagaimana ia berbeza daripada kaedah pemasaran tradisional.

Menjelang akhir siri ini kita agak pasti anda akan mempunyai semua yang anda perlukan untuk memberitahu cerita pemasaran yang lebih baik.

Apakah eMarketing?
Sangat hanya meletakkan, atau eMarketing pemasaran elektronik merujuk kepada aplikasi prinsip-prinsip dan teknik-teknik pemasaran melalui media elektronik dan lebih khusus Internet. The eMarketing terma, pemasaran internet dan pemasaran dalam talian, sering ditukar ganti, dan sering boleh dianggap sebagai sinonim.

eMarketing adalah proses pemasaran jenama menggunakan Internet. Ia termasuk pemasaran respons langsung dan elemen-elemen pemasaran langsung dan menggunakan pelbagai teknologi untuk membantu perniagaan menyambung kepada pelanggan mereka.

Oleh yang demikian definisi, eMarketing merangkumi semua aktiviti-aktiviti perniagaan yang menjalankan melalui laman web di seluruh dunia dengan matlamat untuk menarik perniagaan baru, mengekalkan perniagaan semasa dan membangunkan identiti jenamanya.

Mengapa ia penting?
Apabila dilaksanakan dengan betul, pulangan atas pelaburan (ROI) dari eMarketing jauh boleh melebihi daripada strategi pemasaran tradisional.

Sama ada anda seorang "bata dan mortar" perniagaan atau kebimbangan yang beroperasi semata-mata dalam talian, Internet adalah satu kuasa yang tidak boleh diabaikan. Ia boleh menjadi satu cara untuk mencapai berjuta-juta orang setiap tahun. Ia adalah di barisan hadapan dalam takrifan semula cara perniagaan berinteraksi dengan pelanggan mereka.


Manfaat eMarketing lebih pemasaran tradisional mencapai
Sifat internet bermakna perniagaan kini mempunyai capaian yang benar-benar global. Walaupun kos media tradisional menghadkan jenis ini sampai kepada syarikat multinasional besar, eMarketing membuka ruang baru untuk perniagaan kecil, pada bajet yang lebih kecil, untuk mengakses pengguna yang berpotensi dari seluruh dunia.

Skop
Pemasaran Internet membolehkan pemasar untuk mencapai pengguna dalam pelbagai cara dan membolehkan mereka untuk menawarkan pelbagai produk dan perkhidmatan. eMarketing termasuk, antara lain, pengurusan maklumat, perhubungan awam, perkhidmatan pelanggan dan jualan. Dengan pelbagai teknologi baru menjadi sedia sepanjang masa, skop ini hanya boleh berkembang.

Interaktiviti
Manakala pemasaran tradisional adalah sebahagian besarnya tentang mendapatkan mesej jenama di luar sana, eMarketing memudahkan perbualan antara syarikat-syarikat dan pengguna. Dengan saluran komunikasi dua hala, syarikat-syarikat boleh makan kira maklum balas daripada pengguna mereka, menjadikan mereka lebih dinamik dan penyesuaian.

Mendesaknya
Pemasaran Internet adalah mampu, dengan cara yang tidak pernah dibayangkan, memberi kesan serta-merta.

Bayangkan anda membaca majalah kegemaran anda. Anda melihat iklan dua halaman untuk beberapa produk baru atau perkhidmatan, mungkin sedan mewah terbaru BMW atau Apple iPod menawarkan terbaru. Dengan ini jenis media tradisional, ia bukan yang mudah untuk anda, pengguna, untuk mengambil langkah daripada mendengar mengenai produk untuk pengambilalihan sebenar.

Dengan eMarketing, ia adalah mudah untuk membuat langkah semudah mungkin, yang bermaksud bahawa dalam beberapa klik pendek yang anda boleh menempah ujian memandu atau diperintahkan iPod. Dan semua ini boleh berlaku tanpa mengira waktu pejabat. Berkesan, Pemasaran Internet membuat waktu perniagaan 24 jam sehari, 7 hari seminggu bagi setiap minggu tahun ini.

Dengan merapatkan jurang antara menyediakan maklumat dan memperlihatkan reaksi pengguna, kitaran pembelian pengguna adalah dipercepatkan dan perbelanjaan pengiklanan boleh pergi lebih jauh dalam mewujudkan petunjuk serta-merta.

Manfaat eMarketing lebih pemasaran tradisional 
Demografi dan mensasarkan
Secara umumnya, demografi Internet adalah mimpi pemasar. Pengguna internet, yang dianggap sebagai satu kumpulan, mempunyai kuasa membeli yang lebih besar dan mungkin boleh dianggap sebagai satu kumpulan penduduk tertumpu kepada kelas pertengahan.

Kuasa membeli tidak semua walaupun. Sifat Internet adalah bahawa para pengguna akan cenderung untuk mengatur mereka kepada kumpulan yang lebih fokus. Pemasar yang tahu di mana untuk melihat dengan mudah boleh mendapatkan akses kepada pasaran khusus mereka mahu sasaran. Mesej pemasaran yang paling berkesan apabila mereka secara langsung kepada penonton yang paling mungkin berminat. Internet mewujudkan persekitaran yang sempurna untuk pemasaran khusus kepada kumpulan sasaran.

Adaptivity dan pemasaran gelung tertutup
Pemasaran Loop tertutup memerlukan ukuran yang berterusan dan analisis hasil inisiatif pemasaran. Dengan terus mengesan tindak balas dan keberkesanan kempen, pemasar boleh jauh lebih dinamik dalam menyesuaikan diri dengan kehendak dan keperluan pengguna.

Dengan eMarketing, jawapan boleh dianalisis dalam masa nyata dan kempen boleh mengagak berterusan. Digabungkan dengan mendesaknya Internet sebagai medium, ini bermakna bahawa ada pengiklanan minimum menghabiskan sia-sia pada kurang daripada kempen yang berkesan.

Kecekapan pemasaran maksimum daripada eMarketing mencipta peluang-peluang baru untuk merebut kelebihan daya saing strategik.

Gabungan semua faktor-faktor dalam keputusan ROI lebih baik dan akhirnya, lebih ramai pelanggan, lebih bahagia pelanggan dan keuntungan yang lebih baik.

Sehingga seterusnya dalam eMarketing:
Setelah mengenal pasti "kenapa" eMarketing, artikel is seterusnya dalam siri ini akan melihat "bagaimana". is akan sambil mengerling ke arah beberapa senjata dalam senjata eMarketer, dan melihat bagaimana alat ini harus digunakan untuk sasaran pelanggan.

SEO, PPC, PRO, WebPR - akronim adalah tidak jauh di belakang. Kita akan lihat secara ringkas setiap satu, menentukan apa yang mereka dan memberi beberapa panduan dari segi yang taktik untuk digunakan dalam keadaan tertentu untuk memastikan ROI optimum untuk pengiklanan menghabiskan.

Kemudian, kita akan mengkaji setiap senjata yang lebih rapat dan lihat bagaimana ia digunakan untuk menghasilkan keputusan.

6 ulasan:

  1. huh..pening gak na memahaminya is huhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. heheehe pelan2 baca sebab artikel nie bagi perbezaan antara berniaga jenis offline dengan perniagaan yang berjalan secara online.

      Padam
  2. betul tu ..pening bagi kita yang kurang arif dalam bidang ini..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hmmm Bunda sebenarnya memang agak sukar dan pening kepala kalau basic berniaga tiada tapi kalau sudah ada basic berniaga yang mana dulu kita berniaga secara tradisional iaitu secara offline dengan buka kedai, butik dan sebagainya, semua tu kita convert menjadi online, kedai dan butik menjadi showcase atau store, kalau kedai dan butik dahulunya kena orang tau tempat dan lokasi, nak tau barang kena datang sendiri, bila datang dengan online semua tu jadi mudah hanya depan PC, notebook atau android je tak payah keluar rumah, secara ringkasnya lah.

      Padam
  3. as salam is...awat shoutbox xkuar lagiiii...hehe..aci yer comment kat sini lagi..heheheh..ila cuit Digi tau =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wasalam mama ila, sorry maybe shoutbox is tu extreme malu kowt so is dah gantikan dengan cbox pulak kali nie harap akan tiada masalah lagi. ok tunggu jap is nak pegi cuit.

      Padam

Sekiranya is ada menguris hati yang membaca ini... is pohon kemaafan, dan seribu keampunan dari ujung rambut sampai ujung kaki..
I Luv All Of You Commenters OF My Blog
is terpaksa Moderated Kan Komen sebab is tak perasan komen masuk bila login kat dashboard, kesian sahabat kita ada yang komen is lambat balas.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...