Memaparkan catatan dengan label internet marketing. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label internet marketing. Papar semua catatan

Khamis, 16 Mei 2013

Apakah eMarketing dan bagaimana ia lebih baik daripada pemasaran tradisional?


santai iskandarX, internet marketing, emarketing,

Pemasaran telah cukup banyak wujud selama-lamanya dalam satu bentuk atau yang lain. Sejak hari apabila manusia mula perdagangan apa sahaja ia adalah bahawa mereka mula-mula diniagakan, pemasaran adalah di sana. Pemasaran adalah cerita-cerita mereka yang digunakan untuk meyakinkan manusia lain kepada perdagangan. Manusia telah datang jauh sejak itu, (Well, kita suka untuk berfikir kita) dan pemasaran mempunyai terlalu.

Kaedah-kaedah pemasaran telah berubah dan bertambah baik, dan is telah menjadi banyak yang lebih cekap di bercerita dan mendapat mesej pemasaran di luar sana. eMarketing adalah hasil mesyuarat antara teknologi komunikasi moden dan prinsip-prinsip pemasaran usia tua manusia telah sentiasa digunakan.

Yang berkata, khusus yang munasabah kompleks dan adalah paling baik dikendalikan sekeping oleh sekeping. Jadi is telah memutuskan untuk memecahkan semua turun dan menangani salah satu bahagian pada satu masa. Minggu ini kita akan melihat "apa" dan "kenapa" eMarketing, menggariskan faedah dan menunjukkan bagaimana ia berbeza daripada kaedah pemasaran tradisional.

Menjelang akhir siri ini kita agak pasti anda akan mempunyai semua yang anda perlukan untuk memberitahu cerita pemasaran yang lebih baik.

Apakah eMarketing?
Sangat hanya meletakkan, atau eMarketing pemasaran elektronik merujuk kepada aplikasi prinsip-prinsip dan teknik-teknik pemasaran melalui media elektronik dan lebih khusus Internet. The eMarketing terma, pemasaran internet dan pemasaran dalam talian, sering ditukar ganti, dan sering boleh dianggap sebagai sinonim.

eMarketing adalah proses pemasaran jenama menggunakan Internet. Ia termasuk pemasaran respons langsung dan elemen-elemen pemasaran langsung dan menggunakan pelbagai teknologi untuk membantu perniagaan menyambung kepada pelanggan mereka.

Oleh yang demikian definisi, eMarketing merangkumi semua aktiviti-aktiviti perniagaan yang menjalankan melalui laman web di seluruh dunia dengan matlamat untuk menarik perniagaan baru, mengekalkan perniagaan semasa dan membangunkan identiti jenamanya.

Mengapa ia penting?
Apabila dilaksanakan dengan betul, pulangan atas pelaburan (ROI) dari eMarketing jauh boleh melebihi daripada strategi pemasaran tradisional.

Sama ada anda seorang "bata dan mortar" perniagaan atau kebimbangan yang beroperasi semata-mata dalam talian, Internet adalah satu kuasa yang tidak boleh diabaikan. Ia boleh menjadi satu cara untuk mencapai berjuta-juta orang setiap tahun. Ia adalah di barisan hadapan dalam takrifan semula cara perniagaan berinteraksi dengan pelanggan mereka.


Manfaat eMarketing lebih pemasaran tradisional mencapai
Sifat internet bermakna perniagaan kini mempunyai capaian yang benar-benar global. Walaupun kos media tradisional menghadkan jenis ini sampai kepada syarikat multinasional besar, eMarketing membuka ruang baru untuk perniagaan kecil, pada bajet yang lebih kecil, untuk mengakses pengguna yang berpotensi dari seluruh dunia.

Skop
Pemasaran Internet membolehkan pemasar untuk mencapai pengguna dalam pelbagai cara dan membolehkan mereka untuk menawarkan pelbagai produk dan perkhidmatan. eMarketing termasuk, antara lain, pengurusan maklumat, perhubungan awam, perkhidmatan pelanggan dan jualan. Dengan pelbagai teknologi baru menjadi sedia sepanjang masa, skop ini hanya boleh berkembang.

Interaktiviti
Manakala pemasaran tradisional adalah sebahagian besarnya tentang mendapatkan mesej jenama di luar sana, eMarketing memudahkan perbualan antara syarikat-syarikat dan pengguna. Dengan saluran komunikasi dua hala, syarikat-syarikat boleh makan kira maklum balas daripada pengguna mereka, menjadikan mereka lebih dinamik dan penyesuaian.

Mendesaknya
Pemasaran Internet adalah mampu, dengan cara yang tidak pernah dibayangkan, memberi kesan serta-merta.

Bayangkan anda membaca majalah kegemaran anda. Anda melihat iklan dua halaman untuk beberapa produk baru atau perkhidmatan, mungkin sedan mewah terbaru BMW atau Apple iPod menawarkan terbaru. Dengan ini jenis media tradisional, ia bukan yang mudah untuk anda, pengguna, untuk mengambil langkah daripada mendengar mengenai produk untuk pengambilalihan sebenar.

Dengan eMarketing, ia adalah mudah untuk membuat langkah semudah mungkin, yang bermaksud bahawa dalam beberapa klik pendek yang anda boleh menempah ujian memandu atau diperintahkan iPod. Dan semua ini boleh berlaku tanpa mengira waktu pejabat. Berkesan, Pemasaran Internet membuat waktu perniagaan 24 jam sehari, 7 hari seminggu bagi setiap minggu tahun ini.

Dengan merapatkan jurang antara menyediakan maklumat dan memperlihatkan reaksi pengguna, kitaran pembelian pengguna adalah dipercepatkan dan perbelanjaan pengiklanan boleh pergi lebih jauh dalam mewujudkan petunjuk serta-merta.

Manfaat eMarketing lebih pemasaran tradisional 
Demografi dan mensasarkan
Secara umumnya, demografi Internet adalah mimpi pemasar. Pengguna internet, yang dianggap sebagai satu kumpulan, mempunyai kuasa membeli yang lebih besar dan mungkin boleh dianggap sebagai satu kumpulan penduduk tertumpu kepada kelas pertengahan.

Kuasa membeli tidak semua walaupun. Sifat Internet adalah bahawa para pengguna akan cenderung untuk mengatur mereka kepada kumpulan yang lebih fokus. Pemasar yang tahu di mana untuk melihat dengan mudah boleh mendapatkan akses kepada pasaran khusus mereka mahu sasaran. Mesej pemasaran yang paling berkesan apabila mereka secara langsung kepada penonton yang paling mungkin berminat. Internet mewujudkan persekitaran yang sempurna untuk pemasaran khusus kepada kumpulan sasaran.

Adaptivity dan pemasaran gelung tertutup
Pemasaran Loop tertutup memerlukan ukuran yang berterusan dan analisis hasil inisiatif pemasaran. Dengan terus mengesan tindak balas dan keberkesanan kempen, pemasar boleh jauh lebih dinamik dalam menyesuaikan diri dengan kehendak dan keperluan pengguna.

Dengan eMarketing, jawapan boleh dianalisis dalam masa nyata dan kempen boleh mengagak berterusan. Digabungkan dengan mendesaknya Internet sebagai medium, ini bermakna bahawa ada pengiklanan minimum menghabiskan sia-sia pada kurang daripada kempen yang berkesan.

Kecekapan pemasaran maksimum daripada eMarketing mencipta peluang-peluang baru untuk merebut kelebihan daya saing strategik.

Gabungan semua faktor-faktor dalam keputusan ROI lebih baik dan akhirnya, lebih ramai pelanggan, lebih bahagia pelanggan dan keuntungan yang lebih baik.

Sehingga seterusnya dalam eMarketing:
Setelah mengenal pasti "kenapa" eMarketing, artikel is seterusnya dalam siri ini akan melihat "bagaimana". is akan sambil mengerling ke arah beberapa senjata dalam senjata eMarketer, dan melihat bagaimana alat ini harus digunakan untuk sasaran pelanggan.

SEO, PPC, PRO, WebPR - akronim adalah tidak jauh di belakang. Kita akan lihat secara ringkas setiap satu, menentukan apa yang mereka dan memberi beberapa panduan dari segi yang taktik untuk digunakan dalam keadaan tertentu untuk memastikan ROI optimum untuk pengiklanan menghabiskan.

Kemudian, kita akan mengkaji setiap senjata yang lebih rapat dan lihat bagaimana ia digunakan untuk menghasilkan keputusan.

Kenapa Blog Santai iskandarX is Kategori Internet Marketing Blog?


santai iskandarX, internet marketing, IM,blogging, publisher, affiliate


Yeeeaahh mesti ada gak kan yang tertanya-tanya kenapa is kategorikan blog santai nie sebagai internet marketing blog padahalnya mula-mula is hanya update tentang personal story je kan? Sebabnya adalah Internet Marketing adalah gabungan tentang apa yang kita buat dalam internet, blogging, affiliate, direct selling (jual produk sendiri), MLM, Auditory , review, novelist, journalist, news dan sebagainya dalam satu matlamat, iaitu make money online.

Jadi is gabungkan kesemuanya dan sememangnya termaktup dalam kamus IM, Internet Marketing mengandungi ingredient seperti, personal life, lifestyle, news, tutorial, blogging (sememangnya blog), Auditory  , reviews publisher, dan sebagainya yang kita sememangnya buat hanya untuk make money online from blogging as work at home.

Adakah korang faham apa is merepek nie? Hmmm is bukan lah terror sangat dalam bab nie tapi experience dan experimental dalam bidang nie is rasa dah dekat 11 tahun dah. Yaa sejak is umur 17 lagi dah start benda nie dengan sekupang haram pun takder heheheh sebab tu korang tak terbaca nama is dalam surat khabar ok?

is bukan macam orang lain, lahir dengan kelebihan dan anugerah Allah S.W.T dalam bidang akedemik tapi dengan blogging is rsa is cukup serasi dan is jadikan tempat sebagai meluahkan apa yang is rasa patut dan tak patut, dan juga tempat untuk is kemukakan cadangan is tanpa bantahan daripada mana-mana capitalist yang bermonopoli diluar sana. 

Dalam IM hanya produk sendiri aja is belum release kan pada orang, ada software dan script yang is buat sendiri untuk kegunaan is dan ada yang is beli, panduan pulak pelbagai, is kaji dan belajar try and error, banyak yang sama berjuang dengan is kecundang sebabkan modal, atau rasa jemu tapi bagi is tanpa blogging, sapa lah iskandarX kan?

Macam cerpen pendek la pulak heheheheeee ini adalah wordless dengan text word at most daripada is. is harap sahabat-sahabat dan pembaca setia is diluar sana agar tidak rasa jemu dan teruskan dalam perjuanggan Im ini sebab IM memang boleh buat duit kalau kita bersungguh-sungguh, daripada internet is pernah dapat duit, baju, gadget, tiket wayang dan sebagainya, ebook takpayah bagi tau lah sampai nak penuh 3 TB is simpan. Apa-apa pun terima kasih kerana sudi membaca repekkan iskandarX pada hari ini.

Bagaimana Untuk Tetapkan Tarikh Akhir A Dalam Satu Email Auto Responder


email marketing, list building, aweber, internet marketing, how build an email list, make money online, auto responder, How to insert a date,

Internet Marketers hanya tahu bahawa dengan meletakkan tarikh akhir pada tawaran gabungan meningkatkan kadar penukaran. Apabila orang tahu bahawa tawaran hampir tamat tempoh, mereka mengambil tindakan dan bukannya meletakkan ia dalam pembakar belakang.

Satu Tarikh Mati Adalah Lebih Baik Daripada "Hampir Tamat Tempoh"

Apabila menggunakan auto responder corong jualan, kebanyakan pemasar menggunakan "mengira down" kaedah. Katakan corong jualan ialah tujuh hari yang panjang. E-mel pertama yang mengatakan bahawa tawaran tamat pada tujuh hari. E-mel tersebut hari berikutnya akan berkata tawaran itu tamat dalam enam hari, dan sebagainya. Ia tidak kira apabila seseorang mendaftar untuk senarai. Mereka akan berfikir tawaran akan tamat pada x bilangan hari.

Kelemahan kaedah ini adalah yang paling boleh memberitahu ia adalah satu persediaan automatik, dan panggilan untuk tindakan yang tidak begitu kuat. A kiraan bawah tidak berkesan sebagai yang menyatakan tarikh yang keras. "Tawaran ini akan tamat pada tengah malam 22 Mei" adalah banyak lebih berkesan daripada "ini menawarkan tamat pada 7 hari". Apa yang pemasar e-mel yang paling tidak tahu ialah terdapat satu cara untuk meletakkan tarikh yang keras di dalam auto responder bahawa kemas kini automatik dengan setiap hari yang baru. Begini caranya.

The Aweber {! Tarikh} ubah




Jika auto responder corong jualan anda dikuasai oleh Aweber, maka anda boleh mengambil kesempatan daripada {! Tarikh} ciri ubah kepada auto masukkan tarikh yang keras ke dalam e-mel anda. Jadi, daripada berkata "tawaran ini tamat dalam 7 hari" anda boleh berkata "tawaran ini tamat {! Tarikh lama 7}" dan Aweber automatik akan memasukkan tarikh tujuh hari dari sekarang. Anda mempunyai beberapa pilihan untuk memaparkan tarikh (lihat di atas).

Mengambil contoh kami jualan corong 7 hari, e-mel pertama akan mempunyai tarikh luput {! Tarikh lama 7}, dan e-mel pada hari berikutnya akan mempunyai tarikh luput {! Tarikh lama 6}, kemudian {! tarikh lama 5}, sehingga ia mencecah {tarikh! lama 0}. Dengan cara ini, ia tidak menjadi masalah apabila pelanggan mendaftar untuk senarai. Akan mendapat semua mendapatkan tarikh akhir adat keras yang adalah cara yang lebih berkesan daripada "tamat pada x hari."

Agak sejuk, kan? Anda boleh menjadi ahli IM John Chow untuk mengetahui e-mel lebih helah pemasaran seperti di atas. The {! Tarikh} helah hanya menggaru permukaan.

Cuba Aweber untuk Hanya $ 1,00

Email yang dihantar oleh Aweber melepasi filter Spam oleh mana-mana email services.

Aweber menawarkan akaun percubaan $ 1 untuk semua pelanggan baru. Akaun adalah sama seperti akaun Aweber normal dan termasuk kempen tanpa had e-mel, surat berita, siaran dan follow up. Ia adalah satu cara yang baik untuk menguji memandu Aweber untuk melihat apa yang ia boleh lakukan untuk blog anda. Kepuasan anda adalah dijamin. Jika anda mendapati bahawa pemasaran e-mel bukan untuk anda, hubungi Aweber dalam tempoh 30 hari dan mereka akan memberikan anda $ 1 belakang.



Selasa, 7 Mei 2013

Santai iskandarX - Register Akaun Alexa


Assalammualaikum w.b.t, dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog is serta sahabat-sahabat is yang tercinta semoga semua berada dalam keadaan selamat dan sihat serta afiat. Kali nie is sambung tentang kesinambungan intro untuk Segmen is akan datang iaitu dengan Register Akaun Alexa.

Santai iskandarX, analytics, competitive analysis, benchmarking, market research, business development, ranking, internet marketing,


Kenapa perlu kita register akaun kat Alexa? Tak register tak leh ker? Apa pentingnya Alexa nie? Menatang apa Alexa nie?

Hahahaha persoalan ini biasa kita dengar, baca, blogging serta macam-macam lagi, is tak tahu kalau ada yang makan terus Alexa tu pun mungkin ada ahak.

Ok sedikit sebanyak dibawah ini adalah original text About Alexa yang dicopy dari Alexa.com:

About
Our Mission
Alexa is the Web Information Company. Since our founding in 1996 we've been committed to providing free website analyics for all websites. Today, millions of people from across the globe visit Alexa.com each month to access our web analytics and other services.

Global Web Traffic Estimates
Alexa is perhaps best known for the Alexa Rank - our website ranking system which tracks over 30 million websites worldwide. The Alexa Rank and other metrics allow site owners to benchmark their sites and give consumers, marketers and advertisers metrics to evaluate websites for media buying, partnerships, and other business opportunities.

Alexa's traffic estimates are based on a diverse sample of millions of worldwide internet users using thousands of different types of toolbars and add-ons for Google Chrome, Firefox, and Internet Explorer.

Tools and Metrics for Business Owners
Alexa helps small and medium sized businesses succeed on the web. Our tools help web site owners benchmark their site's performance against their competitors, generate more traffic, and optimize their websites.

We give site owners control over their data. Site owners can update or edit the public listing information for their site. They can certify their site metrics by installing an Alexa script on their site to get more accurate metrics and insights. And they can choose which metrics to make public and which should remain private.

Browser Extensions and Add-ons
Alexa's Toolbar Creator is a free service that allows site owners to create browser add-ons that engage their audience and help drive traffic back to their website. Tens of thousands of companies have created toolbars using the Alexa Toolbar Creator. The Alexa Toolbar was one of the first browser extensions ever created in 1998 and has been downloaded by millions of people.

Tools for Developers
We make many of our metrics available through web service API's, so developers can include Alexa data and intelligence in their own products.

Ok kalau korang faham English so I'm glad, kalau tak faham is terangkan serba ringkas ok? Alexa adalah sebuah platfoprm untuk track kepupolaran sesebuah site/blog, dan dipamerkan ranking site/blog itu secara public keseluruh worldwideweb (www) untuk tatapan para Advertiser.

Semakin kecil number giliran kita di Alexa, maka semakin popular lah site/blog kita itu, dan penting korang kena tahu bila site/blog kita popular, number ranking pula kecil maka sepatutnya Advertiser yang korang join beri, bayar, upah kepada korang dengan pendapatan yang lumayan.

Korang bleh saman tau Advertise Network yang bayar lebih kurang je kat korang kalau Ranking korang high dan ada pagerank pulak tu memang boleh punya, tapi kebanyakkan blogger Malaysia, Singapore, Indonesia dan SEA yang lain tidak tahu akan bendalah ini. Undang-undang tetap digunapakai walaupun blog kita adalah blog peribadi ok?

Ok sekarang is tunjukkan tutorial murahan is tentang cara nak register Alexa.

Pergi ke Register Alexa. Dan tengok tutorial kat bawah nie.

Santai iskandarX, analytics, competitive analysis, benchmarking, market research, business development, ranking, internet marketing,


  1. Masukkan email korang untuk kegunaan login.
  2. Masukkan Nickname untuk digunapakai untuk info owner akaun.
  3. Klik register selepas selesai isi email dan nickname.
  4. Jika ada Facebook dan korang ingin register dan login guna facebook, boleh klik Login with Facebook.
Buka email korang dan cari email yang dihantar oleh Alexa, Alexa hantar guna email ini request-account@alexa.com.



Klik link yang ada dalam email itu untuk langkah seterusnya.

Ok link itu tadi akan membawa korang ke page untuk set kan password korang untuk akaun Alexa.

Santai iskandarX, analytics, competitive analysis, benchmarking, market research, business development, ranking, internet marketing,


  1. Masukkan password korang suka untuk akaun Alexa.
  2. Masukkan lagi password tadi seperti diatas.
  3. Klik Submit Password bila dah yakin dengan apa yang korang taip.


Ok itu sahaja untuk Register Alexa, entri seterusnya adalah untuk claim blog korang kedalam akaun Alexa yang korang dah register tu. Selamat maju jaya dalam dunia blogging, affiliate dan internet marketing.

Ahad, 31 Mac 2013

Apa itu CPM, CPC, CPA and CTR?



CPM, CPC, CPA, CTR, online marketing, internet marketing, affiliate marketing, publisher, guide, Santai, Santai iskandarX,



CPM

CPM bermakna Kos Per Seribu. (M angka Rom untuk ribu - dan sebagainya Kos Per Seribu).

Ini adalah jumlah yang Korang akan membayar penerbit iklan-rangkaian atau laman web untuk menunjukkan iklan Korang seribu kali di laman web mereka atau seluruh rangkaian iklan mereka.

Apakah iklan Korang dipaparkan hanya sekali untuk setiap pengunjung (Jejak Unik) atau apa-apa bilangan kali - adalah sesuatu yang Korang akan perlu bekerja keluar dengan nad rangkaian atau laman web.

Kadar CPM sekali (pra thn 2000 gelembung pecah era) sebanyak $ 75, tetapi kini telah jatuh sebagai sedikit sebagai $ 1 CPM.

CPC

CPC bermaksud Cost Per Click. Ini adalah berapa banyak Korang akan membayar iklan-rangkaian atau laman web setiap kali pengunjung mengklik banner Korang. Kadar CPC boleh setinggi $ 3 per klik atau serendah 5 sen per klik. Ia bergantung kepada produk Korang dan pasaran Korang - antara faktor-faktor lain, persaingan lebih ada - semakin tinggi Korang mungkin akan berakhir dengan membayar seperti yang Korang bersaing dengan pesaing.

CPA

CPA bermaksud Cost Per Action. Tindakan boleh menjadi apa-apa jenis berikut tindakan - Seorang pelawat klik pada banner Korang datang ke laman web Korang dan mengisi borang pertanyaan mudah (CPS - Kos Per Pendaftaran), atau jika pelawat membuat pembelian (CPS - Kos Per dijual ).

Ia boleh menjadi yuran sama rata atau komisen peratusan jualan yang dibuat. Affiliate Networks seperti commissionjunction, LinkShare dan ClickBank mempunyai sistem perisian yang sangat baik di tempat untuk mengesan semua ini dan menyediakan statistik untuk peniaga dan penerbit dalam talian di rangkaian laman web mereka.

is telah menjelaskan secara terperinci apa itu adalah Affiliate Network, dalam bahagian yang lain. Mereka pada dasarnya, membolehkan laman web penerbit untuk mendaftar secara percuma supaya mereka boleh memulakan pendapatan komisen atas jualan yang timbul daripada trafik yang mereka hantar kepada peniaga-peniaga dalam talian.

Affiliate Network menjejaki semua ini menggunakan sistem mereka dan pedagang kod dan penerbit dikehendaki untuk meletakkan di laman web mereka. Penerbit dapat mendaftar secara percuma kebanyakannya, dan dalam beberapa kes Pedagang online diperlukan untuk membayar satu masa Kos setup dan mungkin yuran bulanan dengan komisen - contohnya. Seperti dalam commissionjunction. Sebuah laman web yang sangat popular yang bebas untuk Peniaga adalah Clickbank rangkaian.

CTR

CTR Klik Melalui Kadar. Ini adalah kadar peratusan di mana orang klik pada banner iklan Korang. Jika banner iklan Korang dilihat oleh 100 orang tetapi diklik oleh satu orang - maka CTR ia adalah 1% atau 0,01

Begitu juga, jika banner iklan Korang dilihat 100,000 kali dan dalam tempoh masa yang sama ia diklik 2000 kali - maka CTR banner Korang 2% atau 0,02.

Ini adalah bagaimana kita mengira CTR ...

(Bilangan Klik / Bilangan jejak) x 100


Sebagai contoh, bagi kes-kes di atas, ia akan menjadi -


(2000 / 100,000) x 100 = 0,02


CPM, CPC atau CPA ... yang terbaik untuk promosi iklan is?

Pilihan Korang akan bergantung kepada pelbagai faktor. Kadang-kadang syarikat-syarikat seperti Pepsi, hanya ingin untuk menguatkuasakan jenama mereka dan dapat dilihat merentasi banyak laman web, tanpa perlu apa-apa bagi pengguna untuk klik pada banner mereka. Ini adalah satu strategi jenama mengetuk, dan perjanjian CPM akan diutamakan.

Selain daripada usaha penjenamaan jisim di atas, keputusan untuk pergi untuk CPC, CPM atau CPA iklan menjadi satu keputusan yang dikira apabila Korang mempunyai produk yang Korang mahu menjual di laman web Korang.

Korang akan membayar penerbit untuk pelawat sahaja dia menghantar Korang? atau Korang akan membayar kepadanya bagi setiap seribu iklan dia memaparkan untuk Korang? atau Korang akan membayar kepadanya komisen pada jualan dari pelawat dia menghantar Korang?

Ini adalah sukar. Korang mungkin perlu membaca perenggan di bawah secara perlahan-lahan, atau bahkan beberapa kali lebih untuk mendapatkan intipati apa yang is katakan ...

Untuk membantu Korang membuat keputusan, Korang perlu menjalankan kempen perintis CPM yang akan membantu Korang keputusan mengukur. Kempen CPM dan bilangan Klik pada banner Korang akan membiarkan Korang tahu apa CTR Korang (Klik Pertayang) adalah untuk banner Korang.

CTR Korang akan membantu Korang menentukan jenis kempen Korang - CPM atau CPC? Jika CTR Korang tinggi, Korang perlu pergi masuk untuk CPM, jika rendah Korang perlu pergi masuk untuk CPC.

Sebab untuk ini adalah mudah. Jika Korang mempunyai CTR rendah maka Korang lebih suka hanya membayar untuk trafik yang rendah yang datang ke laman web Korang. Jika CTR Korang adalah tinggi, maka Korang tidak keberatan membayar CPM - kerana kos Korang tidak akan memuncak untuk pelawat yang lebih dan lebih yang datang ke laman web Korang, tetapi akan tetap sama.

is akan terangkan di atas, dengan beberapa contoh -

Contoh 1

Mari andaikan sebuah laman web yang Korang ingin mengiklankan atas tuduhan CPM $ 5.00 dan CPC 50 sen.

Dan, Korang perlu memutuskan jika Korang perlu pergi masuk untuk CPM atau CPC?


Mari kita Korangikan Korang mula-mula membeli 1.000.000 jejak.


Ini kerja-kerja keluar kepada $ 5000 ($ 5 per 1000 pertunjukan x 1000)


Sekarang mari Korangikan CTR Korang tidak baik dan adalah 0.2% (atau 2 klik per 1000 iklan)


Sekarang, Korang perlu mengira jumlah yang Korang akan membayar Korang telah membeli CPC.


Jika CTR Korang adalah 0.2% dan Korang memaparkan 1.000.000 iklan, maka ini kerja-kerja ...


0,002 x 1,000,000 = 2000 klik.


Jadi pada dasarnya Korang telah dibayar $ 5000 bagi tahun 2000 klik atau $ 2.50 per klik!!


Ini bermakna bahawa is lebih baik membeli berdasarkan CPC, kerana satu klik terdapat kos is hanya 50cents! Dan jika is pergi untuk CPC, maka is akan mendapatkan 10,000 klik untuk $ 5000 ... yang 5 kali lebih daripada klik i mendapat dalam model CPM (2000).


Contoh 2

Mari kita Korangikan bahawa iklan banner Korang ternyata menjadi sangat baik dan mendapat CTR yang sangat baik katakan 5%

Sekarang Korang perlu membuat keputusan .. CPM atau CPC.


Mari kita menganalisis seperti di atas -


is dibayar $ 5000 untuk 1,000,000 iklan di CTR 5%


Ini bermakna 5% x 1.000.000 iklan diklik, yang sama


= .05 (5%) x 1,000,000 = 50000 klik!


Jadi, untuk $ 5000 i mendapat 50.000 klik.


Sekarang, jika is telah membeli berdasarkan satu klik, maka pada kadar CPC (50cents) is akan membayar


50,000 x jumlah $ 0.50 untuk 50,000 klik, yang $ 25,000 (5 kali apa yang is akan membayar dengan CPM, untuk trafik yang sama)


Jadi, is lebih baik membeli dengan sistem CPM untuk kempen iklan banner ini


Apa mengenai CPA?

is telah mendedikasikan satu bab yang berasingan bagi ini. Sistem ini semakin popular perlahan-lahan. Ia seolah-olah sistem elok semua tiga kaedah - khas apabila Korang menjual produk atau perkhidmatan.

Kedua-dua Google dan Yahoo condong ke arah membawa sistem CPC mereka ke dalam sistem CPA yang lebih adil dan boleh diukur.

Google baru-baru ini melancarkan Google Analytics dan versi Google PayPal (Google Checkout) - yang merupakan satu langkah positif dan tegas terhadap rancangan CPA.

Menjual ruang iklan di laman web Korang - berapa banyak yang Korang boleh mengenakan bayaran?

Kadar Kini CPM telah jatuh daripada paras $ 50 hingga $ 10 hingga $ 2 dalam banyak kes.

Jika Korang mempunyai trafik yang tinggi, Korang boleh berjumpa dengan ad-rangkaian, dan mereka akan bertindak keluar iklan untuk laman web Korang. Mereka akan memberikan Korang sekeping kod untuk memasukkan ke muka surat laman web Korang.

Korang akan mendapatkan Nama Pengguna dan Katalaluan untuk log masuk ke kawasan panel kawalan pada iklan-rangkaian laman web utama, untuk melihat bagaimana laman web Korang melaksanakan.

Ad-rangkaian membayar Korang berdasarkan CPM atau CPC, bergantung kepada apa yang memilih pelanggan mereka (pengiklan) untuk.

Mereka akan mengambil dari 40% kepada 60% komisen. Ini boleh diterima, memKorangngkan hakikat bahawa mereka mendapat Korang pelanggan dan pendapatan, dan mereka perlu menguruskan semua teknologi pengiklanan dan sistem pembayaran.

Kebanyakan rangkaian iklan ini memerlukan bahawa Korang mempunyai nombor tertentu jejak sebulan untuk melayakkan diri untuk menjadi sebahagian daripada rangkaian mereka laman web. Sebagai contoh, DoubleClick memerlukan sekurang-jejak 5000000 halaman minimum bulanan.

Terdapat banyak rangkaian bersaiz pertengahan, seperti Pengiklanan, fastclick, ValueClick (hanya CPC, yang dimiliki sebahagiannya oleh DoubleClick) dan rangkaian iklan yang lebih kecil seperti, burstnet. Korang perlu melawat adbalance untuk mendapatkan senarai lengkap dan ringkas mengenai rangkaian iklan yang popular.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...