Memaparkan catatan dengan label publisher. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label publisher. Papar semua catatan

Khamis, 16 Mei 2013

Kenapa Blog Santai iskandarX is Kategori Internet Marketing Blog?


santai iskandarX, internet marketing, IM,blogging, publisher, affiliate


Yeeeaahh mesti ada gak kan yang tertanya-tanya kenapa is kategorikan blog santai nie sebagai internet marketing blog padahalnya mula-mula is hanya update tentang personal story je kan? Sebabnya adalah Internet Marketing adalah gabungan tentang apa yang kita buat dalam internet, blogging, affiliate, direct selling (jual produk sendiri), MLM, Auditory , review, novelist, journalist, news dan sebagainya dalam satu matlamat, iaitu make money online.

Jadi is gabungkan kesemuanya dan sememangnya termaktup dalam kamus IM, Internet Marketing mengandungi ingredient seperti, personal life, lifestyle, news, tutorial, blogging (sememangnya blog), Auditory  , reviews publisher, dan sebagainya yang kita sememangnya buat hanya untuk make money online from blogging as work at home.

Adakah korang faham apa is merepek nie? Hmmm is bukan lah terror sangat dalam bab nie tapi experience dan experimental dalam bidang nie is rasa dah dekat 11 tahun dah. Yaa sejak is umur 17 lagi dah start benda nie dengan sekupang haram pun takder heheheh sebab tu korang tak terbaca nama is dalam surat khabar ok?

is bukan macam orang lain, lahir dengan kelebihan dan anugerah Allah S.W.T dalam bidang akedemik tapi dengan blogging is rsa is cukup serasi dan is jadikan tempat sebagai meluahkan apa yang is rasa patut dan tak patut, dan juga tempat untuk is kemukakan cadangan is tanpa bantahan daripada mana-mana capitalist yang bermonopoli diluar sana. 

Dalam IM hanya produk sendiri aja is belum release kan pada orang, ada software dan script yang is buat sendiri untuk kegunaan is dan ada yang is beli, panduan pulak pelbagai, is kaji dan belajar try and error, banyak yang sama berjuang dengan is kecundang sebabkan modal, atau rasa jemu tapi bagi is tanpa blogging, sapa lah iskandarX kan?

Macam cerpen pendek la pulak heheheheeee ini adalah wordless dengan text word at most daripada is. is harap sahabat-sahabat dan pembaca setia is diluar sana agar tidak rasa jemu dan teruskan dalam perjuanggan Im ini sebab IM memang boleh buat duit kalau kita bersungguh-sungguh, daripada internet is pernah dapat duit, baju, gadget, tiket wayang dan sebagainya, ebook takpayah bagi tau lah sampai nak penuh 3 TB is simpan. Apa-apa pun terima kasih kerana sudi membaca repekkan iskandarX pada hari ini.

Ahad, 31 Mac 2013

Apa itu CPM, CPC, CPA and CTR?



CPM, CPC, CPA, CTR, online marketing, internet marketing, affiliate marketing, publisher, guide, Santai, Santai iskandarX,



CPM

CPM bermakna Kos Per Seribu. (M angka Rom untuk ribu - dan sebagainya Kos Per Seribu).

Ini adalah jumlah yang Korang akan membayar penerbit iklan-rangkaian atau laman web untuk menunjukkan iklan Korang seribu kali di laman web mereka atau seluruh rangkaian iklan mereka.

Apakah iklan Korang dipaparkan hanya sekali untuk setiap pengunjung (Jejak Unik) atau apa-apa bilangan kali - adalah sesuatu yang Korang akan perlu bekerja keluar dengan nad rangkaian atau laman web.

Kadar CPM sekali (pra thn 2000 gelembung pecah era) sebanyak $ 75, tetapi kini telah jatuh sebagai sedikit sebagai $ 1 CPM.

CPC

CPC bermaksud Cost Per Click. Ini adalah berapa banyak Korang akan membayar iklan-rangkaian atau laman web setiap kali pengunjung mengklik banner Korang. Kadar CPC boleh setinggi $ 3 per klik atau serendah 5 sen per klik. Ia bergantung kepada produk Korang dan pasaran Korang - antara faktor-faktor lain, persaingan lebih ada - semakin tinggi Korang mungkin akan berakhir dengan membayar seperti yang Korang bersaing dengan pesaing.

CPA

CPA bermaksud Cost Per Action. Tindakan boleh menjadi apa-apa jenis berikut tindakan - Seorang pelawat klik pada banner Korang datang ke laman web Korang dan mengisi borang pertanyaan mudah (CPS - Kos Per Pendaftaran), atau jika pelawat membuat pembelian (CPS - Kos Per dijual ).

Ia boleh menjadi yuran sama rata atau komisen peratusan jualan yang dibuat. Affiliate Networks seperti commissionjunction, LinkShare dan ClickBank mempunyai sistem perisian yang sangat baik di tempat untuk mengesan semua ini dan menyediakan statistik untuk peniaga dan penerbit dalam talian di rangkaian laman web mereka.

is telah menjelaskan secara terperinci apa itu adalah Affiliate Network, dalam bahagian yang lain. Mereka pada dasarnya, membolehkan laman web penerbit untuk mendaftar secara percuma supaya mereka boleh memulakan pendapatan komisen atas jualan yang timbul daripada trafik yang mereka hantar kepada peniaga-peniaga dalam talian.

Affiliate Network menjejaki semua ini menggunakan sistem mereka dan pedagang kod dan penerbit dikehendaki untuk meletakkan di laman web mereka. Penerbit dapat mendaftar secara percuma kebanyakannya, dan dalam beberapa kes Pedagang online diperlukan untuk membayar satu masa Kos setup dan mungkin yuran bulanan dengan komisen - contohnya. Seperti dalam commissionjunction. Sebuah laman web yang sangat popular yang bebas untuk Peniaga adalah Clickbank rangkaian.

CTR

CTR Klik Melalui Kadar. Ini adalah kadar peratusan di mana orang klik pada banner iklan Korang. Jika banner iklan Korang dilihat oleh 100 orang tetapi diklik oleh satu orang - maka CTR ia adalah 1% atau 0,01

Begitu juga, jika banner iklan Korang dilihat 100,000 kali dan dalam tempoh masa yang sama ia diklik 2000 kali - maka CTR banner Korang 2% atau 0,02.

Ini adalah bagaimana kita mengira CTR ...

(Bilangan Klik / Bilangan jejak) x 100


Sebagai contoh, bagi kes-kes di atas, ia akan menjadi -


(2000 / 100,000) x 100 = 0,02


CPM, CPC atau CPA ... yang terbaik untuk promosi iklan is?

Pilihan Korang akan bergantung kepada pelbagai faktor. Kadang-kadang syarikat-syarikat seperti Pepsi, hanya ingin untuk menguatkuasakan jenama mereka dan dapat dilihat merentasi banyak laman web, tanpa perlu apa-apa bagi pengguna untuk klik pada banner mereka. Ini adalah satu strategi jenama mengetuk, dan perjanjian CPM akan diutamakan.

Selain daripada usaha penjenamaan jisim di atas, keputusan untuk pergi untuk CPC, CPM atau CPA iklan menjadi satu keputusan yang dikira apabila Korang mempunyai produk yang Korang mahu menjual di laman web Korang.

Korang akan membayar penerbit untuk pelawat sahaja dia menghantar Korang? atau Korang akan membayar kepadanya bagi setiap seribu iklan dia memaparkan untuk Korang? atau Korang akan membayar kepadanya komisen pada jualan dari pelawat dia menghantar Korang?

Ini adalah sukar. Korang mungkin perlu membaca perenggan di bawah secara perlahan-lahan, atau bahkan beberapa kali lebih untuk mendapatkan intipati apa yang is katakan ...

Untuk membantu Korang membuat keputusan, Korang perlu menjalankan kempen perintis CPM yang akan membantu Korang keputusan mengukur. Kempen CPM dan bilangan Klik pada banner Korang akan membiarkan Korang tahu apa CTR Korang (Klik Pertayang) adalah untuk banner Korang.

CTR Korang akan membantu Korang menentukan jenis kempen Korang - CPM atau CPC? Jika CTR Korang tinggi, Korang perlu pergi masuk untuk CPM, jika rendah Korang perlu pergi masuk untuk CPC.

Sebab untuk ini adalah mudah. Jika Korang mempunyai CTR rendah maka Korang lebih suka hanya membayar untuk trafik yang rendah yang datang ke laman web Korang. Jika CTR Korang adalah tinggi, maka Korang tidak keberatan membayar CPM - kerana kos Korang tidak akan memuncak untuk pelawat yang lebih dan lebih yang datang ke laman web Korang, tetapi akan tetap sama.

is akan terangkan di atas, dengan beberapa contoh -

Contoh 1

Mari andaikan sebuah laman web yang Korang ingin mengiklankan atas tuduhan CPM $ 5.00 dan CPC 50 sen.

Dan, Korang perlu memutuskan jika Korang perlu pergi masuk untuk CPM atau CPC?


Mari kita Korangikan Korang mula-mula membeli 1.000.000 jejak.


Ini kerja-kerja keluar kepada $ 5000 ($ 5 per 1000 pertunjukan x 1000)


Sekarang mari Korangikan CTR Korang tidak baik dan adalah 0.2% (atau 2 klik per 1000 iklan)


Sekarang, Korang perlu mengira jumlah yang Korang akan membayar Korang telah membeli CPC.


Jika CTR Korang adalah 0.2% dan Korang memaparkan 1.000.000 iklan, maka ini kerja-kerja ...


0,002 x 1,000,000 = 2000 klik.


Jadi pada dasarnya Korang telah dibayar $ 5000 bagi tahun 2000 klik atau $ 2.50 per klik!!


Ini bermakna bahawa is lebih baik membeli berdasarkan CPC, kerana satu klik terdapat kos is hanya 50cents! Dan jika is pergi untuk CPC, maka is akan mendapatkan 10,000 klik untuk $ 5000 ... yang 5 kali lebih daripada klik i mendapat dalam model CPM (2000).


Contoh 2

Mari kita Korangikan bahawa iklan banner Korang ternyata menjadi sangat baik dan mendapat CTR yang sangat baik katakan 5%

Sekarang Korang perlu membuat keputusan .. CPM atau CPC.


Mari kita menganalisis seperti di atas -


is dibayar $ 5000 untuk 1,000,000 iklan di CTR 5%


Ini bermakna 5% x 1.000.000 iklan diklik, yang sama


= .05 (5%) x 1,000,000 = 50000 klik!


Jadi, untuk $ 5000 i mendapat 50.000 klik.


Sekarang, jika is telah membeli berdasarkan satu klik, maka pada kadar CPC (50cents) is akan membayar


50,000 x jumlah $ 0.50 untuk 50,000 klik, yang $ 25,000 (5 kali apa yang is akan membayar dengan CPM, untuk trafik yang sama)


Jadi, is lebih baik membeli dengan sistem CPM untuk kempen iklan banner ini


Apa mengenai CPA?

is telah mendedikasikan satu bab yang berasingan bagi ini. Sistem ini semakin popular perlahan-lahan. Ia seolah-olah sistem elok semua tiga kaedah - khas apabila Korang menjual produk atau perkhidmatan.

Kedua-dua Google dan Yahoo condong ke arah membawa sistem CPC mereka ke dalam sistem CPA yang lebih adil dan boleh diukur.

Google baru-baru ini melancarkan Google Analytics dan versi Google PayPal (Google Checkout) - yang merupakan satu langkah positif dan tegas terhadap rancangan CPA.

Menjual ruang iklan di laman web Korang - berapa banyak yang Korang boleh mengenakan bayaran?

Kadar Kini CPM telah jatuh daripada paras $ 50 hingga $ 10 hingga $ 2 dalam banyak kes.

Jika Korang mempunyai trafik yang tinggi, Korang boleh berjumpa dengan ad-rangkaian, dan mereka akan bertindak keluar iklan untuk laman web Korang. Mereka akan memberikan Korang sekeping kod untuk memasukkan ke muka surat laman web Korang.

Korang akan mendapatkan Nama Pengguna dan Katalaluan untuk log masuk ke kawasan panel kawalan pada iklan-rangkaian laman web utama, untuk melihat bagaimana laman web Korang melaksanakan.

Ad-rangkaian membayar Korang berdasarkan CPM atau CPC, bergantung kepada apa yang memilih pelanggan mereka (pengiklan) untuk.

Mereka akan mengambil dari 40% kepada 60% komisen. Ini boleh diterima, memKorangngkan hakikat bahawa mereka mendapat Korang pelanggan dan pendapatan, dan mereka perlu menguruskan semua teknologi pengiklanan dan sistem pembayaran.

Kebanyakan rangkaian iklan ini memerlukan bahawa Korang mempunyai nombor tertentu jejak sebulan untuk melayakkan diri untuk menjadi sebahagian daripada rangkaian mereka laman web. Sebagai contoh, DoubleClick memerlukan sekurang-jejak 5000000 halaman minimum bulanan.

Terdapat banyak rangkaian bersaiz pertengahan, seperti Pengiklanan, fastclick, ValueClick (hanya CPC, yang dimiliki sebahagiannya oleh DoubleClick) dan rangkaian iklan yang lebih kecil seperti, burstnet. Korang perlu melawat adbalance untuk mendapatkan senarai lengkap dan ringkas mengenai rangkaian iklan yang popular.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...