Kenapa Cindy Crawford larang anak make-up?

Ia mungkin telah membintangi promosi pertama Versace di usianya yang ke-10, namun nampaknya Cindy Crawford tidak akan mengizinkan sang putri membesar terlalu cepat.

Supermodel berusia 46 tahun itu telah melarang putrinya Kaia Gerber memakai make-up pada sesi pemotretan, kerana mantan isteri Richard Gere ini tidak ingin gadis ciliknya terlihat lebih tua dari usia sebenarnya.

Cindy menjelaskan bahawa dia senang melihat sang putri mengikuti jejaknya dalam dunia modeling, namun dirinya khuatir apakah Kaia benar-benar diperlakukan dengan baik.

“Aku tidak ingin dia memakai make-up atau difoto untuk nampak lebih tua daripada usianya saat ini.’ tuturnya kepada Daily Telegraph.



Tapi kekhuatirannya ini akhirnya sirna ketika Kaia menerima jobnya untuk pertama kali, sebab pemotretan tersebut ditangani oleh sahabatnya sendiri, iaitu perancang busana Donatella Versace.

“Aku tahu dia diperlakukan dengan benar kerana Donatella yang menanganinya, ” jelasnya lega.

Meskipun begitu, baik Cindy dan suaminya Rande Gerber, menikmati karier yang sukses sebagai model.
Bintang itu sebelumnya mengakui bahawa dia ingin Kaia untuk mengurangkan untuk sementara kariernya di depan kamera, setidaknya sampai ia sedikit lebih dewasa.

Dalam wawancara dengan harian Front Row awal tahun ini, Cindy berkata bahawa pada titik ini, Kaia masih terlalu muda untuk mengejar karier. Kerana hanya ada sedikit job untuk seorang gadis berusia 10-tahun.

“Tapi jika dia telah berusia 17 tahun dan ingin mencubanya.. tentu saja saya mendukungnya, apa yang boleh saya katakan?” tuturnya.

Meskipun kekhawatiran tentang Kaia yang memutuskan menepuh karir modeling pada usia dini, Cindy tampaknya senang putrinya itu mendapatkan pengalaman pada usianya yang masih begitu muda.

“Dia melakukan beberapa hal-hal yang menyangkut pemodelan dengan saya, dan aku benar-benar ingin dia memiliki pengalaman itu.” tegasnya.

Ulasan