Semalam tak leh nak update entri baru

Assalammualaikum w.b.t, dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog is tercinta, dan seluruh anggota2 yang sedang menyiasat blog is nie is ucapkan selamat datang dan selamat menjalankan tugas yerrk?? Ahakzzz.

Semalam dan kelmarin is tak sempat nak update blog is nie adalah kerana, sabtu malam is pegi mengaji kitab, lepas mengaji is sambung lagi mengaji daripada pengajian dari kulit ke kulit (kitab ke satu kitab) kepada khususiah pula (pelajaran secara pondok tak menggunakan kitab tetapi ilmu adan pengalaman guru itu sendiri), dari Teluk Kumbar sampai ke Balik Pulau semula pelajaran khususiah tak kan pernah habis sebab lagi banyak is pelajari, istilah2 sufiah yang baru is dengari, memang leh overload, tapi is dah biasa.


Guru yang mengajar di Teluk Kumbar kata, guru nya berpesan pelajari ilmu agama Islam tak kan leh berterusan mengaji lebih dri 30-40 minit, kalau selebihnya dari minit itu maka pelajaran akan menjadi sia-sia, masuk telinga kanan keluar telinga kiri kita, kaki dok mai kebas2, gatal2 dan mengantuk, tumpuan hilang dok tunggu guru nak sebut wallahualam aja hehehehehe.

sponsored links


Tapi bagi IS And The Gangs, kami sentiasa overload kan otak kami, kami dah biasa mengaji dari satu tempat ke satu tempat, 5 tahun sudah is hambat mengaji nie, pagi awal Subuh pegi Masjid Sg Ara, mengaji Al Hikam, pukul 7.30 tembak ke Permatang Pauh, Seberang Prai, kemudian ke Tikam Batu, kemudian ke .... is pun tak tau nama tempat tu dah dah tak ingat belambak pondok pengajian kat Seberang Prai sampai ke Alor Setaq.

Kita kena pulun selagi muda, muda nie bukan nak dapat selalu, ada yang 4-5 tahun muda Allah S.W.T ambik balik muda tu (jatuh sakit) sebagai ujian. Is taknak lah syarah kat korang ok? Korang paham2 je lah kalau tak paham pegi mengaji baru best bila kita nak berentap komen nanti hehehehehe.

Post Tag: Santai Islam

Ulasan