Semalam is tengok filem Idola 2002


Haa mesti ramai yang ingat filem nie dan mesti ada gak yang tak ingat filem nie, dan mungkin juga ada yang tak tahu pun filem nie. Ahak, apa apa pun is semalam layan filem nie kebetulan dorang tayang kat 131 Astro Citra.

Is sebenarnya dok tunggu cerita hantu, tapi yang keluar cerita cinta la pulak. Macam nie sinopsis cita nie, Farah merupakan seorang peguam syariah yang terkenal dan juga kakak kepada Nana. Manakala Mukriz pula adalah abang serta pengurus kepada penyanyi popular Elise. Masalah mula timbul apabila Nana mula menjadikan penyanyi popular, Elise sebagai role-model. Bagi Farah, manusia di dunia hiburan tidak layak untuk dijadikan sebagai role-model.

Ketika inilah Farah mula berkenalan dengan Mukriz dan lama-kelamaan dia mula menaruh hati terhadap Mukriz. Namun salah faham terjadi apabila Farah menyangka bahawa Mukriz berlaku sumbang dengan jandanya, Rubi. Nana pula hilang kepercayaan terhadap penyanyi kesayangannya, Elise selepas melihat Elise bermain cinta dengan Jimi yang juga jejaka idaman Nana. Kini Nana mula menyedari akan kebenaran kata kakaknya mengenai dunia hiburan.

Hahahaha ala Nana tu besar mana la nak bercita dengan Jimi tu dah la gatal nak mampus si Jimi tu, rsa nak sepak je masa dia dok adjust Nana dalam kedai Guitar tu. Tapi apahal pun dorang cuma berlakon je tapi berlakon pun agak-agak la, post lucah banyak tu dalm filem tu kalau korang perasan la.

Heheheheh selamat mencari benda tersembunyi dalam filem tu ye?

Ulasan