Pendahuluan Segmen Review iskandarX

santai, Santai iskandarX, Alexa, Segmen Review iskandarX, Alexa Ranking,


Assalamualaikum w.b.t, dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog is yang setia serta semua sahabat2 is sekaliannya. Ini adalah entri intro kepasa segmen yang is nak buat yang berlandaskan tutorial serta maklumat tentang Segmen Review iskandarX.

Fenomena iskandarX......... hehehehe korang perasan tak iskandarX nie? Maybe yes, maybe not, tapi surely lah, kalau blog korang adalah kena pada niche yang is target, mesti korang perasan is menyibuk kat blog korang kan?

Kita abaikan dahulu fenomena tu tak penting sangat yang is nak dahulukan serta tekan pada semua ialah claiming, bkaclinking, ranking, profits. Adalah gabungan yang agak perlu disertakan dengan usaha sama seluruh webmaster yang bergelumang dengan dunia publisher serta blogging.

Korang tak perlu nak risau tentang ranking, yang penting korang sudah claim site/blog korang. Untuk berjaya dalam dunia publisher, site/blog kita memerlukan popularity yang tersendiri, maka is adakan segmen seperti ini adalah bertujuan untuk korang semua, memiliki serta memperolehi ranking yang diperlukan untuk menjana pendapatan sebagi publisher.

Kenapa is asyik ulang perkataan publisher? Sebab menjana pendapatan dengan menjadi publisher adalah senang, dan adakalanya teramat susah jika kita tidak bersatu. is kekadang terbaca banyak review, blogger serta webmaster di luar sana, mengatakan Network Advertise itu tak betul cakap, tipu earning, tak bayar pendapatan, dan lain-lain.

Bagaimana dorang nak bayar sea ayaran dari advertiser elum dorang terima. Sea apa tak terima? Sea status serta ranking blog/site kita dipersoalkan, ranking, backlink,sikit  serta PageRank takdak kenapa pegi letak iklan dorang kat site/blog yang sepi, atau tak popular.

Ahaaa adakah korang tahu akan persoalan ini? Persoalan ini bukan is reka ok? Sebab is pernah live chat dengan Google Adsense Support, so dorang bagitau persoalan maca inilah yang diajukan oleh advertiser pada dorang. Sememangnya bila satu Advertiser tu nak beriklan dengan GA, dorang pkai kad kredit, dan duit akan disedut oleh Adword, tapi bila dorang check dan tak puas hati, dorang akan trace mana pegi dan datangnya trafik iklan dorang, dan bila dorang takpuas hati, dorang akan batalkan perkhidmatan Adword dorang, so GA dah rugi hahaha dan kena refund semula order tu, dan kita publisher nie kena terminated la jawabnya.

Hmmmm bukan takat GA ja yang buat macam tu, semua Advertising Network buat, kalau macam Bidvertiser doang guna keberangkalian klik tu adakah manusia atau robot atau script yang klik, kekadang tu klik sampai 1000 dalam sebulan Bidadv kira 10 je, hahahaha, sebab apa? yang klik tu ramai, dan jarak maa yang di ambik bagi setiap klik tak jauh maka klik tu akan tidak dikira.

Pening ker? jangan pening ok? itu baru is buka sikit ok? Ranking yang is maksudkan adalah Ranking Alexa.

Korang semua tahu kan apa itu Alexa? Kalau korang taknak buat publisher marketing, atau run private advertising, tak payah lah nak claim atau pedulikan Alexa nie. Sebab semua Advertiser tengok ranking Alexa bagi satu2 site/blog, sebelum terima, menolak atau invite kia join Network dorang, atau nak bagi kita earning lebih.

Kalau ada PR lagi best la sebab automatik Global Ranking Alexa drop under 250k. Lagi tinggi PR lagi mujarab la Alexa Ranking tu.

Tapi, nak dapatkan ranking bukan senang sebab memerlukan belambak2 backlink,tapi pengalaman is is buat backlink untuk blog ikandarX Society hanya ada 100 link je tu pun dah push blog is ke PR 2.

Untuk Alexa nie senang je sebenarnya, korang just ke Alexa, Register, dan install toolbar alexa tu lepas registewr. Lepas install baru claim. Naper ta claim duu? Sebab toolbar itu yang rekod korang punya perjalanan site korang. Dah install baru claim.

Ok ini step yang is susun ok?



  1. Register Alexa
  2. Install Toolbar
  3. Claim Site/Blog

Ok, yang mana dah buat sila komen kat bawah untuk bantuan lanjut.


LinkMarket Pertner
Partner 1
Partner 2

Ulasan

  1. uish.. berpinar mata mama baca nih.. honetly mama bukannya celik alexa, seo etc tu.. mama sekadar berblogging ikut kepala sendiri ahaks.. tp nanti mama cuba try register dulu yer

    BalasPadam
    Balasan
    1. alamak, sory mama hehehee tapi macam Alexa nie bukanlah penting sangat yang penting kita yang puas berblogging tu, hanya jadi penting jika kita nak jadi pubsliher yang berpendapatan tinggi ja memang kena kesah pasal Alexa dan PR nie. Sebab Advertiser suka beriklan di site/blog yang popular.

      Padam
  2. hee.. pendapatan pun penting gak hehe. cuma part time je la kan hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hmmm pendapatan tu memang penting lah sebab memang itu tujuannya bila nak ranking yzng tinggi, tapi boleh gak jadikan secara sepenuh masa mama, kena nekad lah hehehehe.

      Padam
  3. SAYA DAH LETAK BLOG IS KAT BLOG LIST SAYA

    BalasPadam
  4. alamak.. sy xpndai sangat bab2 ni..heheee

    BalasPadam
    Balasan
    1. xper pelan2 dan is pun akan adakan tutorial untuk alexa nie nantikan kemunculannya.

      Padam
  5. Arina ada juga sejak2 ni godeh maklumat PR seo dari HH . huhu kena bnyak brsabarlh nak ranking tinggi usaha ! usaha ! hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hmmm sebenarnya tak perlu susah susah dalam bab ranking nie setakat pr 1 - pr 3 boleh senang2 jea nak dapatkan tapi kita nak kualiti berbanding ranking sahaja.

      Padam
  6. is kalau tiga comel tu cik akak memang tak reti..haha..boleh tak jelaskan sikit..kasi cik akak faham..haha..ada baca kata atas tu..tapi masih tak reti lagi..hahaha...kalau bab cam ne mmg kompen cik akak lambat pick up..haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. hmmm is pun lost apabila akak sebut "3 comel"? hehehehe claim kowt? hmm nampak gaya nya is kena buat lah tutorial claim nie kan? supaya kawan-kawan semua tak lost ok malam nie is sediakan.

      Padam
  7. assalam is,

    bunda ni bukannya celik sangat bende2 ni semua...bunda berblog sekadar mengisi masa lapang... nanti bunda nak cube try register.. tkasih infonyer..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ahaa bunda, takper pelan2, macam mak is pun dia pelan2 gak learn apa yang is ajar dia, is faham sebab seo nie memang benda yang complicated dan bukan semua orang faham tapi akan is permudahkan bagi keuntungan kita semua.

      Padam
  8. alamak sy dah claim site tapi toolbar tak pernah install pasal mengganggu bentuk browser....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmmm Hatimi patut pakai Google Chrome sebab toolbar Alexa dia tak kuar macam IE atau Firefox, Just Icon cute jea kat sebelah kanan browser. Rugi tak install sebab bila kita buat atau tanam backlink Alexa tak dapat kumpulkan maklumat tu hanya tunggu search engine bagi tahu baru Alexa update link in site kita, baik guna toolbar sebab bila selelsai tanam hyperlink kat mana2 site/blog, terus tekan link kita tu untuk ke blog kita balik dan alexa toolbar akan update maklumat tu segera.

      Padam
    2. oooh kalau pakai yg chrome extension pon boleh jugak ye....ok2 nanti nak pasang....

      Padam
    3. Yeaaahhh pakai Chrome leih comel icon2 tu sea chrome dia takkan bagi extension yang dipasang leih popular dari diri eliau, believe me.

      Padam

Catat Ulasan

Sekiranya is ada menguris hati yang membaca ini... is pohon kemaafan, dan seribu keampunan dari ujung rambut sampai ujung kaki..
I Luv All Of You Commenters OF My Blog
is terpaksa Moderated Kan Komen sebab is tak perasan komen masuk bila login kat dashboard, kesian sahabat kita ada yang komen is lambat balas.