Apa Persediaan Korang Untuk PRU13?

Assalammualaikum w.b.t, dan salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog is dan para sahabat sekalian. is dah lama tak blogging cuma asyik blogwalking dan reply comment jea sejak akhir2 nie. Bukan sengaja tapi PRU 13 dah dekat bahkan esok laa PRU 13 tu.




Esok, sememangnya crowded, maybe kecoh maybe aman, tapi is amat sekali percaya pada keamanan, seperti yang di lafaskan dalam ikrar sang panglima, Angkatan Tentera Malaysia serta Polis Diraja Malaysia, bahawasanya Malaysia akan remain smooth and peace during PRU 13 nie.

Tak perlu lah kita sibuk dan syakwasangka pada kekuatan pertahanan negara sebab sememangnya mereka adalah sesungguhnya perisai kepada seluruh rakyat Malaysia. is juga rasa tak ada perlunya blogger2 diluar sana menyebarkan khabar angin yang negara kita akan berpecah belah serta kucar kacir menjelang PRU13 nie sebab Tentera dan Polis sememangnya dilatih dan terlatih bagi menjamin keselamatan dan ketenteraman negara Malaysia.

Apa yang perlu kita buat esok adalah keluar dan menuju ke tempat mengundi dan tunaikan tanggungjawab kita sebagai rakyat, 1 undi adalah suara keramat, yang adapat mengubah corak hidup serta nasib kita semua sebagai rakyat, maka gunakanlah kuasa keramat itu kearah jalan yang benar, tepat dan muktamat. Segala tuah dan malang, serta sengsara dan kebahagiaan itu adalah terletak ditangan kita pada esok hari.

Yang teramat penting, jelas dan nyata dihadapan kita perlu di bela dahulu nasib Agama kita terlebih dahulu sebelum keselesaan kita sendiri diperjuangkan, is harap korang semua faham apa yang is katakan, kebanyakkan politik semua kali ini is nampak seperti hendak membalas dendam untuk persendirian dan bukan untuk kepentingan rakyat maka kita sebagai rakyat Malaysia perlu berhati-hati dengan kuasa yang kita ada pada esok hari.

Ampun serta maaf is pinta jika kata-kata is ada menguriskan hati korang dalam entri kali ini sebagai rakyat Malaysia is hanya cintakan keamanan, demankan keharmonian seperti mana pemimpin2 yang terdahulu kita laungkan agar kekal sepanjang zaman.

Ulasan

  1. selamat mengundi.. jangan lupa sediakan payung sebab sekarang musim hujan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nasib baik semalam lepas mengundi baru hujan turun alhamdulillah, kat tempat Aiza macam mana?

      Padam
  2. Bersedia untuk menempuh ari esok is...
    ada gak risau2 esok mcm na ti..
    untuk (X) pada kerajaan yg betul..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehee jangan risau segalanya dalam keadaan terkawal, seperti mana kias is kat atas tu.

      Padam
  3. Balasan
    1. hehehe dah selesai dan selamat alhamdulillah.

      Padam
  4. is dh brape kali mengundi.. mama sepatutnye 3x tapi mama pernah undi 2x jer sebab 2008 masa tu syafi baru lahir 2 minggu.. lgpun masa tu saje boikot sebab pak lah

    BalasPadam
    Balasan
    1. alamak hehehehehe rasanya 2 kali gak is pun, ermm wow isu sensitif niee hehehe takperlah janji kita vote pada yang sepatutnya mama itu yg penting.

      Padam

Catat Ulasan

Sekiranya is ada menguris hati yang membaca ini... is pohon kemaafan, dan seribu keampunan dari ujung rambut sampai ujung kaki..
I Luv All Of You Commenters OF My Blog
is terpaksa Moderated Kan Komen sebab is tak perasan komen masuk bila login kat dashboard, kesian sahabat kita ada yang komen is lambat balas.