Menggunakan Marketplace

santai, Santai iskandarX, affiliate, panduan, menggunakan, marketplace, find gravity hoplink marketplace search stats using the clickbank

Mencari Produk Di Marketplace

Untuk mencari produk untuk dipasarkan, korang harus bermula di Marketplace ClickBank. Korang akan dapat melihat kotak carian yang kelihatan seperti ini:



Terdapat dua cara utama yang korang boleh gunakan bagi mencari produk: Korang boleh mencari kata kunci tertentu atau statistik jualan, atau melayari kategori produk dan sub-kategori dalam beberapa cara yang berbeza. Clickbank mempunyai 23 kategori produk, dengan cukup beberapa sub-kategori di bawah setiap satu. Jika korang tidak pasti apa jenis produk untuk promosi, memilih kategori umum boleh menjadi tempat yang baik untuk bermula.

Sebaik sahaja korang telah mengecil carian korang, korang terus boleh menyusun keputusan korang dengan menggunakan Results Disusun Mengikut jatuh, merapatkan keputusan korang berdasarkan ciri produk, atau dengan melakukan satu Search Advanced.


  • Sort By: Menu ini membolehkan korang untuk mengarahkan hasil carian korang berdasarkan prestasi jualan produk. Sebagai contoh, korang boleh menempah keputusan dari segi jumlah jualan, produk dengan kadar komisen purata tertinggi, jumlah yang diperolehi setiap jualan, atau lebih. Untuk panduan yang berguna kepada bagaimana statistik jualan boleh membantu korang membuat keputusan yang produk untuk promosi, lihat blog Clickbank post Susun jalan korang untuk Kejayaan. Di samping itu, jika korang melakukan carian kata kunci, produk secara automatik akan mengarahkan berdasarkan bagaimana relevan yang mereka adalah untuk istilah carian korang (s).
  • Narrow Resault: korang boleh menapis carian atau keputusan melayari berdasarkan beberapa kriteria yang berbeza, seperti sifat-sifat produk seperti Media Shippable, dalam apa bahasa (s) penjual menawarkan produk, dan sama ada produk itu adalah pembelian satu masa atau adalah produk bil berulang.
  • Search Advanced: menu Search Advanced Clickbank membolehkan korang melakukan carian canggih untuk memenuhi kriteria produk tertentu. Sebagai contoh, korang boleh melihat untuk penyenaraian dalam kategori tertentu yang jatuh dalam julat graviti tertentu, atau produk bil berulang atas kadar komisen tertentu. Search Advanced membolehkan korang mendapatkan hasil carian yang sangat disasarkan, untuk memastikan penyenaraian Marketplace memenuhi kriteria ketat korang untuk promosi.


Clickbank telah mencipta satu video untuk korang menunjukkan korang bagaimana untuk menggunakan Resources, Penapis dan sifat-sifat di sidebar sebelah kiri Marketplace untuk mencari produk-produk yang memenuhi keperluan korang, dan bagaimana untuk mengesan di mana produk yang korang perkenalkan dan apa yang melaksanakan baik untuk korang:





Meningkatkan Keputusan Carian Anda

Kadang-kadang carian kata kunci kadang-kadang hadir keputusan yang tidak sesuai dengan niche anda. Sebagai contoh, jika anda mencari menggunakan istilah "latihan anjing," terus ke bawah senarai keputusan, atau bergantung kepada bagaimana anda jenis keputusan, anda mungkin berakhir dengan penyenaraian lain yang menggunakan istilah "latihan" dalam keterangan bahawa 'don t mempunyai apa-apa kaitan dengan anjing.


  • Jika anda mendapati bahawa anda mendapat terlalu banyak hasil yang tidak relevan, anda mungkin mahu untuk membuat carian anda lebih khusus atau menghapuskan kata kunci yang tidak sesuai dengan niche anda. Anda boleh berbuat demikian dengan menambah kriteria tertentu untuk carian anda, seperti:
  • Jika anda memasukkan kata kunci anda dalam petikan, seperti "golf swing," kita hanya akan kembali penyenaraian yang menggunakan frasa tepat seperti yang dimasukkan.
  • Jika anda memasukkan kata kunci anda dengan DAN di antara mereka, seperti golf DAN swing, kita hanya akan kembali penyenaraian yang menggunakan kedua-dua istilah.
  • Jika anda memasukkan kata kunci anda dengan ATAU di antara mereka, seperti golf swing ATAU, kita akan kembali penyenaraian yang mempunyai sama ada panjang.
  • Jika anda memasukkan kata kunci anda dengan TIDAK antara, seperti golf swing TIDAK, kami akan mengecualikan mana-mana senarai yang termasuk penggal kedua.
  • Jika anda memasukkan + sebelum kata kunci, seperti golf + swing, kita hanya akan kembali senarai yang termasuk kata kunci + itu.
  • Jika anda memasukkan - sebelum kata kunci, seperti golf swing, kita akan mengeluarkan sebarang senarai yang termasuk kata kunci.
  • Jika anda menggunakan kurungan dengan kata kunci anda, anda boleh melakukan carian lebih rumit. Sebagai contoh, jika anda jenis (golf ATAU swing) DAN membantu, anda akan mendapat hasil yang termasuk sama ada golf swing atau digabungkan dengan bantuan perkataan, seperti bantuan atau bantuan golf swing.


Di samping itu kepada orang-orang carian, anda juga boleh termasuk "wildcard" yang boleh membantu meluaskan keputusan anda:


  • Menggunakan watak? akan kembali penyenaraian yang menggunakan kata kunci di mana? digantikan dengan satu huruf. Sebagai contoh, jika anda menaip Gol?, Anda akan mendapat hasil yang termasuk golf atau emas.
  • Menggunakan watak * akan kembali penyenaraian yang menggunakan kata kunci di mana * tersebut diganti dengan pelbagai watak. Sebagai contoh, jika anda menaip Gol *, anda akan mendapat hasil yang termasuk golf, golf, pemain golf, emas, emas, dan lain-lain Ini boleh menjadi sangat berguna untuk kembali penyenaraian dengan kata kunci yang berkaitan, seperti golf / pemain golf / contoh golf.
  • Menggunakan ~ watak selepas kata kunci akan kembali senarai yang termasuk kata kunci yang dieja juga untuk kata kunci. Sebagai contoh, jika anda jenis berkeliaran ~, ia akan kembali penyenaraian dengan kata kunci seperti berkeliaran, buih, dan lain-lain


Dengan menggunakan teknik carian yang istimewa, anda boleh memastikan carian anda adalah seperti yang disasarkan dan berkaitan dengan niche anda yang mungkin.


Apakah Yang Di Maksudkan Statistik Marketplace

Setelah Korang menjalankan carian Korang dalam Pasaran, Korang akan melihat senarai produk ClickBank. Di bawah setiap penyenaraian, Korang akan melihat statistik jualan yang kelihatan seperti ini:



Sejak statistik ini adalah unik untuk ClickBank, ia adalah penting untuk mengetahui apa yang mereka maksudkan dan bagaimana mereka boleh membantu Korang membuat keputusan yang produk untuk menggalakkan. Jika Korang terlupa apa ini bermakna, Korang boleh klik Stats bawah mana-mana penyenaraian untuk kembali ke sini.



  • Initial $/sale (Permulaan $ / jualan): Ini adalah amaun purata yang sekutu mendapat untuk setiap jualan produk ini. Satu masa Upsell pembelian juga dianggap jualan awal. Nombor ini mengambil balik akaun, chargebacks, dan cukai jualan. Sejak penjual boleh menawarkan produk dengan harga yang berbeza dan komisyen, jumlah yang Korang dapat di mana-mana jualan yang diberikan mungkin tidak sepadan dengan nombor ini betul-betul.
  • Avg Rebill Total (Purata Rebill Total): Nombor ini hanya dipaparkan jika penjual menawarkan produk bil berulang (misalnya, produk seperti keahlian dan langganan yang kerap pelanggan rang undang-undang dari masa ke semasa). Nombor ini menunjukkan jumlah purata sekutu membuat ke atas semua jualan rebilled. Perhatikan bahawa bilangan ini tidak termasuk jumlah jualan awal.
  • Avg $/sale (Purata $ / jualan): Bagi pembelian satu masa, jumlah ini adalah sama seperti awal $ / jualan. Jika penjual menawarkan produk bil berulang, ia sama dengan jumlah purata jualan awal ditambah rebills, dibahagikan dengan bilangan jualan awal. Untuk meletakkan ia hanya, untuk setiap pembelian produk baru ini, jumlah ini adalah purata Korang akan membuat dalam jumlah sepanjang hayat pelanggan baru. Walau bagaimanapun, ini hanya purata, jumlah ini adalah tidak dijamin.
  • Avg %/sale (Purata% / dijual): Nombor ini menunjukkan kadar komisen purata yang diperoleh bagi semua jualan produk vendor, termasuk pembelian satu masa, rebills, dan pembelian Upsell. Sejak vendor boleh menawarkan kadar komisen yang berbeza untuk pelbagai jenis produk, bilangan ini mungkin tidak tepat sama dengan kadar komisen yang Korang dapat di mana-mana jualan yang diberikan.
  • Avg %/rebill (Purata% / rebill): Nombor ini hanya dipaparkan jika penjual menawarkan produk bil berulang, dan menunjukkan kadar komisen purata yang diperolehi hanya pada rebills.
  • Grav: Pendek untuk GRAVITY ™ statistik prestasi, jumlah ini mewakili pengiraan unik oleh ClickBank yang mengambil kira bilangan ahli gabungan yang berbeza yang memperoleh komisen dengan mempromosikan produk ini dalam tempoh 12 minggu lalu. Sejak urus niaga lebih baru-baru ini diberi nilai yang lebih tinggi, nombor ini boleh memberi Korang idea tentang apa yang produk "panas" pada masa ini, dari segi dipromosikan oleh sekutu banyak dan membuat beberapa baik jualan. Walau bagaimanapun, graviti yang tinggi juga boleh menunjukkan bahawa akan ada banyak persaingan dalam mempromosikan produk ini.
  • Cat: Kategori Marketplace dan sub-kategori laman web ini.




Korang juga akan melihat beberapa ikon yang berbeza di bawah setiap penyenaraian. Berikut adalah makna ikon ini:




  • english.png Product(s) in English
  • french.png Product(s) in French
  • german.png Product(s) in German
  • spanish.png Product(s) in Spanish
  • it.png Product(s) in Italian
  • br.png Product(s) in Portuguese
  • standard.png Standard (single-sale) product(s)
  • recurring.png Recurring billing product(s)
  • shippable.png Shippable product(s)
  • upsell.png Upsell product(s)
  • afftools.png Vendor Spotlight listing includes an Affiliate Tools page


  • Pilih Produk dan Buat hoplink

    Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai produk-produk dalam carian Korang, Korang boleh klik pada tajuk penyenaraian Marketplace (merah) yang akan diambil ke laman web penjual. Ini boleh membantu Korang mengetahui lebih lanjut mengenai produk dan mendapatkan idea-idea bagaimana untuk menggalakkan ia, seperti kata kunci apa orang mungkin mencari untuk mencari, faedah yang Korang boleh menyerlahkan dalam promosi Korang, dan banyak lagi. Di samping itu, Korang boleh klik link Penjual Tumpuan pada sebelah kanan penyenaraian untuk mengetahui lebih lanjut mengenai penjual, termasuk sejarah baru-baru ini graviti produk mereka, dan sebarang pengumuman mereka telah diwujudkan bagi syarikat yang boleh membantu Korang mempromosikan produk mereka atau belajar tentang produk-produk lain yang menarik mereka datang. Korang juga boleh melihat akaun yang lain mereka mengesyorkan menggalakkan atau penyiasat.

    Sebaik sahaja Korang telah memutuskan pada produk untuk menggalakkan, klik butang Menggalakkan sebelah kanan penyenaraian. Ini akan menjana disesuaikan hoplink ™ rujukan URL mengesan untuk Korang yang Korang boleh gunakan untuk mempromosikan produk dan mendapat komisen atas jualan jika seseorang membeli produk selepas klik hoplink Korang.

    Untuk maklumat lanjut mengenai HopLinks dan bagaimana ia berfungsi, lihat Semua Tentang HopLinks.


    FAQ
    Q: Berapa banyak produk yang saya boleh menggalakkan pada satu masa, melalui akaun yang sama?
    A: Sebagai banyak yang anda mahu! Tiada had untuk bilangan produk ClickBank anda boleh mempromosikan melalui akaun anda.
    Q: Daripada memilih produk tertentu untuk menggalakkan, saya boleh mendapat komisen dengan merujuk pelanggan untuk Marketplace ClickBank?
    A: Ya. Apabila anda merujuk pelanggan yang berpotensi untuk Marketplace ClickBank, anda akan mendapat komisen apabila pelanggan mengikuti pautan Marketplace dan membeli produk.
    Q: Jika saya merujuk pelanggan ke laman web penjual dan mereka akhirnya membeli beberapa produk dari vendor yang sama, saya akan mendapat komisen pada setiap jualan?
    A: Ya.
    Q: Jika saya merujuk pelanggan ke laman web penjual menggunakan hoplink saya, tetapi mereka akhirnya membeli produk dari vendor yang berbeza, saya akan menerima komisyen atas jualan?
    A: No
    S: Adakah mempromosikan produk dalam bahasa selain daripada bahasa Inggeris menjejaskan komisen saya?
    A: Tidak, anda akan menerima komisen anda dengan cara yang sama seperti produk bahasa Inggeris.




    Ulasan