HTML Edit Blogger Dah Berubah Wajah

Waaa blogger dah update la dia punya HTML editor interfacenya, dah nampak macam wordpress dan editor-editor html professional, dan ini bermaksud blogger sedang serious dalam membangunkan blogger.com ketahap yang lebih cemerlang.

santai, Santai iskandarX, new, HTML Editor, Blogger.com


Jadi, kita semua sebagai bloggers adalah perlu rasanya meningkatkan pengetahuan dalam bidang html ini ke tahap yang lebih tinggi dan lebih professional.

Bukan is suruh korang pegi ambik degree atau apa lah, just lepas nie basic html nie boleh la kita ingat dalam kepala, cuba perbetulkan dan edit html itu sendiri, sebab blogger punya html editor sejak dari dulu lagi seingat is ada button preview sebelum korang publishkan template korang tu.

Dan yang is suka la dengan HTML Editor terbaru dari blogger.com nie adalah semasa preview lagi, dia dah kasi tau masa yang ralat(error) atau yang tak kena, miss coding, masa tengah type coding pun dia dah kasi tau dah, tambah kalau tengah nak preview kalau ada ralat, preview tak keluar, kalau pun tiada ralat tapi ada coding yang tak sepatutnya ada kat situ pun dia bagi tau, dan preview pun keluar.

Wow I love this New HTML Editor, memang best, korang cer try sendiri, is nak cerita pun susah hehehe dan lepas nie maybe is akan lebihkan masa untuk explore HTML Editor Blogger nie. Nak kaji apa lagi function yang dorang letak.

Korang kalau perasan tentang update nie sila komen kat bawah, segala function yang terdahulu korang tahu masih ada dalam editor baru nie just intercafe dan teknologi dia je yang bertambah canggih dan manggis????

Ulasan

  1. Balasan
    1. yup hehehee nampak lain sikit kan? is pun mula-mula ingat google chrome crash ke aper tapi rupanya editor dah upgrade.

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. jangan pelakat link kat entri yang is tak benarkan, kalau nak pelekat gak pelekat kat shoutbox atau entri yang is minta link ok? Kerjasama adla penting. terima kasih.

      Padam
  3. rasanya baru hari nie kot, dah godek2 kat tu? haha hebat bro..
    Aq lum sempat nak godek2 lagi..takpe nanti aku try cam best je...

    BalasPadam
    Balasan
    1. is hari2 dok belek html dok tengok apa yang patut diubah nak kasi ringan lagi, ahak. is tak berapa suka edit kat page element sebab dia hanya edit widget dan gadget je.

      Padam
  4. tu la.. mula2 rasa kekok juga.. la ni dah ok...

    BalasPadam
    Balasan
    1. yup nampak macam dreamweaver dan Microsoft HTML kan? so blogger.com skang makin canggih. yeah.

      Padam
  5. mmg memudahkan editor html yg baru ni...siap ada color dan kita boleh terus pg ke widget2 yg nak edit je terus....

    BalasPadam
    Balasan
    1. yeaaahh, is suka power user bila berkomen, kan Hatimi kan? mudah pantas dan comel kan editor baru nie.

      Padam
  6. yup memang is sendiri pun terkujat sebenarnya hehehe.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Sekiranya is ada menguris hati yang membaca ini... is pohon kemaafan, dan seribu keampunan dari ujung rambut sampai ujung kaki..
I Luv All Of You Commenters OF My Blog
is terpaksa Moderated Kan Komen sebab is tak perasan komen masuk bila login kat dashboard, kesian sahabat kita ada yang komen is lambat balas.