Iyer ker Mykad boleh buat macam credit/debit kad?



Setahu is dan pengalaman is, bila tunjuk kat Polis dan JPJ dorang tak terima pun sebagai lesen walaupun Polis dan JPJ ada mesin untuk scan MyKad. Tapi is heran pulak kenapa sekarang nie ada pulak sistem marketing yang guna Mykad untuk tujuan pembayaran?

Masa is register kat Driving school pun is kena bayar tambahan RM 25 untuk smartkad dan bukanya guna MyKad is tu, nampak tak? Mykad ni cip cepat rosak, kalau nak buat macam Mastercard dan Visa boleh ker?

Adakah perkhidmatan shoppping guna Mykad ini sah, bukan scam, dan legit? Cuba korang fikirkan balik ok? Walaupun Mykad eeehemm eeehmmm (ex is) dia simpan dengan rapinya dalam card holder siap duduk dalam wallet, pastu simpan dalam handband lagi kot atas, tetap gak cip tak leh guna, masih mau guna Mykad  untuk shopping gak?

Bagi is adalah suatu yang mustahil sikit lah kalau korang nak ajak masuk2 macam tu ok? Walaupun boleh jadi jutawan tapi is akan tolak sebab kesian pada yang duduk dibawah kita sebab kita pakai sistem Yahudi untuk mengaut keuntungan nie ok? Orang yang paling last tu nak makan apa pulak? Point atas anak dier? Bila punya tahun nak rasa tu?

Minta maaf is kasar sikit bahasa ok? kalau nak ajak is join affiliate, ajak yang beul2 legit sebab is former Super Affiliate, dan satu soalan is nak tanya, yang ajak is tu, pernah makan tak duit komisen affiliate? Kalau soalan tu tuju kat is is akan jawap, yup is pernah makan, selama 2 tahun berturut2 masa menganggur dulu. Hari2 kena berleter sebab asyik depan pc je tak cari kerja kat luar pun.

But depan pc is leh jana duit amacam pulak kan? Tapi fight la sebab time is tak der cikgu yang ajar pun, yang ada semua kedekut taik hidung masin, dah la kedekut, nak kaya cepat pulak tu. Bagi pelempang baru hang tau. Ok orait, tak perlu panas-panas sangat ok? Cukup takat korang tahu apa itu affiliate. cara promosi, dapat pulangan dan enjoy dah cukup dah. Tapi is angin gak aaa bab Mykad tu aaaaaaaaaaaaa GGRRRRRRRRRaaaggggrrrrrrrr Mykad is cip take leh pakai maaa aaaaaaaaaaaa.

Korang yang nak join affiliate berhati-hati lah sebab orang Malaysia adalah Affiliate paling berjaya dalam dunia, dan paling banyak yang kecundang sebab.... tamak, nak kaya cepat, tiada pengetahuan, pengalaman lagi la, mudah tertipu sebab tamak gak, gunakanlah Google itu secara yang betul ok?

Ulasan