Ada apa dengan Volkswagen Golf nie?



Volkswagen Malaysia, Golf, The Golf. The Car, santai, Santai iskandarX


Harga Dari RM157, 888.00
MPG 57,6
Top kelajuan 111mph


Selama hampir 40 tahun, Volkswagen telah bekerja di projek tunggal: penciptaan kereta yang sempurna. Tidak terpantas, bukan yang paling menarik, walaupun yang paling indah, tetapi salah satu yang sentiasa hanya apa yang anda perlukan ia menjadi Ia adalah salah satu yang lebih murah daripada yang anda harapkan dan lagi lebih mewah daripada anda akan berharap.

Ia adalah salah satu yang berasa kecil di bandar, namun besar di negara ini. Ia adalah salah satu yang adalah sebuah parti yang yang berkaki berat di lorong laju, dan penari balet di pam ... Ia adalah kereta yang mana, dari segi kurang puitis, kita panggil Golf.

Dengan penuh kesantunan diri-kepercayaan, pengeluar kereta Jerman mengambil kereta laris di Eropah - sebuah kenderaan multi-anugerah-pemenang yang telah dijual hampir 30m di seluruh dunia dan yang terbang keluar bilik pameran begitu mudah anda mengesyaki jurujual kereta mempunyai tali mereka forecourts mereka - dan reka bentuk semula lagi dan lagi.

Pointyheads VW tidak akan meninggalkan ia menjadi. Setakat ini mereka telah melakukan ini tujuh kali dan setiap kali mereka kelebihan sedikit hampir kepada visi transendental mereka kereta yang maha kuasa.

Kebanyakan kita akan berhenti di Golf 2.0 atau 5.0, tetapi saya mengesyaki Golf 8,0 sudah kelipan ke dalam kehidupan di kubu beberapa rahsia di Wolfsburg walaupun sebagai 7,0 membuat jalan ke jalan-jalan kami.

Walaupun dibina semula tujuh kali, DNA penting kereta itu telah tidak berubah sama sekali. Tetapi sebagai jurutera di VW mungkin berkata: "ketuhanan secara terperinci." Pek 30-halaman akhbar yang tiba dengan kereta menyenaraikan banyak perubahan kecil.

Satu wawasan ke dalam detel ini tweak halus boleh celah apabila anda membaca baris seperti: "ruang antara pemecut dan pedal brek telah meningkat sebanyak 16mm"; dan "Lebar trek telah meningkat sebanyak 6mm di belakang dan 8mm di depan. "

Dan lagi apabila anda meletakkan perubahan infinitesimal bersama-sama anda mendapat keseluruhan Golf baru yang sedikit licin dan lebih senyap dan lebih cepat dan lebih selamat dan lebih ringan dan bahan api yang lebih besar dan lebih cekap dan bersih daripada yang terakhir. Ia kini mempunyai perkara-perkara seperti bijak 140bhp enjin turbo petrol yang boleh menukar imperceptibly kepada dua silinder apabila akan lembut, membuat unit kuasa yang lebih fleksibel dan cekap.

Akhir tahun ini, model berjimat berfikiran BlueMotion akan ditambah kepada barisan yang akan menyampaikan menakjubkan 88,3 batu untuk segelen.

Volkswagen telah bijak hujung-lahan sepanjang garis halus antara perubahan dan kesinambungan. Walter de Silva, ketua bahagian reka bentuk di Volkswagen, berkata: "Terdapat hanya segelintir kereta dengan reka bentuk yang telah ditapis, mengagak dan dipertingkatkan ke dekad dan seterusnya menjadi abadi." Golf adalah salah seorang daripada mereka.

Dan Walter tahu apa yang dia bercakap tentang. Beliau juga berlaku untuk menjadi ketua bahagian reka bentuk di Audi, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini dan Bugatti. Saya tiba-tiba ketawa kerana saya taip yang keluar. Apa pekerjaan. Saya tertanya-tanya yang mana satu dia memandu untuk bekerja di?

Hak Walter, Padang benar-benar adalah abadi. Saya milik satu lebih daripada 20 tahun yang lalu. Tetapi memandu ini satu jenama baru saya rasa serta-merta di rumah. Segala-galanya telah berubah dan tetapi ia berasa seperti biasa dan selesa sebagai duduk di meja dapur ibu bapa saya '.

Ia hanya apabila saya celah muka saya di cermin spion, seperti automotif Dorian Gray, yang saya sedar betapa banyak masa telah berlalu ...

Pembeli terbesar di UK kereta-kereta terpakai telah mendedahkan beberapa perkara yang menarik tentang tingkah laku pengguna berubah orang-orang kita yang memilih untuk membeli "pra-disayangi" motor.
Webuyanycar.com, yang mula beroperasi pada tahun 2006, telah membuat analisis data daripada lebih daripada 410,000 kereta yang dibeli. Arus "purata" kereta yang dijual di Britain adalah Vauxhall Corsa yang berusia lima tahun dengan 57,000 kilometer pada jam.

Lima yang paling popular selepas Corsa Ford Fiesta, Ford Focus, Renault Clio dan VW Golf. Pembeli kereta dalam talian juga mendapati bahawa pada tahun 2012 untuk kali pertama, lebih ramai wanita berbanding lelaki menjual kereta terpakai. Analisis kelakuan jantina juga mendedahkan bahawa lelaki tergantung untuk kereta mereka lebih lama daripada wanita, dengan lebih daripada perbezaan 5,000 batu. Orang purata menjual kereta di 73.231 km manakala wanita purata dijual pada 67.724 km.

Pecahan penyelidikan juga mendedahkan purata perbatuan kereta-kereta terpakai. Volvos telah dijual, secara purata, terkumpul lebih kilometer daripada mana-mana pengilang lain. Pada 2012 perbatuan purata untuk Volvos mencapai 97.005 kilometer, manakala Perancis microcar penentu Aixam mempunyai perbatuan terendah purata 12.229.

Kereta driverless

Dalam perlumbaan untuk membiarkan kereta kita melakukan memandu, sesetengah pengeluar membina mendahului penting. Tetapi adakah ia benar-benar satu realiti? Carloan4u.co.uk telah meletakkan bersama infographic ini untuk menerangkan bagaimana ia semua kerja:

Ulasan