Susu Kambing Fresh? Mau tak fresh Tingkat 2 Rumah Bertukar Menjadi Kandang Kambing




CHANGSHA - Wei Xingyu mengubah tingkat kedua di rumahnya di Cangsha, Provinsi Hunan, China, menjadi peternakan khusus untuk seekor  kambing. Wei pun memeras susu kambing miliknya untuk puterinya yang baru lahir

Peternakan di dalam rumah itu dibangun oleh Wei dan isterinya, sebelum puteri mereka lahir. Kebelakangan ini, berita skandal  berkaitan dengan produk susu terkontaminasi marak di China.

"Kami tidak tahu, apakah kami boleh mempercayai produk susu formula, setelah skandal muncul. Kami memutuskan untuk memproduksi susu itu di dalam rumah kami," ujar Wei, seperti dikutip Orange, Rabu (1/8/2012).

Pada 2008 lalu, susu yang terkontaminasi zat melamin terbukti menewaskan enam bayi dan membuat 300 ribu lainnya, jatuh sakit. Wei menegaskan, selama ini dirinya hanya ingin selamat dari peristiwa itu.

Lelaki penjual anggur itupun membeli dua ekor kambing betina dan memeliharanya di dalam rumahnya untuk diperas susunya. Wei juga sempat membawa seekor kambing jantan.

"Saya memotong rumput untuk mereka, kerana terlalu panas bila saya harus berjalan menggiring mereka ke rumah orangtua saya untuk merumput," tambahnya.(AUL).

Post Tag: Nuffnang Advertlets Google AdSense Bidvertiser Santai Berita Jenayah Luar Negara Bodoh Pelik Gila

Ulasan