Islam JAWI akui ambil tindakan ke atas Border's tanpa fatwa

Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) hari ini mengakui bahawa tindakan ke atas syarikat Border's dan pengurus kedai syarikat tersebut Nik Raina Nik Abdul Aziz dibuat walau tiada fatwa dikeluarkan ke atas buku Allah, Kebebasan dan Cinta.
Pengakuan itu terkandung dalam afidavit oleh JAWI yang dikemukakan pada 30 Ogos lalu, menurut peguam yang mewakili tiga pegawai Borders dalam kes berkenaan.

Peguam tersebut, Rosli Dahlan berkata demikian di bangunan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini selepas kes tersebut dipanggil untuk pendengaran semakan kehakiman di hadapan Hakim Datuk Rohana Yusof.

Dalam kes tersebut, Rosli mewakili Nik Raina, penolong pengurus besar (operasi dan pembarangan) Border's Stephen Fung.

Bagaimanapun, penasihat kanan undang-undang yang mewakili JAWI, menteri dalam negeri dan menteri di jabatan perdana menteri bagaimanapun memohon supaya diberikan tempoh selanjutnya untuk memfailkan afidavit daripada menteri dalam negeri.

Rosli berkata mereka memfailkan afidavit dan dokumen yang diperlukan mahkamah pada Jun dan responden sepatutnya memfailkan dokumen dalam tempoh 14 hari selepas itu.

Dah cukup ilmu didada kah yang nak tulis buku berkenaan ketuhanan nie? Dah rujuk pada Ulama' Muktabar dan Wali Qutub dah ker untuk panduan serta ralat? Kenapa perlu fatwa untuk dalam menegakan Syiar Islam? Kenapa Mahkamah lebih didengari daripada Suruhan Islam, adakah Golongan Dalam Mahkamah terdiri oleh Umat Islam? Soalan2 ini patut kita tanyakan pada diri kita semua masinfg2 dahulu.

Post Tag: iskandarX Society Nuffnang Advertlets Google AdSense Bidvertiser Santai Berita Jenayah Bodoh Pelik Gila

Ulasan