Fiat Memalukan Volkswagen Dalam Google Maps

Selama ini kita berfikir bahawa persaingan promosi antara dua brand raksasa selalu menghabiskan banyak dana dan tenaga. Tapi pengeluar kereta Fiat membuktikan bahawa hal itu tidak benar.

<<++++++Tak percaya rujuk kat link sebelah nie ok?

Lihat bagaimana cara pengeluar Fiat mempermalukan pengeluar kereta saingan mereka, Volkswagen, dengan memanfaatkan salah fitur percuma dari Google, Google Maps.

Apa yang dilakukan oleh pihak Fiat adalah sebuah hal yang sangat sederhana, iaitu memarking salah satu keretal produksi mereka TEPAT di depan pintu masuk bangunan Volkswagen di Swedia.



Dan mereka melakukannya TEPAT pada saat kereta Google Street milik Google sedang meronda di depan bangunan Volkswagen.

Cara ini cukup mudah dan bahkan boleh diatakan percuma jika bangunan Volskwagen di Södertälje tak memberlakukan tiket parking.


Sekarang, jika kita lihat ketentuan dari Google, mahu tak mahu Volkswagen harus rela menunggu selama setahun penuh, atau bahkan lebih, agar pintu masuk mereka bersih dari 'pameran' kereta milik 'musuh' .
sponsored links


Baik Fiat mahupun Volkswagen tidak mengeluarkan komen mereka mengenai hal ini. Tapi sepertinya tak sulit untuk membayangkan apa yang saat ini terjadi di belakang layar.

Post Tag: iskandarX Society Nuffnang Advertlets Google AdSense Bidvertiser Santai Berita Jenayah Bodoh Pelik Gila

Ulasan