Rezeki ada dimana-mana Tinggal kita nak mengutipnya

santai, Nuffnang, Advertlets, Google AdSense, Bidvertiser,


Assalamualaikum, seperti yang tajuk is kata, rezeki Allah S.W.T ada dimana2 sahaja diatas muka bumi ini, ada yang halal ada yang haram diusahakan. Maka, oleh yang demikian kita haruslah berusaha dan jangan mudah mengalah serta berputus asa. Allah S.W.T murka kepada sesiapa yang berputus asa.

Demikian juga dalam berblogging nie. Janga berputus asa bila update blog. Eh apasal aku belum dapat income dari blog aku nie? jangan korang tanya soalan2 bodoh macam tu pada diri korang. Apa yang korang patut tanya ialah macam mana nak tambahkan lagi rezeki yang ada nie? Jangan berharap apa yang akan datang, cuma berisaha dan teruskan berusaha.

Blog bukanlah dalam kategori pasive income tetapi boleh memberikan korang positive income kalau korang berusaha dengan gigih, tawakal serta istiqomah. Kalau blog tak der traffic gunakan ping aggregator yang ada dan is rekomenkan pada korang busuk.org sebab busuk.org banyak memberikan traffik kepada blog is sehingga 100 - 2k unique visitor setiap hari.

Jangan korang asyik bertanya-tanya kepada orang yang sudah suksek dalam bidang blogging, itu semua hanya memberikan tekanan kepada korang, apa yang harus korang lakukan ialah update blog korang seperti biasa dan ping ke busuk.org setiap hari. Blog pperibadi 10-30 post entri, blog copy-paste 100-500 post entri sehari, blog entertainment 30 post entri setiap hari. Blog politik adalah niche RARE sebab semua enis golongan pembaca akan baca tetapi tidak digalakkan sebab perkauman serta pergaduhan boleh tercetus apabila kita punya artikel memberatkan kepada sesuatu pihak sahaja.

Jadilah blogger kepada blog yang blogging tentang kehidupan, pelancongan, makanan, kesihatan serta kecantikan atau fasyen, sebab banyak advertiser network (PPC) suka blog yang berniche kan keyword ini. Serperti Nuffnang dia suka niche entertainment (hiburan) serta fashion (fesyen) sebab advertiser yang bid kat iklan dorang semua datang dari ketegori tu.  Tak percaya try tengok. Tak perlu mengharap buffered earning just blog seperti biasa, dan tak perlu force user, audience atau pembaca blog korang untuk klik secara langsung atau tidak langsung pada iklan korang. Blogging secara suci lebih afdal betul tak?


Post Tag: Nuffnang Advertlets Google AdSense Bidvertiser Santai blogging

Ulasan