Mengapa Berjumpa Dengan hipnotisme?


santai, Mengapa, Berjumpa, Dengan, hipnotisme,


Mengapa berjumpa hipnotisme?

Mari kita lihat sejenak pada sebab-sebab yang mungkin mengapa perubahan tidak sentiasa berlaku yang mudah (sebenarnya jarang) dan mengapa hipnosis mungkin seorang calon yang mungkin untuk Grail itu.

Seluruh sistem layar indah anda badan / minda melalui kehidupan melaksanakan nombor astronomi tugas serentak. Sekat kecemasan, jantung anda tidak pernah berhenti berdegup, paru-paru anda tidak pernah berhenti operasi, anda memetabolismekan makanan yang anda makan, dan mengekalkan suhu badan 98,6 tanpa mengira persekitaran anda. Dan, yang hanya hujung aisberg fisiologi fungsi berterusan penting. Namun anda hanya menjadi sedar tentang proses ini jika ada masalah. Jika tidak, mereka bersyukur tidak memerlukan perhatian. Proses-proses ini adalah sebahagian besar anda ï ¿½ unconsciousï ¿½.

Termasuk dalam parti ini pernah berterusan proses fisiologi di bawah kesedaran, atau kesedaran anda, semua brainï anda ¿½ s fungsi, termasuk bahasa, proprioception (rasa badan anda dan ITI ¿½ s kedudukan), tindak balas emosi, dan lain-lain, dan lain-lain Terdapat , sudah tentu, ada garis pemisah di antara jelas proses fizikal dan mental, dan kita tidak sedar majoriti overwhelmingly besar daripada mereka.

Kini, khusus mengenai tingkah laku. Kebanyakan tingkah laku kami seolah-olah diambil tidak sedar dari persekitaran kita. Mungkin kita dilahirkan dengan kecenderungan ke arah beberapa tingkah laku, juri masih keluar pada Sehubungan itu, tetapi sama ada sifat atau memupuk, pemerolehan tingkah laku adalah kebanyakannya tidak sedarkan diri. Berapa kali, seperti yang kita matang, kita kagum dengan berapa banyak tingkah laku kami (corak pertuturan terutamanya) menyerupai parentï kami ¿½ s corak, sering walaupun usaha terbaik kami. Ini adalah tingkah laku kita tidak sedar meningkat dari persekitaran kita seperti yang kita maju.

Apa itu, adalah minda sedar kita, dan apakah ITI ¿½ s skop? Whatï ¿½ s dibiarkan?

Penyelidikan telah berulang kali menunjukkan bahawa kita boleh umumnya hanya sedar, atau sedar, tujuh tambah atau tolak dua keping maklumat pada bila-bila masa. Seperti yang gemilang sebagai minda sedar kita, ia begitu teruk terhad dalam jumlah maklumat ia boleh mengendalikan, bahawa, dalam kebanyakan kes, ia tidak mempunyai banyak kesan pada tingkah laku kita secara keseluruhan. Minda sedar kami boleh menguruskan pelarasan sementara tingkah laku yang terbaik. Malah, saya mencadangkan bahawa tujuan utama minda sedar adalah untuk mengendalikan bit yang diperlukan kecil maklumat yang kami terima hanya sehingga kita boleh memproses mereka ke dalam lebih dapat ï ¿½ tidak sedarkan diri mbah ¿½.

Malah, berfikir tentang bagaimana kita belajar perkara-perkara baru. Ambil menunggang basikal, sebagai contoh. Pada mulanya, apabila kita mendaki bahawa peranti goyah dua beroda, kita mempunyai lebih banyak perkara untuk menghadiri daripada kita boleh mungkin sedar handleï ¿½ imbangan, kelajuan, mengelakkan halangan dari arah depan, dan sebagainya. Kami akhirnya jatuh banyak. Walau bagaimanapun, kami terus di dalamnya, dan satu hari, kejayaan! Kita boleh memanjat pada basikal dan menaiki, hampir tanpa berfikir sedar tentang kira-kira, kelajuan, mengelakkan halangan, dan semua perkara-perkara lain yang begitu banyak yang berkaitan dengan menunggang basikal. Kami mengatakan Wei ¿½ telah belajar untuk menunggang basikal. Apa yang kita maksudkan ialah, menunggang basikal kini satu tingkah laku yang tidak sedarkan diri, dan minda sedar kita adalah bebas untuk berfikir perkara-perkara lain sementara kita naik.

Apabila kita mempelajari sesuatu, apabila ia menjadi diterima sebagai tingkah laku yang tidak sedarkan diri, ia biasanya kekal dengan kita untuk hidup. Thatï ¿½ s satu perkara yang menarik untuk tabiat seperti menunggang basikal dan belajar membaca. Ia kadang-kadang menjadi sedikit masalah apabila kita telah belajar tingkah laku seperti merokok atau tindak balas phobic. Nampaknya seolah-olah, sekali tingkah laku belajar, kita tidak sedar menetapkan nilai kepada (kita tidak, selepas semua, bekerja keras untuk belajar untuk merokok bagi apa-apa sebab kita mempunyai pada masa itu). Kemudian cuba untuk menukar bahawa tabiat dipelajari cabaran mereka sebab awal dan nilai-nilai, dan seolah-olah melanggar integriti tidak sedarkan diri. Cuba untuk sedar menukar tabiat, seperti merokok, adalah seperti cuba untuk berenang ke hulu sungai terhadap arus hangat. Dengan merokok, dalam pengalaman saya, tabiat adalah lebih sukar untuk memecahkan daripada ketagihan kimia.

Hipnosis untuk menyelamatkan.

Terdapat satu kaedah komunikasi interpersonal yang tidak membenarkan akses kepada proses biasanya tidak ada tidak sedarkan diri, dan kaedah yang hipnosis. Hipnosis hanya mewujudkan pintu ke bahagian tidak sedarkan diri minda kita. Satu hipnotisme berkelayakan boleh mewujudkan komunikasi dengan bahagian minda tidak sedarkan diri anda yang mengekalkan tingkah laku biasa yang anda mahu menukar. Kadang-kadang melalui cadangan mudah (maklumat baru) dan kadang-kadang melalui perbualan lebih kompleks dengan bahagian yang tidak sedarkan diri minda / badan yang mengawal tabiat bermasalah, hipnotisme benar-benar boleh menukar kursus sungai yang tidak sedarkan diri yang besar. Sebaik sahaja yang berlaku, menukar keputusan semudah hiliran terapung pada tiub dalaman yang bermandikan matahari.

Ulasan