Abang is sekeluarga demam tak kebah

abang, demam, Ipoh, kebah, Santai iskandarX, tak, kebah


Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog is nie. Macam mana is nak mulakan pun is tak tahu sebab apa yang is dapat tahu dari mak is abang is dan sekeluarga (sebab dia dah kahwin so ada keluarga sendiri), demam tak kebah-kebah.

Abang is nie adalah ayah kepada Muhammad Yusuf alaa yang baru-baru nie is publishkan gambar dia tu kalau tak ingat leh rujuk kat sini, dan blog dia kat sini,

is pun pelik lagi hairan sebab abang is tu memang menjaga makanan dan kesihatan dia, maybe cuaca kowt yang membuatkan dia jadi macam tu dan juga maybe juga disebabkan oleh persekitaran tempat kerja dia, abang is nie Engineer kat kilang besi di Ipoh, lulusan Ijazah Engineering UM (University of Malaya).

Mungkin juga sebab dia selalu juga berulang untuk balik dan menziarahi kami sekeluarga di Penang nie, drive malam-malam kan? Mana leh tahan? Pakjang is dulu pun drive trailer panjang dari Thailand ke Singapore pun sakit setelah bekerja sekian lama, walaupun best memandu jauh enjoy sebab malam-malam jarang-jarang ada orang, tapi bahaya tetap ada dan risiko penyakit memang tinggi sebab virus kan aktif ketika cuaca sejuk?

is nasihatkan pada korang yan suka travel sorang-sorang atau berkumpulan pun ahak, agar pakai baju tebal-tebal, memang la negara kita bukan bercuaca sejuk tapi perubahan cuaca tak menentu sekarang nie dan memandu pada waktu malam nie membuatkan keadaan kita adalah sama dengan negara Barat tu.

Pandu cermat jiwa selamat, baju tebal ...errrkkk leh jadi kebal ker?? ahak tak boleh ok?

Ulasan

  1. ooh.. rupanya abg is.. mama pn baru visit blog dia skrg

    BalasPadam
    Balasan
    1. a'aa mama, terima kasih sebab menyaport is dan abang is, hehehee tapi dia jarang sikit update sebab keja banyak kowt?

      Padam

Catat Ulasan

Sekiranya is ada menguris hati yang membaca ini... is pohon kemaafan, dan seribu keampunan dari ujung rambut sampai ujung kaki..
I Luv All Of You Commenters OF My Blog
is terpaksa Moderated Kan Komen sebab is tak perasan komen masuk bila login kat dashboard, kesian sahabat kita ada yang komen is lambat balas.