Pekerja pengotor Taco Bell kena Buang Kerja

Jika anda berfikir perbuatan seorang pekerja Burger King yang memijak makanan adalah sesuatu yang buruk, maka aksi mencemarkan makanan yang dilakukan pekerja Taco Bell bernama Cameron Jankowski ini tentunya membuat anda berubah fikiran.

Aksi yang dilakukan Jankowski ini menyebabkan kemarahan bagi komuniti internet, setelah ia memposting foto dirinya sedang mengencingi sepiring nacos di akaun Twitter miliknya.



Jankowski, yang bekerja di Fort Wayne, Ind, Taco Bell, diduga memposting gambar dirinya mengencingi sepiring nachos yang seharusnya dibuang, dimana terlihat di latar belakang sebuah almari pel dari Taco Bell.

Setelah mengetahui kejadian ini pejabat di Taco Bell kemudian memecat Jankowski. Dia kemudian menonaktifkan akaun Twitter-nya, tetapi kerana retweet dan screenshot, gambar tersebut terus menyebar.
Dikutip dari Time, para pegawai Taco ternyata sangat serius menanggapi masalah ini.

Dalam pernyataannya, juru bicara Amy Kavanaugh, wakil presiden urusan publik untuk Taco Bell, mengatakan baahwa mereka berencana untuk membersihkan restoran mereka dan melatih para pekerja di Fort Wayne, dan bahkan berpotensi menghentikan sementara operasi di tempat tersebut, menurut Indiana NewsCenter.

“Tidak ada yang lebih penting daripada keselamatan pelanggan dan anggota pasukan. Kami memiliki prosedur penanganan makanan yang ketat dan memiliki nol toleransi untuk setiap pelanggaran. Segera setelah kami pelajari dari situasi ini, kami langsung menyelidiki dan menemukan foto itu sebuah lawak dan makanan itu tidak pernah disajikan kepada pelanggan.

Kami menemukan lawak ini sama sekali tidak dapat diterima, dan kami berencana untuk memberhentikan siapa saja yang terlibat dan bekerja sama dengan pihak berwajib untuk mengambil tindakan hukum.” tulis Taco Bell dalam pernyataan mereka.

Saat ini, Jabatan Kesihatan Allen County, polis setempat dan Taco Bell sedang menyelidiki kes ini lebih lanjut.

Ulasan