Kisah para isteri yang terlampau bunuh suami

1. Kisah Agrippina

Claudius Kaisar Romawi keempat juga dikenal sebagai Tiberius Claudius Caesar Augustus Germanicus menghadapi masalah besar dalam perkahwinannya  dengan isteri nombor lima Agrippina. Masyarakat pada waktu itu mendengar rumor, jika Cladius telah menikahi wanita yang banyak membuat masalah akan dirinya. Hal inilah yang  mungkin telah membuat Agrippina ke dalam tindakan yang nekad, ditambah lagi dia takut akan statusnya sebagai selir kaisar berakhir. Dia dan anaknya berusaha untuk menduduki takhta ketika Claudius sedang berada di luar dari kekaisaran . Dia membuat rancangan dengan Britanicus putra Nero yang akan membawa Agrippina menjadi penguasa Rome. Akhirnya Agrippina berusaha membunuh Claudius dengan racun,yang mengakibatkan kematian atas Caludius.



.2. Ruth Story



Pada tahun 1925 Ruth Snyder seorang surirumahtangga dari Queens New York memutuskan untuk membunuh suaminya bersama dengan kekasihnya, Henry Judd Gray, seorang penjual pakaian dalam. Mereka merancang kematian Albert suami Ruth.Sebelum itu Ruth meminta  suaminya agar menandatangani  polisi insurans nyawa yang akan membayarnya jika dia mati dengan tindakan kekerasan. Ruth dan Henry, mencuba berbagai cara agar Albert jatuh miskin, mereka gagal untuk membunuhnya dengan cara lambat,akhirnya mereka nekad membunuh dengan cara  menutup hidung Albert dengan kain yang sudah direndam Kloroform, Setelah Albert meninggal dalam kematian yang menyakitkan, pasangan ini cuba untuk membuat seolah-olah Alber terjatuh  dari ketinggian , tetapi polis tidak begitu saja mempercayainya.Apabila kejadian sebenar terbongkar pasangan tersebut menyalahkan satu sama lainnya dan keduanya menerima hukuman mati. Ruth Snyder berada di antara beberapa perempuan yang pernah di hukum mati oleh kerusi elektrik .



3. Kisah Pamela



Seperti Rut, Pamela Smart cantik berusia 23 tahun cuba menggunakan kekasih untuk membunuh suaminya. Kekasihnya baru berusia 15 tahun pada ketika itu, tetapi dia, bersama dengan pembantu, berhasil  menembak Gregory Smart suaminya ,ketika Gregori masuk kerumahnya sendiri.  Polis tidak mungkin dapat membongkar skema pembunuhan keseluruhnya,  jika Pamela tidak melakukan kesalahan , dia lupa bahawa kekasihnya itu terkenal buruk dalam menyimpan rahsia. Sedangkan dia mengambil bahagian dalam rancangan pembunuhan itu.

4. Kisah Larissa's



Larissa Schuster  seorang ahli biokimia dan mempunyai makmal  kimia sendiri.Dia dan suaminya Timotius sedang merancang untuk bercerai. Pada tahun 2003 Larissa 47 tahun sudah tidak sabar sehingga dia menyewa sebuah unit stor. Dia dan kekasihnya kemudian menculik Timotius  dan menggunakan pistol setrum serta kloroform untuk melemahkanya. Dalam keadaan separuh sedar dan tidak mampu untuk bangun, mereka memasukkan tubuhnya ke dalam sebuah tong Kemudian Larissa mulai menuangkan asam klorida ke dalamnya. Ketika polis menemukan Timotius Schuster,  yang tinggal dari dirinya adalah bahagian bawah tubuhnya. Larissa dijatuhi hukuman penjara seumur hidup untuk kejahatan keji yang dilakukannya.

5. Kisah Clara's



Clara Harris tidak punya kekasih, tetapi dia yakin suaminya punya kekasih gelap. Dia membayar seorang penyiasat persendirian dan peyiasat itu mengesahkan suaminya sering kesebuah hotel dengan kekasih gelapnya.Satu hari dia mengikuti suaminya dan kekasihnya sehingga kekereta . Dia kemudiannya memukul suaminya dengan tongkat berulang  kali sampai suaminya tewas terbaring di tanah. Dia cuba memberitahu polis bahawa kakinya tertekan pedal minyak meyebakan dia kehilangan kawalan kereta lalu melanggar suaminya tetapi anak perempuan pasangan yang pernah juga berada di kendaraan dengan ibunya itu menceritakan kejadian sebenar. Clara akhirnya dipenjara seumur hidup kerana membunuh suaminya.

Kekadang kan bukan sengaja si isteri nie bertindak sedemikian rupa ok? Selalunya apabila isteri dah sampai tahap menjadi punching beg, bola sepak, batang kayu dok kena pukul jee kena cekik kena dera mau taknya si isteri memberontak? Dalam Islam pun di adakan hukum bercerai disebabkan benda2 macamnie berlaku lah. Kekadang tu dah ada isteri masih gak nak cari perempuan lain tanpa izin isteri, dah ada yang halal nak cari yang haram gak susah la brother.

Ulasan