Boots, penjual alat seks terlampau

Boots telah dikritik oleh ibu bapa untuk menjual mainan seks di kedai-kedai, sehingga jelas kelihatan di mata kanak-kanak.

Rantaian kimia telah jelas dipaparkan pelbagai seks unpackaged membantu dekat kepada produk kesihatan seperti membaca gelas, monitor tekanan darah dan kit ujian kehamilan.

Pelanggan perlu berjalan lalu bantuan seks untuk membeli syampu, deodoran, ubat gigi, dan sandwic.

Penjualan mainan seks - baru-baru ini dilancarkan pada 1200 2,500 firma UK kedai - adalah jauh berbeza daripada ubat-ubatan herba yang dibuat oleh Boots pengasas John Boot di Nottingham pada 1849.

Pelbagai juga termasuk beberapa alat bantuan seks lain yang berada di paparan penuh


But menegaskan malam tadi bahawa pelanggan telah memberitahu syarikat mereka mahu untuk membeli pelbagai mainan seks - yang direka untuk meningkatkan 'kesejahteraan seksual'. Tetapi gergasi runcit menghadapi serangan balas.

Keluarga berkata mereka 'terkejut' dan 'jijik' yang bantuan seks atas menunjukkan, dikeluarkan dari bungkusan. Sebaliknya, Ann Summers seks-kedai rantaian menyajikan seks berkotak membantu hanya untuk mereka yang berusia 18 tahun atau lebih dalam ditetapkan bahagian berasingan kedai.

Pada Boots di Dartford, Kent, tiga jenis bantuan seks pada paparan minggu lepas dan diletakkan di atas rak yang cukup rendah untuk kanak-kanak untuk melihat.

Keluar dari kotak: Kira-kira 1200 Boots kedai menawarkan mainan seks dalam memaparkan seperti ini di Dartford, Kent


Nenek Burgess Julie, 43, seorang pengurus runcit dari Greenhithe, berkata: 'Saya terkejut. Ia adalah benar-benar tidak sesuai. Saya terkejut bahawa kedai seperti Boots menjual mainan seks, apatah lagi memaparkan mereka begitu terbuka.

'Kedua-dua anak saya membesar sekarang, tetapi saya telah mendapat cucu sedikit dan saya pasti tidak mahu akan berjalan Boots pusingan beliau dan perlu untuk menjelaskan apa yang mainan seks adalah. Jika Boots benar-benar mahu menjual mereka, mereka perlu disimpan di belakang kaunter dengan ubat-ubatan. '

Pelanggan dikatakan terkejut dengan tindakan Boots
Dan Scott Millins, 26, dari Gravesend berkata: 'Ia agak menjijikkan. Saya ada seorang budak berusia sembilan bulan bayi dan seorang anak yang berusia tiga tahun dan ia tidak akan menjadi masalah sekarang, tetapi apabila anak-anak muda saya lebih tua, yang pasti bukan jenis perkara yang saya mahu mereka lihat. Kanak-kanak tidak perlu tahu tentang apapun yang benda sehingga mereka sedang membesar dan dalam hubungan dengan seseorang. Ia benar-benar tidak sangat baik pada semua. '

Paparan diketuai 'Kesejahteraan Seksual' dalam huruf besar dengan kata-kata
'Bantuan anda dan pasangan anda mempunyai hubungan yang lebih positif seksual'. Di bawah setiap mainan seks pada paparan kad yang memperincikan ciri-ciri mainan. Kanak-kanak yang lulus paparan untuk £ 34,99 Durex Play Mimpi dapat membaca butiran intim bagaimana produk itu boleh digunakan. Mainan seks mendapat pembeli 136 Boots mata kesetiaan.

Durex Play Discover, yang kos yang sama dan mendapat mata yang sama, mengatakan ia 'direka untuk memberi inspirasi kepada anda untuk bermain dan sensually meneroka badan pasangan anda dari hujung ke kaki'.

Delight Play murah, pada £ 9,99, dengan 36 Boots mata, adalah ditawarkan dengan baucar percuma £ 10 ujian mata.

Bekas MP Konservatif Ann Widdecombe berkata: 'Boots, yang merupakan sebuah kedai keluarga - dan satu yang sangat popular pada itu - perlu mengamalkan piawaian yang Ann Summers telah gembira untuk menerima pakai. Yang mengatakan ia semua. '

Mainan seks adalah perubahan dramatik dasar bagi Boots. Tujuh tahun lalu, syarikat itu membatalkan rancangan untuk menjual bantuan seks bersama kelengkapan tandas kebimbangan bahawa stok mereka boleh merosakkan jenamanya. Semalam, Boots berkata ia telah menerima empat aduan.



Jurucakap berkata: 'Kami percaya kehidupan cinta yang sihat boleh memperbaiki kesihatan keseluruhan dan kesejahteraan dan pelanggan kami telah memberitahu kita bahawa mereka ingin membeli produk-produk ini dari kami.

'Kira-kira 1,200 kedai stok produk-produk ini dan kami telah bekerja keras untuk memastikan mereka berhati dibungkus dan merchandised.

'Terdapat ada undang-undang yang menyekat penjualan produk-produk ini. Walau bagaimanapun, jika seseorang yang kelihatan di bawah umur 16 tahun cuba untuk membeli apa-apa produk, kakitangan Boots akan menggunakan budi bicara mereka untuk memutuskan sama ada ia adalah sesuai untuk mereka. '

Ulasan