Ini Doktor ker Undertaker Buang Mayat Wanita Kat Taman?

SEOUL: Seorang doktor mengaku membuang mayat pesakitnya selepas dia secara tidak sengaja membunuh wanita terbabit dengan ubat penenang, kata polis semalam.

Menurut polis, pihak berkuasa kini menunggu waran tangkap rasmi ke atas doktor tempatan berusia 45 tahun itu hanya dikenali sebagai Kim.

Jurucakap polis berkata, suspek bertugas di sebuah pusat perubatan di daerah Gangnam, selatan Seoul. “Mangsa mendapatkan khidmat Kim kerana mengalami masalah sukar tidur di sebuah hospital,” katanya.

Jurucakap itu berkata, Kim kemudian memberi wanita terbabit dikenali sebagai Lee, 30, lima miligram ubat penenang tanpa menyatakan bagaimana ia sepatutnya dimakan.


“Suspek mendakwa, dia mendapati Lee tidak bernyawa apabila datang semula untuk membuat pemeriksaan lanjutan,” katanya. Selepas gagal menyelamatkan Lee, Kim meletak mayat wanita itu di kerusi roda dan menutup mukanya dengan topeng pembedahan.

Mayat itu kemudian dibawa ke sebuah taman di tebing sungai menggunakan kereta Kim sebelum ia ditinggalkan di situ. Kim menyerah kepada polis beberapa jam selepas orang ramai menemui mayat berkenaan. - AFP

Ulasan