Malam nie ada mengaji Kitab Feqah Dengan Mengqolat

Assalamualaikum w.b.t, bagi kepada sesiapa kaki mengaji, atau pun masih tercari2 tempat nak mengaji kitab, jom ikut is malam nie. Kita akan ke Surau Flat Taman Sahabat.

Guru amat terlatih dan banyak ilmunya tambahan masih lagi muda walau pun kita banyak tengok yang mengajar kitab2 nie kebanyakkannya semua sudah berumur atau veteran. Tapi tidak bagi kami disini, Melayu Pulau Pinang. Syiar Islam kuat teguh berdiri di lindungi oleh pemuda2 Islam seluruh Pulau Pinang walaupun kami semuanya ulat kuang.

Ustard yang mengajar itu membacakan kitab Feqah, nama kitab is tak berapa ingat tapi tak pa lepas mala nie is pegi mengaji is update nama kitab tu, dan Kitab Tauhid, Mengqolat karangan Pattani. Khabarnya selepas ini lepas habis kedua-dua kitab Sheikh is cakap dia sendiri akan membuka kitab Faridatul Farait (kitab Faridah), iaitu kitab yang sememangnya is suka mengaji dan kitab pertama is belajar pasal Usuludin nie karangan Sheikh Ahmad Al Fattani seorang Ulama Mukhtabar dan Waliyuallah Qutubun keturunan Melayu.

sponsored links


Is harap agar pemuda2 Islam yang lain diluar sana yang berminat boleh lah join is mengaji, is pun bukan terror tara mana pun dalam bab agama Islam tapi boleh lah takat nak sidai kongkiak-kongkiak tabligh yang dok mengaku belambak ilmu dan amal tu. Is bukan anti cuma tak suka cara dorang, dorang kumpulkan orang, duduk dalam surau bukan mengaji tapi masing2 bersuara dan mengeluarkan pendapat.

Kalau masing2 semua tok tok wali atau Ulama tak pa gak mana mai punya pedukang nak bercakap pasal agama memang jadi haru biru lah. Nak mengaji kena ada guru, nak berguru kena ada sanat, sampai ke Sultan Aulia' Mahdudin SaidiShiekh Muhyiddin Abdul Qadir Jailani, dan sampai Ke Rasulullah S.A.W, baru sanat tu teguh dan sempurna. Waallahualam, is hanya seorang murid.

Ulasan

  1. jom join giveaway ni. ADA IPAD && KAMERA LOMO dan BYK LAGI.

    http://supermanpunya.blogspot.com/2012/09/random-giveaway.html

    BalasPadam
  2. terima kasih sebab komen kat blog is dan invite is masuk GA tapi kalau boleh invite kat shout is yea lain kali? Boleh is check cepat sikit.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Sekiranya is ada menguris hati yang membaca ini... is pohon kemaafan, dan seribu keampunan dari ujung rambut sampai ujung kaki..
I Luv All Of You Commenters OF My Blog
is terpaksa Moderated Kan Komen sebab is tak perasan komen masuk bila login kat dashboard, kesian sahabat kita ada yang komen is lambat balas.