Yaaaa Maxis pun sekarang fight tu pasal PostPaid plan nie. Ingat Celcom jer ke yang ada PostPaid Maxis pun ada dan kadarnya pun boleh tahan is tengok. Cuba korang renungkan dan bandingkan dengan PostPaid yang lain dan komen kat is boleh tak?
TALKMORE 48 KADAR PELAN (Soalan Lazim)
1) Apakah manfaat dalam mendaftar untuk Pelan TalkMore 48?
Pelan ini menyediakan RATE TERENDAH Suara domestik dan SMS domestik. Pelan ini adalah ideal
untuk Penutur texters atau konvensional yang bertujuan untuk mendapatkan kadar terbaik bagi 2 kelaziman. Juga, pelanggan untuk pelan ini akan menikmati "Lebih banyak yang anda gunakan, lebih murah ia mendapat"; dengan automatik kadar penurunan apabila memukul ambang penggunaan.
2) Apakah rancangan membina untuk Rancangan TalkMore 48?
3) Bagaimana saya akan tahu jika saya layak untuk menikmati kadar yang ditanda-down pada 5sen bagi Suara / SMS?
Pelanggan akan menerima pemberitahuan SMS sebelum mencapai ambang.
4) Bolehkah saya melanggan untuk Maxis Internet Bergerak Bulanan Pelan Pas dengan ini ini?
YA, anda boleh. Dail * 100 # untuk melanggan pas bulanan berikut internet mudah alih:
Internet Bulanan Pas
5) Sekiranya memukul had kuota saya sebelum akhir kitaran bil, saya boleh top-up tambahan Peruntukan Internet; selain Bayar Internet Per Kadar Penggunaan?
Ya, selain Bayar Internet Per pilihan Penggunaan, pelanggan juga boleh membeli kuota top up
melalui Maxis * 136 * 9 #. Pakej seperti berikut:
Upgrade Kuota Pas
6) Apakah Yuran Komitmen Bulanan bermakna?
Yuran komitmen bulanan adalah bayaran yang pelanggan perlu membayar secara bulanan
untuk menikmati minit percuma dan SMS yang diperuntukkan berdasarkan nama dilanggan
pakej.
7) Apakah yang boleh saya lakukan dengan SMS Minit / pra diperuntukkan yang datang dalam Rancangan TalkMore 48?
SMS pra diperuntukkan / minit digunakan untuk kelaziman semua bersih domestik. Anda boleh menghantar
domestik onnet / offnet SMS dan domestik onnet / offnet panggilan berdasarkan pra diperuntukkan
jumlah SMS dan Minit yang terikat kepada Pelan ini.
8) pelanggan Boleh melanggan Pelan Nilai tambahan dengan Rancangan TalkMore 48?
YES. Sama seperti lain-lain rancangan yang sedia ada pascabayar, pelanggan boleh melanggan Nilai tambahan dengan
TalkMore 48 Rancangan.
9) Apabila atas Nilai Tambahan peruntukan yang digunakan pertama TalkMore 48 Rancangan atau Nilai Tambahan?
Jika TalkMore 48 pelanggan Pelan mendaftar untuk berkas Nilai tambahan, peruntukan dari
Nilai tambahan akan habis dahulu sebelum peruntukan pelan asas. (Contoh: Percuma
On-Net SMS).
10) pelanggan Boleh menukar rancangan?
Pelanggan boleh menaik taraf / penurunan atau beralih kepada Postpaid Maxis lain Pelan sekian lama mereka tidak disempadani oleh apa-apa kontrak untuk pelan / data yang datang dengan peranti.
11) Jika peruntukan bulanan tidak digunakan sepenuhnya, ia boleh dibawa ke hadapan?
NO. Peruntukan percuma (Minit dan SMS) tidak boleh dibawa ke hadapan. Ia akan menjadi
secara automatik dilucuthakkan setelah tamat kitaran bil.
12) Apakah Refundable Pembayaran Pendahuluan?
No bayaran pendahuluan akan diimbangi invois & bulan 1 apa-apa tambahan akan
dibawa ke hadapan untuk bulan berikutnya.
Keluarga Pelan:
13) Tambahan Pelan Yang layak untuk Rancangan TalkMore 48?
14) Apakah faedah dalam menandatangani ke talian tambahan yang ditag TalkMore 48 Rancangan?
Selain peruntukan Suara dan SMS dalam pelan tunggal, anda boleh terus menikmati
PERCUMA 15 jam masa bercakap dan 1500 SMS antara garisan keluarga.
15) Apakah kredit (penggunaan) perkongsian terpakai antara prinsipal dan talian tambahan?
Tidak, anda tidak boleh berkongsi peruntukan Suara dan SMS antara prinsipal dan
talian tambahan bagi Rancangan TalkMore 48. Peruntukan itu adalah untuk pelan individu sahaja.
Terma & Syarat: TalkMore 48 Rancangan
1. Rancangan: TalkMore 48 Pelan Postpaid Maxis terdiri daripada terma dan syarat ini.
2. Peserta: orang yang dinamakan dalam terma dan syarat ini, yang issigning sehingga Rancangan ini.
3. Struktur Rancangan adalah seperti berikut:
4. Struktur bagi Rancangan TalkMore 48 ("Rancangan") hendaklah menjadi seperti di atas dan seperti yang dinyatakan dan diterbitkan di sini pada MMSSB laman web rasmi di www.maxis.com.my
5. Struktur Rancangan adalah tertakluk kepada perubahan, dan terma dan syarat berkenaan dengan
Rancangan seperti yang dikemaskini di laman web rasmi hendaklah terpakai dan menggantikan mana-mana dan semua versi sebelumnya,
termasuk tetapi tidak terhad kepada, dalam mana-mana panduan pengguna atau versi risalah. Pelanggan /
Peserta bertanggungjawab untuk sentiasa mengkaji semula maklumat yang berkaitan dengan Rancangan dan
Perkhidmatan yang diberikan pada MMSSB
laman web rasmi yang mungkin termasuk perubahan kepada Perjanjian Tambahan (s), Perkhidmatan dan / atau Pelan.
Pelanggan / Peserta Penggunaan berterusan Perkhidmatan dan / atau Pelan selepas tarikh kuat kuasa mana-mana menukar kepada terma dan syarat Perkhidmatan dan / atau Pelan hendaklah dianggap sebagai penerimaan tanpa syarat variasi, tambahan atau pindaan oleh Pelanggan / Peserta dan
Pelanggan / Peserta hendaklah terikat oleh yang sama. Sekiranya Pelanggan / Peserta tidak
menerima perubahan tersebut, Pelanggan / Peserta hendaklah berhak untuk menamatkan Pelan dan / atau penggunaan
Perkhidmatan.
6. Dengan perhatian kepada Pelan, Pelanggan / Peserta mengakui dan menerima bahawa:
a) apa-apa penggunaan yang melebihi minit suara atau SMS dibungkus akan dikenakan berdasarkan individu
tarif bagi penggunaan melebihi;
b) minit dibungkus dan SMS terpakai kepada penggunaan domestik on-net dan off-net sahaja;
c) Semua minit dibungkus dan khidmat pesanan ringkas (SMS) yang diperuntukkan dalam Rancangan adalah semata-mata untuk penggunaan domestik sahaja;
d) Semua bulanan diperuntukkan Minit dan SMS 'akan pro-rated dan oleh itu berdasarkan
Pelanggan bil / Peserta kitaran tarikh, di mana Pelanggan / Peserta mungkin tidak menikmati sepenuhnya
peruntukan untuk bulan pertama. Sejak dari bulan kedua Pelanggan / Peserta akan
menikmati peruntukan penuh bagi Minit dan SMS '.
7. Penggunaan mencetuskan diskaun berasaskan:
a) Penggunaan mencetuskan diskaun berasaskan digunakan untuk kelaziman yang memenuhi ambang minimum
amaun sebagai pra-ditetapkan oleh pelan kadar (yang ditetapkan dalam fasal 3)
b) kelaziman Ambang termasuk berulang dan caj yang tidak berulang (tidak termasuk kandungan
download / streaming / langganan) MMSSB Perkhidmatan / products.Terms & Syarat: TalkMore 48 Rancangan
c) Pengiraan kelaziman berdasarkan kitaran bil / Peserta semasa Pelanggan dan mencetuskan diskaun berasaskan juga digunakan dalam kitaran bil yang sama.
b) Sekiranya tanda-tanda Pelanggan / Peserta sehingga mencetuskan penggunaan diskaun pelan berasaskan di tengah-tengah kitaran bil, mencetuskan ambang tidak akan pro-rated.
c) MMSSB tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang gangguan rangkaian menyebabkan mencetuskan penggunaan diskaun gangguan.
d) Semua pemberitahuan dengan hal mencetuskan penggunaan adalah secara lalai dan bukan bercukai dan tidak boleh dikeluarkan untuk Pelanggan individu.
e) MMSSB tidak akan bertanggungjawab jika Pelanggan untuk apa jua alasan tidak menerima penggunaan
mencetuskan pemberitahuan.
8. Maxis berhak, tanpa sebarang liabiliti, untuk menukar, mengubah, menambah atau meminda mana-mana terma dan syarat, Pelan dan tawaran yang dinyatakan dalam terma dan syarat ini tanpa memberi notis terlebih dahulu.
9. Terma dan syarat ini hendaklah dibaca sebagai tambahan kepada terma dan syarat Maxis
borang pendaftaran pascabayar ("Terma & Syarat Utama") yang ditandatangani oleh Pelanggan / Peserta.
Terma-terma dan conditionsshall sebagai tambahan kepada Terma & Syarat-syarat Utama.
10. Maxis tidak akan bertanggungjawab kepada Pelanggan / Peserta dan / atau mana-mana pihak terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan alam yang dialami berhubung dengan penerimaan atau tidak penerimaan Rancangan (s), menawarkan dan / atau Perkhidmatan yang berkaitan dengannya.
Tunggu apa lagi jom kita reramai register tukaq buang number ke Talkmore 48 The New Postpaid Plan Nie.
Semua nie is translate balik ke Bahasa Melayu ok? Kalau ada kesalahan frasa dan frasarana sila marah Google Translate ok? hehehehe.
Post Tag: Nuffnang Santai Maxis PostPaid Malaysia
TALKMORE 48 KADAR PELAN (Soalan Lazim)
1) Apakah manfaat dalam mendaftar untuk Pelan TalkMore 48?
Pelan ini menyediakan RATE TERENDAH Suara domestik dan SMS domestik. Pelan ini adalah ideal
untuk Penutur texters atau konvensional yang bertujuan untuk mendapatkan kadar terbaik bagi 2 kelaziman. Juga, pelanggan untuk pelan ini akan menikmati "Lebih banyak yang anda gunakan, lebih murah ia mendapat"; dengan automatik kadar penurunan apabila memukul ambang penggunaan.
2) Apakah rancangan membina untuk Rancangan TalkMore 48?
- Suara Yuran Bulanan Sertakan Panggilan Sertakan SMS
- RM48 400 minit
- (Panggilan domestik untuk semua rangkaian)
- 200 SMS
- (SMS domestik untuk semua rangkaian)
- Caj berikutnya pada:
- 10sen/min (Maxis-to-Maxis)
- 15sen/SMS (Maxis-to-Lain)
- Apabila Rang Undang-Undang sampai RM110
- 5sen/min (Semua Maxis ke maxis panggilan sahaja)
- 5sen/SMS (Semua SMS Maxis ke maxis sahaja)
3) Bagaimana saya akan tahu jika saya layak untuk menikmati kadar yang ditanda-down pada 5sen bagi Suara / SMS?
Pelanggan akan menerima pemberitahuan SMS sebelum mencapai ambang.
4) Bolehkah saya melanggan untuk Maxis Internet Bergerak Bulanan Pelan Pas dengan ini ini?
YA, anda boleh. Dail * 100 # untuk melanggan pas bulanan berikut internet mudah alih:
Internet Bulanan Pas
- RM18 - 100MB
- RM28 - 200MB
- RM38 - 500MB
- RM48 - 1GB
- RM68 - 3GB
5) Sekiranya memukul had kuota saya sebelum akhir kitaran bil, saya boleh top-up tambahan Peruntukan Internet; selain Bayar Internet Per Kadar Penggunaan?
Ya, selain Bayar Internet Per pilihan Penggunaan, pelanggan juga boleh membeli kuota top up
melalui Maxis * 136 * 9 #. Pakej seperti berikut:
Upgrade Kuota Pas
- 1 Jam - 100MB (RM2)
- 1 Hari - 500MB (RM8)
- RM10 - 50MB
- RM18 - 100MB
- RM28 - 200MB
- RM38 - 500MB
- RM48 - Ciri-ciri 1GBPlan
6) Apakah Yuran Komitmen Bulanan bermakna?
Yuran komitmen bulanan adalah bayaran yang pelanggan perlu membayar secara bulanan
untuk menikmati minit percuma dan SMS yang diperuntukkan berdasarkan nama dilanggan
pakej.
7) Apakah yang boleh saya lakukan dengan SMS Minit / pra diperuntukkan yang datang dalam Rancangan TalkMore 48?
SMS pra diperuntukkan / minit digunakan untuk kelaziman semua bersih domestik. Anda boleh menghantar
domestik onnet / offnet SMS dan domestik onnet / offnet panggilan berdasarkan pra diperuntukkan
jumlah SMS dan Minit yang terikat kepada Pelan ini.
8) pelanggan Boleh melanggan Pelan Nilai tambahan dengan Rancangan TalkMore 48?
YES. Sama seperti lain-lain rancangan yang sedia ada pascabayar, pelanggan boleh melanggan Nilai tambahan dengan
TalkMore 48 Rancangan.
9) Apabila atas Nilai Tambahan peruntukan yang digunakan pertama TalkMore 48 Rancangan atau Nilai Tambahan?
Jika TalkMore 48 pelanggan Pelan mendaftar untuk berkas Nilai tambahan, peruntukan dari
Nilai tambahan akan habis dahulu sebelum peruntukan pelan asas. (Contoh: Percuma
On-Net SMS).
10) pelanggan Boleh menukar rancangan?
Pelanggan boleh menaik taraf / penurunan atau beralih kepada Postpaid Maxis lain Pelan sekian lama mereka tidak disempadani oleh apa-apa kontrak untuk pelan / data yang datang dengan peranti.
11) Jika peruntukan bulanan tidak digunakan sepenuhnya, ia boleh dibawa ke hadapan?
NO. Peruntukan percuma (Minit dan SMS) tidak boleh dibawa ke hadapan. Ia akan menjadi
secara automatik dilucuthakkan setelah tamat kitaran bil.
12) Apakah Refundable Pembayaran Pendahuluan?
No bayaran pendahuluan akan diimbangi invois & bulan 1 apa-apa tambahan akan
dibawa ke hadapan untuk bulan berikutnya.
Keluarga Pelan:
13) Tambahan Pelan Yang layak untuk Rancangan TalkMore 48?
- Nilai Plus Keluarga 30 (bukan cermin pelan)
- Tambahan Value Plus Internet 30
14) Apakah faedah dalam menandatangani ke talian tambahan yang ditag TalkMore 48 Rancangan?
Selain peruntukan Suara dan SMS dalam pelan tunggal, anda boleh terus menikmati
PERCUMA 15 jam masa bercakap dan 1500 SMS antara garisan keluarga.
15) Apakah kredit (penggunaan) perkongsian terpakai antara prinsipal dan talian tambahan?
Tidak, anda tidak boleh berkongsi peruntukan Suara dan SMS antara prinsipal dan
talian tambahan bagi Rancangan TalkMore 48. Peruntukan itu adalah untuk pelan individu sahaja.
Terma & Syarat: TalkMore 48 Rancangan
1. Rancangan: TalkMore 48 Pelan Postpaid Maxis terdiri daripada terma dan syarat ini.
2. Peserta: orang yang dinamakan dalam terma dan syarat ini, yang issigning sehingga Rancangan ini.
3. Struktur Rancangan adalah seperti berikut:
- TalkMore 48 Rancangan
- Komitmen Bayaran Bulanan RM48
- Suara Bulanan dan Bundle SMS
- Peruntukan minit (On-Net + Off-Net) 400 minit
- Peruntukan SMS (On-Net + Off-Net) 200 SMS
- Pay Per Tarif Penggunaan melebihi ikatan bulanan
- Suara (On-Net) 10 sen
- Suara (Off-Net) 15 sen
- SMS (On-Net) 10 sen
- SMS (Off-Net) 15 sen
- Penggunaan Masnah Diskaun Tarif (Jumlah bil> RM110)
- Suara (On-Net) 5 sen
- SMS (On-Net) 5 sen
- Caj Lain
- Panggilan Video (On-Net) 12 sen
- Panggilan Video (Off-Net) 40 sen
- MMS (On-Net) 25 sen
- MMS (Off-Net) 50 sen
4. Struktur bagi Rancangan TalkMore 48 ("Rancangan") hendaklah menjadi seperti di atas dan seperti yang dinyatakan dan diterbitkan di sini pada MMSSB laman web rasmi di www.maxis.com.my
5. Struktur Rancangan adalah tertakluk kepada perubahan, dan terma dan syarat berkenaan dengan
Rancangan seperti yang dikemaskini di laman web rasmi hendaklah terpakai dan menggantikan mana-mana dan semua versi sebelumnya,
termasuk tetapi tidak terhad kepada, dalam mana-mana panduan pengguna atau versi risalah. Pelanggan /
Peserta bertanggungjawab untuk sentiasa mengkaji semula maklumat yang berkaitan dengan Rancangan dan
Perkhidmatan yang diberikan pada MMSSB
laman web rasmi yang mungkin termasuk perubahan kepada Perjanjian Tambahan (s), Perkhidmatan dan / atau Pelan.
Pelanggan / Peserta Penggunaan berterusan Perkhidmatan dan / atau Pelan selepas tarikh kuat kuasa mana-mana menukar kepada terma dan syarat Perkhidmatan dan / atau Pelan hendaklah dianggap sebagai penerimaan tanpa syarat variasi, tambahan atau pindaan oleh Pelanggan / Peserta dan
Pelanggan / Peserta hendaklah terikat oleh yang sama. Sekiranya Pelanggan / Peserta tidak
menerima perubahan tersebut, Pelanggan / Peserta hendaklah berhak untuk menamatkan Pelan dan / atau penggunaan
Perkhidmatan.
6. Dengan perhatian kepada Pelan, Pelanggan / Peserta mengakui dan menerima bahawa:
a) apa-apa penggunaan yang melebihi minit suara atau SMS dibungkus akan dikenakan berdasarkan individu
tarif bagi penggunaan melebihi;
b) minit dibungkus dan SMS terpakai kepada penggunaan domestik on-net dan off-net sahaja;
c) Semua minit dibungkus dan khidmat pesanan ringkas (SMS) yang diperuntukkan dalam Rancangan adalah semata-mata untuk penggunaan domestik sahaja;
d) Semua bulanan diperuntukkan Minit dan SMS 'akan pro-rated dan oleh itu berdasarkan
Pelanggan bil / Peserta kitaran tarikh, di mana Pelanggan / Peserta mungkin tidak menikmati sepenuhnya
peruntukan untuk bulan pertama. Sejak dari bulan kedua Pelanggan / Peserta akan
menikmati peruntukan penuh bagi Minit dan SMS '.
7. Penggunaan mencetuskan diskaun berasaskan:
a) Penggunaan mencetuskan diskaun berasaskan digunakan untuk kelaziman yang memenuhi ambang minimum
amaun sebagai pra-ditetapkan oleh pelan kadar (yang ditetapkan dalam fasal 3)
b) kelaziman Ambang termasuk berulang dan caj yang tidak berulang (tidak termasuk kandungan
download / streaming / langganan) MMSSB Perkhidmatan / products.Terms & Syarat: TalkMore 48 Rancangan
c) Pengiraan kelaziman berdasarkan kitaran bil / Peserta semasa Pelanggan dan mencetuskan diskaun berasaskan juga digunakan dalam kitaran bil yang sama.
b) Sekiranya tanda-tanda Pelanggan / Peserta sehingga mencetuskan penggunaan diskaun pelan berasaskan di tengah-tengah kitaran bil, mencetuskan ambang tidak akan pro-rated.
c) MMSSB tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang gangguan rangkaian menyebabkan mencetuskan penggunaan diskaun gangguan.
d) Semua pemberitahuan dengan hal mencetuskan penggunaan adalah secara lalai dan bukan bercukai dan tidak boleh dikeluarkan untuk Pelanggan individu.
e) MMSSB tidak akan bertanggungjawab jika Pelanggan untuk apa jua alasan tidak menerima penggunaan
mencetuskan pemberitahuan.
8. Maxis berhak, tanpa sebarang liabiliti, untuk menukar, mengubah, menambah atau meminda mana-mana terma dan syarat, Pelan dan tawaran yang dinyatakan dalam terma dan syarat ini tanpa memberi notis terlebih dahulu.
9. Terma dan syarat ini hendaklah dibaca sebagai tambahan kepada terma dan syarat Maxis
borang pendaftaran pascabayar ("Terma & Syarat Utama") yang ditandatangani oleh Pelanggan / Peserta.
Terma-terma dan conditionsshall sebagai tambahan kepada Terma & Syarat-syarat Utama.
10. Maxis tidak akan bertanggungjawab kepada Pelanggan / Peserta dan / atau mana-mana pihak terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan alam yang dialami berhubung dengan penerimaan atau tidak penerimaan Rancangan (s), menawarkan dan / atau Perkhidmatan yang berkaitan dengannya.
Tunggu apa lagi jom kita reramai register tukaq buang number ke Talkmore 48 The New Postpaid Plan Nie.
Semua nie is translate balik ke Bahasa Melayu ok? Kalau ada kesalahan frasa dan frasarana sila marah Google Translate ok? hehehehe.
Post Tag: Nuffnang Santai Maxis PostPaid Malaysia
Ulasan
Catat Ulasan
Sekiranya is ada menguris hati yang membaca ini... is pohon kemaafan, dan seribu keampunan dari ujung rambut sampai ujung kaki..
I Luv All Of You Commenters OF My Blog
is terpaksa Moderated Kan Komen sebab is tak perasan komen masuk bila login kat dashboard, kesian sahabat kita ada yang komen is lambat balas.