Mufti Arab dah Fatwa Kan Ringtone Al-Quran Haram Digunakan



Haahaha tengok tajuk gempak tak? Sapa kat sini pakai ringtone ayat-ayat Al-Quran? Lebih baik buang kan sebab bila orang call kita ayat-ayat suci Al-Quran yang berkumandang, bila kita angkat tak sempat ahabis ayat tu kedengaran maka bunyi dia jadi bunyi lain, maka maknanya pun dah jadi lari dari makna yang asalnya.

Lagi pun ayat suci Al-Quran nie adalah satu Hidayah dan petunjuk kepada kita semua dan bukannya sebuah lagu yang dinyanyikan oleh penyanyi-penyanyi yangs ering kita dengar. Ini adalah bunyi asal dari Kalamullah, kata-kata Al-Quran, kata-kata Allah S.W.T.

Lagipun pada pengalaman serta pengamatan is lah tentang penggunaan Calleringtone dengan ringtones Ayat Suci Al-Quran nie, Ayat Suci Al-Quran diturunkan untuk panduan dan petunjuk kepada kita semua, bila mendengar ayatul Al-Quran, kita mesti tertib, dan menhayatinya, tapi bila dah masuk dalam Smartphone, Samsung Galaxy nie, dan pakai ringtones ayat suci Al-Quran pulak, boleh pulak buat tak tau, buat-buat tak dengar, sebab apa is?

Sebab yang call tu exboy, exgirl, atau boy atau girl yang baru lepas gaduh. Ha bagus lah kalau macam tu buat kerap-kerap pasal gaduh dengan marka atau awek atau boy atau balak-balak kabret nie korang dah jaduh jahat adab dengan Al-Quran. Hukum belajar Al-Quran Sunat, membacanya wajib, mendengarnya sunat menghayatinya mengikutinya wajib, mau dok ingat tu semua ok?

Ok is nak ulas banyak-banyak kang nanti ada orang tak suka, tapi suka hati is lah nak tulis apa pun dalam blogis, ini blog persendirian, lagi pun is sharing ilmu pondok. Ok terima sebab memilih untuk bersantai dengan iskandarX.

Sumber Sepupu is

Ulasan