Makanan berbuka puasa pilihan iskandarX #18

Gambar dari blog Mutte Rende

Makanan pilihan is hari nie untuk berbuka adalah Lemang. Aik is, awai lagi belum raya hang dah mengidam lemang? Eh sapa kata lemang hanya untuk Hari Raya Aidilfitri saja? Keistimewaan orang di Balik Pulau nie lemang kadang-kadang hampir setiap minggu ada di bakar.

Bukan tujuan menjual tapi buat lemang untuk dimakan. Lemang nie cukup rasa cukup lemak memang sedap di makan bersama serunding, atau rendang ayam atau daging lembu, atau pun ENAK DIMAKAN BEGITU SAJA. Sepupu is rajin gak la dia buat lemang boleh kata setiap minggu sekali atau dua kali dia nanti buat.

Lemang adalah makanan tradisional Melayu yang sememangnya tiada tandingan dengan mana-mana makanan barat bila menjelang Hari Raya Aidilfitri.

Ulasan

  1. haih!xsbr plak rasa nk mkn lemang.
    btol ckp is,lemang nie mkn cmtu je pown dah sedap:)
    tp kalau ada rendang,lagi menyengat:D

    BalasPadam
  2. hehehe jangan tak sabar terus menuju ke Bazaar Ramadhan, kat tempat is Bazaar Ramadhan ada jual lemang kalau tidak is pegi hinggut sepupu is je dia nanti buat punya.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Sekiranya is ada menguris hati yang membaca ini... is pohon kemaafan, dan seribu keampunan dari ujung rambut sampai ujung kaki..
I Luv All Of You Commenters OF My Blog
is terpaksa Moderated Kan Komen sebab is tak perasan komen masuk bila login kat dashboard, kesian sahabat kita ada yang komen is lambat balas.