Kenapakah kerana politik, Melayu berpecah belah?

Ini adalah pemerintah Kalahah yang ketiga, Praong Maha Perita Deria,


Tajuk kali ini berbaur patrotik dan bukannya berbaur politik, is nak tanya korang semua, ada apa dengan politik? Ok korang akan jawap bodoh la hang nie is kita perlu memilih dan menyokong orang yang akan memerintah negara kita nie.

Is nak tanya korang, menteri tu Raja ka? Sultan ka? Layak ka dorang tu memerintah? Dari keturunan Raja-raja Melayu kah? Apasal nak kena ikut dorang sokong dorang? Sampaikan kita semua berpecah belah? Bagus ke politik nie? Inilah salah satu acuan babi dan amjing yang Yahudi Laknatullah cipta untuk melemahkan bangsa yang satu-satunya Yahudi takuti iaitu Al-Malaua (Cahaya yang memenuhi ruang) atau dikenali sebagai Melayu yang disebut 22 tempat didalam Al-Quran.

Apasal lak Melayu disebut dalam Al-Quran, tak jumpa pun? Itu soalan bodoh baik hang pi mengaji lain, tak mengaji jangan dok cakap pandai. Al-Quran pun mengaji tak habis berani hang mengaku hang Melayu? Asal sebutan bangsa Melayu ialah Al-Malaua, yang ditukar oleh laknatullah Portugis kepada Malahu, dan kemudianya di sebut Melayu yang hampir sama dengan bahasa jawa yang bermaksud pelarian.

Jawa atau Majapahit bodoh tu, sememngnya talibarut anak didik Yahudi laknat iaitu Belanda dan Portugis yang bersama-sama ingin menjjatuhkan kerajaan Melayu atau Kalahah yang kukuh, hebat dan Teragong didunia sejak 470M lagi. Sejak tahun 470M lagi kita sudah wujud iaitu zaman Nabi Allah Ibrahim A.S tetapi kita belum menerima Islam lagi walaupun ada yang kacukan kita ialah dari tanah Arab.

Melayu - Gabungan 5 bangsa terunggul didunia, Parsi, China, India, Monggol, Arab, maka dengan terjalinnya kacukan lima bangsa ini maka terhasil dan lahirnya golongan Bani Tamim yang terhebat dan gagah berani iaitu bangsa dari Kalahah. Semasa pemerintahan Kalahah yang diperintah oleh Praong Merong Mahawangsa, datang ajaran Islam ke bumu Kalahah.

Oleh kerana Kalahah bangsa yang terhebat setiap hari Kalahah berperang dengan kerajaan lain bagi meluas kan kawasan jajahan. Majapahit wujud tahun 800M, ini bermakna Majapahit itu pembelot bangsa Melayu, haaa jangan ingat Jawa tu wujud dulu ok? Melayu yang wujud dulu. Para sahabat khalaf berkata Kalahah bangsa da rakyat nya suka berperang. Mereka berperang anih sekali. Tiada memakai perisai mahupun penampan.

Seluruh badan mereka diselaputi sesuatu yang aneh. Ya, badan mereka diselaputi oleh pelbagai jenis ubat-ubatan, dari ubat luka-hingga ubat sakit tulang, sakit sendi, sakit urat, untuk menutup luka dan pelbagai lagi dan inilah kelebihan dan ajaiaban Melayu ketika itu, bangsa yang hebat berperang tak pernah tewas dan kalah. Semasa ajaran Islam berlangsung, Praong Mahawangsa juga naik angin kerana ada ajaran baru dibawa ke tanahairnya.

Dijemput para sahabat khalaf untuk bersemuka di balairongnya, dan diuji keilmuan mereka semua. Para sahabat khalaf tidak melawan, sebaliknya hanya bersolat, dan berdoa agar ketua dan sultan bagi segala bangsa teragong ini memeluk Islam secara aman. Praong Mahawangsa dan ahli-ahli sihirnya tertungkus lumus membuat sihir peringkat tertingi masing-masing bagi melawan para sahabat khalaf, setelah 7hari 7 malam, Praong Mahawangsa mengaku kalah. Maka Islam dipeluknya dan Kalaahah lahir sebagai Melayu Islam, Islam Melayu. Seluruh tanahair Kalahah Di Islamkan, dan Kalahah Di tukar ganti namanya, kepada Kedah Darul Aman (Kalahah Menerima Islam Dengan Aman tanpa pertumpahan darah setitik pun!!!).

Kalau kita sebut Melayu, automatik orang tau dia Tu Islam, tak perlu sebut agama apa dianuti, automatik orang tau Melayu itu islam. kalau bukan agama Islam, jangan pandai-pandai guna nama bangsa hang sebagai Melayu. Melayu itu Islam Islam itu Melayu.

Ini serba sedikit intro yang is janjikan untuk menceritakan asal usul Melayu, is akan updatekan didalam entri yang lain bila is dapat text yang asal karangan Guru is dan is akan kongsikan dengan sahabat semua. Perlu dan pentingnya kita ketahui dan pelajari asal usul serta teknoloji dan pengetahuan Melayu.

Ulasan