Jari putus dicantumkan sementara pada perut?



Demi menyelamatkan jari seorang lelaki yang hujungnya terpotong dan hilang, seorang doktor di China punya sebuah cara yang cukup ekstrim: Menyatukan jari lelaki tersebut dengan perutnya.

Sebuah gergaji mesin telah memotong jari tengah milik Wang Yongjun, 20, yang langsung melarikan dirinya sendiri ke hospital di Provinsi Liaoning setelah kemalangan itu terjadi.

Ketika doktor Huang Xuesong melihat keadaan jari pekerja furniture itu, ia kebingungan kerana hujung jari pesakitnya telah menghilang dan hanya menyisakan tulang tanpa jaringan otot mahupun kulit. Tapi jika ia tidak bergerak cepat, pria itu kemungkinan akan kehilangan jari tengahnya untuk selama-lamanya.

"Kami harus membuat keputusan yang cepat agar ia tidak kehilangan jarinya. Kami kemudian memutuskan untuk menumbuhkan sebuah ujung jari yang baru dari perutnya," ujar doktor Huang.

Menurut sang doktor, teknik ini adalah sebuah cara agar darah dapat terus bersirkulasi di jari yang terluka. Dengan begitu, kulit dan otot baru akan tumbuh disekitarnya.

Operasi berjalan sukses dan Wang dapat hujung jarinya yang baru dalam waktu sebulan nanti.

Post Tag: Nuffnang Santai Berita Jenayah Luar Negara Bodoh Pelik Gila

Ulasan