BERHARI RAYA DI ALOR STAR HARI K-4 DAN KE-5 2012

Is dan famili pegi beraya di Alor Setar pada raya ke-4 dan ke-5. Kitaorang pegi kenduri kawan adik bongsu is. Kawan dia kawin kenduri buat serentak dengan kakaknya.

Sebelum pegi kenduri kitaorang pegi beraya dengan tok tiri is. Tok tiri is pun dah pun berkahwin dengan orang lain tapi keakraban kami semua masih berkekalan. Tok tiri is tinggal kat Asun Alor Setar. Kawasan rumah dia besar sebab suami dia agak orang berada. Anak dia ada 10 orang, ramai kan?


Pagi hari raya ke-3- kami bertolak ke Alor Star, Kedah untuk berhari raya bersama saudara mara di sana dan juga menghadiri majlis perkahwinan kawan anak. Sampai di sana kami ke Hotel StarCity tempat penginapan untuk sehari. Lepas tu kami ke Ukir Mall, tempat majlis perkahwinan berlangsung. Sebelum tu pergi kampung Asun , rumah makcik Hamsah.



Setelah kami mengambil pengantin pun masuk ke dewan. Ada dua pasang pengantin rupanya...adik dan kakak bersanding sekali....jimat kos hihi...Selepas makan kami check-in dan berihat di bilik Hotel. Setelah malam xlarat dah nak keluar...order je makanan kat kafe hotel...harganya boleh tahan...

Hari raya ke- 5 sebelum balik singgah rumah besan sekejap di Taman Setia Jaya ,Jitra. Kemudian teruskan perjalanan sambil melihat pemandangan indah. Makan tengahari di tempat rehat Gurun.



MAKCIK HAMSAH



MAJLIS PERKAHWINAN DI UKIR MALL


HOTEL PENGINAPAN


MENARA ALOR STAR


AYA HIDAYA DI DEPAN HOTEL


BERSAMA SUAMI DI LOBI HOTEL


MESJID ZAHIR ALOR STAR

PANDANGAN DEPAN MESJID ZAHIR



RUMAH TRADISIONAL


PEMANDANGAN INDAH  DARI ALOR STAR


MAKAN TENGAHARI DI GURUN


SUNGAI DI SEMPADAN KEDAH DAN PULAU PINANG






Sepanjang perjalanan pergi dan balik @aya hidaya memandu keretanya Exora....pemanduan sangat baik dan stabil dan kami samapai ke rumah dengan selamatnya.....Alhamdulillah

Gambar terima kasih kepada mak is sebab upload kat blog dier.

Nuffnang
Santai

Ulasan