Bagaimana nak join Google Adsense dan cara diapprovekan cepat?

Errkkk, alamak berkarat gak kepala is nak jawabnya, hehehehe mana taknya is bukan belajar pun cara nak daftar tapi is explore sendiri Google Adsense nie dan juga is beli ebook2 pasal Google Adsense serta menelaah buku2 free yang online dan juga offline.

Offline? Yee Google Adsense ada dibukukan ilmunya tentang nak dapat duit dari Google Adsense. Ada dijual di toko-toko buku tempatan seluruh Malaysia, tapi nak beli bukan murah harganya, lagipun dorang tulis "orang puteh" daaa, mana nak paham kan? Kalau paham bagus, macam is gak gegegegegge.

Ok cara senang sekali tentang nak join Google Adsense, tak susah sangat kalau korang punya blog platform Blogger.com, oleh kerana Blogger dan Adsense dah pun merge services dorang berdua togather forever, so yang korang perlu buat adalah registerkan blog korang ke Adsense.

Cara2nya? Begini je,


Korang pegi ke dashboard blog korang sendiri.

Pilih Earning Tab yang ada kat situ dan klik kan dia.

Klik Get Started.

Klik Create Account

Isikan semua tempat kosong dan klik semua agreement yang kat bawah tu. Pastikan nama tak salah eja pasal tak boleh tukar dah lepas nie aklau tidak kena submit bil elektrik rumah korang yang tertera nama korang(kalau dok rumah makayah susah ler nama bukan kita punya atau rumah sewa).

Lepas isi klik submit information tu.

Ok lepas dah submit korang kena tunggu approval dari Google Adsense viewer Team buat kerja, sebelum  tu....jeng jeng jeng ini lah rahsianya, korang postkan artikel berbahasa english bebanyak dan sahaja kat blog korang dalam tempoh seminggu. Minimum untuk diapprove cepat artikel berbahasa english nie koman2 kena ada 10 - 100 entri. Baru best dan senang di approve, pastikan tiada popup atau iklan lain run sekali untuk bagi loading page laju supaya Viewer Team tak bersunggut (betul ke is eja nie?), kira jangan bagi dorang komplain blog korang lambat loading. Is pernah kena email maki dia kata blog is lembab tahap siput. Cinabeng punya Google.

Ok korang keep posting artikel english, tapi ubah sikit tajuk dan ayat perenggan pertama tu korang ubah dan olah sikit bagi unique. Hehehehe nak bagi unique content memang kepakaran is sebab is rajin merapu.

Dalam tempoh seminggu, tapi 2-3 hari je dorang akan review blog korang yang korang apply tu, ada tak artikel? bahasa apa? berapa post yang ada? kekerapan korang update? berapa jumlah huruf pun dorang rajin gila nak pi kira, heehehehee (is tambah je ok).

Selesai semua tu korang bila dah diapprove kan korang akan dinoticekan melalui email dan guna kat tab earnings blog korang sama ada berjaya atau tidak. Kalau tidak berjaya di akan nyatakan apa yang perlu korang buat jangan risau. Korang boleh terus komen kat blog post is nie kalau korang ada masalah apa2 atau post je kat shout is tu nanti is akan tolong, janagn risau seba Google Adsense adalah paling senang nak apply berbanding PPC yang lain.

Post Tag: Google Adsense Nuffnang Santai

Ulasan