Rahmat Tuhan Turun Mencurah-Curah


Assalamualaikum, pagi tadi aku dah bersiap kira-kira pukul 7pg, niat dihati nak pegi buka kedai kemudian update blog aku sekali. Tapi tiba-tiba awan mendung yang berarak bawa tangis bawa resah, terus dia pukul intro, hujan renyai-renyai. Diikuti pula kemudiannya, angin kencang, adus aku dok la rasa takkan kowt tornado mai sekali lagi?

Untuk pengetahuan korang semua, tornado pernah sampai kat tempat aku. Rumah aku Tkat bumbung extand katatas balkoni jer tercabut, pastu meja yang adik aku buat tuisyen biasanya kena angkat dua orang selamba jaaa tornado tu humban terbalik berselerak, rumah tok aku yang teruk tu terkopak sampai nampak bahagian dapurnya. Hmmm tak pernah-pernah kena tornado atau puting beliung nie, jadi sekali kena memang lintang pukang dibuatnya.

Apa-apa pun selaga-galanya adalah rahmat dari Allah S.W.T sendiri. Aku bersyukur kerana bukan tornado atau tsunami yang datang, cuma Maalaikat Mikail yang ditugaskan untuk menyampaikan Rahmat dan rezeki Allah S.W.T sahaja yang datang, alhamdulillah.


Ulasan

  1. tornado tu dekat Balik Pulau, masuk berita surat khabar dengan tv. Kesian rumah jiran-jiran kena tornado.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Sekiranya is ada menguris hati yang membaca ini... is pohon kemaafan, dan seribu keampunan dari ujung rambut sampai ujung kaki..
I Luv All Of You Commenters OF My Blog
is terpaksa Moderated Kan Komen sebab is tak perasan komen masuk bila login kat dashboard, kesian sahabat kita ada yang komen is lambat balas.