Ada ke patut puasa tengok filem lucah?


Haaa... tajuk nie memang pecah kepala lah, sebab ramai yang aku tangkap dok tengok filem lucah nie, bukan takat filem, klip, video, cerita lucah semua segala tok nenek lucah dorang nie buat dalam bulan puasa nie.

Apa nak jadi dengan manusia zaman sekarang nie? Puasa sekarang dalam kefahaman manusia zaman sekarang adalah menahan lapar dan dahaga saja. Nafsu yang lain tak pulak dijaga. Pengertian puasa yang sebenar adalah menahan diri dari melakukan maksiat serta menurutkan hawa nafsu serta beribadat kepada Allah S.W.T.

Ini yang sepatutnya, bila kata puasa, bukan takat perut sahaja puasa, telinga kena puasa, mulut kena puasa, mata kena puasa, tangan kena puasa, kaki kena puasa, termaksuklah anggota badan yang tersulit. Puasa-puasa boleh pulak mencuri, melangkah masuk club, karaoke, dengar cerita-cerita tak sepatutnya, mengumpat sana-sini dan mencarut tk tentu hala.

Pengalaman aku masa naik bas lah nak pegi mana-mana bulan puasa, bas kan tengah sesak, boleh pulak mamat-mamat yang gatai meghela nie dengan selamba rocknya dok raba-raba buah dada budak perempuan depan aku. Sakit mata tak leh nak kata dah sampaikan aku jerkah terus lah bagi dorang malu. Adakah patut siang puasa korang wat maksiat? Tak patut sungguh.

Banyak lagi pengalaman aku nie selama 28 tahun aku hidup aku memang tak merantau jauh tapi aku tak lah melekat kat rumah aja, aku berkawan dengan banyak jenis manusia dan bermacam ragam yang aku jumpa. Memang pelik-pelik benar perangai mereka semua nie.

Ulasan