Apasal gaduh dengan Bf/Gf je nak bunuh diri?

Assalamualaikum w.b.t,  dan salam sejahtera kepada semua pembaca blog is. Haaa nie tajuk dah lama is nak buat. is rasa memang disekeliling kita, wujudnya, yaa ada kewujudan makhluk Allah S.W.T yang bersifat lembut (bukan pondan), lembut yang is maksudkan islah cepat mengalah.

Cepat benar dia nie nak frust sampai nak menamatkan riwayatnya yang dia rsa dah tak berguna tu. Oiii cik adik, oii cik abang, nyawa kita kalau boleh pi beli kat mesin vending machine sila lah beli tiap tiap hari, tapi nyawa nie semasa kita di alam roh, perjanjian kita bersama Allah S.W.T, kita berjanji, akan turut Taat dan menggikuti semua suruhanNYA, berjanji dan berikrar. Mana2yang lahir dibumi ini dipilih oleh Allah S.W.T sebab ikrarnya kuat dan kerohaniannya mantap, maka ditiupkan roh itu kedalam jasadnya.






Korang dah berjanji dengan Allah S.W.T, selagi hidup, ernafas, selagi darah menglair, selagi tidak menutupi mata akan berjuang dan menegakkan syiar Islam. Ada apa didalam Islam? Islam ajaq korang apa? Bunuh diri itu apa? Murtad, dan syirik kepada Allah S.W.T. Murtad sebab lawan ajaran Islam, syirik sebab percaya selaian dariada Allah S.W.T dalam menyelesaikan masalah korang. Ada lagi kecelakaan, is malas nak sebut.

Kalau mau tau banyak lagi jangan baca blog is, pi mengaji dengan guru yang ahli dengan babnya. Blog is dan apa yang is blogging hanya sekadar pencetus idea untuk korang cari sahaja dan bukan untuk korang hafal atau beriman. Jangan jadi macam wahabi atau mana2 ulaq dalam semak baru baca dan hafal 20 hadith dah rasa alim, padahal ada 4000 hadith kena belajar, tafsirnya dan tarjihnya dan setiap hadith kena tau mana mai atau diriwayatkan oleh siapa.

Huhuhu, sesungguhnya lah kan, korang tau kalau setakat bercinta, pasangan kita, menyakitkan hati, lebih baik break off cari yang lain. Bukan hanya seorang dia boleh membahagiakan kita, yang bagi kita bahagia ialah Allah S.W.T dan bukanya makhluk, kalau kita kata pasangan kita yang bagi kita bahagia, jatuh syirik lagi, menyekutukan Allah S.W.T pulak hahahahah. Cinta antara amkhluk tiada berkekalan, cinta kepada Allah S.W.T kekal selama-lamanya.

Post Tag: Santai

Ulasan