Darwin Residents bersaing untuk gelaran alamat terburuk Northern Territory


berita, antarabangsa, luar negara, KURRINGAL Flats


KURRINGAL Flats mempunyai persaingan bagi tajuk yang tak menimbulkan iri hati ia alamat terburuk di Darwin.

A Perumahan Wilayah penyewa yang pernah bashed dalam inci hidupnya, berkata blok perumahan awam di atas jalan Shiers, Narrows hanya sebagai ganas dan tidak berfungsi.

"Jika anda fikir Kurringal buruk datang dan menghabiskan malam atau dua di sini - ia adalah sebenar pembuka mata," Vincent Crowley, 55, berkata.

BACA siri penuh pada Flats Kurringal

Bekas pengajar memandu telah bashed oleh pengedar dadah dengan bar logam selepas dia mengadu kepada lelaki itu bahawa pelanggan beliau telah mengetuk pintu untuk skor.

"Saya berkata memberikan mereka alamat yang betul atau saya akan memberikan polis alamat anda," katanya, "Saya tidak sedar dia mempunyai bar logam di belakang pintu. Selepas saya mendapat melanda kali keenam saya tidak ingat banyak."


Menghentam kiri dia cedera teruk dan tidak dapat bekerja. Ia adalah dua tahun fisioterapi sebelum dia boleh berjalan tanpa tongkat.

MEMPUNYAI mengatakan anda

Encik Crowley telah merayu Perumahan Wilayah akan diambil daripada Shiers jalan untuk enam tahun yang lalu.

"Saya memberitahu mereka jika anda tidak boleh bergerak saya keluar maka saya mungkin akan mati di tempat ini kerana tahap tekanan adalah terlalu tinggi."

Sekarang bahawa dia adalah 55 beliau telah diberikan yang ingin dan layak untuk satu unit di kampung persaraan.

Penyerang beliau meninggal dunia tiga tahun lalu kerana mengambil dadah berlebihan.

Encik Crowley berkata dia sebenarnya suka unit dan lokasi yang dekat dengan bandar.

"Kebanyakan masa ia tidak terlalu buruk. Tetapi apabila wang itu tiba dan minuman keras mula mengalir ia adalah satu tempat yang sama sekali berbeza."

Encik Crowley berkata hari pencen bermula sesi minum maraton dengan orang-orang yang berjuang dan boozing selama tiga hingga empat hari.

Pada masa lalu dia telah bersembunyi wanita dan kanak-kanak di dapur daripada suami mabuk. Baru-baru ini beliau telah propositioned di pintu oleh seorang gadis remaja yang cuba untuk menawarkan kepadanya seks dalam pertukaran untuk ganja.

"Saya berkata saya tidak mempunyai apa-apa gunj - Saya tidak merokok," Encik Crowley berkata.

"Itu benar-benar mengganggu saya kerana dia adalah umur yang sama seperti anak-anak saya."

Encik Crowley berkata blok perumahan Shiers St dan Flat Kurringal perlu dibangunkan semula ke dalam campuran perumahan awam dan swasta.

Menteri Perumahan Dave Tollner menyokong idea - tetapi dia perlu untuk mendapatkan ia walaupun Kabinet pertama.

Tetapi Encik Crowley berkata rakyat tidak akan membayar untuk unit seterusnya kepada beberapa penduduk yang tinggal di Flat Kurringal dan Narrows.

"Tidak ada cara. Apa yang berlaku kepada orang-orang adalah untuk masyarakat untuk membuat keputusan," katanya.

Ulasan