Asal Konsert Je mesti Penuh Musim Konsert Ke-15 DFP, MPO

KUALA LUMPUR, 9 OGOS 2012: Dewan Filharmonik PETRONAS (DFP) dan Orkestra Filharmonik Malaysia (atau Malaysian Philharmonic Orchestra-MPO) bakal menampilkan muzik ekstravaganza dan persembahan karya-karya agung menerusi 100 buah konsert yang dipersembahkan artis-artis tempatan dan antarabangsa.

Malah, musim konsert 2012/13 ini terus menyaksikan DFP dan MPO kekal setia dengan misi asal mereka untuk sentiasa memberi hanya yang terbaik dalam usaha mengangkat seni dan budaya serta industri hiburan ke peringkat yang lebih tinggi.

Dimulakan dengan Seni Festival DFP yang mula berlangsung pada bulan ini, sebuah keraian bercorak 'Malaysia' yang melambangkan sosio budaya yang pelbagai akan dipersembahkan.

Asal Konsert Je mesti Penuh Musim Konsert Ke-15 DFP, MPO, MPO, komposer, konsert laura fygi bersama mpo big band, Alleycats, Jay Jay, Dewan Filharmonik Petronas, Orkestra Filharmonik Malaysia, artis malaysia, berita, gambar, berita terkini, hiburan, selebriti

Festival yang telah memasuki tahun yang ketiga berturut-turut ini akan menyajikan persembahan istimewa dari, antaranya, Professional Cultural Center Orchestra, Dato' Yusni Hamid, Datin Paduka Julie Sudiro, Alleycats, Jay Jay dan Penang Philharmonic Orchestra.

Manakala persembahan gemilang Konsert Gala yang dijadual berlangsung pada bulan September 2012 bakal menyaksikan MPO, di bawah pimpinan Pengarah Muzik Claus Peter Flor, berkolaborasi dengan tiga penyanyi; Sonya Yoncheva (soprano), Jean François Borras (tenor) dan Alberto Gazale (baritone).Ia pasti menyemarakkan lagi kedatangan musim konsert kali ini.

Siri-siri konsert kegemaran ramai seperti Discovery, Pops, Legacy, Age of Elegance, Showcase, Beethoven Symphonies dan Family Fun Day akan terus menyediakan seleksi 'repertoire' yang pelbagai dan menarik.

DFP juga berbangga mempersembahkan konsert artis-artis tersohor, antaranya, konduktor Antoni Wit, pemain cello Clemens Hagen, dan pemain piano Makato Ozone dan Hélène Grimaud.

Menariknya,musim ini juga turut menyaksikan semula kehadiran beberapa artis yang pernah beraksi di bersama DFP dan MPO sebelum ini iaitu konduktor Carl Davis dan Christian Schulz, pemain gitar Sepanyol Rafael Serrallet, pemain piano Yundi Li dan Steven Osborne serta pemain violin Daniel Hope.

Menambahkan kehangatan musim konsert kali ini ialah persembahan Larry Carlton Quartet (September 2012), yang pernah tercalon untuk anugerah Grammy sebanyak 19 kali, dan Yamato Drums (Februari 2013) dari Jepun. Mereka akan mempamerkan keunggulan persembahan dan bakat seni yang istimewa.

Artis popular berbakat besar Hafiz, yang namanya melonjak melalui program realiti Astro, Akademi Fantasia pula akan menghiburkan peminat-peminatnya dalam sebuah konsert solo pada bulan Jun 2013 di bawah siri DFP Spotlight.

sponsored links


MPO akan terus mempersonakan khalayak melalui konsert-konsert bertema yang inovatif dan menarik pada musim kali ini. Bersama-samalah merasai keindahan The Music of Harry Porter, ABBA Goes Symphonic, A Viennese Ball, Carmina Burana, Superman vs Frankenstein dan Distant Worlds; Celebrating 25 Years of Final Fantasy.

MPO juga bakal membawa penonton 'melancong' ke seluruh dunia melalui konsert-konsert seperti Jewels from France & Spain, Images of Italy, The Russian Soul, Spanish Sensations dan A Musical Journey Across China. Sementara itu, Peminat-peminat muzik jazz pula akan dihiburkan melalui konsert-konsert A Tribute to Louis Armstrong dan Classical Meets Jazz.

Pelancaran pakej-pakej konsert untuk pelanggan tetap kami ialah pada hari Sabtu, 14 Julai 2012. Penjualan tiket kepada umum akan bermula pada hari Sabtu, 21 Julai 2012.

Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi Box Office di talian 03-20517007 atau faks 03-20517077 atau email dfp_boxoffice@petronas.com.my. Sila dapatkan brosur musim konsert terbaru di Box Office atau layari laman web www.mpo.com.my.

Bersama-sama meraikan kemeriahan musim konsert terbaru ini! Dengar dan anda akan lihat......

Asal konsert je mesti nak berebut2 nak pegi tengok, Majlis Islam, sekoq pun tak kelapaq nak pegi, asal? Neraka lagi best daripada Syurga ker? Asal blogger shoot skit pasal korang nak saman, korang tarik orang rosakkan aqidah kitaorang tak buat apa2 tu kira cukup baik ok? Kalau zaman Rasulullah Dan Sahabat, kena pancung dah nie.

Post Tag: Selebriti Hiburan Malaysia

Ulasan